|
Скачати 65.11 Kb.
|
Тема 7. Функції Урок № 60 Тема. Функція. Область визначення функції. Область значень функції. Мета: закріпити термінологію, відпрацювати навички роботи з поняттями функції; відпрацювати навички роботи із функцією, заданою формулою і таблично; знаходити функції аргументу, області визначення функції. Тип уроку: засвоєння вмінь та навичок. Хід уроку I. Організаційний момент (традиційно) II. Перевірка домашнього завдання Оскільки основна частина домашнього завдання — опанування теорії (означення понять), то доцільно перевірку домашнього завдання провести у формі математичного диктанту.
1) Задайте формулою функцію, що співставляє кожному числу третій степінь цього числа [суму цього числа з числом 5]. 2) Функцію задано формулою . Знайдіть її значення при значенні аргументу -2 [-1]. 3) Функцію задано формулою у = 3х – 7 [у = 5 – 2х]. Знайдіть значення аргументу, при якому значення функції дорівнює нулю. 4) При яких значеннях змінної має зміст вираз ? Після перевірки виконання проводиться корекція (робота в парах).
Основна мета роботи з випереджальним домашнім завданням на цьому уроці — підготовка до сприйняття учнями алгоритму знаходження області визначення функції, заданої формулою (вигляду у = f(х)). Тому далі проводимо фронтальну бесіду за результатами випереджального домашнього завдання. Запитання
III. Формулювання мети й завдань уроку З роботи, виконаної на попередньому етапі уроку, учні мають зробити важливий висновок: область визначення функції може бути знайдено через ОДЗ виразу, що задає дану функціональну залежність. Тобто задання функції формулою є найбільш зручним способом задання функції саме тому, що допомагає розв'язувати задачі з незнайомими або новими для учнів об'єктами (функція, аргумент, область визначення функції) шляхом виконання знайомих учням дій (обчисленням значень буквених виразів, розв'язанням рівнянь та знаходженням ОДЗ виразу). Отже, вчителю залишається узагальнити ці думки, і головною метою уроку можна визначити: відпрацювання навичок роботи із функцією, заданою формулою (знаходження функції аргументу й області визначення). IV. Доповнення знань Єдиним відносно новим моментом уроку є узагальнюючий логічний крок від алгоритму знаходження ОДЗ виразу (див. початок навчального року) до знаходження області визначення функції, заданої формулою як ОДЗ виразу в лівій частині цієї формули. Звернувшись до висновків і припущення, зроблених після виконання випереджального домашнього завдання, формулюємо запитання:
Виконавши кілька вправ і порівнявши результати (наприклад, знайти ОДЗ виразу х+3 та знайти область визначення функції у = х + 3 і т. д.), доходимо висновку, який можна записати в конспекти учнів.
V. Первинне закріплення матеріалу Виконання усних вправ
а) Яка область визначення функції? Чому? б) Якого значення набуває функція при значенні аргументу х = 1; х = -1? в) Чи існує таке значення аргументу, при якому функція дорівнює 0? VI. Застосування вмінь та навичок Виконання письмових вправ
1) у = х2 + 1; 2) ; 3) ; 4) .
5*. Додатково (логічна вправа). Знайдіть пропущене число, букву, вираз або рисунок.
VII. Підсумки уроку Які основні поняття теми «Функція» були розглянуті на уроці? Встановіть логічний зв'язок між названими поняттями. VIII. Домашнє завдання Повторивши зміст основних теоретичних положень уроку (див. схему), виконайте вправи. № 1. Функцію задано формулою: . Заповніть таблицю:
№ 2. (Придумайте) задайте формулою функцію, в якої область визначення: 1) будь-яке число; 2) всі числа, крім 2; 3) всі числа, крім чисел —2 та 2? № 3. Випереджальне домашнє завдання. а) Розв'яжіть рівняння: 1) х2 – 2х + 1 = 0; 2) х2 – 2х = 0; 3) х2 +1 = 0; 4) |х – 3| = 0; 5) |х – 3| + 1 = 0. б) При яких х є правильною нерівність: 1) х2 – 2х + 1 ≠ 0; 2) х2 – 2х ≠ 0; 3) х2 + 1 ≠ 0; 4) |х – 3| ≠ 0; 5) |х – 3| + 1 ≠ 0? БАБЕНКО С.П. Уроки алгебри. 7 клас |
Урок №59 Тема. Функція. Область визначення та область значень функції Зошити з виконаним аналізом тематичної контрольної роботи та корекцією учні здають на перевірку |
Урок №61 Тема. Функція. Область визначення та область значень функції... ... |
УРОК 1 Тема уроку Мета уроку: Узагальнення і систематизація знань учнів про числові функції (область визначення і область значення функцій, зростаючі... |
КОНСПЕКТ УРОКУ з алгебри у 7 класі на тему «Функц ія» Мета: формувати поняття «функції», «область визначення», «область значення», ознайомити учнів з способами задання функції; розвивати... |
1º. Чи є функціями залежності Побудувати графік деякої функції f, у якої область визначення відрізок [-1; 5], а області значень відрізок [-2; 4] |
Тема уроку Продовжити формування понять: функція, аргумент функції, значення функції. Ввести і сформувати поняття графіка функції. Навчити учнів... |
УРОК 16 Тема уроку: Знаходження найбільшого і найменшого значень функції Мета уроку: Формування знань учнів про алгоритм знаходження найбільшого і найменшого значень функції |
1. Користуючись графіком функції, вкажіть проміжки, де функція спадає Користуючись графіком функції, вкажіть проміжки, де функція набуває додатних значень |
Урок №33 Тема. Функція у = х Мета: домогтися засвоєння учнями властивостей функції у = х2 та виду і властивостей її графіка та способу застосування графіка функції... |
Урок №64 Тема. Лінійна функція, її графік та властивості Мета: ознайомити учнів із означенням лінійної функції та сформувати знання про графік та властивості лінійної функції; виробити первинні... |