|
Скачати 91.46 Kb.
|
УРОК- ПОДОРОЖ Українська хата – віночок краси. Тема: Узагальнення й систематизація знань з теми: « Прикметник». Мета: систематизувати знання учнів з теми: « Прикметник», вдосконалювати вміння і навички правопису прикметників; розвивати вміння знаходити прикметники в тексті, робити їх морфологічний розбір, використовувати в усному та писемному мовленні; розвивати логічне мислення учнів; сприяти вихованню шанобливого ставлення до матеріальної культури та символів українців. Тип уроку: систематизація й узагальнення знань, вмінь, навичок. Обладнання: дошка, карта подорожі,зошити, картки для індивідуальної роботи, картки самооцінки,ілюстрації, плакати. Де б не ходив я в далекій дорозі, В чужім чи у ріднім краю, Я згадую вогник у тихій тривозі І рідну хатину свою. ( А. Малишко) ПЕРЕБІГ УРОКУ
Сьогодні у нас незвичайний урок. Сьогодні ми зробимо ще один крок В країну прекрасну, країну чудову, Що так нас чекає й збагачує мову.
( Учениця доповідаю про відсутніх)
« Шановні діти! Довго я наглядав за вами за допомогою чарівного люстерка і бачив, як наполегливо та натхненно ви вивчаєте частини мови, як стараєтеся на уроках пірнути в цю мовну безодню і дізнатися кожного разу щось нове. Вже скоро прийде час прощатися з вами, але дуже не хочеться мені відпускати вас до іншого королівства. Тому запрошую вас до себе в гості. Та дорога не буде для вас легкою!!! Чекаю з нетерпінням вашої появи. Його величність Король Прикметник.»
« Українська хата - віночок краси»
Запишіть в зошит дату та тему уроку. А також епіграф.(вчитель читає тему та епіграф, а потім мету) Діти записують дату, тему, епіграф. Мета На уроці ми повинні показати свої знання з теми: « Прикметник», вміння знаходити прикметники в реченні, робити їх морфологічний розбір, правильно використовувати відмінкові форми прикметників, а також вміння творити складні прикметники, використовувати їх у своєму мовленні. .
Діти пишуть побажання.
Але перш ніж вирушити в подорож давайте повторимо, що ми знаємо про цю частину мови. Фронтальне опитування.( ланцюжком)
(Прикметником називається частина мови, що вказує на ознаку предмета та відповідає на питання який?)зелений
( якісні, відносні, присвійні)великий, дерев’яний,Андріїв.
(Називають ознаку предмета, яка може виявлятися більшою чи меншою мірою) великий
(Називають ознаки предмета за його відношенням до інших предметів)дерев’яний
( присвійні прикметники вказують на приналежність предмета якійсь особі чи предмету )бабусин
( вищий, найвищий)
( якщо утворений прикметник від іменника з кінцевим приголосним н , то нн; а якщо з іншим кінцевим приголосним, то н.) сонний, кімнатний. Наведіть приклади складних прикметників, що пишуться разом. Поясніть написання.(чорноземний, легкоатлетичний)
А тепер погляньте на карту. Тільки вона може допомогти нам у пошуках палацу Прикметника . Першою перепоною на нашому шляху є « Брама ». Для того, щоб вона відчинилася, треба виконати завдання, і тільки тоді,коли завдання буде виконано правильно – брама відчиниться. Погляньте на картки для індивідуальної роботи, і прочитайте завдання. (Учень читає завдання.) Давня(я) українська(в) хата. Високий(я) поріг, на стінах, на вікнах – барвисті(я) рушники, розмальована піч, гарна(я) скриня. Пахне сухими травами… Українська(в) хата в минулому мала нерухомі меблі, котрі майстрували одночасно з нею: широкі ( я) лави,велику(я) скриню,дерев’яні (в) стільці. В одних регіонах хати білили, в інших - прикрашали розписами. ( знайти прикметники,виписати, вказати розряд за значенням, довести, що це справді ця частина мови)
Перед групою 1 на шляху « Пустеля загублених слів», вам треба вставити пропущені слова - прикметники, користуючись довідкою, таким чином відновити текст, поставивши прикметники в потрібному відмінку. Ти стоїш не …й не …, Виглядаючи з саду в луг. ... цвіт обтрусили вишні На … твій капелюх. Ти приймала і щастя, і лихо, Поважала мій труд і піт, Із-під … , … стріхи Ти дивилась жадібно на світ. Відчиняла ти лагідно двері Для … життя і добра. Друзів кликала до вечері, … хата моя … . ( не багата, не пишна, рясний, солом’яний, теплої, сірої. нового, рідна, стара.)
Погляньте на завдання, ви повинні знайти в тексті якісні прикметники , утворити форми вищого та найвищого ступенів , щоб потрапити на інший бік озера. Напишу я слово про хату… Білу, з темною солом’яною стріхою, що поросла зеленим оксамитовим мохом. Бідну і ясну, як добре слово, і просту, ніби створили її не людські руки, а сама природа, немовби виросла вона, мов сироїжка в зеленій траві… Словникова робота. Оксамитовий – ( бархатный)
Прочитайте завдання. (Учень читає завдання) Які складні прикметники та прикметники з не- можна використати для опису української хати та калини під її вікном. Скласти 2-3 речення із цими словами. ( Білостінна, прозорі-прозорі вікна, великі-превеликі двері, русокоса стріха, хлібосольна,непохитна,сліпучо-біла,працелюбна,незрівнянна,) ( червоногарячі ягоди, світло-зелене листя, серцеподібні насінини,гірко-солодкий смак)
Погляньте на малюнки на дошці, де зображено українську хату та калину біля неї, як символ краси та незламності духу. А цей кетяг калини нехай допоможе вам у роботі.( свіжа калина ) Калина – це слава рідної землі, отчого краю, батьківської хати. Вона завжди була символом краси та дівочої вроди українок , а ще червоні плоди калини здавна символізували мужність людей, які проливали кров за Батьківщину. До того ж насіння калини схоже на серце. З давніх-давен під час весілля перед нареченою і нареченим ставили букет калини з ягодами. Ними прикрашали весільний каравай і страви, а вінком - голову молодої. У кожній сільській хаті на покуті красувався пучечок з червоними гронами. Випещена людською любов'ю, пишалася вона біля хат, колодязів, ставків, у садках. -Я думаю, що вам буде неважко скласти прозовий або віршований міні-твір на теми,зазначені в ваших картках, використавши в своїй роботі прикметники. ( вчитель читає теми творів)
( 1 учень працює біля дошки) Перевірка творчих робіт. ( читають 3 учні)
Прикметник. « Дорогі учні. Ви сьогодні довели мені, що справді готові рухатись далі країною Морфології, що в моїх володіннях ви вже все знаєте. А як багато знаєте про мене!!! Я впевнений, що тепер ви будете помічати не тільки назви предметів, але й їх ознаки: тепер ви знатимете, що квітка гарна, дівчина вродлива,молодість прекрасна, дитинство незабутнє, Бог милосердний, книга безцінна, наука потрібна, матуся ніжна, а Вкраїна рідна. Не прощаюся з вами і сподіваюся на нові зустрічі.»
Ось наша подорож скінчилась, Ми добряче всі стомились. Скоро час відпочивати, Треба лиш завдання записати, Щоб вдома ще раз пригадали, Як на уроці подорожували. Вдома ви виконаєте цікаву роботу – напишете замітку в шкільну газету « Моя подорож до королівства Прикметника».
А тепер давайте поглянемо на голубів, на крилах яких з початку уроку написані побажання , прочитайте їх і скажіть, чи справдилось те, що побажав вам однокласник перед початком подорожі. (Учні відповідають) Чи досягли ми мети уроку, того завдання з якого починали урок?
Виставте собі оцінку за роботу на уроці,орієнтуючись на шлях, пройдений вами на уроці. |
Уроку: узагальнення та систематизація навчальних досягнень учнів.... Тема уроку. Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Лінійні рівняння з однією змінною» |
Черкаський інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Навчальна: узагальнення і систематизація знань з теми «Початкові хімічні поняття» |
Уроку : узагальнення й систематизація знань з теми Учні повинні застосовувати навички читання для пошуку необхідної інформації на англійській мові |
Конспект уроку узагальнення та систематизація знань учнів 7 класу... АКЦЕНТУАЦІЯ ПРОЦЕСІВ КОНВЕРСІЇ ПРИ ВИВЧЕННІ МОРФОЛОГІЇ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ 57 |
Тема. Узагальнення і систематизація вивченого з теми «Іменник» Мета: допомогти учням узагальнити, систематизувати і закріпити вивчене з теми, розвивати навички правильного вживання іменників у... |
Уроку. Узагальнення і систематизація знань з теми «Складносурядне речення» Мета уроку: узагальнити і систематизувати вивчений матеріал про складносурядні речення |
Узагальнення і систематизація знань з теми «Текстовий редактор MS WORD» Обладнання: персональні комп’ютери, програмне забезпечення MS WORD, комп'ютерна презентація, картки з завданнями |
Урок №39/6 СЛАЙД 1 Тема: Урок узагальнення знань з теми «Надклас Риби» Обладнання: таблиці з теми «Риби», індивідуальні картки, комп’ютер, проектор, презентація, листки для контролю знань учнів |
План-конспект уроку з математики для групи Е-11 Тема Тема: Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок учнів з математики за 5-9 клас |
ВІДДІЛ ОСВІТИ ВИКОНКОМУ ТЕРНІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ У МІСТІ РАДИ УЗАГАЛЬНЕННЯ... Мета: узагальнити і систематизувати знання про початкові хімічні поняття; стимулювати пізнавальну діяльність учнів; розвивати інтерес... |