|
Скачати 30.13 Kb.
|
Тест Усна народна творчість Виконайте завдання. 1. Про які історичні часи йдеться в пісні «Гей, не дивуйтесь, добрії люди»? А Початок боротьби запорозького козацтва проти татарських нападників; Б період визвольної війни під проводом Богдана Хмельницького; В період після скасування кріпосницького ладу; Г період заснування Запорозької Січі. 2. Укажіть ознаку, яка відрізняє думу від пісні. А Використання епітетів; В розгорнутий сюжет; В психологічний паралелізм; Г оптимістичний фінал. 3. Укажіть назву початкової частини народної думи. А Зав'язка; Б славослів'я; В зачин (заспів, заплачка); Г пролог. 4. Які козацькі ватажки представлені в історичній пісні «Гей, не дивуйтесь, добрії люди»? А Хмельницький і Барабаш; В Хмельницький і Богун; Б Хмельницький і Кривоніс; Г Хмельницький і Борохович. 5. Укажіть, яке з наведених висловлювань не входить до кола тем історичних пісень. А Розповідь про мужність козацького війська в битві з татарською ордою; Б боротьба українського народу проти турецько-татарських завойовників; В боротьба сил природи в час переходу зими у весну; Г боротьба проти соціального й національного гніту. 6. У якій із названих дум центральним персонажем є історична постать? А «Дума про Самійла Кішку»; Б «Дума про козака Голоту»; В «Бідна вдова і три сини»; Г «Буря на Чорному морі»; Д «Втеча трьох братів із города Азова». 7. У кажіть ознаку, притаманну народній казці. А автор - конкретна особа; Б писемна форма; В канонічний текст без можливості внесення довільних змін; Г максимально індивідуалізований образ героя; Д колективний автор. 8. Доберіть синонім до слова «речитатив». А білий вірш; Б пісня; В рима; Г спів-проказування; Д співомовка. 9. Укажіть жанр фольклору, що має такі основні групи: про тварин, героїко-фантастич- ні, побутові. А Пісні; Б казки; В легенди; Г перекази; Д думи. 10. Укажіть художньо-виражальний засіб, використаний у рядках твору «Чи не той то хміль». Не пий, Хмельницький, дуже той Жовтої Води: Іде ляхів сорок тисяч хорошої вроди. А Порівняння; Б метафора; В антитеза; Г гіпербола; Д алегорія. 11. Установіть відповідність між визначенням фольклорного жанру і його назвою. 1 Переказ про якісь події чи людей, оповитий казковістю, А байка фантастикою. Б балада 2 Невеличкий, здебільшого віршований повчально-гуморис- В казка тичний твір з алегоричним змістом. Г легенда 3 Невеликий ліро-епічний твір казково-фантастичного, леген- Д пісня дарно-історичного або героїчного змісту з драматично напру- женим сюжетом. 4 Розповідний твір про вигадані, а часто й фантастичні події. 5 Невеликий ліричний вірш, що виконується співом. 12. Установіть відповідність між засобами поетичного синтаксису, використаними в уривках народних пісень, та їхніми назвами. 1. А в головах ворон кряче, А анафора А в ніженьках коник плаче. Б антитеза 2. Біжи, коню, дорогою В тавтологія Степовою, широкою... Г безсполучниковість 3. Порубаний, постріляний, Д риторичне звертання Китайкою покриваний... 4. Засідаєм при дорозі Ждать подорожнього... 5. Повернувся я з Сибіру, Та не маю долі, Хоч, здається, не в кайданах, А все ж не на волі... |
Календарне планування з української літератури І семестр (8 кл.) Українські історичні пісні. Пісні про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками («Зажурилась Україна», «Та, ой,... |
Пісні Марусі Чурай (Засвіт встали козаченьки) скорочено Історичні пісні Він змушений покинути матір, кохану дівчину. І просить свою неньку, коли з ним щось трапиться, прийняти його дівчину Марусю як за... |
Фольклорне свято «У вишневому садочку або весілля Барвінка і Фіалочки» Не було б таких новинок, та хрещатенький барвінок, усіх здивував, гей! Він фіалочку блакитну, наче панночку тендітну, за себе узяв,... |
Історичні пісні про боротьбу українського народу проти соціального... Тема: Історичні пісні про боротьбу українського народу проти соціального та національного гніту «Ой Морозе, Морозенку…», «Чи не той... |
В усі часи людство хвилював стан духовності окремої індивідуальності... Йдеться про морально-духовні орієнтації, що виступають як провідні в навчально-виховному процесі сучасної школи. Україні потрібна... |
Уроку 45 хв.; вік дітей 9-11 класи. Тема: «Профілактика йододефіциту здоров י я нації» Б. Куртуа у 1811 році при обробці золи морських водоростей сірчаною кислотою. Досконало йод був вивчений англійським хіміком Г. Деві... |
Ігрова форма роботи «Лови помилку» на уроках узагальнення та повторення... Термін історична пісня вперше увів в українську фольклористику Микола Костомаров. ( М. Гоголь ) |
Урок №9 Тема: Історичні пісні Обладнання: музичний інструмент, посібник-зошит 4 клас, фонохрестоматія 4 клас, ППЗ «Музичне мистецтво 4 клас», ноутбук, мультимедійний... |
Кому подав руку? Кажуть, люди, зробивши крок у новий світ, де грошові відносини стали витісняти колишні, побудовані на доброті і бажанні безкорисливо... |
Тема : Історичні пісні та думи. Мета: Навчальна Розвивальна: розвивати навички власного співу, вокально – хорові навички; Виховна: виховувати інтерес і повагу до героїчного минулого... |