Бориса Харчука «Планетник» Назвіть автора твору


Скачати 150.28 Kb.
Назва Бориса Харчука «Планетник» Назвіть автора твору
Дата 10.07.2013
Розмір 150.28 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Астрономія > Документи
Тести для закріплення вивченого матеріалу на уроці «Казкове й реалістичне в повісті-притчі Бориса Харчука «Планетник»

1. Назвіть автора твору "Планетник"

а) Олекса Стороженко;

б) Ліна Костенко;

в) Борис Харчук.

2. Планетник - це...

а) дослідник-агроном;

б) сільський хлопець;

в) старий дідусь-чарівник.

3. За жанром "Планетник" - це...

а) повість-притча;

б) пригодницька повість;

в) оповідання.

4. Прийом обрамлення у повісті «Планетник»:

а) є доповненням, яке надає додаткового смислу.

б) є ключовим у побудові сюжету, проводить паралель між минулим та теперішнім у творі;

в) не має безпосереднього зв'язку з сюжетом, хоча й пояснює назву твору.

5. За фахом квартирант, який оселився в Олени Булиги:

а) учитель;

б) тесля;

в) агроном.

6. Біля хати бабусі цвіла:

а) вишня;

б) слива;

в) липа.

7. У якому населеному пункті жила Олена Булига?

а) в Острозі;

б) у Вербівцях;

в) у тексті повісті назви населеного пункту не згадано.

8. Заради чого Олена Булига пустила до себе на квартиру постояльця?

а) заради грошей;

б) заради живого слова;

в) заради допомоги по господарству.

9. Визначаючи обсяг плати за квартирування, бабуся висловлювалася:

а) «За гріш не купити маку, а за гривню — правди»;

б) «За гроші не купиш ні батька, ні матері, ні родини»;

в) «Нащо нам гроші, коли ми й самі хороші!»

10. Ввечері літня жінка спостерігала, як:

а) метелики кружляли навколо ліхтарика;

б) між зорями летів супутник;

в) кіт полював на горобців.

11.У приміщенні хати, де жила Олена Булига, пахло:

а) ліками;

б) зіллям;

в) квітами.

12. У магазині агроном-квартирант купував:

а) ковбасу і цукерки;

б) хліб і згущене молоко;

в) сметану і печиво.

13. Протягом дня стара:

а) доглядала сусіднє немовля;

б) в'язала або шила;

в) поралася в городі.

14.Тваринне господарство Олени Булиги складалося з:

а) собаки та кози;

б) курей та кота;

в) качок і гусей.

15.З двору, де жила бабуся, можна було спостерігати за бурхливою річкою:

а) Самара;

б) Вілія;

в) Дністер.

16. Хата літньої жінки стояла

а) під горою

б) неподалік від озера

в) біля лісу з червоного сосняку

17. «Інкубаторами» бабуся називала:

а) індиків;

б) курей;

в) качок.

18. «...Встає вечірня зіронька...», « ...пробираючись між зорями, летів супутник», «супутник закотивсь», — чиїми очима подано ці картини?

а) Олени Булиги

б) діда Капуша

в) Планетника

19. Олена Булига розповідала своєму квартиранту легенду про Планетника:

а) травневими вечорами;

б) під час обіду;

в) коли поралася біля печі, готуючи йому сніданок.

20. Характеризуючи бабусю, про неї можна сказати, що вона:
а) мовчазна;

б) легковажна;

в) працьовита.

21. Кому з героїв належать слова: "Небо нам усе дарує..."

а) Планетнику

б) Діду Капушу

в) Олені Булизі

22. Що змайстрував агроном у Олени Булиги:

а) стіл;

б) лавочку;

в) стіл і лавочку.

23. Назвіть часові простори у у творі «Планетник»:

а) часи нападу монголо-татар на Україну;

б) кріпаччина;

в) дохристиянські часи;

г) сучасність;

24. Хто розповідає агроному легенду про Планетника?

а) незнайома жінка

б) мати Планетника

в) Олена Булига

Примітка. За кожну правильну відповідь встановлюється 0,5 бала.

АБО

Учні І варіанту виконують завдання парних чисел, а учні ІІ варіанту – непарних чисел. За кожну правильну відповідь встановлюється 1 бал.
Відповіді


1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

в

б

а

б

в

а

б

б

а

б

б

б

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

в

б

б

а

б

а

а

б

в

в

б

в



Тести для закріплення вивченого матеріалу на уроці «Борис Харчук «Планетник». Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожної людини»

1. Сидячи у хаті, хлопець через вікно спостерігав, як:

а) мати розпушувала землю і садила насіння;

б) на вечірньому небі сяяли зірки;

в) кури на дворі розгрібали сміття.

2. Цілу зиму хлопчик сидів у курній хаті, наче:

а) прихований скарб;

б) насінина, запхнута й зав'язана у торбинку;

в) ув'язнений,

3. Найбільше хлопчик мріяв про те, як:

а) потрапити на місяць;

б) вирушити у подорож на кораблі;

в) самому щось посіяти і щоб воно зійшло.

4. Що нелегко діставалося у сиві часи? Навіть приказували: «Він у поті чола»:

а) мед;

б) льон;

в) хліб.

5. Влітку маленькі вікна хати, де жив хлопчик з мамою, заслоняли:

а) гілки яблуні;

б) квіти;

в) фруктові дерева.

6. Який птах відчиняв своїми крилами весну і зачиняв літо?

а) соловейко;

б) зозуля-співачка;

в) бузько-мудрець.

7. У народі сніп жита на покуті називали:

а) «дід»;

б) «судець»;

в) «первінець».

8.За старанність сина під час роботи на землі мати називала його:

а) розумником;

б) планетником;

в) робітником.

9. Допомагаючи матері по господарству, хлопчик:

а) обкопував дерева;

б) сіяв цибулю й моркву;

в) доглядав за курчатами, каченятами, гусенятами;

10. Навесні мати дозволила сину пересадити:

а) маленьку вишеньку;

б) квітку нарциса;

в) кущ троянд.

11. Мати попередила сина, що коли «...з кущика виткнулася стрілка майбутньої, квітки, то її»:

а) необхідно поливати тільки теплою водою;

б) не дивитися на неї;

в) не потрібно торкатися до неї рукою.

12. Закінчіть цитату: «Хлопчик хотів закричати з радості, кинутися стрімголов до ма­тері, розказати, що нарцис розцвів наче з його долонь, що став найгарнішою у світі квіткою, але онімів, а ноги підгиналися. Єдине, на що спромігся — ...»:

а) доторкнувся своїми долоньками до пелюсточок;

б) доторкнувся своїми устами до пелюсточок;

в) зірвав ніжну білу квіточку на довгій ніжці.

13. Зростав хлопець, як:

а) біб на городі;

б) кущ калини;

в) сокіл у небі.

14. Хлопчик, спостерігаючи за небом, дослідив, що воно виповнювало собою:

а) озеро за греблею;

б) смерековий ліс;

в) галявину, де росли підсніжники.

15.Чорна хмара, яка насувалася на блакитне небо, була схожа на:

а) злого чаклуна;

б) бугая;

в) змія.

16. Хлопчик намагався захистити свою квітку від:

а) морозу;

б) дощу з градом;

в) черв'яка.

17. Чому хлопчик у сильну зливу з градом і блискавками не пішов додому, а зали­шався на вулиці?

а) йому хотілося поспостерігати за незвичним явищем природи;

б) йому захотілося побігати босоніж по калюжах;

в) він намагався кулаками прогнати грозову хмару.

18. 5. Як знахарка лікувала хлопчика?

а) викачувала яйцем;

б) виливала віск;

в) обкурювала зіллям.

19. Проводячи ритуал ворожіння над хлопцем, знахарка зазначила єдине слово:

а) «Диво...»;

б) «Краса...»;

в) «Жах...»

20. Закінчіть цитату: «Йому (Планетнику) ввижалося: хмарки - це...»

а) худоба сонця;

б) білі ангели;

в) острови з вати.

21. Що назавжди поєдналося у блаватних очах Планетника?

а) Гострий розум і мрійливість;

б) зачаєна злоба й образа на всіх;

в) самотність і беззахисність.

22. Як автор схарактеризував свого героя?

а) Веселий, розумний, кмітливий;

б) гнаний, кривджений, безпритульний»

в) Жвавий, товариський, лагідний.

23. Чому хлопчик-чередник «ніколи не зривав листя, не ламав гілля, старався не толочити постолами трави»?

а) він боявся, що його за це сваритиме мама;

б) йому були нецікаві такі «ігрища»;

в) він вважав, що усе живе для чогось призначене.

24. Укажіть, кому з героїв повісті Б. Харчука «Планетник» належить ця репліка: «Краса безборонна і беззахисна у світі, а тобі її утверджувати»

а) матері Планетника;

б) знахарці;

в) діду Капушу.

Примітка. За кожну правильну відповідь встановлюється 0,5 бала.

АБО

Учні І варіанту виконують завдання парних чисел, а учні ІІ варіанту – непарних чисел. За кожну правильну відповідь встановлюється 1 бал.
Відповідь:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

б

б

в

в

б

в

а

в

в

б

в

б

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

а

а

б

б

в

а

б

а

а

б

в

б


Тести для закріплення вивченого матеріалу на уроці «Добро і зло в повісті

Бориса Харчука «Планетник»

1. Яка історична епоха відтворена у повісті:

а) події напередодні революції 1905 року;

б) кріпаччина;

в) після Другої світової війни.

2. Що знахарка сказала хлопчикові?

а) «Не слід бігати по вулиці під час грози. Можеш залишитися німим або й узагалі

загинути»;

б) «Краса безборонна й беззахисна у світі, а тобі її утверджувати. Іди»;

в) «Я не можу тебе вилікувати, бо твоє біополе набагато сильніше мого».

  1. Ніхто серед хлопців не міг зрівнятися з Планетником, граючи у:

а) піжмурки;

б) крем’яхи;

в) гилки.

  1. На селі люди до хлопчика ставилися з повагою через те, що він:

а) чесний і привітний;

б) міг майстерно випасати худобу;

в) швидко обробляти городину.

  1. Перебуваючи на галявині, хлопчик побачив і хотів погладити:

а) ромашку;

б) лісовий дзвіночок;

в) мальву.

  1. Коли Планетник побачив незчисленну кількість квітів, він задумався:

а) «Якби цю красу сфотографувати?»;

б) «Як мені зберегти цю красу?»;

в) «Чи маю я право володіти цією красою?»

  1. Дід Капуш, звернувшись до хлопця, промовив:

а) «Мені потрібно, щоб ти зміг побороти злу силу»;

б) «Ти, отроче, призначений мені в учні»;

в) «Чи не маєш ти бажання стати чаклуном?»

8. Де живе й чим займається дід Капуш?

а) Сидить у бузині й править світом;

б) живе у хмарах і насилає на землю негоду;

в) ховається під землею й лякає вночі одиноких перехожих.

9. Які риси вдачі високо оцінив дід Капуш у хлопчика?
а) мужність і чемність;

б) правдивість і вірність;

в) пунктуальність і щирість.

10. Дід Капуш наголосив, звертаючись до хлопця, що разом вони будуть шукати:

а) квітки щастя;

б) корінь весни, літа, осені і зими;

в) цвіт папороті.

11. Про що дід Капуш розповідав маленькому череднику при першій їхній зустрічі?

а) про все, що живе й росте на землі;

б) про небо, зорі та сузір'я;

в) про людину як дитину неба й землі.

12. Життя на землі, на думку діда Капуша, залежить від:

а) води;

б) сяючих зірок;

в) сонця.

13. Про що дід Капуш розповідав маленькому череднику під час другої їхньої зуст­річі?

а) про небо, зорі та сузір'я;

б) про людину як дитину неба й землі;

в) про землю і все, що живе на ній.

14. Дід Капуш вважав, що хлопець повинен знати стільки, скільки: а) знає він сам;

б) може знати людина;

в) захоче сам.

15. «Сивоусий, довгобородий навчав: найвища радість

людини — ...»:

а) побороти в собі зло;

б) справжнє кохання;

в) орати й сіяти.

16. За словами старого Капуша, «з любові й терпіння народжуються...»:

а) людина й хліб;

б) добрі справи;

в) генії і пророки.

17. «І не було такої праці, яку не подужав би. Одного тільки цурався...». Чого цурав­ся Планетник?

а) ходити до корчми;

б) вивозити гній;

в) співати пісень.

18. Що віщує народна прикмета: зима без снігу - ...?

а) Літо без дощу;

б) осінь дощова;

в) рік без хліба.

19. На думку діда Капуша, людина, звір і пташка залежать від:

а) погодних умов;

б) сонця;

в) зерна.

20. Укажіть, кому з героїв повісті Б. Харчука «Планетник» належить ця репліка:

«...Усе має свій час. Вище голови скачуть нерозумні. Світ підлягає суворій необхіднос­ті: зима відповідає літу, весна - осені».

а) діду Капушу;

б) Олені Булизі;

в) Планетнику.

21. Чому, розповідаючи хлопчикові про все живе на планеті, дід Капуш ніколи не доводив свої оповідання до кінця?

а) у нього завжди бракувало на це часу;

б) він і сам не знав, чим вони мають скінчитися;

в) він хотів навчити хлопця думати.

22. За що люди хотіли скарати Планетника на смерть?

а) за те, що він був найрозумніший;

б) за те, що він змайстрував повітряну кулю;

в) вони вважали, що він знається з нечистою силою.

23. Яким чином Планетпику все-таки вдалось піднятися в небо?

а) він змайстрував повітряну кулю;

б) він навчився літати від птахів;
в) він зробив аероплан.

24. Що, на думку Б. Харчука, є найбільшим злом?

а) тупа і сліпа заздрість;

б) безмежна скупість людини;

в) сліпа покірність.

Примітка. За кожну правильну відповідь встановлюється 0,5 бала.

АБО

Учні І варіанту виконують завдання парних чисел, а учні ІІ варіанту – непарних чисел. За кожну правильну відповідь встановлюється 1 бал.
Відповідь:



1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

б

б

в

б

б

б

б

а

б

б

б

в

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

в

б

в

а

а

в

в

а

в

в

а

а

Схожі:

Б. Харчук «Планетник». Добро і зло в повісті
Обладнання: текст твору, дидактичний матеріал (кросворди,опорні конспекти),малюнки до твору
Життєвий і творчий шлях Бориса Харчука
Борис Микитович Харчук вписав яскраву сторінку в історію української літератури. Він був з когорти тих, хто на­ближав національне...
Б. Харчук «Планетник». Добро і зло в повісті, в сучасному світі і в людині
Тема. Б. Харчук «Планетник». Добро і зло в повісті, в сучасному світі і в людині
Тема: Центральний конфлікт твору: «природна людина» (гуронець) і французьке суспільство
И сутність основного конфлікту повісті; розкрити образ Гурона як центрального персонажа твору; поглиблювати навички виразного та...
Тема. Роль І. Франка у розвитку драматургії і театру. «Украдене щастя»–...
Алізу твору підвести учнів до розуміння авторської думки про моральну відповідальність людини за право на щастя; допомогти осмислити...
Тема: Жити з сонцем у душі (за новелою Л. Пономаренко «Гер переможений»). Мета
Тип уроку: урок вивчення та аналізу художнього твору (духовно-естетичне сприйняття твору)
Тема: Вічна загадка людської душі… (за новелою М. Коцюбинського «Сон») Мета
Тип уроку: урок позакласного читання, урок вивчення та аналізу художнього твору (духовно-естетичне сприйняття твору)
Товариство з обмеженою відповідальністю “Колокол”, (надалі Виконавець),...

ФРАГМЕНТ РАДІОПРОГРАМИ „СЛОВО” ВІД 28. 05. 06 Про щастя-долю і
З порад Бориса Антоненка-Давидовича: благополучний чи щасливий? Чи варто присвоювати нагороду?
Тема. „Собори душ своїх бережіть, друзі”
Мета: розкрити образи твору і їх проблемне навантаження; підсумувати вивчення творчості Олеся Гончара; закріпити вивчене про образи...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка