Тема уроку: Західні демократії


Скачати 70.44 Kb.
НазваТема уроку: Західні демократії
Дата04.01.2014
Розмір70.44 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Військова справа > Урок
Тема уроку: Західні демократії.
Мета: узагальнити знання про демократичні держави, їх становище після Першої світової війни;закріпити знання про поняття «Новий курс», «загально британський страйк шахтарів», «Народний фронт»;

Формувати вміння зіставляти й порівнювати історичні факти, аналізувати і структурувати історичний матеріал, робити висновки, формувати в учнів уявлення про політику реформізму як запоруку соціальної стабільності суспільства;підвести учнів до думки про те, що консолідація демократичних сил у суспільстві покликана запобігти становленню тоталітаризму.
Обладнання уроку: політична карта світу, підручник ,атласи , портрети видатних діячів, схеми «побудуй будинок»,діаграми, кросворди, плакат з визначенням демократії.

Тип уроку: узагальнення та закріплення знань.
Структура уроку

  1. Організаційний момент.

ІІ. Узагальнення та закріплення знань.

ІІІ .Підсумки уроку.

Хід уроку
І. Організаційний момент.(На столах атласи, підручники, конспекти, ручки).

Оголошення теми, мети уроку.
Проблемне питання: Що змогла б використати Україна з американського досвіду відродження економіки?
На сьогоднішньому уроці ми будемо працювати за такими етапами:

1.Гра «вгадай країну»

2.Доповідь:Наслідки Першої світової війни.

3.Побудова графіків.

4.Аналіз діаграм.

5. «Побудуй будинок»- робота зі схемами над істор. поняттями.

6.Історичний портрет.

7.Робота з документом.

8.Тестові завдання.
Для початку роботи нам потрібно об’єднатися в пари.

І етап

Гра «Вгадай країну»
Підказки. 1.Уряд цієї країни одним із перших в Європі ще в 50-х рр.. ХІХ ст.. скасував систему протекціонізму та проголосив принцип вільної торгівлі.

2. В середині ХІХ ст.. країну називали « майстернею світу».

3. В1849 р. ця країна завоювала Індію та приєднала її до своєї колоніальної імперії.

4. У 1900 р. тут було створено лейбористську партію.

(Велика Британія)

1.Ще в середині ХІХ ст.. в країні було створено двопартійну систему, яка існує й нині.

2. Під час громадянської війни 1861-1865 рр. у цій країні було ліквідовано рабство.

3. В кінці ХІХ ст.. країна вийшла на І місце в світі за обсягом промислового виробництва.

4. На рубежі ХІХ-ХХст. Керівництвом країни було розроблено зовнішньополітичну доктрину «відчинених дверей та рівних можливостей».

(США)

Війни цієї держави першої пол. ХІХ ст. мали характер несправедливий і загарбницький. Разом із тим вони підірвали сили феодально-абсолютистських монархій Європи ,сприяли в перспективі розвиткові демократичних інституцій влади на уламках старих феодальних імперій.

Її полководець був яскравим представником нового динамічного світу ,що виявилося в його стратегії війни і стрімкій зосередженій тактиці бою. (Франція, Наполеон)

Хто яку країну відгадав , буде представником її на сьогоднішньому уроці.

ІІ етап.

Завдання для всіх пар. Коротка доповідь : Наслідки Першої світової війни. Що спільного було в цих держав ?

США


Людські втрати

Порівняно невеликі-приблизно 50 тис. загиблих і 250 тис.поранених

Фінансові прибутки

Протягом 1914-19 рр. загальний прибуток американських монополій склав 33.6 млрд.доларів

Змінено

Політичний і фінансовий статуси США,із боржника США перетворилась у головного кредитора.США почали активно втручатись у сфери світової політики

Відкрито

Нові можливості для розвитку виробництва в країні,зменшилось безробіття і зросла заробітна плата


Випереджено


По випуску промислової продукції Великобританію,Францію,Німеччину,Італію,Японію разом узяті

Посилився

Інтелектуальний потенціал країни за рахунок еміграції (у 1900-1920 рр. до США прибуло 14 млн.чоловік)



Велика Британія


Людські втрати

743 тис.чоловік загинуло, 1 млн. 693 тис поранено

Матеріальні втрати

10 млрд.фунтів стерлінгів,що склало майже третину національного багатства.Державний борг зріс до 7,829 млн.фунтів стерлінгів

