|
Скачати 36 Kb.
|
Тема 7. Функції Урок № 61 Тема. Функція. Область визначення та область значень функції Мета: вдосконалювати та поглиблювати вміння та навички розв'язувати основні види завдань для функції, заданої формулою. Тип уроку: застосування знань. Хід уроку I. Організаційний момент II. Перевірка домашнього завдання 1) № 1,2 перевіряємо, зібравши зошити, № 2 бажано розібрати (навести приклади і сформулювати основну ідею, найбільш вдалі роботи можна оцінити). 2) № 3 (випереджальне домашнє завдання) розбираємо ретельно, бо ці вправи є основою для розв'язування вправ високого рівня, запланованих на уроках. Завдання 1. Поясніть хід розв'язання рівнянь: 1) х2 – 2х + 1 = 0; 2) х2 – 2х = 0; 3) х2 + 1 = 0, 4) |х – 3| = 0; 5) |х – 3| + 1 = 0. Які корені мають рівняння? Що це означає? Завдання 2. Поясніть, як, використавши результати завдання 1, знайти значення змінної х, при яких виконуються нерівності: 1) х2 – 2х + 1 ≠ 0; 2) х2 – 2х ≠ 0; 3) х2 + 1 ≠ 0; 4) |х – 3| ≠ 0; 5) |х – 3| + 1 ≠ 0. Висновок. Бажано, щоб учні усвідомили, що розв'язки нерівності вигляду f(х) ≠ 0 можна знайти, розв'язавши рівняння f(х) = 0 і виключивши із множини всіх (раціональних) чисел знайдені корені рівняння. III. Формулювання мети й завдань уроку Основна мета уроку — вдосконалити вміння та навички знаходження за формулою значення функції, а також поглибити ці вміння, розв'язавши задачі високого рівня. IV. Актуалізація опорних знань Виконання усних вправ
1) у = 2х; 2) у = 3х + 4; 3) .
Знайдіть значення аргументу, якому відповідає значення функції, що дорівнює 0. V. Удосконалення та поглиблення знань, умінь На цьому уроці, коли основні поняття, пов'язані з поняттям функції, вже засвоєні і базові вміння щодо розв'язування основних задач для функції сформовані, основну увагу приділяємо розв'язуванню завдань достатнього і високого рівнів, які б поєднували новий матеріал із вивченим раніше матеріалом. Якщо рівень підготовки учнів досить високий, можна розширити знання учнів, ознайомивши їх із кусковим способом задання функції. Виконання письмових вправ
1) ; 2) ; 3) ; 4) ; 5*) . 2*. Функція задана кусково: 1) 2) Знайдіть значення функції, що відповідає значенню аргументу, що дорівнює -2; 0; 3.
4*. Знайдіть найменше значення функції у = х2 – 4х + 2. 5*. Доведіть, що функція не може набувати від'ємних значень. Яка область визначення функції? Якого найбільшого значення набуває функція? 6*. Додатково (на повторення). Встановіть пропущене число.
VI. Підсумок уроку Контрольні запитання
VII. Домашнє завдання Повторіть зміст основних понять теми (див. контрольні запитання). № 1. Функцію задано формулою у = 5х – 3. 1) Знайдіть значення функції, які відповідають значенням аргументу -8; 0; 16. 2) Знайдіть значення аргументу, якому відповідає значення функції: -3; 1. 3) При якому значенні означення функції дорівнює значенню аргументу? в 3 рази більше за значення аргументу? № 2. Розгляньте функцію , де -1 ≤ х ≤ 4. Знайдіть пари значень х та у для всіх цілих значень х та запишіть їх у вигляді (х; у). Як можна зобразити ці пари чисел? Виконайте відповідну побудову. БАБЕНКО С.П. Уроки алгебри. 7 клас |
Урок №60 Тема. Функція. Область визначення функції. Область значень функції Мета: закріпити термінологію, відпрацювати навички роботи з поняттями функції; відпрацювати навички роботи із функцією, заданою... |
Урок №59 Тема. Функція. Область визначення та область значень функції Зошити з виконаним аналізом тематичної контрольної роботи та корекцією учні здають на перевірку |
Урок №63 Тема. Графік функції Мета: формувати вміння Мета: формувати вміння виконувати побудову графіка функції, заданої формулою «по точках»; відпрацьовувати навички «читання» графіків... |
УРОК 1 Тема уроку Мета уроку: Узагальнення і систематизація знань учнів про числові функції (область визначення і область значення функцій, зростаючі... |
Урок №33 Тема. Функція у = х Мета: домогтися засвоєння учнями властивостей функції у = х2 та виду і властивостей її графіка та способу застосування графіка функції... |
КОНСПЕКТ УРОКУ з алгебри у 7 класі на тему «Функц ія» Мета: формувати поняття «функції», «область визначення», «область значення», ознайомити учнів з способами задання функції; розвивати... |
1º. Чи є функціями залежності Побудувати графік деякої функції f, у якої область визначення відрізок [-1; 5], а області значень відрізок [-2; 4] |
Урок №64 Тема. Лінійна функція, її графік та властивості Мета: ознайомити учнів із означенням лінійної функції та сформувати знання про графік та властивості лінійної функції; виробити первинні... |
УРОК 16 Тема уроку: Знаходження найбільшого і найменшого значень функції Мета уроку: Формування знань учнів про алгоритм знаходження найбільшого і найменшого значень функції |
Тема уроку Продовжити формування понять: функція, аргумент функції, значення функції. Ввести і сформувати поняття графіка функції. Навчити учнів... |