|
Скачати 68.56 Kb.
|
НЕСТАНДАРТНИЙ УРОК МАТЕМАТИКИ В 7 КЛАСІ. Аліференко Ніна Василівна Учитель першої категорії ЗОШ №19 м. Донецька Донецьк – 121, пр.. Київський, б. 5-Г, кв.140, тел..58-18-54 Тема. Розв’язання рівнянь. Мета. Навчити учнів розуміти хід розв’язання рівнянь, що містять змінну під знаком модуля. Повторити уміння розв’язувати лінійні рівняння, використовуючи їх властивості. Розвивати увагу, пам’ять, логічне й асоціативне мислення, ерудицію, культуру математичного мовлення, такі компетенції, як освітня, комунікативна, соціальна. Виховувати в дітей старанність, зацікавленість до предмета, розуміння його необхідності в житті. Тип уроку: розширення та поглиблення знань і вмінь учнів з даної теми. Форма проведення: урок-гра. Обладнання: таця, 3 склянки, 3 горнятка, фартух, проектор, екран. Хід уроку 1. Організаційний момент. 2. Перевірка домашнього завдання (консультанти перевіряють наявність домашнього завдання). 3. Вступ. Слово вчителя: - Дорогі діти! Сьогодні ми з вами проведемо незвичайний урок. Я всіх вас запрошую до кав’ярні «Сходинки Піфагора». Для вас замовлені столики – це ваші ряди. На будь-якому святі є тамада. Ми також оберемо тамаду від кожного столу. А щоб кав’ярня відмінно працювала, нам будуть потрібні адміністратор і офіціант. Обов’язки адміністратора – записувати виступаючих від кожного столика, виставляти зароблені бали. Офіціант допомагає під час роздачі страв, тамада визначає тих, хто виголошуватиме тост від свого столика. 4. Мотивація діяльності учнів. На уроці ми продовжимо розв’язувати рівняння. Дозвольте вас ознайомити зі святковим меню.
5. Актуалізація знань учнів. Перша страва «Загадковий коктейль» Пропонується спробувати першу страву. Офіціант виносить тацю з трьома склянками соку, на трубочки одягнені зірки з номерами. Кожний тамада обирає склянку, визначаючи порядок відповіді на загадки. Загадки з теорії (у дужках - відповідь). 1.Равенство записано ax = b, Все сразу понятно и мне, и тебе. Определение последует непременно, Дано уравнение …( линейное, с одной переменной). 2.Уравнения решая, Приложи свои умения. И тогда, я точно знаю, Найдешь … ( корень уравнения ). 3.При ответе на вопрос, Не волнуйтесь сильно. Корни уравнений одинаковы, Значит, они … ( равносильны ). За правильну відповідь і активність виставляється 1 бал. Адміністратор веде таблицю.
Друга страва «Усний пельмень» Виконання усних вправ (за допомогою мультимедійної апаратури на дошку проектується малюнок, на якому зображено математичний пельмень)
a) 2x – 5 = x – 10; б) – 3 = ; в) 14x – 8 = 6x – 4. 2. Знайдіть корені a) 12x +18 = 3( 4x + 6 ); б) 17x – 11 = 7x – 1 ; в) 3( 8x – 2 ) = 2( 12x – 4 ). 3. Знайдіть швидкість човна за течією річки та проти течії, якщо швидкість човна у стоячій воді 12 км/год, а швидкість течії 2 км/год. За правильну відповідь і активність виставляється 1,5 бали, 3 бали , 2 бали. 4. розв’яжіть = 5; = -7; = 0. За правильну відповідь і активність виставляється 1,5 бали, 3 бали , 2 бали, 1,5 бали. 6.Застосування знань і вмінь. Третя страва «Юшка з рівнянь» Офіціант виносить тацю, на якій стоять три горнятка. У них розрізана на шматочки модель риби з паперу. Тамада від кожного столика обирає горнятко, визначаючи завдання для учнів. Одночасно по три учні розв’язують рівняння біля дошки. Вітрильник-марлін
Імператорська риба-ангел
Блакитна акула
За правильну відповідь і активність виставляється 2 бали, 3 бали , 4 бали. Четверта страва «Добавочки» Учні виконують самостійну роботу (наведено перший варіант)
2) Розв’яжіть рівняння: 10у+42 = 7у – 3(у – 2); (х+3)/2 – (5+х)/5 = х+4.
За правильно виконане завдання учень отримує 6 балів. П’ята страва «Спантеличене тістечко» Учитель викликає охочого розв’язувати задачу (за допомогою мультимедійної апаратури на дошку проектується малюнок, на якому зображення тістечка та умова задачі). Човен йшов за течією річки 2,4 години, а проти течії 3,2 години. Шлях, що човен пройшов за течією, виявився на 13,2 км довшим, ніж шлях проти течії. Знайдіть швидкість човна у стоячій воді. Шоста страва «Феєрверк оцінок» Учитель підводить підсумок уроку. Адміністратор оголошує кількість набраних балів. За 24 бали – оцінка 12.Учитель виставляє оцінки за роботу на уроці. Враховується правильність відповідей, активність.
Отже, діти, на уроці ми з вами розв’язували лінійні рівняння, що містять змінну під знаком модуля, училися розуміти їх хід розв’язання. Використовуючи ігрові моменти, я намагалася розвинути вашу пам’ять, логічне й асоціативне мислення, ерудицію. Мені хотілося, щоб вам було цікаво, щоб ви зрозуміли, що математика присутня скрізь у житті. Вам треба тільки вміти її побачити, а отримавши необхідні знання, уміння та навички, навчилися все це використовувати. Література
«Основа», 2006р. Література 1. |
Урок математики в 1 класі. Урок-тренінг «Вправи на Застосування таблиць... Сєргєєва Валентина Олександрівна, вчитель вищої категорії,старший вчитель КНТМЛ №81. Збірка «Цікаво в 1 класі.» |
Урок математики та української літератури в 6 класі. І. М. Власенко,... Бінарний урок математики та української літератури в 6 класі. І. М. Власенко, с. Нижньотепле, Станично-Луганський р-н, Луганська... |
Урок математики в 2 класі Мета: навчити учнів орієнтуватись в одиницях вимірювання часу (година, хвилина) |
Урок математики в 4 класі Розглянь малюнок, числові дані та вирази. Поясни, що знайдемо. Якщо обчислимо кожний вираз |
Уроку математики у 6 класі Тема: Коло. Довжина кола Добрий день, діти. Зараз урок математики. Сьогодні для роботи на уроці нам необхідні зошит, ручка, лінійка, циркуль та нитка, паперова... |
Урок математики у 6 класі Розвивати кмітливість, упевненість у власних силах, уміння міркувати. Виховувати дисциплінованість, повагу до товаришів, інтерес... |
Урок з математики у 3 класі Обладнання: підручник (М. Богданович, «Математика»,3 клас), комп’ютер, мультимедійний проектор, таблиці, демонстраційний матеріал,... |
Урок в 5 класі за темою «Множення і ділення натуральних чисел» Тема нашого уроку сьогодні «Множення і ділення натуральних чисел». Друзі, сьогодні ми з вами відправимося в подорож по стежинкам... |
Урок подорож з математики в 2 класі Тема: Вправи та задачі на додавання й віднімання двоцифрових чисел. Вправи на знаходження невідомих компонентів арифметичних дій.... |
Урок-подорож з математики у 5 класі Повторити правила додавання і віднімання десяткових дробів, правило множення десяткових дробів |