|
Скачати 77.5 Kb.
|
Тема 2. Квадратична функція УРОК № 22 Тема уроку. Функція , її властивості та графік. Мета уроку: сформувати знання учнів про означення, вид графіка та алгоритм побудови графіка квадратичної функції. Сформувати первинні вміння розпізнавати квадратичну функцію серед інших елементарних функцій, знаходити координати вершини та напрям віток графіка квадратичної функції, виконувати побудову графіка квадратичної функції за вивченими алгоритмами. Повторити загальні властивості функцій, а також схеми виконання основних видів геометричних перетворень графіків функцій. Тип уроку: формування знань, вироблення первинних умінь. Наочність та обладнання: опорний конспект № 15, роздавальний матеріал (картки з розв'язаннями домашніх вправ). Хід уроку І. Організаційний етап Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу. II. Перевірка домашнього завдання Учитель збирає зошити з виконаним домашнім завданням на перевірку (роботи можна оцінити як домашню самостійну роботу). На уроці можна озвучити найскладніші моменти домашнього завдання. Правильні розв'язання можна дати учням для самостійного опрацювання у вигляді роздавального матеріалу. III. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів Якщо учні мають хоча б первинне уявлення про структуру шкільного курсу алгебри (цю інформацію вчитель міг надати учням раніше, ще на початку вивчення даного розділу), то вони знають, що функціональна лінія є однією з п'яти основних змістовних ліній шкільного курсу алгебри, а тому вивчення способів побудови графіків функцій шляхом геометричних перетворень пов'язане з необхідністю розгляду інших, окрім названих нижче, елементарних функцій. Також учні мають усвідомити той факт, що, вивчивши способи геометричних перетворень графіків функцій, можна побудувати графік будь-якої алгебраїчної функції, рівняння якої утворене з найпростіших рівнянь функцій: y = kx; у = ; у = х2; у = х3; у = . Тому цілком логічно після вивчення способів перетворень графіків елементарних функцій вивчити питання про інші, крім названих, види функцій та їхні графіки. Однією з таких функцій є функція, графік якої можна утворити з графіка функції у = х2 шляхом виконання одного або кількох геометричних перетворень, — квадратична функція. Ці слова вчителя визначають основну дидактичну мету уроку. IV. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів Усні вправи
1) х2 + 2х + 1; 2) х2 + 2х + 2; 3) х2 + 2х; 4) -х2 – 2х – 1; 5) -х2 – 2x – 2; 6) -х2 – 2х + 2.
1) g(x) = -f(x); 2) g(x) = 2f(x); 3) g(x) = f(x); 4) g(x) = f(x + 2); 5) g(x) = f(x) – 2.
1) х2 + х = 0; 2) х2 + 2x + 1 = 0; 3) x2 – 3x + 2 = 0; 4) 2х2 – 5х + 2 = 0.
1) 3х2 – 5х + 2; 2) х2 – 5х; 3) -х2 – 2; 4) -х2; 5) х2. V. Формування знань План вивчення нового матеріалу
Опорний конспект № 15
Методичний коментар На даному уроці починається кропітка робота з вивчення властивостей квадратичної функції та вироблення сталих умінь учнів виконувати побудову графіка квадратичної функції за загальною схемою [7, с. 48]. Традиційно вивчення цього питання проводилось у два етапи: спочатку вивчалось питання про вид графіка та властивості функції у = ах2, а далі вже вивчались властивості та вид графіка функції у = ах2 + bх + с. Проте відповідно до змін у програмі 12-річної школи в порівнянні з попередньо діючою програмою вивчення питання про вид графіка та властивості квадратичної функції у 9 класі 12-річної школи доцільно провести дедуктивним методом: сформулювати загальне означення квадратичної функції у = ах2 + bх + с, потім довести, що її графіком буде парабола певного виду (через перетворення рівняння квадратичної функції виділення квадрата двочлена), після чого сформулювати загальний алгоритм побудови графіка квадратичної функції; а вже після цього розглянути окремі випадки квадратичної функції та зробити відповідні поправки до загального алгоритму побудови її графіка. При формуванні знань учнів про зміст означення квадратичної функції слід звернути увагу на той факт, що в означенні вказано лише обмеження для старшого коефіцієнта квадратного тричлена в правій частині рівняння у = ах2 + bх + с, а це означає, що інші коефіцієнти кожний окремо та разом можуть набувати різних за знаком значень, а також дорівнювати 0 (слід розглянути відповідні приклади). При вивченні питання про побудову графіка квадратичної функції слід нагадати учням, що графік функції у = х2, з якого, власне, і починається побудова графіка квадратичної функції, будується по точках (з урахуванням симетричності параболи). VI. Формування первинних умінь Усні вправи
Письмові вправи Зміст вправ уроку може бути таким:
Методичний коментар Як усні, так і письмові вправи уроку передбачають закріплення знань учнів про зміст вивчених на уроці понять та вироблення вмінь використовувати ці поняття та алгоритми для побудови графіків квадратичних функцій. Вправи на повторення (на визначення основних властивостей квадратичної функції за побудованим графіком) спрямовані, по-перше, на вироблення навичок роботи з графіками, а по-друге, підготовляють учнів до сприйняття матеріалу наступного уроку (узагальнення властивостей квадратичної функції). VII. Підсумки уроку Контрольні запитання
VIII. Домашнє завдання
Бабенко С.П.РоБабенко С.П. Алгебра 9клас: Розробки уроків Урок № 22 |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
УРОК 13 Тема уроку ... |
УРОК №28 Тема уроку ... |
Урок 1 Тема уроку Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
УРОК 33 Тема уроку Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го степеня і його властивості |
Уроку: Урок Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження) |