|
Скачати 58.89 Kb.
|
Виховна година Тема: Розуміння і толерантність. Емоції в нашому житті. Мета: допомогти учням сформулювати поняття «толерантність»; розуміти толерантність як один із найнеобхідніших принципів людського буття; пояснити, чому терпимість є необхідною умовою збереження миру (в колективі, в суспільстві, у світі); вчити прогнозувати, розробляти та втілювати в життя шляхи розв'язання конфліктів, висловлювати власну позицію. Основним завданням його є не пригнічення та викорінення емоцій, а правильне керування ними. Обладнання: епіграф, класна дошка, тести для учнів. Епіграф: «Уміння миритися з недосконалістю інших є ознакою справжньої гідності» (Г. Вінклер) Хід виховної години І. Організаційна частина ІІ. Вступна частина Вступне слово вчителя: Сьогоднішнє наше заняття ми присвятимо такому поняттю як толерантність. Ви зустрічалися з ним на уроках етики. Нашим завданням сьогодні є навчитися розрізняти толерантні та нетолерантні вчинки, виявляти толерантне ставлення один до одного, а також визначити рівень власної толерантності кожного за допомогою тесту. ІІІ. Основна частина Для початку ми спробуємо розіграти ситуацію. Для цього на дошці зображена цифра. Для участі потрібно два учні. Один учень бачить у цій цифрі 6, а інший 9. Спробуйте відстояти кожен свою точку зору. (Учні сперечаються) Тепер давайте проаналізуємо поведінку учасників. - Що в їхній розмові вас збентежило? (Діалог УЧИТЕЛЬ↔КЛАС) Отже, давайте сформулюємо, що ж таке толерантність і, яку людину можна назвати толерантною. Толерантність – це терпимість до думок, поведінки та поглядів інших людей. Інтолерантність – це протилежне поняття до толерантності. Нині толерантність розуміється перш за все як повага і визнання рівності, відмова від домінування та насилля, визнання права інших на свої думки та погляди. Отже, толерантність перш за все має на меті прийняття інших такими, якими вони є, і взаємодію з ними на основі згоди. Поділ людей на толерантних та інотолерантних є досить умовним. Кожна людина у своєму житті здійснює як толерантні, так й інотолерантні вчинки. Але здатність вести себе толерантно може стати особистісною рисою і зможе забезпечити успіх у спілкуванні. Толерантні люди більше знають про свої недоліки та переваги. Вони критичні відносно до себе і не прагнуть у всіх бідах звинувачувати інших. Вони не перекладають відповідальність на інших. Толерантна людина не ділить світ на дві частини - чорне та біле; не робить акцент на розбіжностях між «своїми» та «чужими», тому готова вислухати та зрозуміти інші точки зору. Асоціативний ряд Давайте спробуємо на кожну літеру слова толерантність назвати рису характеру, притаманну толерантній людині. (На дошці записане у стовпчик слово толерантність, учні по черзі називають риси характеру і виходять записують їх) Т – терплячий, товариський, тактовний. О – обережний, об'єктивний, оригінальний, особливий. Л – лояльний, лагідний, легкий у спілкуванні. Е – енергійний, елегантний, ефективний. Р – рівний, розсудливий, рівнозначний, рівноправний. А – активний, акуратний, авторитетний. Н – надійний, найдорожчий. Т – терплячий. Н – необхідний людям, ніжний, незалежний. І – інтелігентний, ідеальний, ідейний. С – співпереживаючий, співчуваючий, сприймаючий свободу думок і дій іншого, страждаючий. Т – тактовний, товариський. Рефлексія (Вправа «Літній дощ») Хід вправи: Учасники стоять у колі. Учитель: Чи знаєте ви, що таке літній дощ? Ні? Тоді давайте разом почуємо, який він. Зараз по колу ланцюжком ви будете передавати мої рухи. Як вони повернуться до мене, я передам інші. Слідкуйте уважно! 1. Піднявся вітер (ведучий тре долоні). 2. Починає крапати дощ (клацання пальцями). 3. Дощ посилюється (почергове плескання долонями). 4. Починається справжня злива (плескання по ногах). 5. А ось град, справжня буря (тупіт ногами). 6. Але що це? Буря стихає(плескання по ногах). 7. Дощ стихає (плескання долонями). 8. Рідкі краплі падають на землю (клацання пальцями). 9. Тихий шелест вітру (потирання долонями). 10. Сонце! (руки догори). А тепер ви виконаєте тест «Чи виявляєш ти толерантність» Обери ту відповідь, яку ти вважаєш правильною, та полічи, скільки відповідей «б» ти отримав: 1. Для того, щоб не було війни... а) неможливо нічого зробити, тому що війни будуть завжди; б) потрібно розуміти, чому вони відбуваються. 2. У школі говорять про героїв, які виявили толерантність... а) це тебе не цікавить; б) ти хочеш дізнатися про цих героїв більше. 3. Ти протистоїш насильству... а) насильством; б) приєднуєшся до інших людей для того, щоб сказати «Ні!». 4. Товариш тебе зрадив... а) ти помстишся йому; б) ти намагатимешся порозумітися з ним. 5. Коли говорять про дітей, які постраждали від війни... а) ти почув про це і забув; б) ти шукаєш можливість для того, щоб проявити з ними солідарність. 6. Ти не згоден із кимось... а) ти не даєш можливості йому говорити; б) ти все-таки слухаєш його. 7. У класі, ти вже відповів... а) ти хочеш відповідати ще; б) ти даєш можливість відповісти іншим. 8. Тобі пропонують листуватися з кимось з іноземців... а) ти не відчуваєш ні потреби у листуванні, ні потреби ділитися своїми думками та мріями; б) ти хочеш листуватися для того, щоб поділитися своїми думками, мріями. Обробка результатів. Якщо у тебе переважають відповіді «б», це означає, що ти виявляєш велику толерантність, є майбутнім громадянином світу, відповідальним і солідарним, активним провідником миру. Поясни своїм друзям, як тобі це вдається. Якщо у тебе від 3 до 7 відповідей «б», це свідчить про те, що ти не дуже толерантний. Ти намагаєшся нав'язати свої ідеї, але проявляєш цікавість, у тебе гарна, уява. Використовуй ці свої риси для боротьби з нетерпимістю. Якщо у тебе менше ніж 3 відповіді «б», це означає, що ти зовсім не толерантний. Але якби ти був налаштований оптимістичніше і навчився дискутувати, ти міг би стати більш щасливим. Спробуй докласти більше зусиль. Вправа «Емоції та ситуації» Учитель: Зараз кожний з вас назве одну емоцію, почуття. Я починаю: «Спокій». Коли всі назвали по одній емоції і запам'ятали, продовжуємо вправу. А тепер кожен по черзі називає певну ситуацію і передає кульку іншому учаснику. Той, взявши кульку, має повторити ситуацію та назвати «свою» емоцію. Наприклад: «Коли я стою у черзі, то відчуваю... радість!» Вправу закінчено, коли кулька побувала у кожного з учасників. Емоції в нашому житті Зараз діти стали менш чутливими до почуттів інших, вони не завжди можуть зрозуміти їх, не можуть висловити й усвідомити свій внутрішній стан і свій настрій, і часто виявляють його в різкій формі. Звідси і виникають труднощі в стосунках з однолітками та дорослими. Також збідніла емоційна сфера є причиною затримки розвитку інтелектуальної сфери. Діти менше цікавляться чимось новим, в їхніх іграх відсутня творчість, а деякі зовсім не виміють гратись. Емоції відіграють важливу роль в житті дитини. Виявляючись у поведінці, вони інформують дорослого про те, що дитині подобається, що дратує. По мірі того, як дитина росте, її емоційний світ стає різноманітнішим і багатшим. Найбільш сильним і важливим джерелом для хвилювань стають стосунки з іншими людьми – дорослими та дітьми. Потреба “бути хорошим” для оточуючих визначає поведінку дитини. Ця потреба визначає появу складних багатопланових почуттів: ревнощі, співчуття, заздрість. Процес розпізнавання і передачі емоцій є складним і потребує від дитини певних знань, певного рівня розвитку. Діти звертають увагу головним чином на вираз обличчя, не помічаючи пантоміміку (жести, постава). Старші дошкільники мають ще недостатні уявлення про емоційні стани людини і їх прояви. Емоції не розвиваються самі по собі. Змінюються установки особистості, її відношення до світу, і разом з ними формуються і змінюються емоції. Виховання через емоційні впливи – дуже тонкий процес. Основним завданням його є не пригнічення та викорінення емоцій, а правильне керування ними. ІV. Підсумок заняття Давайте спробуємо повторити ти тепер ситуацію з числами з толерантної точки зору. (До дошки виходять 2 учні і ведуть дискусію) Тож будьте толерантними, з повагою відносьтеся один до одного, та до оточуючого вас світу. |
Година спілкування «толерантність», визначати значення толерантності в житті людей та в суспільстві |
Урок№21 Тема. Алгоритми в нашому житті «Звуко-буквенним аналізом слова», «Розв’язанням задачі», Приготуванням піци «Кияночка»»; удосконалювати навички роботи за комп’ютером... |
«Толерантність. Ми будуємо Мости миру власноруч» Методична розробка тренінгового заняття для класних керівників ставить за мету розвиток позитивного розуміння толерантності у формуванні... |
Сьогоднішнього нашого заняття − «Всі ми різні, всі ми рівні». Що... Тема сьогоднішнього нашого заняття − «Всі ми різні, всі ми рівні». Що означає поняття «толерантність»? Чи завжди ми в житті толерантні... |
Тренінгова програма не допоможе вам повністю уникнути стресу, але... Тренінгова програма не допоможе вам повністю уникнути стресу, але допоможе ставитись до нього як до певної сходинки в нашому житті,... |
Тема Емоції та почуття. Воля. Вольовий акт Зміст понять «емоції», «почуття», «переживання»; «воля», «вольовий акт», «вольові якості» |
Уроку Види мистецтва та специфіка їх художньо-образної мови Мета: дати учням загальне уявлення про культуру, мистецтво як складову частину духовної культури людини, про види мистецтва та їх... |
«Толерантність — здатність індивіда сприймати без агресії думки,... У багатьох мовах поняття «толерантність» є своєрідним синонімом слову «терпимість»: латина — tolerantia; англійська — tolerance,... |
Що ж таке здоров’я? На нашому занятті ми з’ясуємо поняття «здоров’я та здоровий спосіб життя». Коли ми промовляємо свої вітання одне одному, ми тим самим... |
«Конфлікти в нашому житті» З досвіду роботи вихователя ВПУ Мета Мета: Навчити учнів усвідомлювати першопричини конфлікту, наслідки конфліктів та шляхи їх попередження. Вчити вмінню вирішувати конфліктні... |