Урок: Я і Україна (Природознавство) Клас: 3 Тема


Скачати 58.27 Kb.
НазваУрок: Я і Україна (Природознавство) Клас: 3 Тема
Дата14.11.2013
Розмір58.27 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Військова справа > Урок
Урок: Я і Україна (Природознавство)

Клас: 3

Тема. Дерева, кущі, трав’янисті рослини.

Мета: Розширювати уявлення учнів про дерева, кущі, трави.

Ознайомити учнів з поняттями «листяні», «хвойні» дерева.

Навчити учнів класифікувати рослини за ознаками стебла, за формою листя.

Розвивати вміння порівнювати, аналізувати.

Виховувати любов до природи, бажання охороняти і примножувати її красу.

Обладнання: мультімедійний проектор, слайди, екран, завдання для тестової перевірки, індивідуальні картки, гербарій рослин.

Хід уроку


І.Організація класу.

Дзвоник вже сигнал нам дав

Працювати час настав.

То ж і ми часу не гаймо –

Наш урок розпочинаймо.

- Давайте пригадаємо, як треба відповідати, щоб зекономити час на уроці, щоб відповіді були гарними і правильними.
точно на запитання
Відповідай одразу про найголовніше
не повторюйся

ІІ. Підсумок фенологічних спостережень.
На календарі сьогодні 21 грудня. Тривалість дня – годин. Температура то підвищується, то падає униз, але, як виявляється, для грудня – це вже не сюрприз. Більш детальніше про погоду вам повідомить черговий синоптик.

Температура повітря на сьому годину ранку __________________

Вітер ______________________ ( слабкий, помірний, сильний).

Стан неба ( похмуро, ясно, похмуро з проясненням).

Опади ________________________________________
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. - Сьогодні у нас незвичайний урок – до нас на урок завітали жителі з іншої планети, де взагалі немає рослин.


- Що б ви їм розповіли про:

  1. будову рослин


  1. розкажіть і покажіть на схемі, як рослина дихає


3) розкажіть і покажіть на схемі два способи живлення рослин

2. Тест

- Діти, наші гості стільки дізналися цікавого про рослини, що навіть хочуть вас перевірити. Вони приготували для вас завдання у вигляді тестів


ІV. Мотивація навчальної діяльності.

- А куди ж нам запросити наших чудернацьких друзів? Так, придумала! Ми вирушимо в уявну подорож до лісу! Саме там наші гості зможуть побачити такий чудовий, багатий рослинний світ.

- То ж вирушаймо!

( Звучать мелодії лісу: голоси птахів, джерельця)
Вірш про ліс

Ліс

Ліс — це диво, ліс — це казка.

То ж ходімо в ліс, будь ласка.

В лісі є кущі і квіти,

В нім сплели дерева віти.

Трави, ягоди й грибочки,

В нім чудові є куточки.

В кожну пору ліс чарівний.

Навесні він світлий, дивний.

Море звуків оживає,

Море квітів розквітає.

Влітку має гарну вроду

І дарує прохолоду,

Ягоди, гриби і квіти

Вміє серце звеселити.

Восени ліс поетичний,

Кольоровий і незвичний.

Листя з дерева злітає

Всі стежинки застеляє.

А зимою ліс чудовий,

Мовчазний, а ще казковий.

Всі дерева сплять і мріють,

Лиш ялинки зеленіють.

Ліс — це диво, ліс — це казка.

То ж заходьте в ліс, будь ласка,

Але завжди пам’ятайте:

Диво-ліс охороняйте!

- Чому треба охороняти ліси?

V. Робота над темою уроку.

1.Вчитель :

- Діти, а ви помітили, який у лісі різноманітний рослинний світ? Можливо, хтось із вас зможе пригадати, на які групи поділяються усі рослини?

(Відповіді дітей)

- Які істотні ознаки цих рослин?

2.Практична робота.

Розгляд ілюстрації- дерев, кущів, трав’янистих рослин.
-До якої групи належить те, що зображено на малюнку.

Висновок.

- Отже, який можна зробити висновок?

3. Інтерактивний метод “Незавершені речення”:

1.Рослина, яка має одне міцне , дерев’янисте, товсте стебло (стовбур) – це ...

2.Рослина, що має кілька міцних, дерев’янистих, але значно тонших, ніж у дерева стебел – це ...

3.Рослина, яка має м’яке соковите стебло, - це ...
4. Гра «Розподіли рослини у групи»

Кожна пара отримала від інопланетян квіточки з назвами рослин. Розподілити рослини у три групи: дерева, кущі, трави.

1 ряд – підкреслити назви дерев

2 ряд – назви трав

3 ряд – назви кущів.

На квітці: липа, малина, шипшина, волошки, явір,верба, ліщина, огірок, вишня, фіалка, виноград, смородина, дуб, ромашка, кульбаба, яблуня.

4. Перевірка
Фізпауза
4. Практична робота.

У вас на партах лежать фай лики з листочком та гілочкою ялини. Уважно

роздивіться і порівняйте цей листочок і одну голочку-хвоїнку.

Що в них спільне? (Це листочки.)

Чим вони відмінні? (Ялинкова голочка вузенька, колюча, а листок -

широкий).

Справді, і ялинка, і вишня – дерева. Але у ялинки листя – це вузькі

хвоїнки. А у вишні листя широке.

Висновок. Дерева і кущі, на яких виростають широкі листочки, називають

листяними. У ялинки ж, сосни, ялівця, модрини листочки дуже вузенькі,

схожі на голочки. Вони називаються хвоєю. Тому такі дерева і кущі

називають хвойними.
5. Гра «Утворімо стежку»

VІ. Закріплення вивченого.

1.“Капкан”

- Я стверджую, що яблуня, це кущ. Доведіть, чи я права.

- Картопля – дерево...

- Які істотні ознаки цих рослин?


  1. Цікава вікторина.

- Які рослини здавна шанують в Україні?

- Які дерева є символами України?

- Який кущ є символом України?

- Назвіть улюблені квіти українців.

- З яким деревом порівнюють сильних юнаків?

- Які місяці мають назву, що походить від назви дерев?


  1. Гра «дЕРЕВА, КУЩІ, ТРАВ’ЯНИСТІ РОСЛИНИ»


4.Тест «Перевір себе»


VІІ. Підсумок уроку.

1. Інтерактивний метод „ПРЕС”:

- Поясніть вислів:

„Будь рослинам другом”
2.Презентація за комп’ютером “Червона книга України”

-Діти, нині багато видів рослин зникли або зникають (їх знищили). Багато з них занесено до Червоної книги – це перелік рослин і тварин, яким загрожує повне зникнення на Землі. Цю книгу порівнюють із червоним знаком світлофора – сигналом, що сповіщає про загрозу і вимагає бути уважним та обережним.

-Зриваючи лісові та польові квіти, ми завдаємо непоправної шкоди рослинному світу свого краю.

-Де б ви не були, ви повинні завжди пам’ятати, що не можна топтати траву, ламати дерева, зривати квіти.

1. Хвилинка поезії. Демонстрація слайдів.


(Чарівний світ рослин)

Вмійте ж природу любити,

Кожній стеблинці радіти.

В полі, у лісі, над яром –

Квіти, древа і трави ...

Цвіту не вирви задаром,

Гілки не втни для забави.

Оберігайте повсюди,

Шлях і стежиноньку в гаю.

Все те окрасою буде

Нашого рідного краю.


- Чого вчить нас цей вірш?
2. Заключне слово вчителя.

Говорять, що хто посадив дерево, той залишив слід у житті, зробив подарунок майбутнім поколінням.

Якщо вам не вдається посадити дерево, то посійте у своєму серці зернята доброти до всього живого, що оточує нас.

VІІІ. Домашнє завдання.

Скласти усну розповідь про рослину, яка найбільше подобається.

Схожі:

Запорізька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №75 Запорізької...
Тема: Повітря. Властивості повітря (пружне, розширюється при нагріванні, стискується при охолодженні, погано проводить тепло)
Програма Природознавство 5 клас для загальноосвітніх навчальних закладів...
Програма Природознавство 5 клас для загальноосвітніх навчальних закладів (aвтори: Т. Г. Гільберг, І. П. Крячко, Т. В. Сак, Н. В....
Урок №9 Тема: Історичні пісні
Обладнання: музичний інструмент, посібник-зошит 4 клас, фонохрестоматія 4 клас, ППЗ «Музичне мистецтво 4 клас», ноутбук, мультимедійний...
Урок №15 Природознавство 6 клас Дата 07. 12. 11 Тема уроку: «Грунт....
Тема уроку: «Грунт. Склад грунту. Різноманітність грунтів. Родючість грунту та способи її підвищення. Поняття про добрива»
Урок -дослідження «Я і Україна. Природознавство.»
Т. М. Байбара, Н. М. Бібік, діаграма, схема «склад повітря», «стан води», ребус, глобус, схема «три стани води», приладдя для дослідів,...
Конспект уроку з курсу «Я і Україна. Природознавство»
Методичний кабінет Запорізького навчально-виховного комплексу І-ІІІ ступенів №109
Урок тренінг. Тема уроку: Сонце. Сонячна система
...
Урок фізкультури. 7 клас Тема: Баскетбол

Урок №86 Тема. Підсумковий урок з алгебри за 7 клас
Мета: перевірити засвоєння передбачених програмою знань і вмінь учнів, набутих під час вивчення алгебри в 7 класі
Урок-подорож. 6 клас «Лондон. Визначні місця.»
Розробка уроку, 8 клас «Famous People of the World. William Shakespeare». Презентація
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка