|
Скачати 84.15 Kb.
|
Урок з природознавства у 5 класі «Освоєння космосу» Мета: Донести до дітей знання про стан освоєння космосу людиною: як здійснюється запуск космічних апаратів, хто і коли вперше піднявся в космос, який вклад українських вчених в освоєння космосу. Показати значення польотів для науки, народного господарства та розвитку наукового світогляду. Виховувати почуття гордості за досягнення українських вчених та космонавтів. Сприяти розширенню наукових знань учнів, пробуджувати інтерес до предметів природничо-математичного циклу. Тип уроку: урок вивчення нового з елементами змагання. Обладнання: таблиці (планети), плакати (супутники), фільм Ю. Гагарін. Слайди «Астрономія». На дошці слова: «Людство не лишатиметься вічно на Землі, а в погоні за світлом і простором спочатку несміло проникне за межі атмосфери, а потім завоює собі весь навколосонячний простір» К. Е. Ціолковський. Хід уроку
Учитель: Як називається природнича наука, що
Відповідь: Спостереження в обсерваторіях за допомогою телескопів та радіотелескопів, та останнім часом за допомогою польотів у космос: космічні апарати досягають планет і в космосі безпосередньо ведуться дослідження (фото: обсерваторій, телескопів, радіотелескопів. Радіотелескоп під Полтавою в с. Ковалівка та в м. Полтава по вул. Мясоєдова. Учитель:
(клас попередньо розділений на 5 груп і кожна група - космічний корабель: 1. «Байкал». 2. «Буран». 3. «Енергія». 4. «Аполлон». 5. «Кліпер». На картах - фото цих кораблів і їх технічні характеристики та історія польотів, готували - учні. (розповідають і отримують смайлики). 2.Здійснюється перегляд слайдів, де зображені планети, супутники, Галактики... 3. Учні команд показують свої знання, розповідаючи про побачене, оскільки мають деякі знання. За розповідями отримують смайлики. їх кількість – визначить оцінку в кінці уроку. III Сценка: Але ж що це? Здається в одному з екіпажів виникли проблеми?... Командир. Вже годину ми в польоті На новому космольоті, Від землі він швидко мчить. Тільки що там шарудить? Космонавт (виводить хлопчика). Подивіться, це хлопчина. Командир. В космос я не раз літав, Та зайців там не стрічав! Космонавт. Що тепер з ним робити? Корабель не зупинити. Хлопчик. Хочу я летіти з вами, Не проситимусь до мами. Командир. Так, летітимеш ти з нами По наміченій програмі. Як же звуть тебе? Хлопчик. Микола. Космонавт. Зайця нам куди дівати? Командир. Насамперед нагадувати! Космонавт (подає тюбик). Борщ на курячім бульйоні, Тільки зовсім несолоний. Хлопчик (пробує їсти борщ). їсти борщ цей неможливо, Пересолений на диво. Командир (збуджено). В нас були запаси кисню, Та балон із киснем тріснув! Космонавт. Що ж тепер нам помирати? Командир. Ні, мерщій лягайте спати. Хлопчик. От іще нова задача: Щось я лужка тут не бачу. Космонавт. Будеш спати - покажу, Ремінцями прив’яжу. Командир (роздумливо). Що мені тепер робити? До Землі не долетіти. Наче в цирку зробимо трюк. Що придумав Кондратюк: , Курс на Місяць я тримаю, Легко Місяць облітаю І з прискоренням новим Вже на Землю ми домчим. Командир (космонавту) Гей, вставай-но швидко, друже, Нам потрібні руки дуже, Спуск готуємо ми круто, Приготуйте парашути! Хлопчик. Що ж це буде? Мама мія! Командир. Все до спуску готувати, Люки всі позакривати, Ну! М’якої всім посадки І хай буде все в порядку! Хлопчик. Швидше, хочу я до мами. Ой, що трапилось з ногами? (Космонавт і командир піднімають хлопчика, всі троє говорять.) В космосі ми побували, Таємниць там є немало. Нам потрібно їх вивчати, Поступово розкривати! IV.Гра «Чомучка?»
Учні отримують картки разом з питаннями і відповідями і встановлюють відповідність та розповідають. їх розповіді супроводжуються демонстрацією слайдів, таблиць, плакатів. Під час гри в лото вчитель показує на таблицях:
Можливість польотів обґрунтував видатний учений К.Е.Ціолковський. Він запропонував схеми космічних кораблів, пояснив доцільність створення в навколоземному просторі проміжних станцій для польотів на інші тіла Сонячної системи.
Для тог, щоб відправитись у політ необхідно кораблю надати швидкості рівної 8 км/с, в такому разі він не впаде на Землю, а буде обертатись навколо неї. Ця швидкість називається І космічна швидкість. Якщо тіло держить II космічну швидкість 11 км/с, то воно обертається навколо Сонця і стане супутником Сонця - штучною планетою.
Український вчений, наш земляк Ю.Кондратюк, у 1918 році розрахував траєкторію польотів на Місяць, яку було використано під час польотів радянських автоматичних станцій «Луна» і американських кораблів «Аполлон».
Космічні польоти здійснюють за допомогою ракет, які перші почав конструювати і запускати Сергій Корольов, який народився і навчався на Україні.
4 жовтня 1957 року. З цієї дати почалося освоєння космосу. Станція «Луна-2» 14 вересня 1959 р. досягла поверхні Місяця.
Ю.О.Гагарін 12 квітня 1961 року. Він здійснив перший пілотований політ, облетівши Землю за 108 хв. Книга, стор. 84. Він писав:
Перший вихід у відкритий космічний простір здійснив у 1956 р. пілот-космонавт Олексій Леонов. А 16 липня 1969 р. американський астроном на кораблі «Аполлон- 11» уперше висадився на поверхню Місяця.
Штучні космічні апарати визначають планети, допомагають розв’язати екологічні проблеми планети, проводять розвідку корисних копалин, забезпечують радіо і телезв’язок, комп’ютерна мережа Інтернет. Сьогодні понад 700 штучних супутників обертаються навколо Землі, Місяця, Сонця.
У 1997 році перший космонавт незалежної України Леонід Каденюк здійснив політ на американському кораблі «Шаттл».
Останнім досягненням є дослідження найбільшого супутника Сатурна - Титана. 14 січня 2005 р. після 7 років польоту зонд європейського космічного агенства досяг поверхні Титана, передав інформацію про склад атмосфери, поверхні й температурного режиму планети.
Український ракетоносій «Дніпро» здатний виводити на орбіту Марса і Місяця. В 2004 р. він вивів 15 супутників зв’язку різних країн світу на околоземну орбіту.
Підписано угоду України із Бразильським космічним агентством щодо створення ракетно-космічного комплексу «Циклон-4» на базі піскового центра Алканора.
Восток, Союз, Аполон, Восход, Буран, Салют, Зеніт.
П.Р.Попович, Г.Т. Береговий, Л.Д.Кизим, В.В.Горбатко, Ю.В.Романенко, В.П.Савіних та інші.
VII. Демонстрація досліду про політ супутника навколо планети. (Саморобний прилад). VІІІ. Підсумок.
Д/з. §18, конкурс «Кращий малюнок «Подорож у Всесвіт». |
Урок природознавства у 9 класі Матеріали: таблиця «Органи дихання», картки,ілюстрації,граф-схема «Паління»,комп’ютер |
Південна Америка. Загальні відомості. Особливості географічного положення.... Обладнання: фізична карта світу, атласи, контурні карти, портрети дослідників материка, підручники, презентація до уроку |
Урок по темі «Тварини. Охорона тварин» Вч.: Сьогодні у нас незвичайний урок, тому що ми поєднаємо урок природознавства з уроком англійської мови. А щоб урок минув приємно,... |
Яку будову має рослина Мета Формування предметних та ключових компетентностей на уроках природознавства у 1 класі |
Урок природознавства в 1 класі Тема: «Листяні і хвойні дерева» Мета: розширювати уявлення учнів про різноманіття рослин; учити порівнювати листяні та хвойні дерева, розрізняти рослини за виглядом,... |
Урок тренінг. Тема уроку: Сонце. Сонячна система ... |
Урок математики в 1 класі. Урок-тренінг «Вправи на Застосування таблиць... Сєргєєва Валентина Олександрівна, вчитель вищої категорії,старший вчитель КНТМЛ №81. Збірка «Цікаво в 1 класі.» |
Формування життєвих компетентностей учнів шляхом впровадження інноваційних... Автор статті: Тужикова Ольга Володимирівна, вчитель природознавства Парасковіївської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату... |
Уроку: Урок Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження) |
Умови проведення обласного етапу Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних... Конкурс проводиться щорічно з метою залучення учнів загальноосвітніх навчальних закладів віком від 9 до 11 років включно (далі учні)... |