Тема: Узагальнення й систематизація знань з теми: «Прикметник»


Скачати 91.46 Kb.
Назва Тема: Узагальнення й систематизація знань з теми: «Прикметник»
Дата 06.01.2014
Розмір 91.46 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Військова справа > Урок
УРОК- ПОДОРОЖ

Українська хата – віночок краси.

Тема: Узагальнення й систематизація знань з теми: « Прикметник».

Мета: систематизувати знання учнів з теми: « Прикметник», вдосконалювати вміння і навички правопису прикметників; розвивати вміння знаходити прикметники в тексті, робити їх морфологічний розбір, використовувати в усному та писемному мовленні; розвивати логічне мислення учнів; сприяти вихованню шанобливого ставлення до матеріальної культури та символів українців.

Тип уроку: систематизація й узагальнення знань, вмінь, навичок.

Обладнання: дошка, карта подорожі,зошити, картки для індивідуальної роботи, картки самооцінки,ілюстрації, плакати.

Де б не ходив я в далекій дорозі,
В чужім чи у ріднім краю,
Я згадую вогник у тихій тривозі
І рідну хатину свою.
( А. Малишко)
ПЕРЕБІГ УРОКУ


  1. Організаційний момент.

  • Доброго дня, діти! Доброго дня, шановні гості!

Сьогодні у нас незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну прекрасну, країну чудову,

Що так нас чекає й збагачує мову.

  • Чи всі учні сьогодні присутні на уроці?

( Учениця доповідаю про відсутніх)

  • Ми зібралися тут не просто на урок української мови, я зібрала вас для того, щоб ознайомити з листом, який прийшов на адресу нашої школи. Прочитавши листа, я зрозуміла, що його адресовано саме 6 класу. Послухайте , будь ласка.

« Шановні діти! Довго я наглядав за вами за допомогою чарівного люстерка і бачив, як наполегливо та натхненно ви вивчаєте частини мови, як стараєтеся на уроках пірнути в цю мовну безодню і дізнатися кожного разу щось нове. Вже скоро прийде час прощатися з вами, але дуже не хочеться мені відпускати вас до іншого королівства. Тому запрошую вас до себе в гості. Та дорога не буде для вас легкою!!! Чекаю з нетерпінням вашої появи.

Його величність

Король Прикметник.»

  • Ви знаєте, любі друзі, що на листи треба відповідати, тож ми мусимо або відмовитися від подорожі, або пройти через усі перешкоди на шляху до палацу короля Прикметника? Що будемо робити?

  • Тоді приготуйтеся здійснити невеличку подорож до країни Морфології, до королівства Прикметника та показати королю свої знання.

  1. Оголошення теми та мети уроку.

  • Добиратися ми будемо до палацу Прикметника, а тема уроку звучить так:

« Українська хата - віночок краси»

  • Ми не тільки покажемо королю Прикметнику свої знання, а й розкажемо про своє національне житло – українську хату. Хата, як і людина, уміє плакати й усміхатися, вона може бути горда й сумна, пихата й доброзичлива. Все залежить від того, яка родина в ній мешкає.

Запишіть в зошит дату та тему уроку. А також епіграф.(вчитель читає тему та епіграф, а потім мету)

Діти записують дату, тему, епіграф.

Мета На уроці ми повинні показати свої знання з теми: « Прикметник», вміння знаходити прикметники в реченні, робити їх морфологічний розбір, правильно використовувати відмінкові форми прикметників, а також вміння творити складні прикметники, використовувати їх у своєму мовленні. .

  1. Визначення емоційної готовності учнів до уроку.

  • Я бажаю вам протягом сьогоднішнього уроку ввібрати у своє серце тепло душі, у голівки – знання, а у власне мовлення – кришталеву чистоту.

  • Перед вами на партах лежать символічні голуби – птахи миру та злагоди. Напишіть, будь ласка, своєму сусідові по парті побажання щодо нашого уроку. Нехай ці пташки символізують єдність нашого класу і нагадують нам про багатство співучої української мови.

Діти пишуть побажання.

  1. Узагальнення та систематизація вивченого.

  1. А зараз я покажу вам маршрут, яким ми будемо рухатись у пошуках палацу Прикметника. ( вчитель вивішує карту подорожі)

Але перш ніж вирушити в подорож давайте повторимо, що ми знаємо про цю частину мови.

Фронтальне опитування.( ланцюжком)

  • Що називається прикметником?

(Прикметником називається частина мови, що вказує на ознаку предмета та відповідає на питання який?)зелений

  • Які розряди за значенням має прикметник?

( якісні, відносні, присвійні)великий, дерев’яний,Андріїв.

  • Які прикметники називаємо якісними? Навести приклад.

(Називають ознаку предмета, яка може виявлятися більшою чи меншою мірою) великий

  • Які прикметники називаємо відносними? Навести приклад.

(Називають ознаки предмета за його відношенням до інших предметів)дерев’яний

  • Які прикметники називаємо присвійними? Навести приклад.

( присвійні прикметники вказують на приналежність предмета якійсь особі чи предмету )бабусин

  • Які ви знаєте ступені порівняння прикметників?

( вищий, найвищий)

  • Коли в прикметниках, що утворені від іменників, пишемо одну , а коли дві букви –н-. Навести приклади.

( якщо утворений прикметник від іменника з кінцевим приголосним н , то нн; а якщо з іншим кінцевим приголосним, то н.) сонний, кімнатний.

Наведіть приклади складних прикметників, що пишуться разом. Поясніть написання.(чорноземний, легкоатлетичний)

  • Наведіть приклади складних прикметників, що пишуться через дефіс. Поясніть написання.(Українсько-російський, віце-адміральський, світло-зелений, 18-поверховий)

А тепер погляньте на карту. Тільки вона може допомогти нам у пошуках палацу Прикметника .

Першою перепоною на нашому шляху є « Брама ». Для того, щоб вона відчинилася, треба виконати завдання, і тільки тоді,коли завдання буде виконано правильно – брама відчиниться.

Погляньте на картки для індивідуальної роботи, і прочитайте завдання.

(Учень читає завдання.)

Давня(я) українська(в) хата. Високий(я) поріг, на стінах, на вікнах – барвисті(я) рушники, розмальована піч, гарна(я) скриня. Пахне сухими травами…

Українська(в) хата в минулому мала нерухомі меблі, котрі майстрували одночасно з нею: широкі ( я) лави,велику(я) скриню,деревяні (в) стільці.

В одних регіонах хати білили, в інших - прикрашали розписами.

( знайти прикметники,виписати, вказати розряд за значенням, довести, що це справді ця частина мови)

  1. Тепер доречно буде розділитися на групи, бо дорога до палацу роздвоюється. Група 1 піде однією дорогою, а група 2 – іншою. А зустрінетеся ви біля палацу Прикметника.

Перед групою 1 на шляху « Пустеля загублених слів», вам треба вставити пропущені слова - прикметники, користуючись довідкою, таким чином відновити текст, поставивши прикметники в потрібному відмінку.

Ти стоїш не …й не …,

Виглядаючи з саду в луг.

... цвіт обтрусили вишні

На … твій капелюх.

Ти приймала і щастя, і лихо,

Поважала мій труд і піт,

Із-під … , … стріхи

Ти дивилась жадібно на світ.

Відчиняла ти лагідно двері

Для … життя і добра.

Друзів кликала до вечері,

хата моя … .

( не багата, не пишна, рясний, солом’яний, теплої, сірої. нового, рідна, стара.)

  1. Поки група 1 виконує завдання, давайте поглянемо, що чекає на шляху групу 2 – це « Озеро перетворень».

Погляньте на завдання, ви повинні знайти в тексті якісні прикметники , утворити форми вищого та найвищого ступенів , щоб потрапити на інший бік озера.

Напишу я слово про хату… Білу, з темною соломяною стріхою, що поросла зеленим оксамитовим мохом. Бідну і ясну, як добре слово, і просту, ніби створили її не людські руки, а сама природа, немовби виросла вона, мов сироїжка в зеленій траві…

Словникова робота.

Оксамитовий – ( бархатный)


  1. Після випробування в пустелі , де ви, група 1, знайшли всі загублені прикметники, перед вами «Річка складних прикметників». Щоб перейти річку, вам потрібен міст, а збудувати його можна тільки з складних прикметників та прикметників з не-.

Прочитайте завдання.

(Учень читає завдання)

Які складні прикметники та прикметники з не- можна використати для опису української хати та калини під її вікном. Скласти 2-3 речення із цими словами.

( Білостінна, прозорі-прозорі вікна, великі-превеликі двері, русокоса стріха,

хлібосольна,непохитна,сліпучо-біла,працелюбна,незрівнянна,)

( червоногарячі ягоди, світло-зелене листя, серцеподібні насінини,гірко-солодкий смак)

  1. Група 2 добре впоралась із завданням, перепливши « Озеро перетворень», і перед вами густий «Ліс творчості», пройти через хащі якого вам допоможе творча уява та оригінальне мислення.

Погляньте на малюнки на дошці, де зображено українську хату та калину біля неї, як символ краси та незламності духу. А цей кетяг калини нехай допоможе вам у роботі.( свіжа калина )

Калина – це слава рідної землі, отчого краю, батьківської хати. Вона завжди була символом краси та дівочої вроди українок , а ще червоні плоди калини здавна символізували мужність людей, які проливали кров за Батьківщину. До того ж насіння калини схоже на серце. З давніх-давен під час весілля перед нареченою і нареченим ставили букет калини з ягодами. Ними прикрашали весільний каравай і страви, а вінком - голову молодої. У кожній сільській хаті на покуті красувався пучечок з червоними гронами. Випещена людською любов'ю, пишалася вона біля хат, колодязів, ставків, у садках.

-Я думаю, що вам буде неважко скласти прозовий або віршований міні-твір на теми,зазначені в ваших картках, використавши в своїй роботі прикметники.

( вчитель читає теми творів)

  1. Поки група 2 займається творчою діяльністю, на шляху залишається тільки одна перешкода – це « Гори для розбору», але розбирати ці гори будемо за допомогою морфологічного розбору прикметника. Погляньте на епіграф, який ви записали ще на початку уроку, знайдіть прикметники та розберіть їх як частину мови.

( 1 учень працює біля дошки)

Перевірка творчих робіт. ( читають 3 учні)

  • Діти, ви впоралися і з творчим завданням. А хто не прочитав завдання на уроці оцінить себе за допомогою картки самооцінки.

  • Ми подолали всі труднощі на шляху до палацу Прикметника, а ось і сам господар чекає на нас.

Прикметник. « Дорогі учні. Ви сьогодні довели мені, що справді готові рухатись далі країною Морфології, що в моїх володіннях ви вже все знаєте. А як багато знаєте про мене!!! Я впевнений, що тепер ви будете помічати не тільки назви предметів, але й їх ознаки: тепер ви знатимете, що квітка гарна, дівчина вродлива,молодість прекрасна, дитинство незабутнє, Бог милосердний, книга безцінна, наука потрібна, матуся ніжна, а Вкраїна рідна. Не прощаюся з вами і сподіваюся на нові зустрічі.»

  1. Домашнє завдання.

Ось наша подорож скінчилась,

Ми добряче всі стомились.

Скоро час відпочивати,

Треба лиш завдання записати,

Щоб вдома ще раз пригадали,

Як на уроці подорожували.

Вдома ви виконаєте цікаву роботу – напишете замітку в шкільну газету

« Моя подорож до королівства Прикметника».

  1. Підсумок уроку.

А тепер давайте поглянемо на голубів, на крилах яких з початку уроку написані побажання , прочитайте їх і скажіть, чи справдилось те, що побажав вам однокласник перед початком подорожі.

(Учні відповідають)

Чи досягли ми мети уроку, того завдання з якого починали урок?

  1. Картка самооцінки.

Виставте собі оцінку за роботу на уроці,орієнтуючись на шлях, пройдений вами на уроці.

Схожі:

Уроку: узагальнення та систематизація навчальних досягнень учнів....
Тема уроку. Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Лінійні рівняння з однією змінною»
Черкаський інститут післядипломної освіти педагогічних працівників
Навчальна: узагальнення і систематизація знань з теми «Початкові хімічні поняття»
Уроку : узагальнення й систематизація знань з теми
Учні повинні застосовувати навички читання для пошуку необхідної інформації на англійській мові
Конспект уроку узагальнення та систематизація знань учнів 7  класу...
АКЦЕНТУАЦІЯ ПРОЦЕСІВ КОНВЕРСІЇ ПРИ ВИВЧЕННІ МОРФОЛОГІЇ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ 57
Тема. Узагальнення і систематизація вивченого з теми «Іменник»
Мета: допомогти учням узагальнити, систематизувати і закріпити вивчене з теми, розвивати навички правильного вживання іменників у...
Уроку. Узагальнення і систематизація знань з теми «Складносурядне речення»
Мета уроку: узагальнити і систематизувати вивчений матеріал про складносурядні речення
Узагальнення і систематизація знань з теми «Текстовий редактор MS WORD»
Обладнання: персональні комп’ютери, програмне забезпечення MS WORD, комп'ютерна презентація, картки з завданнями
Урок №39/6 СЛАЙД 1 Тема: Урок узагальнення знань з теми «Надклас Риби»
Обладнання: таблиці з теми «Риби», індивідуальні картки, комп’ютер, проектор, презентація, листки для контролю знань учнів
План-конспект уроку з математики для групи Е-11 Тема
Тема: Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок учнів з математики за 5-9 клас
ВІДДІЛ ОСВІТИ ВИКОНКОМУ ТЕРНІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ У МІСТІ РАДИ УЗАГАЛЬНЕННЯ...
Мета: узагальнити і систематизувати знання про початкові хімічні поняття; стимулювати пізнавальну діяльність учнів; розвивати інтерес...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка