Сьогоднішнього нашого заняття − «Всі ми різні, всі ми рівні». Що означає поняття «толерантність»? Чи завжди ми в житті толерантні до інших людей? Які якості має толерантна людина і як їх виховати в собі? На ці та багато інших запитань нам доведеться сьогодні відповісти


Скачати 87.91 Kb.
Назва Сьогоднішнього нашого заняття − «Всі ми різні, всі ми рівні». Що означає поняття «толерантність»? Чи завжди ми в житті толерантні до інших людей? Які якості має толерантна людина і як їх виховати в собі? На ці та багато інших запитань нам доведеться сьогодні відповісти
Дата 10.02.2014
Розмір 87.91 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Астрономія > Документи
Виховна година «Всі ми різні, всі ми рівні ».
Мета: розкрити поняття «толерантність», показати певні рівні толерантної поведінки людини; виховувати спостережливість, уважність до інших людей, здатність бачити і розуміти відмінність іншої людини від себе, вчити встановлювати стосунки на доброзичливій основі; виховувати чуйність, взаємоповагу, людяність, терпимість і небайдужість; сприяти формуванню ціннісних установок на толерантне спілкування та навичок толерантної поведінки, звичок.

Обладнання: картки, дошка, квітка з окремими пелюстками , маркери.

Форма проведення: заняття з елементами тренінгу.
«Перед великим розумом я схиляю голову,

перед великим серцем я стаю на коліна»

Гете

Хід заняття

І. Організація класу.

ІІ. Повідомлення теми та мети заняття.

Тема сьогоднішнього нашого заняття − «Всі ми різні, всі ми рівні». Що означає поняття «толерантність»? Чи завжди ми в житті толерантні до інших людей? Які якості має толерантна людина і як їх виховати в собі? На ці та багато інших запитань нам доведеться сьогодні відповісти.

ІІІ. Основна частина заняття.

Вступне слово вчителя.

  • Послухайте вірш В Симоненка. (Вірш розповідає дитина)

Ти знаєш, що ти людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя − єдина,

Мука твоя − єдина,

Очі твої − одні.

Більше тебе не буде,

Завтра на цій землі.

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди −

Добрі, ласкаві й злі.

Сьогодні усе для тебе −

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба −

Гляди ж не проспи!

Бо ти на землі − людина,

І, хочеш того чи ні,

Усмішка твоя − єдина,

Мука твоя − єдина,

Очі твої − одні.

  • Скажіть, про кого цей вірш? (Відповіді дітей можуть бути різними,але вчитель повинен підвести до того, що цей вірш про кожного з нас.)

  • А давайте на мить уявимо, що люди стануть схожими один на одного, як дві ягоди. У них буде одне ім’я на всіх. Вони будуть однаково думати и робити одне й те саме. И говорити одні й ті ж слова. Любити одне й те саме морозиво. Ви лише уявіть собі таке – морозиво часто не буде вистачати в кіосках, а на американських гірках вишикуються довгі черги. У всіх були б одного кольору очі, схожі носи і волосся! Все ж таки здорово, що всі люди різні, - бо так набагато веселіше й цікавіше! Люди народжуються в різних країнах, спілкуються різними мовами і вірять в різні речі. Але у багатьох нас є спільні риси.

Інтерактивна вправа «Чим ми схожі?»

Учасники сідають по колу. Вчитель обирає серед учнів одного за якоюсь реальною чи уявною схожою зі своєю рисою та запрошує його в центр кола. Обраний звертається до будь-кого з учасників у такий же спосіб. Але за іншою ознакою. Так продовжується доти, доки усі учасники не опиняться у колі.

Обговорення:

  • Всі учасники вправи по черзі опинилися в центрі кола. Які емоції ви відчували, коли зверталися саме до вас?

  • Чи хвилювалися ви, коли кожного наступного разу вас не обирали?

  • Чи важко було тому хто стояв у центрі кола знайти схожу рису в іншому?

  • А оскільки всі ж таки різні, то часто буває, що хто-небудь починає дразнити іншого.

Слово вчителя.

  • Найкращих людських якостей вчать нас герої улюблених казок. Згадайте казку Андерсена «Гидке каченя».

Запитання до учнів.

  • Чи всі герої казки ставилися один до одного як брати?

  • Хто з мешканців пташиного двору користувався найбільшим авторитетом і чому?

  • Чи повинні герої казки мати однакові права незалежно від свого походження?

  • Чому мешканці пташиного двору ображали гидке каченя?

  • Чи змогли б діти твого класу зробити так, як зробили мешканці пташиного двору?

Слово вчителя.

  • Люди з фізичними вадами мають право, щоб із ними поводилися так само, як із іншими. Послухайте одну історію.

Далеко-далеко у космічному просторі є планета, така ж, як Земля. Люди, які живуть на цій планеті, є такими ж, як і ми, за винятком того, що в них лише одне око. Але воно особливе. Ним вони можуть бачити в темряві, дивитися в безмежну далечінь і бачити крізь стіни. Жінки на цій планеті такі ж, як і на Землі. Та якось в однієї жінки народилося дивне дитя: воно мало двоє очей. Його батьки були дуже засмучені.

Проте хлопчик ріс щасливим. Батьки любили його, милувалися ним. Але їх непокоїло, що він був таким незвичайним. Вони показували його багатьом лікарям, але ті тільки хитали головами і говорили: «Нічого не можна зробити».

Коли хлопчик підріс, він мав щораз більше проблем. Оскільки він не міг бачити в темряві, то змушений був носити з собою якесь джерело світла. Коли він пішов до школи, то не міг читати так добре, як інші діти. Учителі мусили надавати йому спеціальну допомогу. Хлопчик не бачив на великій відстані, тому потребував спеціального телескопа, щоб бачити інші планети. Деколи він, вертаючись зі школи, відчував себе дуже самотнім. «Інші діти бачать предмети, які я не можу бачити, − думав він. − Я мушу навчитися бачити те, чого не бачать вони».

І одного чудового дня він помітив, що дійсно може бачити те, чого не можуть інші. На відміну від них, він бачив увесь світ у кольорі. Одразу після цього відкриття він вивів батьків на вулицю і розповів про те, що бачив, дуже здивувавши їх тим. Його друзі теж були здивовані. Він розповідав їм чудові історії, вживаючи слова, які вони ніколи до цього не чули, наприклад: червоний, жовтий, оранжевий... Говорив про зелені дерева і пурпурові квіти. Кожен хотів знати, якими він бачить речі. Хлопчик розповідав дивні історії про глибокі сині моря і піняві хвилі з білими гребенями. Дітям подобалися оповідання про дивних драконів, особливо коли він описував їхню лискучу шкіру, очі, гарячий подих.

Одного дня він зустрів дівчину. Вони покохали одне одного. Вона не мала нічого проти того, що він не схожий на інших. І тоді він відчув, що йому це також байдуже. Хлопець став дуже відомим. Люди з усієї планети приходили, щоб послухати його. У молодого подружжя народився син. Дитина була такою ж, як і всі на планеті, і мала лише одне око.

Запитання до учнів.

  • Як ви думаєте, як почувалася людина, маючи двоє очей, в той час як інші мали одне?

  • Які труднощі виникали у хлопця з двома очима? Чому?

  • Якої особливої турботи, на вашу думку, потребують діти із фізичними вадами?

  • А що коли б дитина із фізичними вадами була у вашому класі, як би ви до неї ставилися?

Слово вчителя.

  • Ми всі різні. Але потрібно бути терпимими (толерантними) одне до одного. А що ж таке толерантність? Просто терпимість?

Діти, у мене є квітка, але допоможіть мені зробити її красивою, їй потрібні пелюстки, причому не прості, а з тими цінностями, які ви візьмете у життя.

Діти прикріплюють пелюстки.

Але чи означає толерантність терпимість до всього? Хіба можна терпіти, якщо хтось затіває бійку, ображає інших?

Саме тут і існує межа. Ми маємо багато прав, але не маємо права порушувати права інших.

  • Наскільки ми з вами толерантні зараз і взнаємо пройшовши тест.

Анкета


  1. Дмитро має нетипову для хлопця зачіску –занадто довге волосся. Як поводитися тим, кому такий стиль не подобається?

а) постійно демонструвати своє невдоволення

б) вимагати дотримуватися на заняттях у школі загального стилю одягу та зачіски

в) виходити з того, що людина має право на самовираження й може робити що завгодно зі своїм волоссям

2. Оксана часто пропускає уроки без поважних причин. Як ставитись до цього?

а) засуджувати ці вчинки

б) вважати, що це її особиста справа і не втручатися

в) з розумінням поставитися до проблем Оксани і поступово заохочувати її до навчання

3. Вадим постійно виявляє неповагу до інших, брутальність до своїх однокласників. Що робити?

а) відповідати брутальністю на брутальність

б) прагнути уникати спілкування

в) вияснити мотиви такої поведінки, проводити з хлопцем роз’яснювальну роботу

4. Ваша подруга одягла на вечірку вбрання, яке їй не личить та й недоречне на цьому заході. Що ви зробите, аби ваша подруга не була посміховиськом?

а) запропоную ультиматум: або вона переодягається, або йде відпочивати сама

б) натякну, що вона має кумедний вигляд

в) коректно вкажу їй на недоречність такого вбрання

5. Ви – прихильник здорового способу життя. Ваш молодший брат не робить зарядки, палить, нераціонально харчується. Що ви робитимете?

а) розповім батькам, нехай вони вирішують, що робити

б) зроблю вигляд, наче нічого не помічаю

в) пояснюватиму переваги здорового способу життя й залучатиму до спільних занять спортом.

Оцінюємо отримані результати: а) - 1 бал, б) – 2 бали, в) – 3 балів

Підраховуємо загальну кількість балів:
5 балів – ви досить категорична, негнучка, нетерпима до інших людина.

Маючи таку позицію, ризикуєте залишитися самотнім! Розпочніть з обдумування такого вислову: „Всі люди різні – не кращі й не гірші, а просто різні”.
6-10 балів – характеризуєтесь як дещо відсторонена особистість із життєвим принципом „Моя хата – скраю, я нічого не знаю” або маєте велику витримку щодо поведінки, думок, традицій інших людей. По-перше намагайтеся визначити межу вашої терпимості! По-друге, зважте, аби вас не називали надто байдужою людиною.
11-15 балів –прийміть вітання! Ви –толерантна особистість, цінуєте людей, поважаєте їхні почуття, переконання, незалежно від того, чи збігаються вони з вашими. Зберігайте „Своє обличчя”!

Асоціативний ряд


  • Давайте спробуємо на кожну літеру слова толерантність назвати рису характеру, притаманну толерантній людині.

(На дошці записане у стовпчик слово толерантність, учні по черзі називають рису характеру і виходять записувати її)

Т – терплячий, товариський, тактовний.

О – обережний, об'єктивний, оригінальний, особливий.

Л – лояльний, лагідний, легкий у спілкуванні.

Е – енергійний, елегантний, ефективний.

Р – рівний, розсудливий, рівнозначний, рівноправний.

А – активний, акуратний, авторитетний.

Н – надійний, найдорожчий.

Т – терплячий.

Н – необхідний людям, ніжний, незалежний.

І – інтелігентний, ідеальний, ідейний.

С – співпереживаючий, співчуваючий, сприймаючий свободу думок і дій іншого, страждаючий.

Т – тактовний, товариський.

Ь.

Обговорення

  • Чи подобаються вам риси характеру, які ми записали біля кожної букви?

  • Мені теж дуже-дуже вони подобаються і я бажаю, щоб ви про них не забували та шукали їх у собі.

IV. Підсумок заняття

  • Що нового дізналися на сьогоднішньому занятті?

    • Сформулюйте, що таке толерантність?

    • Яке значення має така риса характеру в житті людини? Чому необхідно бути толерантним?

    • Наведіть приклади таких життєвих ситуацій, де необхідний той чи інший рівень толерантності.

    • Чи допоможуть вам отримані сьогодні знання вийти з неординарних, критичних ситуацій?

  • Для цього намагайтеся дотримуватись рекомендацій, побажань „Мішечка порад”:

  • будьте готові до того, що всі люди різні – не кращі й не гірші, а просто різні;

  • навчіться сприймати людей такими, якими вони є, не намагайтесь змінити в них те, що нам не подобається;

  • цінуйте в кожній людині особистість і поважайте її думки, почуття, переконання, незалежно від того, чи збігаються вони з вашими;

  • зберігайте „своє обличчя”, знайдіть себе і за будь-яких обставин залишайтеся самим собою.

  • Дуже важливо в колективі дотримуватись 4 правила толерантного спілкування:

  • Бути завжди уважним;

  • Бути терпимим в спорі і аргументувати свою думку;

  • Бути гуманним і милосердним;

  • Не ображати співбесідника.







Схожі:

«Чим відрізняється толерантна особистість від інтолерантної?»
Крайні позиції зустрічаються рідко. Кожна людина у своєму житті робить як толерантні, так і інтолерантні вчинки. Проте, схильність...
Всі люди народжуються вільними і рівними у своїй гідності та правах
Кожна людина повинна мати всі права і всі свободи, проголошені цією Декларацією, незалежно від будь-яких відмінностей
«Толерантність — здатність індивіда сприймати без агресії думки,...
У багатьох мовах поняття «толерантність» є своєрідним синонімом слову «терпимість»: латина — tolerantia; англійська — tolerance,...
Мова духовний скарб нації. Це не просто засіб людського спілкування,...
Українська мова пройшла нелегкий шлях. Однак, попри всі перешкоди, для багатьох мільйонів людей вона була і є рідною, є мовою їхніх...
Дизайн. Типи сайтів
Всі сайти, які є вільно доступними через мережу Інтернет, утворюють Всесвітню павутину World Wide Web — найбільше сховище інформації....
Добрий вечір, шановні батьки, вчителі, гості!
Свято, якого немає в жодному календарі, але про нього знають всі, його завжди всі чекають
Так що означає таке поняття, як торгівля людьми?
На сьогодні в нашій державі, як і загалом в усіх державах світу актуальним є злочин, який має багато назв – «біле рабство», «торгівля...
До Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків...
До початку проведення інвентаризації всі видаткові та прибуткові документи на матеріальні цінності здані в бухгалтерію і всі матеріальні...
Афоризми про обдарованість, талант і геніальність
Правильно кажуть, що, якщо людина талановита, то талант у неї багатогранний. Однак вона повинна ще зуміти розвинути в собі всі ці...
Конспект уроку з української літератури
Соціокультурна лінія: Сьогодні кожна людина може, як райдуга, всі свої сім кольо
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка