МОДУЛЬ З ҐЕНДЕРНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ


Скачати 116.73 Kb.
Назва МОДУЛЬ З ҐЕНДЕРНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
Дата 18.05.2013
Розмір 116.73 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи

Шерон Бйорд

Сергій Жеребкін

МОДУЛЬ З ҐЕНДЕРНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ


1. Заголовок: Ґендерні стереотипи й націоналізм: глобальні питання.
2. Вступ: Метою цього модуля є огляд того, як національні конструкти маскулінності впливають на державну владу, мілітаризм і громадянство.
3. Цільова аудиторія: Студенти останнього року програми бакалаврату і студенти-магістри, які навчаються різних соціальних дисциплін, а також професіональних дисциплін соціального напрямку як-от антропологія, ґендерні студії, міжнародні відносини, політичні науки, психологія, соціологія, державне управління, жіночі студії тощо.
4. Академічні цілі: Дати студентам уявлення про те, як держава створює та управляє ґендерними стереотипами у спробі збудити національну свідомість і відданість (ідеям націоналізма), а також як ці стереотипи, в свою чергу, впливають на чоловіків і жінок індивідуально.
5. Навчальні цілі:
а) Пізнавальні:
і. Студенти ознайомляться із конструктивістськими теоріями ґендера (разом із ґендерними стереотипами), теоріями соціальної ідентичності, та феміністськими теоріями націоналізма.

іі. Студенти дізнаються як деякі держави використовують ґендерні стереотипи для пробудження націоналізма.

ііі. Студенти дізнаються як держави, в свою чергу, використовують націоналізм для побудови та підсилення ґендерних стереотипів, та забезпечення слідування стереотипам.

iv. Студенти ознайомляться із сучасною літературою, яка висвітлює питання ґендера, соціальної ідентичності й націоналізма.

v. Студенти сформують основне уявлення про те, як державна влада використовується для побудови єдності всередині групи та зневаги до усього поза групою.

vi. Студенти здобудуть розуміння національних субкультурних контекстів, у яких формуються ґендерні стереотипи, особливо поширені у Сполучених Штатах та Україні.
б) Емоціональні:
і. Студенти здобудуть більшу повагу до культурних відмінностей та різних точок зору.

іі.Студенти більше дізнаються про міжкультурні розбіжності у ґендерних стереотипах, структурі державної влади та націоналізмі.

ііі. Студенти краще зрозуміють значення громадської участі в політичних процесах.


в) Поведінкові:
і. Студенти зможуть зрозуміти основні принципи за якими соціально-психологічні процеси групової ідентифікації використовуються на підтримку націоналістичних проектів.

іі. Студенти зможуть чітко визначити значення ґендерних форм націоналізма й громадянства для суспільств та індивідів.

ііі. Студенти навчаться використовувати теоретичні погляди на соціальну ідентичність та внутрішньо- і позагрупові відносини в професійній та повсякденній практиці
6. Основні поняття і питання:
Наступні визначення експериментальні та неповні; вони використані з метою написання цього документа.
Етнічність: субпопуляція людей, що мають схожий історичний досвід і практики, поділяють традиції, цінності, й почуття культурної ідентичності.
Ґендер: соціальний конструкт, що пов’язується із категоріями статі як-от „чоловіча” та „жіноча”, які означають, ким чоловіки (той, хто „сприймається” як „чоловік”) і жінки (та, хто „сприймається” як „жінка”) мають бути і що вони мають робити.
Маскулінність: соціально утворене поняття та ідеології (матеріалізовані та трансформовані із практикою) як чоловіки мають поводитись та відчувати; ці поняття/ідеології розглядаються як ідеальні для чоловіків та/або такі, що відзначають чоловіків як відмінних від жінок та вищих за них.
Націоналізм: віра у колективну єдність групи людей, яка використовується в процесах побудови суверенної держави спроможної захистити себе від інших держав.
Раса: соціально побудований концепт, який стосується категорій, сформульованих на базі зовнішності, а саме кольору шкіри та текстури волосся; ці категорії не представляють значної біологічної відмінності у схильностях або здібностях.
Соціальна ідентичність: розуміння себе як члена певної групи по відношенню до інших споріднених груп.
Субкультура: соціальна групи в мехаж національної культури, яка поділяє вірування та цінності, і яка може мати дещо інші, відмінні від інших соціальних груп практики.
Під час спільної роботи над модулем в аудиторії, студенти повинні дати відповідь на наступні запитання:
Які основні елементи маскулінності (як соціального конструкту) можуть бути використані для збудування націоналістичних почуттів?
Як чоловіки попадають на „передню лінію” націоналістичних рухів?
Яким чином роль жінок у націоналістичних рухах обмежується лише підтримкою?
Яким чином жінки і жіночі тіла використовуються для символізації того, що потребує захисту з боку маскулінізованого націоналізма?
Як соціальні ідентичності ґендера набувають форми через державні програми, кампанії та пропаганду?
Які фактори визначають індивідуальні розбіжності у інтерналізації різноманітних ґендерних конструктів та ідеологій, що підтримаються державою та стосуються націоналізма?
Як ґендер перетинається з іншими соціальними ідентичностями, а саме расою, класом, етнічною приналежністю, сексуальною орієнтацією, релігією, у процесах створення націоналістичних рухів?
7. Аудиторна робота:
ЗАНЯТТЯ 1
Література
1 Joan W. Scott. 1986. „Gender: A Useful Category of Historical Analysis.” The American Historical Review 91(5):1053-1075. (Джоан В. Скотт. «Гендер: полезная категория исторического анализа» / Введение в гендерные исследования, под ред. С. Жеребкина – Харьков, СПб.: ХЦГИ, Алетея, 2001 - С. 405-436)
Connell, R.W. 1993. “The Big Picture: Masculinities in Recent World History.” Theory and Society 22 (5): 597-623.
Omi, Michael and Howard Winant. 2004 (1994). “Racial Formations,” pp. 9-17 in Rethinking the Color Line: Readings in Race and Ethnicity, 2 Ed., edited by Charles A. Gallagher. Boston and London: McGraw Hill.
Ви можете також використати новіше джерело: Scott, Joan Wallach. 1999. “Some Reflections on Gender and Politics,” pp. 70-97 in Revisioning Gender, edited by Myra Marx Ferree, Judith Lorber and Beth B. Hell. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
Аудиторна робота
1-а година: Лекція/обговорення проблематики соціального конструювання ґендерних стереорипів в контексті націоналізма.

2-а година: Робота у малих групах; відповідь на наступні запитання:


  1. Кожен студент в групі має розглянути питання як історія і культура наповнюють значенням стереотипи, які ми пов’язуємо з ґендером.




  1. Кожен студент має поміркувати над тим, як національний контекст (і позиція окремо взятої держави-нації у світі) може дати початок специфічним ґендерним стереотипам й ідеологіям.




  1. Групи порівнюють свої відповіді на перше запитання. На основі прочитаного та обговореного сьогодні, які процеси, на вашу думку, найважливіші при конструюванні та реконструюванні певних категорій статі та ґендера? Як ґендерні стереотипи використовуються у цих процесах? Приготуйтеся пояснити вашу відповідь на це запитання решті класу.


ЗАНЯТТЯ 2
Література:
nd Ehrenreich, Barbara. 2003. “The Roots of War.” Retrieved from World Wide Web, August 31, 2004 (http://www.progressive.org/april03/ehr0403.html (Эренрайх Барбара. „О биологии войны” Гендерные исследования №10, 2003, С.63-66.)
2 Rosalind P. Petchesky, “Phantom Towers: Feminist reflections on the Battle between Global Capitalism and Fundamentalist Terrorism.” (Печески Розалинд Башни-призраки. Феминистские размышления над битвой между глобальным капитализмом и фундаменталистским терроризмом», Гендерные исследования № 6, 2001, С.6-23.)
3 Papic, Zarana. 1999. “Nationalism, war and gender. Ex-femininity and ex-masculinity of ex-Yugoslavia ex-citizens” Gender Studies 2: 5-23.
Nagel, Joane, “Masculinity and Nationalism: Gender and Sexuality and the Making of Nations.” Ethnic and Racial Studies 21(2):242-269.
Rao, Shakuntala. 1999. “Woman-as-Symbol: The Intersections of Identity Politics, Gender, and Indian Nationalism.” Women’s Studies International Forum 22(3): May-June: 317-328.
Сергей Жеребкин (в редакции) «Мужские фантазии в Украине: «Трахать женщин и строить нацию»
Письмове завдання:
Студенти повинні прочитати та порівняти промови політичних лідерів з трьох країн: України, Сполучених Штатів і третьої країни на вибір студента, та після цього дати оцінку цим промовам у світлі теорій та доводів, наведених у літературі на читання. Кожен студент повинен коротко описати висновки, яких він (вона) дійшов(-шла) в процесі аналізу. Письмова робота не повинна перевищувати 4-5 сторінок (подвійний інтервал) і може охоплювати:


  1. Які образи „громадянства” і „патріотизма” ці лідери підносять у своїх промовах?

  2. Яким чином мовці пов’язують ці образи, безпосередньо чи опосередковано, із загальними концептуалізаціями ґендера?

  3. Які посилання на жінок робляться у цих промовах? На чоловіків? Чи відображують ці посилання які-небудь особливі конструкти ґендера? Іншими словами, чи характуризуються жінки і чоловіки як суттєво відмінні, суттєво подібні, відмінні у певних аспектах, але побідбні в інших, чи якось інакше?

  4. Яким чином промовці відрізняють – якщо взагалі відрізняють - „справжніх” чоловіків від „несправжніх” чоловіків? Які висновки щодо ґеґемонної маскулінності та конструкту націоналізма можна зробити?

  5. Яким чином промовці відрізняють – якщо взагалі відрізняють - „справжніх” жінок від „несправжніх” жінок? Які висновки щодо „акцентованої” фемінінності та конструкту націоналізма можна зробити?

  6. Висновок: Підсумуйте основні ідеї та обґрунтуйте доречність вашого аналізу у вивченні ґендера і націоналізма.


Аудиторна робота:
1-а година: Лекція/групове обговорення прочитаного

2-а година: Робота у малих групах; відповідь на наступні запитання:


  1. В групах з 2-3 чоловік рогляньте як ґендерні стереотипи, що їх підтримує уряд через пропаганду та новини у масс-медіа у вашій країні, впливають на ваші особисті погляди на обов’язки жінок і чоловіків як громадян.

  2. По тому, на основі прочитаного, обговоріть як ґендерні стереотипи, сформульовані у націоналістичних рухах в інших країнах, можуть впливати на сприйняття людьми „придатних” фемінінності та маскулінності у відношенні до громадянства.

  3. Наскільки визначними є мілітаризм і війна для ґендерних стереотипів, побудованих в межах націоналістичних рухів? Наскільки стереотипи жіночого/фемінінності та чоловічого/маскулінності будуються як рівнозначно важливі для націоналістичних проектів? Наскільки стереотипи жіночого/фемінінності та чоловічого/маскулінності зображують однаково вагомий статус у суспільстві?


ЗАНЯТТЯ 3
Література:
Eisenstein, Zilla. 2002. “Before and After Sept. 11.” Retrieved from World Wide Web on August 331, 2004: http://home.earthlink.net/~rubberjoel/id3.html (Айзенстайн З. «Феминизм после 11 сентября» Гендерные исследования № 7/8, 2002, 8-29.)
Фрейзер Н. «От перераспределения к признанию? Дилеммы справедливости в "пост-социалистскую" эпоху» // Гендерные исследования № 5, 2000, С.85-114.
Фрейзер Н. «От перераспределения к признанию? Дилеммы справедливости в "пост-социалистскую" эпоху» / Введение в гендерные исследования, под ред. С. Жеребкина, (Харьков, СПб: ХЦГИ, Алетейя –2001, С.258-288. (Nancy Fraser, From Redistribution to Recognition? Dilemmas of Justice in a “Post’Socialist” Age“, New Left Review 212 (July/August, 1995), pp.68-93.)
Письмове завдання:
Студенти мають прочитати матеріали до цього розділу. Для цього завдання їм також буде необхідно провести онлайнове дослідження. Може виявитися корисним, якщо студенти об’єднаються у групи по двоє та підготують спільну для цього завдання доповідь.
Фрейзер наводить наступний аргумент: для встановлення більшої рівності як в межах суспільства, так і між суспільствами (націями) ми повинні слідувати стратегіям трансформаційного перерозподілу або трансформаційного визнання. У випадку расової та етнічної нерівності, наприклад, вона є прихильником соціально-економічної політики соціалістичного антирасизму і культурної політики деконструктивного антирасизму. Проте Фрейзер також звертає увагу на те, що існують певні недоліки, пов’язані з цими стратегіями. Айзенстайн виражає подібні до точки зору Фрейзер занепокоєння глобальною нерівністю, націоналізмом і тероризмом.
Дайте відповідь на наступні запитання у своїй доповіді, яка не перевищуватиме 3-4 сторінки.
Чи сумісні стратегії, яка пропонує Фрейзер, із націоналістичними рухами?
Чи існує загальна відповідність між занепокоєнням глобальною нерівністю, націоналізмом та тероризмом, що було висловлене Айзенстайн, і точкою зору Фрезер?
Користаючись Інтернетом проведіть онлайнове дослідження, та відповісте на наступні запитання:
Які національні та/або світові організації (чи конференції) підтримують аргументи та стратегії, які були запропоновані Айзенстайн і Фрейзер? Поясніть на прикладі, яким чином ці організації або конференції підтримують ідеї Айзенстайн і Фрейзер.
Які світові організації та/або конференції не погоджуються із аргументами та стратегіями, які були запропоновані Айзенстайн і Фрейзер? Поясніть на прикладі, яким чином ці організації або конференції спростовують ідеї Айзенстайн і Фрейзер.
Аудиторна робота:
1-а година: Леція/обговорення прочитаного та письмового завдання.

2-а година: Робота у малих групах, що має на меті показати чому студенти навчилися і чому ще є бажання навчитися. На додаток до повернення до основних питань, групи мають відповісти на наступні запитання:


  1. Як наше знання про ґендерні стереотипи та націоналізм вплинуло на наше розуміння повсякденного життя?

  2. Що ми можемо зробити, аби скористатися цим знанням у нашій щоденній діяльності?

  3. Що ми можемо зробити, аби скористатися цим знанням у нашій професійній діяльності?


8. Оцінка
Студентам буде запропоновано заповнити форму для оцінювання Дельфі після першого і другого занять. Вона містить чотири загальних запитання:

  1. Що викладач зробив добре на заняттях, щоб сприяти моєму навчанню?

  2. Що викладач міг зробити краще, щоб допомогти моєму навчанню?

  3. Що я робив(-ла) добре для поліпшення мого навчання?

  4. Що я міг (могла) зробити краще?

Оцінка знань студентів, що вивчають даний модуль, буде неофіційною. Вона буде врахована при визначенні офіційної оцінки з більшого курсу, який завершується іспитом.


1 Вже існує переклад статті на російську мову.

nd Вже існує переклад статті на російську мову.

2 Вже існує переклад статті на російську мову.

3 Вже існує переклад статті на російську мову.




Схожі:

Модуль з ґендерних досліджень
Заголовок: „Від ґендеру до нації”1: ґендерні стереотипи в пострадянській політиці національної розбудови в Україні
Модуль Олени Горошко і Джулі Снайдер-Юлі Вступ до ґендерних аспектів...
Вступ: Мета цього модуля – ознайомити студентів із тим, як ґендерні відмінності конструюються за допомогою дискурсу електронної комунікації...
Експертна система (ЕС)- це обчислювальна система, яка використовує...
Основною характеристикою ЕС є здатність за вимогою пояснити свою лінію міркувань у зрозумілому вигляді. Основними компонентами ЕС...
Дослідження ҐЕНДЕРНих характеристик (використання сарказму) у інтернет- комунікації

Уроки математики в 6 класі Розділ Раціональні числа
У результаті вивчення теми учні мають навчитися: називати модуль заданого числа; описувати поняття модуль числа; розв'язувати вправи,...
Модуль суб’єкти інфраструктури товарного ринку Змістовний модуль...
Предмет дисципліни "Інфраструктура товарного ринку" та його взаємозв'язок з іншими дисциплінами
Автор: Шульга Тетяна Іванівна,вчитель трудового навчання СШ №313 м. Києва
Варіативний модуль розроблено до навчальної програми “Тех­но­логії. 10-11 класи.” Даний модуль доцільно використовувати для класів...
1. Система маркетингових досліджень
Маркетингові дослідження. Адже саме проведення маркетингових досліджень, використання отриманих результатів дозволяють підприємствам...
Семінар «Забезпечення інформаційної системи планування наукових досліджень...
Загальна інформація про інформаційну систему планування наукових досліджень в НАПН України: мета, завдання, вимоги, принципи побудови...
Психологічний супровід вірішення ґендерних проблем
Страцинська Ірина Анатоліївна, кандидат психологічних наук, представник психологічної служби ДНЗ „Одеське вище професійне училище...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка