|
Скачати 58.27 Kb.
|
Урок: Я і Україна (Природознавство) Клас: 3 Тема. Дерева, кущі, трав’янисті рослини. Мета: Розширювати уявлення учнів про дерева, кущі, трави. Ознайомити учнів з поняттями «листяні», «хвойні» дерева. Навчити учнів класифікувати рослини за ознаками стебла, за формою листя. Розвивати вміння порівнювати, аналізувати. Виховувати любов до природи, бажання охороняти і примножувати її красу. Обладнання: мультімедійний проектор, слайди, екран, завдання для тестової перевірки, індивідуальні картки, гербарій рослин. Хід урокуІ.Організація класу. Дзвоник вже сигнал нам дав Працювати час настав. То ж і ми часу не гаймо – Наш урок розпочинаймо. - Давайте пригадаємо, як треба відповідати, щоб зекономити час на уроці, щоб відповіді були гарними і правильними. точно на запитання Відповідай одразу про найголовніше не повторюйся ІІ. Підсумок фенологічних спостережень. На календарі сьогодні 21 грудня. Тривалість дня – годин. Температура то підвищується, то падає униз, але, як виявляється, для грудня – це вже не сюрприз. Більш детальніше про погоду вам повідомить черговий синоптик. Температура повітря на сьому годину ранку __________________ Вітер ______________________ ( слабкий, помірний, сильний). Стан неба ( похмуро, ясно, похмуро з проясненням). Опади ________________________________________ ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
- Що б ви їм розповіли про:
3) розкажіть і покажіть на схемі два способи живлення рослин 2. Тест - Діти, наші гості стільки дізналися цікавого про рослини, що навіть хочуть вас перевірити. Вони приготували для вас завдання у вигляді тестів ІV. Мотивація навчальної діяльності. - А куди ж нам запросити наших чудернацьких друзів? Так, придумала! Ми вирушимо в уявну подорож до лісу! Саме там наші гості зможуть побачити такий чудовий, багатий рослинний світ. - То ж вирушаймо! ( Звучать мелодії лісу: голоси птахів, джерельця) Вірш про ліс Ліс Ліс — це диво, ліс — це казка. То ж ходімо в ліс, будь ласка. В лісі є кущі і квіти, В нім сплели дерева віти. Трави, ягоди й грибочки, В нім чудові є куточки. В кожну пору ліс чарівний. Навесні він світлий, дивний. Море звуків оживає, Море квітів розквітає. Влітку має гарну вроду І дарує прохолоду, Ягоди, гриби і квіти Вміє серце звеселити. Восени ліс поетичний, Кольоровий і незвичний. Листя з дерева злітає Всі стежинки застеляє. А зимою ліс чудовий, Мовчазний, а ще казковий. Всі дерева сплять і мріють, Лиш ялинки зеленіють. Ліс — це диво, ліс — це казка. То ж заходьте в ліс, будь ласка, Але завжди пам’ятайте: Диво-ліс охороняйте! - Чому треба охороняти ліси? V. Робота над темою уроку. 1.Вчитель : - Діти, а ви помітили, який у лісі різноманітний рослинний світ? Можливо, хтось із вас зможе пригадати, на які групи поділяються усі рослини? (Відповіді дітей) - Які істотні ознаки цих рослин? 2.Практична робота. Розгляд ілюстрації- дерев, кущів, трав’янистих рослин. -До якої групи належить те, що зображено на малюнку. Висновок. - Отже, який можна зробити висновок? 3. Інтерактивний метод “Незавершені речення”: 1.Рослина, яка має одне міцне , дерев’янисте, товсте стебло (стовбур) – це ... 2.Рослина, що має кілька міцних, дерев’янистих, але значно тонших, ніж у дерева стебел – це ... 3.Рослина, яка має м’яке соковите стебло, - це ... 4. Гра «Розподіли рослини у групи» Кожна пара отримала від інопланетян квіточки з назвами рослин. Розподілити рослини у три групи: дерева, кущі, трави. 1 ряд – підкреслити назви дерев 2 ряд – назви трав 3 ряд – назви кущів. На квітці: липа, малина, шипшина, волошки, явір,верба, ліщина, огірок, вишня, фіалка, виноград, смородина, дуб, ромашка, кульбаба, яблуня. 4. Перевірка Фізпауза 4. Практична робота. У вас на партах лежать фай лики з листочком та гілочкою ялини. Уважно роздивіться і порівняйте цей листочок і одну голочку-хвоїнку. Що в них спільне? (Це листочки.) Чим вони відмінні? (Ялинкова голочка вузенька, колюча, а листок - широкий). Справді, і ялинка, і вишня – дерева. Але у ялинки листя – це вузькі хвоїнки. А у вишні листя широке. Висновок. Дерева і кущі, на яких виростають широкі листочки, називають листяними. У ялинки ж, сосни, ялівця, модрини листочки дуже вузенькі, схожі на голочки. Вони називаються хвоєю. Тому такі дерева і кущі називають хвойними. 5. Гра «Утворімо стежку» VІ. Закріплення вивченого. 1.“Капкан” - Я стверджую, що яблуня, це кущ. Доведіть, чи я права. - Картопля – дерево... - Які істотні ознаки цих рослин?
- Які рослини здавна шанують в Україні? - Які дерева є символами України? - Який кущ є символом України? - Назвіть улюблені квіти українців. - З яким деревом порівнюють сильних юнаків? - Які місяці мають назву, що походить від назви дерев?
4.Тест «Перевір себе» VІІ. Підсумок уроку. 1. Інтерактивний метод „ПРЕС”: - Поясніть вислів: „Будь рослинам другом” 2.Презентація за комп’ютером “Червона книга України” -Діти, нині багато видів рослин зникли або зникають (їх знищили). Багато з них занесено до Червоної книги – це перелік рослин і тварин, яким загрожує повне зникнення на Землі. Цю книгу порівнюють із червоним знаком світлофора – сигналом, що сповіщає про загрозу і вимагає бути уважним та обережним. -Зриваючи лісові та польові квіти, ми завдаємо непоправної шкоди рослинному світу свого краю. -Де б ви не були, ви повинні завжди пам’ятати, що не можна топтати траву, ламати дерева, зривати квіти. 1. Хвилинка поезії. Демонстрація слайдів. (Чарівний світ рослин) Вмійте ж природу любити, Кожній стеблинці радіти. В полі, у лісі, над яром – Квіти, древа і трави ... Цвіту не вирви задаром, Гілки не втни для забави. Оберігайте повсюди, Шлях і стежиноньку в гаю. Все те окрасою буде Нашого рідного краю. - Чого вчить нас цей вірш? 2. Заключне слово вчителя. Говорять, що хто посадив дерево, той залишив слід у житті, зробив подарунок майбутнім поколінням. Якщо вам не вдається посадити дерево, то посійте у своєму серці зернята доброти до всього живого, що оточує нас. VІІІ. Домашнє завдання. Скласти усну розповідь про рослину, яка найбільше подобається. |
Запорізька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №75 Запорізької... Тема: Повітря. Властивості повітря (пружне, розширюється при нагріванні, стискується при охолодженні, погано проводить тепло) |
Програма Природознавство 5 клас для загальноосвітніх навчальних закладів... Програма Природознавство 5 клас для загальноосвітніх навчальних закладів (aвтори: Т. Г. Гільберг, І. П. Крячко, Т. В. Сак, Н. В.... |
Урок №9 Тема: Історичні пісні Обладнання: музичний інструмент, посібник-зошит 4 клас, фонохрестоматія 4 клас, ППЗ «Музичне мистецтво 4 клас», ноутбук, мультимедійний... |
Урок №15 Природознавство 6 клас Дата 07. 12. 11 Тема уроку: «Грунт.... Тема уроку: «Грунт. Склад грунту. Різноманітність грунтів. Родючість грунту та способи її підвищення. Поняття про добрива» |
Урок -дослідження «Я і Україна. Природознавство.» Т. М. Байбара, Н. М. Бібік, діаграма, схема «склад повітря», «стан води», ребус, глобус, схема «три стани води», приладдя для дослідів,... |
Конспект уроку з курсу «Я і Україна. Природознавство» Методичний кабінет Запорізького навчально-виховного комплексу І-ІІІ ступенів №109 |
Урок тренінг. Тема уроку: Сонце. Сонячна система ... |
Урок фізкультури. 7 клас Тема: Баскетбол |
Урок №86 Тема. Підсумковий урок з алгебри за 7 клас Мета: перевірити засвоєння передбачених програмою знань і вмінь учнів, набутих під час вивчення алгебри в 7 класі |
Урок-подорож. 6 клас «Лондон. Визначні місця.» Розробка уроку, 8 клас «Famous People of the World. William Shakespeare». Презентація |