Скорочено

Експорт товарів на 30-45%

Посилився

Національно-визвольний рух в колоніях і залежних від Великобританії країнах

Поширився

Страйковий рух робітників,відбувалися повстання в армії

Погіршився

Життєвий рівень населення

Франція


Людські втрати

1,4 млн.чоловік загинуло,750 тис.поранено

Матеріальні втрати

200 млрд.франків

Зруйновано

10 тис. підприємств,900 тис. житлових будинків,200 шахт,промислові департаменти Північного Сходу

Доведено до непридатності

« млн.. га земельних угідь

Погіршилось

Матеріальне становище млн..людей

Посилилась

Концентрація виробництва

Побудована

значна кількість нових підприємств для воєнних замовлень

Збільшились(внаслідок повернення Ельзасу та Лотарингії

Запаси вугілля на 40%

Потужності металургії на 75%

Запаси залізної руди вдвічі

Зміцніли

Банківські групи Ротшильда.де Венделя,Паризько-Нідерландський та ін.банки


ІІІ етап. Побудова графіків.
1. Графічно зобразити: Економічні кризи у Великобританії(1920-1939рр.)

2.Графічно зобразити соціально-економічний розвиток США.

3.Представники Франції працюють за таблицею: «Соціально-економічний розвиток Франції у 20-х рр..
Графіки і таблиці додаються.

ІУ етап. Аналіз діаграм.
1.Франція. Аналіз діаграми «економіка Франції в 1929-1933 рр.(у млрд..франків)

(Спостерігаємо поступовий спад економіки)


  1. «Рівень безробіття» США і Великої Британії. стор. 71,61 підручник П.Полянського. (Діаграми додаються).

У етап. «Побудуй будинок»

Робота над поняттями за принциповою схемою.
1.США – поняття «Новий курс»
2.Велика Британія – «загальнобританський страйк шахтарів»
3.Франція – «Народний фронт»
Звернути увагу на значення та уроки для сьогодення
. Принципова схема додається.


УІ етап. Історичний портрет.
Зачитується уривок з біографії визначних осіб.

1.Він закінчив Бірмінгемський коледж. Один із лідерів Консервативної партії. У 1937 р. очолив уряд Великої Британії. Був прихильником політики «умиротворення» нацистської Німеччини, підписав Мюнхенську угоду .Після окупації гітлерівськими військами Чехо - Словаччини змінив точку зору щодо напряму в зовнішній політиці. (Чемберлен Невілл).


2.Він народився в нью-йоркському Гайд - парку в знатній родині. Вивчав право у Гарвардському та Колумбійському університетах.У1910 р. був обраний до сенату Нью-Йорка. У 1913 році став помічником морського міністра.У1928 році його обрано губернатором штату Нью-Йорк від Демократичної партії. У 1933-1945 рр .- Президент США.

(Франклін Делано Рузвельт)


Демонструються портрети.

УІІ. Робота з документом. З радіозвернення

Ф.Д.Рузвельта до нації (1938р.) стор.63 підр.Полянського
Про що свідчить цей документ? ПРОАНАЛІЗУЙТЕ.

Вчитель: ПОЛІТИКА РЕФОРМІЗМУ Є ЗАПОРУКОЮ СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ СУСПІЛЬСТВА.


УІІІ. Тестові завдання

За програмою « Test w»

Проблемне запитання: Що змогла б використати Україна з американського досвіду відродження економіки?
Покращити систему кредитів-вона нереальна;

Реальніша допомога молодим спеціалістам;

Покращити контроль за сплатою податків;

Збільшити соц. виплати студентам. пенсіонерам і т.д.

Покращити контроль за економікою…

ІІІ. Підведення підсумків. Ми закріпили знання по темі: «Західні демократіі» і ще раз переконалися що консолідація демократичних сил у суспільстві покликана запобігти становленню тоталітаризму.
Зачитується листок успішності класу.
Дякую за співпрацю!

Схожі:

Західні демократії
Мета. Систематизувати й закріпити знання учнів з теми, оцінити їхні навчальні досягнення; формувати уміння чітко відповідати на поставлені...
УРОКУ ТЕМА ПРОГРАМИ: Технології комп'ютерної обробки інформації
ТЕМА УРОКУ: Тема уроку: Створення, завантаження та збереження файлів-документів. Введення, редагування та форматування інформації....
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. 
Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку
Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття...
ТЕМА ПРОГРАМИ: «Основи роботи на ПК.» Тема уроку
Тема уроку: «Побудова та форматування таблиць. Створення діаграм. Робота з колонками.»
УРОК №46 Тема уроку
Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки
Урок 21 Тема уроку
Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині
УРОК №35 Тема уроку
Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними
УРОК 43 Тема уроку
Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислен­ня ймовірностей подій
ТЕМА УРОКУ
ТЕМА УРОКУ: Українська національно демократична революція: тріумф чи трагедія українського народу
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка