Урок природознавства в 1 класі Тема: «Листяні і хвойні дерева»


НазваУрок природознавства в 1 класі Тема: «Листяні і хвойні дерева»
Дата10.02.2014
Розмір56 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Військова справа > Урок
Урок природознавства в 1 класі

Тема: «Листяні і хвойні дерева»

Мета: розширювати уявлення учнів про різноманіття рослин; учити порівнювати листяні та хвойні дерева, розрізняти рослини за виглядом, за листям; розвивати спостережливість, увагу, мислення, уміння працювати у парах; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання: комп’ютер, проектор, дошка, малюнки дерев, гілочки сосни, ялини, листя дерев.

ХІД УРОКУ

I . Організаційний момент

• Вправа «Погода»

— Яка зараз пора року?

— Який місяць?

— Яке число?

— Тепло чи холодно надворі?

— Який стан неба?

— Яка температура повітря?

— Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети уроку

  • Діти, ми з вами на уроці природознавства почали розглядати тему «Світ живої природи». Ознайомилися з будовою рослин, на які групи вони поділяються, а про що піде мова на сьогоднішньому уроці відгадаймо загадки.

1. Робота над загадками

• Узимку чорний, навесні і влітку зелений, а восени жовтий. (Ліс)

• Хто на зиму роздягається, а на літо одягається? (Листяні дерева)

• Узимку спить, а влітку шумить. (Дерево)

• Чималеньким виростає,

Міць з роками набирає.

Може жити сотні літ,

Має величезний рід. (Дуб)

• В неї гарні, пишні віти,

І колючок не злічити...

Не байдужа до прикрас,

На свята спішить до нас. (Ялина)

На дошці — слова: ліс, дерева, дуб, ялина.

— Як взаємопов'язані ці слова?

— Сьогодні ми поговоримо про різноманіття дерев, дізнаємося, як їх класифікують, будемо досліджувати.

III. Вивчення нового матеріалу

1 Ознайомлення з поняттям «хвойні та листяні дерева» ( Слайд 1,2)

— Погляньте уважно на таблицю . Усі дерева можна розподілити на дві групи: хвойні та листяні. Листяні дерева на гілочках мають плоскі зелені листочки, великі, як долонька у людини (наприклад, дуб, береза, тополя, акація, яблуня та ін.). Листяні дерева скидають листочки восени, а навесні у них виростає нове молоде листя. Хвойні дерева замість листочків мають зелені голочки (наприклад, ялина, сосна, кипарис). На зиму ці дерева не скидають листочки. Про них говорять вічнозелені, тому що замість одних голок відразу виростають нові, а нам здається, що вони завжди зелені.

На дошці — слова листяні, хвойні.

2.Дослідження .

- У вас на партах листочки і гілочка з сосни. Роздивиться їх.

— Порівняйте листяну пластинку і хвою.

— Чим вони різняться? Які вони на дотик?

Хвоїнки вкриті смолою. Яка не дає змогу випаровувати вологу.

3. Ознайомлення з хвойними деревами(Слайд 3 - Ялина)

Це дерево знайоме всім з дитинства. Разом із ним напередодні Нового року до наших будинків приходить казка.

— Ялинковий ліс називається ялинником. У дерева гостра верхівка, донизу крона розширюється. Любить вологу. Хвоїнки колючі, одиночні. Крона густа, дає сильну тінь. Живе ялина 300-500 років. Із деревини ялини виготовляють папір, штучний шовк.

  • Загадка

Сніг її не налякає,

І на спеку не зважає.

Зеленіє навіть взимку,

Має з голочок хустинку. (Сосна)(Слайд 4)

— Сосновий ліс називається бором. Сосна любить світло. Хвоїнки ростуть у парі. Сосна росте на будь-якому ґрунті. У сосновому лісі цілюще повітря. Деревина є хорошим будівельним матеріалом.

Є родичка у ялинки

З неколючими голками.

Але, на відміну від ялинки,

Обпадають ті голки. (Модрина) (Слайд 5)

— Восени золоті хвоїнки модрини, як листя, падають на землю. Звідси і виникла російська назва дерева «лиственница». Хвоїнки зібрані в пучки по 20-60 штук. Світлолюбна. Деревина не гниє.

( Слайд 6 -7 )Ялиця (пихта) , кедр і туя — теж хвойні дерева.

4. Ознайомлення з листяними деревами.(Слайд 8)

— Розгляньте малюнки. Спробуйте визначити пору року за різними деревами.

— Як називають дерева, у яких є листя?

Оберіть правильну відповідь: хвойні, листяні.

— Що таке листопад?( Слайд 9)(Листопад — засіб пристосування рослин до суворих умов зими.)

— Навіщо деревам потрібний листопад?

• Захист дерева від зимової посухи, адже листя випаровує багато вологи.

• Позбавлення дерева від отруйних речовин із землі та повітря.

• Захист тонких і крихких гілок від важкості снігу.

5. Повідомлення дітей, яких підготовлено заздалегідь, про листяні дерева. (Слайд10)

Береза. Білосніжна береза. Скільки пісень, віршів складено про неї! Часто про неї згадують у казках, загадках, приказках. З берези виробляють фанеру, лижі, меблі, багато сувенірів. А береста? Це ж готовий природний папір! У берези є корисний сік.

( Слайд 11)

Дуб. Потужність і велична краса дуба приваблює всіх. Корені його глибоко йдуть у землю, і тому йому не страшні жодні бурі. За старих часів із дуба виробляли кораблі, а зараз — меблі, паркет, вантажні вагони. Кору застосовують у шкіряній справі, а якщо покласти декілька листків у банку з солоними огірками — вони стануть хрусткими, міцними, смачними.

( Слайд 12)

Клен. Клен — бажаний гість усіх парків і вулиць міст. Його різьблене листя таке гарне під час осіннього листопаду! У клена міцна деревина, її широко застосовують у токарній і столярній справі, в машинобудуванні, а також виготовляють музичні інструменти. У містах клен енергійно засвоює з повітря різні шкідливі речовини. Листя у клена восени червоніє.

(Слайд13)

Тополя. Тополя відноситься до швидкоростучих дерев. Швидкий ріст продовжується до 40 - 60 років, після чого уповільнюється. Деревина у тополі легка, біла м’яка. Добре використовується і обробляється у технічних цілях, як сировина для паперу, штучного шовку, фанери, меблів.

  • Перегляд інших дерев (Слайди14 – 16)

6. Фізкультхвилинка

Травичка низенько-низенько,

Дерева високо-високо.

Вітер дерева колише, гойдає,

То праворуч, то ліворуч нахиляє,

То вперед, то назад.

Пташки летять, відлітають.

А діти тихенько за парти сідають.

ІVУзагальнення і систематизація знань.

1.Відповіді на питання:

1. На які дві групи поділяються дерева? (хвойні, листяні)

2.Які головні ознаки листяних і хвойних дерев ви запам'ятали?

3. Як правильно назвати лист хвойного дерева?

а) Колючка;

б) голка;

в) хвоїнка.

4. Яке з хвойних дерев скидає хвою на зиму?

а) Сосна;

б) модрина;

в) ялина.

2. Гра «Учимося розрізняти хвойні та листяні дерева»

Учитель повідомляє учням назви дерев і показує ілюстрації. Діти розглядають ілюстрацію дерева, визначають його вид, аргументуючи свою думку. Назви дерев: кипарис, дуб, верба, береза, тополя, сосна, каштан, смерека.

3. Кросворд «З якого дерева листочок»?

4.Робота в парах. Гра «Що зайве?»

— Усі дерева — і хвойні, і листяні — потрібно берегти. Без них наша планета була б мертвою. не затишно б стало нам усім, не було б такої краси і, звісно, чистого повітря.

5. Самостійна робота в зошитах

V. Підсумок уроку

— З якими двома групами рослин ми ознайомилися на уроці?

— Які головні ознаки листяних і хвойних дерев ви запам'ятали?

— Яке дерево застосовують для виготовлення лиж?(береза)

— У якого дерева восени листя червоніє?(клен)

— З якого дерева виробляють музичні інструменти?(клен)

— У якого дерева збирають корисний солодкий сік?(береза)

Схожі:

Урок природознавства у 9 класі
Матеріали: таблиця «Органи дихання», картки,ілюстрації,граф-схема «Паління»,комп’ютер
Урок тренінг. Тема уроку: Сонце. Сонячна система
...
Урок по темі «Тварини. Охорона тварин»
Вч.: Сьогодні у нас незвичайний урок, тому що ми поєднаємо урок природознавства з уроком англійської мови. А щоб урок минув приємно,...
Яку будову має рослина Мета
Формування предметних та ключових компетентностей на уроках природознавства у 1 класі
Урок з природознавства у 5 класі «Освоєння космосу»
Мета: Донести до дітей знання про стан освоєння космосу людиною: як здійснюється запуск космічних апаратів, хто і коли вперше піднявся...
УРОК У 5-МУ КЛАСІ Тема. Стилізація і декоративна переробка рослин­них форм
Тип уроку. Комбінований урок засвоєння нових знань, формування умінь і творче застосування їх на практиці
Урок з природознавства Тема. Рідний край на території України
Мета уроку: дати відомості про розташування харківської області на території України, особливості її рел’єфу
Урок №86 Тема. Підсумковий урок з алгебри за 7 клас
Мета: перевірити засвоєння передбачених програмою знань і вмінь учнів, набутих під час вивчення алгебри в 7 класі
Урок математики в 1 класі. Урок-тренінг «Вправи на Застосування таблиць...
Сєргєєва Валентина Олександрівна, вчитель вищої категорії,старший вчитель КНТМЛ №81. Збірка «Цікаво в 1 класі.»
Формування життєвих компетентностей учнів шляхом впровадження інноваційних...
Автор статті: Тужикова Ольга Володимирівна, вчитель природознавства Парасковіївської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка