|
Скачати 150.28 Kb.
|
Тести для закріплення вивченого матеріалу на уроці «Казкове й реалістичне в повісті-притчі Бориса Харчука «Планетник» 1. Назвіть автора твору "Планетник" а) Олекса Стороженко; б) Ліна Костенко; в) Борис Харчук. 2. Планетник - це... а) дослідник-агроном; б) сільський хлопець; в) старий дідусь-чарівник. 3. За жанром "Планетник" - це... а) повість-притча; б) пригодницька повість; в) оповідання. 4. Прийом обрамлення у повісті «Планетник»: а) є доповненням, яке надає додаткового смислу. б) є ключовим у побудові сюжету, проводить паралель між минулим та теперішнім у творі; в) не має безпосереднього зв'язку з сюжетом, хоча й пояснює назву твору. 5. За фахом квартирант, який оселився в Олени Булиги: а) учитель; б) тесля; в) агроном. 6. Біля хати бабусі цвіла: а) вишня; б) слива; в) липа. 7. У якому населеному пункті жила Олена Булига? а) в Острозі; б) у Вербівцях; в) у тексті повісті назви населеного пункту не згадано. 8. Заради чого Олена Булига пустила до себе на квартиру постояльця? а) заради грошей; б) заради живого слова; в) заради допомоги по господарству. 9. Визначаючи обсяг плати за квартирування, бабуся висловлювалася: а) «За гріш не купити маку, а за гривню — правди»; б) «За гроші не купиш ні батька, ні матері, ні родини»; в) «Нащо нам гроші, коли ми й самі хороші!» 10. Ввечері літня жінка спостерігала, як: а) метелики кружляли навколо ліхтарика; б) між зорями летів супутник; в) кіт полював на горобців. 11.У приміщенні хати, де жила Олена Булига, пахло: а) ліками; б) зіллям; в) квітами. 12. У магазині агроном-квартирант купував: а) ковбасу і цукерки; б) хліб і згущене молоко; в) сметану і печиво. 13. Протягом дня стара: а) доглядала сусіднє немовля; б) в'язала або шила; в) поралася в городі. 14.Тваринне господарство Олени Булиги складалося з: а) собаки та кози; б) курей та кота; в) качок і гусей. 15.З двору, де жила бабуся, можна було спостерігати за бурхливою річкою: а) Самара; б) Вілія; в) Дністер. 16. Хата літньої жінки стояла а) під горою б) неподалік від озера в) біля лісу з червоного сосняку 17. «Інкубаторами» бабуся називала: а) індиків; б) курей; в) качок. 18. «...Встає вечірня зіронька...», « ...пробираючись між зорями, летів супутник», «супутник закотивсь», — чиїми очима подано ці картини? а) Олени Булиги б) діда Капуша в) Планетника 19. Олена Булига розповідала своєму квартиранту легенду про Планетника: а) травневими вечорами; б) під час обіду; в) коли поралася біля печі, готуючи йому сніданок. 20. Характеризуючи бабусю, про неї можна сказати, що вона: а) мовчазна; б) легковажна; в) працьовита. 21. Кому з героїв належать слова: "Небо нам усе дарує..." а) Планетнику б) Діду Капушу в) Олені Булизі 22. Що змайстрував агроном у Олени Булиги: а) стіл; б) лавочку; в) стіл і лавочку. 23. Назвіть часові простори у у творі «Планетник»: а) часи нападу монголо-татар на Україну; б) кріпаччина; в) дохристиянські часи; г) сучасність; 24. Хто розповідає агроному легенду про Планетника? а) незнайома жінка б) мати Планетника в) Олена Булига Примітка. За кожну правильну відповідь встановлюється 0,5 бала. АБО Учні І варіанту виконують завдання парних чисел, а учні ІІ варіанту – непарних чисел. За кожну правильну відповідь встановлюється 1 бал. Відповіді
Тести для закріплення вивченого матеріалу на уроці «Борис Харчук «Планетник». Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожної людини» 1. Сидячи у хаті, хлопець через вікно спостерігав, як: а) мати розпушувала землю і садила насіння; б) на вечірньому небі сяяли зірки; в) кури на дворі розгрібали сміття. 2. Цілу зиму хлопчик сидів у курній хаті, наче: а) прихований скарб; б) насінина, запхнута й зав'язана у торбинку; в) ув'язнений, 3. Найбільше хлопчик мріяв про те, як: а) потрапити на місяць; б) вирушити у подорож на кораблі; в) самому щось посіяти і щоб воно зійшло. 4. Що нелегко діставалося у сиві часи? Навіть приказували: «Він у поті чола»: а) мед; б) льон; в) хліб. 5. Влітку маленькі вікна хати, де жив хлопчик з мамою, заслоняли: а) гілки яблуні; б) квіти; в) фруктові дерева. 6. Який птах відчиняв своїми крилами весну і зачиняв літо? а) соловейко; б) зозуля-співачка; в) бузько-мудрець. 7. У народі сніп жита на покуті називали: а) «дід»; б) «судець»; в) «первінець». 8.За старанність сина під час роботи на землі мати називала його: а) розумником; б) планетником; в) робітником. 9. Допомагаючи матері по господарству, хлопчик: а) обкопував дерева; б) сіяв цибулю й моркву; в) доглядав за курчатами, каченятами, гусенятами; 10. Навесні мати дозволила сину пересадити: а) маленьку вишеньку; б) квітку нарциса; в) кущ троянд. 11. Мати попередила сина, що коли «...з кущика виткнулася стрілка майбутньої, квітки, то її»: а) необхідно поливати тільки теплою водою; б) не дивитися на неї; в) не потрібно торкатися до неї рукою. 12. Закінчіть цитату: «Хлопчик хотів закричати з радості, кинутися стрімголов до матері, розказати, що нарцис розцвів наче з його долонь, що став найгарнішою у світі квіткою, але онімів, а ноги підгиналися. Єдине, на що спромігся — ...»: а) доторкнувся своїми долоньками до пелюсточок; б) доторкнувся своїми устами до пелюсточок; в) зірвав ніжну білу квіточку на довгій ніжці. 13. Зростав хлопець, як: а) біб на городі; б) кущ калини; в) сокіл у небі. 14. Хлопчик, спостерігаючи за небом, дослідив, що воно виповнювало собою: а) озеро за греблею; б) смерековий ліс; в) галявину, де росли підсніжники. 15.Чорна хмара, яка насувалася на блакитне небо, була схожа на: а) злого чаклуна; б) бугая; в) змія. 16. Хлопчик намагався захистити свою квітку від: а) морозу; б) дощу з градом; в) черв'яка. 17. Чому хлопчик у сильну зливу з градом і блискавками не пішов додому, а залишався на вулиці? а) йому хотілося поспостерігати за незвичним явищем природи; б) йому захотілося побігати босоніж по калюжах; в) він намагався кулаками прогнати грозову хмару. 18. 5. Як знахарка лікувала хлопчика? а) викачувала яйцем; б) виливала віск; в) обкурювала зіллям. 19. Проводячи ритуал ворожіння над хлопцем, знахарка зазначила єдине слово: а) «Диво...»; б) «Краса...»; в) «Жах...» 20. Закінчіть цитату: «Йому (Планетнику) ввижалося: хмарки - це...» а) худоба сонця; б) білі ангели; в) острови з вати. 21. Що назавжди поєдналося у блаватних очах Планетника? а) Гострий розум і мрійливість; б) зачаєна злоба й образа на всіх; в) самотність і беззахисність. 22. Як автор схарактеризував свого героя? а) Веселий, розумний, кмітливий; б) гнаний, кривджений, безпритульний» в) Жвавий, товариський, лагідний. 23. Чому хлопчик-чередник «ніколи не зривав листя, не ламав гілля, старався не толочити постолами трави»? а) він боявся, що його за це сваритиме мама; б) йому були нецікаві такі «ігрища»; в) він вважав, що усе живе для чогось призначене. 24. Укажіть, кому з героїв повісті Б. Харчука «Планетник» належить ця репліка: «Краса безборонна і беззахисна у світі, а тобі її утверджувати» а) матері Планетника; б) знахарці; в) діду Капушу. Примітка. За кожну правильну відповідь встановлюється 0,5 бала. АБО Учні І варіанту виконують завдання парних чисел, а учні ІІ варіанту – непарних чисел. За кожну правильну відповідь встановлюється 1 бал. Відповідь:
Тести для закріплення вивченого матеріалу на уроці «Добро і зло в повісті Бориса Харчука «Планетник» 1. Яка історична епоха відтворена у повісті: а) події напередодні революції 1905 року; б) кріпаччина; в) після Другої світової війни. 2. Що знахарка сказала хлопчикові? а) «Не слід бігати по вулиці під час грози. Можеш залишитися німим або й узагалі загинути»; б) «Краса безборонна й беззахисна у світі, а тобі її утверджувати. Іди»; в) «Я не можу тебе вилікувати, бо твоє біополе набагато сильніше мого».
а) піжмурки; б) крем’яхи; в) гилки.
а) чесний і привітний; б) міг майстерно випасати худобу; в) швидко обробляти городину.
а) ромашку; б) лісовий дзвіночок; в) мальву.
а) «Якби цю красу сфотографувати?»; б) «Як мені зберегти цю красу?»; в) «Чи маю я право володіти цією красою?»
а) «Мені потрібно, щоб ти зміг побороти злу силу»; б) «Ти, отроче, призначений мені в учні»; в) «Чи не маєш ти бажання стати чаклуном?» 8. Де живе й чим займається дід Капуш? а) Сидить у бузині й править світом; б) живе у хмарах і насилає на землю негоду; в) ховається під землею й лякає вночі одиноких перехожих. 9. Які риси вдачі високо оцінив дід Капуш у хлопчика? а) мужність і чемність; б) правдивість і вірність; в) пунктуальність і щирість. 10. Дід Капуш наголосив, звертаючись до хлопця, що разом вони будуть шукати: а) квітки щастя; б) корінь весни, літа, осені і зими; в) цвіт папороті. 11. Про що дід Капуш розповідав маленькому череднику при першій їхній зустрічі? а) про все, що живе й росте на землі; б) про небо, зорі та сузір'я; в) про людину як дитину неба й землі. 12. Життя на землі, на думку діда Капуша, залежить від: а) води; б) сяючих зірок; в) сонця. 13. Про що дід Капуш розповідав маленькому череднику під час другої їхньої зустрічі? а) про небо, зорі та сузір'я; б) про людину як дитину неба й землі; в) про землю і все, що живе на ній. 14. Дід Капуш вважав, що хлопець повинен знати стільки, скільки: а) знає він сам; б) може знати людина; в) захоче сам. 15. «Сивоусий, довгобородий навчав: найвища радість людини — ...»: а) побороти в собі зло; б) справжнє кохання; в) орати й сіяти. 16. За словами старого Капуша, «з любові й терпіння народжуються...»: а) людина й хліб; б) добрі справи; в) генії і пророки. 17. «І не було такої праці, яку не подужав би. Одного тільки цурався...». Чого цурався Планетник? а) ходити до корчми; б) вивозити гній; в) співати пісень. 18. Що віщує народна прикмета: зима без снігу - ...? а) Літо без дощу; б) осінь дощова; в) рік без хліба. 19. На думку діда Капуша, людина, звір і пташка залежать від: а) погодних умов; б) сонця; в) зерна. 20. Укажіть, кому з героїв повісті Б. Харчука «Планетник» належить ця репліка: «...Усе має свій час. Вище голови скачуть нерозумні. Світ підлягає суворій необхідності: зима відповідає літу, весна - осені». а) діду Капушу; б) Олені Булизі; в) Планетнику. 21. Чому, розповідаючи хлопчикові про все живе на планеті, дід Капуш ніколи не доводив свої оповідання до кінця? а) у нього завжди бракувало на це часу; б) він і сам не знав, чим вони мають скінчитися; в) він хотів навчити хлопця думати. 22. За що люди хотіли скарати Планетника на смерть? а) за те, що він був найрозумніший; б) за те, що він змайстрував повітряну кулю; в) вони вважали, що він знається з нечистою силою. 23. Яким чином Планетпику все-таки вдалось піднятися в небо? а) він змайстрував повітряну кулю; б) він навчився літати від птахів; в) він зробив аероплан. 24. Що, на думку Б. Харчука, є найбільшим злом? а) тупа і сліпа заздрість; б) безмежна скупість людини; в) сліпа покірність. Примітка. За кожну правильну відповідь встановлюється 0,5 бала. АБО Учні І варіанту виконують завдання парних чисел, а учні ІІ варіанту – непарних чисел. За кожну правильну відповідь встановлюється 1 бал. Відповідь:
|
Б. Харчук «Планетник». Добро і зло в повісті Обладнання: текст твору, дидактичний матеріал (кросворди,опорні конспекти),малюнки до твору |
Життєвий і творчий шлях Бориса Харчука Борис Микитович Харчук вписав яскраву сторінку в історію української літератури. Він був з когорти тих, хто наближав національне... |
Б. Харчук «Планетник». Добро і зло в повісті, в сучасному світі і в людині Тема. Б. Харчук «Планетник». Добро і зло в повісті, в сучасному світі і в людині |
Тема: Центральний конфлікт твору: «природна людина» (гуронець) і французьке суспільство И сутність основного конфлікту повісті; розкрити образ Гурона як центрального персонажа твору; поглиблювати навички виразного та... |
Тема. Роль І. Франка у розвитку драматургії і театру. «Украдене щастя»–... Алізу твору підвести учнів до розуміння авторської думки про моральну відповідальність людини за право на щастя; допомогти осмислити... |
Тема: Жити з сонцем у душі (за новелою Л. Пономаренко «Гер переможений»). Мета Тип уроку: урок вивчення та аналізу художнього твору (духовно-естетичне сприйняття твору) |
Тема: Вічна загадка людської душі… (за новелою М. Коцюбинського «Сон») Мета Тип уроку: урок позакласного читання, урок вивчення та аналізу художнього твору (духовно-естетичне сприйняття твору) |
Товариство з обмеженою відповідальністю “Колокол”, (надалі Виконавець),... |
ФРАГМЕНТ РАДІОПРОГРАМИ „СЛОВО” ВІД 28. 05. 06 Про щастя-долю і З порад Бориса Антоненка-Давидовича: благополучний чи щасливий? Чи варто присвоювати нагороду? |
Тема. „Собори душ своїх бережіть, друзі” Мета: розкрити образи твору і їх проблемне навантаження; підсумувати вивчення творчості Олеся Гончара; закріпити вивчене про образи... |