|
Скачати 87.91 Kb.
|
Виховна година «Всі ми різні, всі ми рівні ». Мета: розкрити поняття «толерантність», показати певні рівні толерантної поведінки людини; виховувати спостережливість, уважність до інших людей, здатність бачити і розуміти відмінність іншої людини від себе, вчити встановлювати стосунки на доброзичливій основі; виховувати чуйність, взаємоповагу, людяність, терпимість і небайдужість; сприяти формуванню ціннісних установок на толерантне спілкування та навичок толерантної поведінки, звичок. Обладнання: картки, дошка, квітка з окремими пелюстками , маркери. Форма проведення: заняття з елементами тренінгу. «Перед великим розумом я схиляю голову, перед великим серцем я стаю на коліна» Гете Хід заняття І. Організація класу. ІІ. Повідомлення теми та мети заняття. Тема сьогоднішнього нашого заняття − «Всі ми різні, всі ми рівні». Що означає поняття «толерантність»? Чи завжди ми в житті толерантні до інших людей? Які якості має толерантна людина і як їх виховати в собі? На ці та багато інших запитань нам доведеться сьогодні відповісти. ІІІ. Основна частина заняття. Вступне слово вчителя.
Ти знаєш, що ти людина? Ти знаєш про це чи ні? Усмішка твоя − єдина, Мука твоя − єдина, Очі твої − одні. Більше тебе не буде, Завтра на цій землі. Інші ходитимуть люди, Інші кохатимуть люди − Добрі, ласкаві й злі. Сьогодні усе для тебе − Озера, гаї, степи. І жити спішити треба, Кохати спішити треба − Гляди ж не проспи! Бо ти на землі − людина, І, хочеш того чи ні, Усмішка твоя − єдина, Мука твоя − єдина, Очі твої − одні.
Інтерактивна вправа «Чим ми схожі?» Учасники сідають по колу. Вчитель обирає серед учнів одного за якоюсь реальною чи уявною схожою зі своєю рисою та запрошує його в центр кола. Обраний звертається до будь-кого з учасників у такий же спосіб. Але за іншою ознакою. Так продовжується доти, доки усі учасники не опиняться у колі. Обговорення:
Слово вчителя.
Запитання до учнів.
Слово вчителя.
Далеко-далеко у космічному просторі є планета, така ж, як Земля. Люди, які живуть на цій планеті, є такими ж, як і ми, за винятком того, що в них лише одне око. Але воно особливе. Ним вони можуть бачити в темряві, дивитися в безмежну далечінь і бачити крізь стіни. Жінки на цій планеті такі ж, як і на Землі. Та якось в однієї жінки народилося дивне дитя: воно мало двоє очей. Його батьки були дуже засмучені. Проте хлопчик ріс щасливим. Батьки любили його, милувалися ним. Але їх непокоїло, що він був таким незвичайним. Вони показували його багатьом лікарям, але ті тільки хитали головами і говорили: «Нічого не можна зробити». Коли хлопчик підріс, він мав щораз більше проблем. Оскільки він не міг бачити в темряві, то змушений був носити з собою якесь джерело світла. Коли він пішов до школи, то не міг читати так добре, як інші діти. Учителі мусили надавати йому спеціальну допомогу. Хлопчик не бачив на великій відстані, тому потребував спеціального телескопа, щоб бачити інші планети. Деколи він, вертаючись зі школи, відчував себе дуже самотнім. «Інші діти бачать предмети, які я не можу бачити, − думав він. − Я мушу навчитися бачити те, чого не бачать вони». І одного чудового дня він помітив, що дійсно може бачити те, чого не можуть інші. На відміну від них, він бачив увесь світ у кольорі. Одразу після цього відкриття він вивів батьків на вулицю і розповів про те, що бачив, дуже здивувавши їх тим. Його друзі теж були здивовані. Він розповідав їм чудові історії, вживаючи слова, які вони ніколи до цього не чули, наприклад: червоний, жовтий, оранжевий... Говорив про зелені дерева і пурпурові квіти. Кожен хотів знати, якими він бачить речі. Хлопчик розповідав дивні історії про глибокі сині моря і піняві хвилі з білими гребенями. Дітям подобалися оповідання про дивних драконів, особливо коли він описував їхню лискучу шкіру, очі, гарячий подих. Одного дня він зустрів дівчину. Вони покохали одне одного. Вона не мала нічого проти того, що він не схожий на інших. І тоді він відчув, що йому це також байдуже. Хлопець став дуже відомим. Люди з усієї планети приходили, щоб послухати його. У молодого подружжя народився син. Дитина була такою ж, як і всі на планеті, і мала лише одне око. Запитання до учнів.
Слово вчителя.
Діти, у мене є квітка, але допоможіть мені зробити її красивою, їй потрібні пелюстки, причому не прості, а з тими цінностями, які ви візьмете у життя. Діти прикріплюють пелюстки. Але чи означає толерантність терпимість до всього? Хіба можна терпіти, якщо хтось затіває бійку, ображає інших? Саме тут і існує межа. Ми маємо багато прав, але не маємо права порушувати права інших.
Анкета
а) постійно демонструвати своє невдоволення б) вимагати дотримуватися на заняттях у школі загального стилю одягу та зачіски в) виходити з того, що людина має право на самовираження й може робити що завгодно зі своїм волоссям 2. Оксана часто пропускає уроки без поважних причин. Як ставитись до цього? а) засуджувати ці вчинки б) вважати, що це її особиста справа і не втручатися в) з розумінням поставитися до проблем Оксани і поступово заохочувати її до навчання 3. Вадим постійно виявляє неповагу до інших, брутальність до своїх однокласників. Що робити? а) відповідати брутальністю на брутальність б) прагнути уникати спілкування в) вияснити мотиви такої поведінки, проводити з хлопцем роз’яснювальну роботу 4. Ваша подруга одягла на вечірку вбрання, яке їй не личить та й недоречне на цьому заході. Що ви зробите, аби ваша подруга не була посміховиськом? а) запропоную ультиматум: або вона переодягається, або йде відпочивати сама б) натякну, що вона має кумедний вигляд в) коректно вкажу їй на недоречність такого вбрання 5. Ви – прихильник здорового способу життя. Ваш молодший брат не робить зарядки, палить, нераціонально харчується. Що ви робитимете? а) розповім батькам, нехай вони вирішують, що робити б) зроблю вигляд, наче нічого не помічаю в) пояснюватиму переваги здорового способу життя й залучатиму до спільних занять спортом. Оцінюємо отримані результати: а) - 1 бал, б) – 2 бали, в) – 3 балів Підраховуємо загальну кількість балів: 5 балів – ви досить категорична, негнучка, нетерпима до інших людина. Маючи таку позицію, ризикуєте залишитися самотнім! Розпочніть з обдумування такого вислову: „Всі люди різні – не кращі й не гірші, а просто різні”. 6-10 балів – характеризуєтесь як дещо відсторонена особистість із життєвим принципом „Моя хата – скраю, я нічого не знаю” або маєте велику витримку щодо поведінки, думок, традицій інших людей. По-перше намагайтеся визначити межу вашої терпимості! По-друге, зважте, аби вас не називали надто байдужою людиною. 11-15 балів –прийміть вітання! Ви –толерантна особистість, цінуєте людей, поважаєте їхні почуття, переконання, незалежно від того, чи збігаються вони з вашими. Зберігайте „Своє обличчя”! Асоціативний ряд
(На дошці записане у стовпчик слово толерантність, учні по черзі називають рису характеру і виходять записувати її) Т – терплячий, товариський, тактовний. О – обережний, об'єктивний, оригінальний, особливий. Л – лояльний, лагідний, легкий у спілкуванні. Е – енергійний, елегантний, ефективний. Р – рівний, розсудливий, рівнозначний, рівноправний. А – активний, акуратний, авторитетний. Н – надійний, найдорожчий. Т – терплячий. Н – необхідний людям, ніжний, незалежний. І – інтелігентний, ідеальний, ідейний. С – співпереживаючий, співчуваючий, сприймаючий свободу думок і дій іншого, страждаючий. Т – тактовний, товариський. Ь. Обговорення
IV. Підсумок заняття
|
«Чим відрізняється толерантна особистість від інтолерантної?» Крайні позиції зустрічаються рідко. Кожна людина у своєму житті робить як толерантні, так і інтолерантні вчинки. Проте, схильність... |
Всі люди народжуються вільними і рівними у своїй гідності та правах Кожна людина повинна мати всі права і всі свободи, проголошені цією Декларацією, незалежно від будь-яких відмінностей |
«Толерантність — здатність індивіда сприймати без агресії думки,... У багатьох мовах поняття «толерантність» є своєрідним синонімом слову «терпимість»: латина — tolerantia; англійська — tolerance,... |
Мова духовний скарб нації. Це не просто засіб людського спілкування,... Українська мова пройшла нелегкий шлях. Однак, попри всі перешкоди, для багатьох мільйонів людей вона була і є рідною, є мовою їхніх... |
Дизайн. Типи сайтів Всі сайти, які є вільно доступними через мережу Інтернет, утворюють Всесвітню павутину World Wide Web — найбільше сховище інформації.... |
Добрий вечір, шановні батьки, вчителі, гості! Свято, якого немає в жодному календарі, але про нього знають всі, його завжди всі чекають |
Так що означає таке поняття, як торгівля людьми? На сьогодні в нашій державі, як і загалом в усіх державах світу актуальним є злочин, який має багато назв – «біле рабство», «торгівля... |
До Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків... До початку проведення інвентаризації всі видаткові та прибуткові документи на матеріальні цінності здані в бухгалтерію і всі матеріальні... |
Афоризми про обдарованість, талант і геніальність Правильно кажуть, що, якщо людина талановита, то талант у неї багатогранний. Однак вона повинна ще зуміти розвинути в собі всі ці... |
Конспект уроку з української літератури Соціокультурна лінія: Сьогодні кожна людина може, як райдуга, всі свої сім кольо |