|
Скачати 49.84 Kb.
|
УРОК 16 Тема уроку: Знаходження найбільшого і найменшого значень функції. Мета уроку: Формування знань учнів про алгоритм знаходження найбільшого і найменшого значень функції. І. Перевірка домашнього завдання. П ![]() № 1. 4) Область визначення — (- ![]() ![]() ![]() Стаціонарних точок функція не має. Наносимо на координатну пряму 0 і визначаємо знак у' на інтервалах (рис. 52). Функція спадає на кожному з інтервалів (- ![]() ![]() № 1. 10) Область визначення — (- ![]() ![]() ![]() Т ![]() ![]() ![]() № 2. 3) Область визначення — (- ![]() ![]() ![]() Знаходимо стаціонарні точки: у' = 0; ![]() Визначаємо знак у' при переході через стаціонарні точки (рис. 53). ![]() № 7. 1) D(f) = (- ![]() ![]() f'(x) = 2e-x + 2х · (-е-x) = 2e-x(1 - х). f(x) = 0; 2e-x(1 - x) = 0; x = 1 — стаціонарна точка. Визначаємо знак у' при переході через стаціонарну точку (рис. 54). Отже, функція зростає при х є (- ![]() ![]() х ![]() ![]() № 7. 7) D(f) = (0; + ![]() ![]() ln x + 1 = 0; ln x = -1; x = e-1; х = ![]() Точка х = ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() II. Аналіз самостійної роботи, проведеної на попередньому уроці. I ![]() Р ![]() Розглянемо рисунок 58, на якому зображено графіки трьох функцій. Аналіз цих графіків свідчить, що найбільше і найменше значення функцій неперервних і диференційованих на проміжку [а; b] досягаються цими функціями або на кінцях відрізка, або в стаціонарних точках. ![]() Отже, неперервна і диференційована функція на заданому відрізку приймає найбільше і найменше значення в стаціонарних точках або на кінцях відрізка. Таким чином, якщо функція у = f(x) неперервна на відрізку [а; b] і має похідну в кожній внутрішній точці цього відрізку, то для знаходження найбільшого і найменшого значень функції на відрізку [а; b] треба: 1) знайти значення функції на кінцях проміжку, тобто числа f(a) і f(b); 2) знайти значення функції в тих стаціонарних точках, які належать інтервалу (а; b); 3) із знайдених значень вибрати найбільше і найменше. Приклад 1. Знайдіть найбільше і найменше значення функції f(x) = x + e-x на відрізку [-1; 2]. Розв'язанняЗнайдемо значення функції в точках x = -1 та x = 2: f(-1) = -1 + el = e – l, f(2) = 2 – е -2 = 2 – ![]() Знайдемо f’(x): f'(x) = (x + е-x)1 = 1 - е-x. Знайдемо стаціонарні точки: f'(x) = 0; 1 - е-x = 0; 1 - ![]() Знайдемо значення функції в точці x = 0: f(0) = 0 +е°= 1. І ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь: fнайб. = f(2) =2 - ![]() Виконання вправ Вправа № 3 (1; З; 5; 6) до розділу VIII. П ![]() В практичних задачах функція f(x) має на заданому інтервалі тільки одну стаціонарну точку: або точку максимуму, або точку мінімуму. У цих випадках у точці максимуму функція f(x) приймає найбільше значення (рис. 59), а в точці мінімуму — найменше значення на даному інтервалі (рис. 60). Приклад. Знайдіть найменше значення функції у = х+ ![]() Розв'язанняЗнайдемо похідну у’ =1 – ![]() ![]() ![]() Відповідь: f найм. = f(6) =12. Виконання вправ______________________________ 1. Знайдіть найбільше значення функції f(x) = ![]() Відповідь: fнайб. = -3. IV. Підведення підсумків уроку. V. Домашнє завдання. Розділ VIII § 4. Запитання і завдання для повторення розділу VIII № 12—14. Вправа № 3 (2; 4; 7). Роганін Алгебра 11 клас, урок 16 |
УРОК 17 Тема уроку ... |
Застосування методів математичного аналізу ПІДСУМКИ ТИЖНЯ Самоперевірка Рівень А У деяких точках відрізка [а; b] неперервна функція y = f(x) може набувати найменшого і найбільшого значень |
УРОК 13 Тема уроку Мета уроку: Познайомити учнів з правилами знаходження проміжків зростання (спадання) функції |
УРОК №17 Тема уроку Тема уроку. Функції. Властивості функції: нулі функції, проміжки знакосталості, зростання і спадання функції |
Урок №60 Тема. Функція. Область визначення функції. Область значень функції Мета: закріпити термінологію, відпрацювати навички роботи з поняттями функції; відпрацювати навички роботи із функцією, заданою... |
УРОК 35 Тема уроку: Найбільше і найменше значення функції на відрізку Формувати вміння застосовувати виведений алгоритм до знаходження максимального та мінімального значення функції на проміжку. Розвивати... |
УРОК 1 Тема уроку Мета уроку: Узагальнення і систематизація знань учнів про числові функції (область визначення і область значення функцій, зростаючі... |
УРОК 23 Тема уроку Мета уроку: формування знань учнів про правила знаходження первісних (невизначених інтегралів), формування умінь у знаходженні первісних... |
Урок №61 Тема. Функція. Область визначення та область значень функції... ... |
Урок №59 Тема. Функція. Область визначення та область значень функції Зошити з виконаним аналізом тематичної контрольної роботи та корекцією учні здають на перевірку |