Яку будову має рослина Мета


Скачати 387.52 Kb.
НазваЯку будову має рослина Мета
Сторінка1/5
Дата07.11.2013
Розмір387.52 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
  1   2   3   4   5



Формування предметних та ключових компетентностей на уроках природознавства у 1 класі


ЗМІСТ


МЕТОДИЧНИЙ КОМЕНТАР ……………………………………………

4

ЯКУ БУДОВУ МАЄ РОСЛИНА ……………...………………………..

5

ЯКІ БУВАЮТЬ РОСЛИНИ ………………………………………………

16

ЛИСТЯНІ ТА ХВОЙНІ ДЕРЕВА ………………………………………

26

ДИКОРОСЛІ ТА КУЛЬТУРНІ РОСЛИНИ ……………………………

36

КІМНАТНІ РОСЛИНИ ……………………………………………….…

47

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ …………

54

МЕТОДИЧНИЙ КОМЕНТАР
Уроки розроблені відповідно до нових Державних стандартів початкової школи з використанням інтерактивних методів навчання, індивідуальних, парних та групових форм роботи, з мультимедійними презентаціями.

Мета уроків прививати інтерес до нових знань, розвивати розумові здібності учнів через розв’язання проблеми, вміння застосовувати здобуті знання.

Методичний посібник містить цілий ряд цікавих методичних знахідок: оригінальні прийоми педагогічної техніки, різнорівневі вправи та завдання, ігрові елементи засвоєння матеріалу, мультимедійний супровід уроків, набір дидактичних вправ та завдань, спрямованих на розвиток ключових компетентностей учнів.

З урахуванням вікових психологічних особливостей учнів розробки уроків передбачають реалізацію різноманітних здоров’язберігаючих методів навчання, а саме: фізкульхвилинки, вправи релаксуючого характеру, для емоційної рівноваги, з елементами емпатії, із вербальним супроводом та без нього. Таким чином, учитель може обрати для себе будь-яку з форм роботи з учнями з валеологічною метою.

Запропоновані уроки містять суттєвий виховний компонент, що сприяє формуванню когнітивних навичок, ключових компетентностей, здоров’язберігаючих методів навчання

Методичний посібник стане принагідним учителям початкових класів, молодим спеціалістам, студентам педагогічних вузів та батькам, які мають бажання розвивати своїх дітей.

Тема. Яку будову має рослина

Мета: формування предметних компетентностей: формувати в учнів поняття про рослини, як частину живої природи, вчити спостерігати за будовою рослин, називати частини квіткової рослини, порівнювати органи рослин; розвивати мислення учнів, увагу, мовлення; виховувати інтерес до рослинного світу, бажання охороняти його;

формування ключових компетентностей:

вміння вчитися – виконувати розумові операції, самостійність у розв’язанні пізнавальних завдань;

громадянська – бережне ставлення до природи;

інформаційна – прагнення збагачувати словниковий запас, вміння працювати з різними джерелами інформації;

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: демонстраційний матеріал: таблиці, ілюстрації, картки, мультимедійний проектор.

Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням інтерактивних технологій, мультимедійної презентації, інсценізації.

Конкретизовані навчальні цілі уроку

Когнітивні

рівні

Конкретизовані

навчальні цілі

Перелік завдань – запитань,

які забезпечують досягнення конкретизованих цілей

Навчально-методичне забезпечення

Знання

Знає, що вивчає природознавство, до якої природи належать рослини

Технологія «Мікрофон»




Розуміння

Називає рослини за їх ознаками, розрізняє органи рослин

Загадки, групова робота

Технологія « Дерево рішень»

Презентація відгадок, три аркуші паперу із зображенням дерев

Застосування

Використовує досвід, зіставляє з прочитаним у підручнику

Ознайомлення з текстом «Яку будову має рослина», робота в парах,

робота в зошитах

Підручник (ст. 44), зошит

Аналіз

Аналізує значення кожного органу рослини

Інсценізація « Хто найголовніший»

Підготовлені учні, маски

Синтез

Відрізняє кожен орган рослини, зображує

Диференційована робота в групах

Таблиця, аркуш паперу, органи рослини

Оцінювання

Оцінює свою роботу на уроці

Рефлексія уроку: знаю, вмію, ціную.





Хід уроку

І. Організаційний момент

Емоційний настрій.

  1. Руки в сторони на 30˚ від тіла, долоні паралельно до землі, вимовляємо спокійно:

«Добридень, мати Земля! Прийми нашу любов і побажання миру, злагоди і процвітання!»

  1. Руки в сторони паралельно до підлоги, долоні вниз: «Добридень чиста Вода! Прийми нашу любов і побажання джерельної чистоти і благодаті! »

  2. Руки перед грудьми одна до одної долоні вверх, потім руки підняти: «Добридень, життєдайне повітря! Прийми нашу любов і найкращі побажання!»

  3. Руки долонями до гори до Сонця: «Добридень, ласкаве Сонечко! Прийми нашу любов і побажання посилати на Землю промені сили, натхнення і здоров’я!»

II. Підсумок фенологічних спостережень

1. Доповідає черговий

Сьогодні –

Стан неба –

Температура повітря –

Вітер –

Опади –

2. Народний календар (повідомлення вчителя)
III. Актуалізація знань учнів

1. Технологія « Мікрофон»

– Що вивчає природознавство? (Природознавство вивчає природу)

– Що таке природа? (Все, що нас оточує і не зроблено руками людини)

– Яка буває природа? (Розрізняють природу живу і неживу)

– Що відноситься до неживої природи? (Сонце, Місяць, Земля, зорі, вода, каміння, повітря)

– Що відноситься до живої природи? (Людина, тварини, рослини, гриби. Усе, що росте, дихає, живиться, дає потомство і вмирає)

2. Робота над загадками (слайди із зображенням відгадок)

Весною зеленіла,

Влітку загоріла,

Восени наділа

Червоні корали. (Горобина)



У вінку зеленолистім,

У червоному намисті

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду. (Калина)



Сімсот соколят на одній подушці сплять. (Суниця)



Низький та колючий, солодкий та запашний. Ягоду зірвеш –усю руку обдереш. (Аґрус)



Навесні веселить, влітку холодить, восени годує, взимку гріє. (Дерево)



На дереві гойдається, жупан колючий має. На літо одягається, а восени скидає. (Каштан)



Стоїть над водою з розплетеною косою (Верба)



Восени не в’яне, а взимку не вмирає. (Ялинка, сосна)



Стоїть зелене, торкнешся – ошпаришся, а свиня з’їсть – не вдавиться. (Кропива)



Яким одним словом назвати всі ці предмети? (Рослини)

Рослини – це жива чи нежива природа? Доведіть.
IV. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ми починаємо вивчати світ живої природи. А почнемо із зеленого дива землі – рослин. За кілька уроків ми дізнаємось про будову рослин, різні види рослин, навчимось бережно відноситьсь до природи.
V. Вивчення нового матеріалу

1. Технологія «Дерево рішень»

Проблема «Що потрібно рослині для життя?» (клас ділиться на 3 групи. Кожна група обговорює питання й робить записи на своєму «дереві» (аркуш паперу), потім групи міняються місцями і дописують на деревах сусідів свої ідеї. (Слайд).

- Звідки бере рослина тепло, (воду, світло, поживні речовини)?

(З неживої природи)

2. Фізкульхвилинка

Вчитель Учні

Трава низенька-низенька. Роблять присідання.

Дерева високі-високі. Піднімають руки вгору.

Вітер дерева колише-гойдає. Обертаються.

То направо, то наліво нахиляє. Нахиляються вправо, вліво.

То вгору, то назад. Потягуються вгору, назад.

То вниз нагинає. Нахиляється вперед.

Птахи летять-відлітають. Махають руками-«крильми».

А учні тихенько за парти сідають. Сідають за парти

3. Повідомлення вчителя з елементами бесіди

- З чого складаються предмети? (людина)?

- А з чого складається рослина? (Презентація)

Насінинка потрапила в землю. Пригрівало сонечко, йшов дощик. Насіння пустило корінь. Корінь закріпився в землі. Потім над землею з’явився перший листочок. Рослина почала рости. З’явилося стебло, Потім – квіточка. Вона відцвіла і на її місці утворився плід. А всередині плоду – насіння. Так ми побачили всі частини рослини.

4. Робота з підручником (в парах) с. 44

- Розгляньте рослину.

- Як вона називається?

- Назвіть з яких органів складається перець і покажіть на малюнку пальчиком сусіду по парті

5. Активний відпочинок для спини

1. В.п.: стійка ноги нарізно, тулуб трохи нахилений уперед, руки звисають. Нахили тулуба уперед не напружуючи руки і не заважаючи вільному руху їх назад. Під час зворотного руху вперед тулуб випрямити, не згинаючи ніг.

2. В.п.: сід з прямими ногами, руки за голову, лікті розведені назад якомога далі, спина випрямлена. Опустити голову, плечі, лікті і тулуб.
VI. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Диференціація в групах

  • показати на таблиці і назвати органи рослини;

  • скласти рослину з окремих органів;

  • зобразити всі органи рослини на малюнку;

  1. Робота в зошитах


VII. Узагальнення знань

  1. Інсценізація « Хто найголовніший» (підготовлені учні в масках)

Ось засперечалися якось частини рослини: хто з них найголовніший?

Корінь. Я тут найголовніший! Я укріплюю рослину в ґрунті, я напуваю її водою і годую мінеральними солями. Та що рослини – я і людей, і тварин годую! Та ще й лікую іноді. Тільки те, що я першим із насіння з’являюся, говорить про мою важливість!

Лист (заперечує). Подумаєш! Ти, корене, живеш у темряві, та ще й за мій рахунок. Це я готую рослині поживні речовини, уміло використовуючи сонячну енергію. Це я підказую людям, коли рослину треба полити, підгодувати, укрити. Можу я годувати, лікувати і тварин, і людей. Та й дихається поряд зі мною легко. А тебе, корене, я можу виростити і так.

Стебло (обурюється). Ой, які ж ви важливі! А щоб ви без мене робили? Ні корінню без мене не жити, ні листю. Це ж мої тоненьку трубочки – волокна пересилають поживні речовини і воду по всій рослині. З ранньої весни до самої зими працюю не покладаючи рук. Трохи перепочину взимку, а з настанням тепла знов беруся до роботи. Піднімаю вгору гілля з листям та розташовую так, щоб усі сонечко бачили.

Квітка (здивовано) Які ви наївні, сперечаєтеся, хто з вас найголовніший. Усе, що ви робите, - це все для мене! Не буде мене, - не буде й насіння, а не буде насіння - не буде й рослини! Усе, що ви здобули з ґрунту, повітря, води, світла, - все це піклування про мене. Буде квітка – буде насіння, а отже, буде рослина.

Насіння. Ваші сперечання пусті. Я – найголовніше! Усе, що ви взяли з ґрунту, повітря, води - все це для мене, щоб я дозріло, дало життя новій рослині.

Із мене розвинеться і корінь, і стебло, і листя, і квіти, і плоди, і нове насіння!

  1. Проблемне запитання.

Технологія «Павутинка»

- Без якого органу рослина не може жити?
VII. Підсумок уроку

- Що нового дізнались на уроці?

- Що найбільше зацікавило?

- Яку будову має рослина?

- Чим відрізняються рослини?

- Що сподобалося?

- Своє враження від уроку позначте на дошці за допомогою смайликів (слайд)


Мультимедійний супровід



  1   2   3   4   5

Схожі:

Народні назви: німиця чорна, люлюк, куряча сліпота, зубовник, дурноп'ян
Насіння дрібне, ниркоподібне, сітчасто-ямчасте, сіро-бурого кольору. Свіжа рослина має важкий, дурманний запах, що при сушінні майже...
Оцінювання навчальних досягнень з теми
Мета оцінювання: встановити відповідності рівня навчальних досягнень учнів в оволодінні знаннями про типи розмноження рослин, про...
Урок 1 Тема: Текст і його ознаки: тема і основна думка на задум,...
Мета: дати поняття про текст, його тему та головну думку, будову тексту; удосконалювати навички визначати тему, головну думку, будову...
Тема: Мультимедійні технології Мета
Так, мультимедійна база даних буде вміщувати текстову і образну інформацію, відеокліпи і таблиці, і все це має однаково легкий доступ....
Урок біології в 10 класі Тема : будова та функції ядра
Мета: сформувати уявлення про будову ядра, показати основні функції ядра і його взаємозв’язки з іншими органелами клітини; розширити...
СЕНТИМЕНТАЛЬНІСТЬ OРДИ, АБО ШМАТОК М'ЯСА, ЩО МАЄ СТАТИ ЛЮДИНОЮ
У нас є дві Біблії. Перша класична, та-, яку мають читати наші горе-політики перед сном і знати пере­січні громадяни. Друга, хоч...
«Затверджую» Начальник ПДПЧ-36
Навчальна мета: Вивчити з особовим складом водіїв будову гальмівної системи пожежного автомобіля
Урок № Тема
Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему «Дихання», повторимо органи дихання і з’ясуємо будову та значення гортані. Але урок проведемо...
ЗАТВЕРДЖУЮ Начальник Жовтневого ЗМПО
Навчальна мета: вивчити з особовим складом водіїв загальні відомості та будову шин та камер
КОНКУРСНИХ РОБІТ  Мова
Тематика робіт довільна, але має відповідати напряму відділення та профілю секції, на яку ця робота подається
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка