|
Скачати 64.26 Kb.
|
Методичний кабінет Запорізького навчально-виховного комплексу І-ІІІ ступенів №109 Конспект уроку з курсу «Я і Україна. Природознавство», 4 клас Тема: Материки Землі. Підготувала вчитель початкових класів Запорізького навчально-виховного комплексу І-ІІІ ступенів № 109 Дидика Людмила Іванівна Запоріжжя, 2012р. Дидактична мета: продовжувати формувати уявлення про глобус, карту півкуль, уміння читати карту, працювати з нею; сформувати уявлення про материки. Розливальна мета: формувати навички самостійної роботи з додатковою пізнавальною літературою, розвивати уміння вести пошукову роботу, знаходити нове, досі невідоме, ставити запитання, класифікувати і групувати вивчений матеріал, доводити правильність певного судження та власної думки. Виховна мета: виховувати спостережливість, любов до природи, дружні стосунки; заохочувати до співробітництва. Обладнання: Карта півкуль, атлас для 4-го класу, підручник, моделі материків, таблиця „Правила роботи в групі", кольорові фішки, енциклопедії, географічні словники, журнали „Воллі", „Древо пізнання", план характеристики материка. Тип уроку: урок засвоєння нових знань Форми: групова, фронтальна, інтерактивні (ажурна пилка, броунівський рух), індивідуальна. Хід уроку На дошці слова: Якщо думати, що все на світі давно відомо, то нічого нового не відкриєш. Діти об'єднуються в групи за кольорами та повторюють правила роботи в групах. Вибирають лідера. 1 .Організаційний момент. Сьогодні у нас особливий урок. Ми з вами будемо географами. Слово „географія" у перекладі означає „Гея" - земля, „графо" - пишу - земле опис. Ми будемо відкривати нове, аналізувати, спостерігати як справжні науковці. Для цього нам потрібні будуть окрім підручника різноманітні словники, енциклопедії, допоможуть в роботі журнали „Воллі", „Древо пізнання". Ви готові до цього? Вправа „Очікування". А що ви очікуєте від уроку? 2. Актуалізація опорних знань. Сьогодні ми працюємо групами. Давайте згадаємо правила роботи в групі. Правила роботи в групі
Діти сидять в 6 -ти групах по 5 учнів. Кожна група отримує картку із завданням: З'єднати твердження, що відповідають поняттю „карта" зі словом карта. Масштаб дрібний Напрямки сторін горизонту вказані стрілкою Об'єкти позначені умовними знаками Масштаб великий Територія велика Карта Напрямки сторін горизонту вказані лініями (паралелями та меридіанами) Об'єкти позначені умовними знаками, умовними кольорами. Територія невелика Перевірка роботи. Один учень виходить до дошки і з'єднує. 3. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети завдань уроку. 1. Давайте звернемося до Фізичної карти півкуль, „помандруємо" подумки до будь-якої точки земної поверхні - уся Земля буде в полі нашого зору. Як називають нашу планету? (Блакитною) Дійсно, наша планета блакитна, до 70% її поверхні займає вода. А на ній ніби плавають великі і маленькі „шматочки" суші. Що ж то за шматочки? 2. Цілепокладання. Як ви думаєте, які цілі нашого уроку? • шматочки
3. Так, „шматочки" - це материки. Як ви думаєте, що таке материк?(броунівський рух) 4. Сприймання нового матеріалу та його усвідомлення. 1.А тепер давайте подивимось, що скажуть нам науковці. Для цього звернемось до підручника, стор 95. Діти читають, що таке материк, острів, півострів, які є материки. (Вчитель вивішує на дошці зображення материк, острів, півострів). 2.А зараз, як справжні науковці ми проведемо науково-дослідницьку роботу. Уважно вислухайте завдання. Використовуючи підручник та іншу літературу отримати якомога більше інформації про свій материк. У кого біла картка - про Антарктиду, жовтогаряча - про Австралію, жовта - про Африку, зелена - про Євразію, синя - Південна Америка, червона - Північна Америка. Давайте розглянемо пам'ятку характеристики материка. Характеристика материка
3. Опрацьовування літератури. Діти читають інформацію про материки за підручником, іншою літературою. Кому складно - занотовуйте інформацію до записників. 5. Узагальнення та систематизація набутих знань. 1.Подача інформації про материки. А тепер ми об'єднаємось за номерами. Переверніть картку, подивіться на номер. Діти, що мають картку з №1 сідають за перший стіл і т.д. За певний час кожен учень розповідає все, що він запам'ятав про свій материк, щоб інші теж почули цю інформацію. Розповідаємо по черзі. Інші діти уважно слухають. Починаємо з Євразії. Діти розповідають про всі материки. Утворилось 5 груп по 6 учнів. 2.Розпізнай материк. Учень виходить до дошки і дає характеристику материка без вживання назви. На спині вчитель кріпить назву цього материка. ЄВРАЗІЯ Я розташований у східній півкулі, в трьох теплових поясах, ділюсь на дві частини, маю найвищі гори, я найбільший материк. Африка Я найтепліший материк, тут протікає найдовша річка світу, знаходиться найбільша пустеля. Я батьківщина жирафа, страуса, бегемота, лева. 6. Фізхвилинка. Дощик. 3.Практична частина. Учні сідають у групи за кольорами. Кожна група отримала аркуш із контурами материка. Завдання практичної частини - скласти карту-довідник кожного материка. 1. Відгадайте материк, та запишіть чому його так названо. Передайте аркуш іншій групі по годинниковій стрілці.
5.Представники фауни. 6. Форми земної поверхні. 4. Перевірка . Аркуші повернулись додому. Перевірте правильність виконання роботи. 5. Презентація. Представник кожної групи зараз презентує нам свій материк за планом. Аркуші вивішуються на дошці. Яка особливість материка? 6. Створення карти. 7. Підсумки уроку. Рефлексія. Повернемось до цілей нашого уроку. Чи досягли ми їх? А зараз ми з вами як науковці самі створимо карту. Є ось така карта півкуль (пуста). Розмістити материки . По одному представнику з групи. На якому материку розташована наша держава? Я відкрив для себе Мені було важко Мені було цікаво А зараз я прошу вас подумати і підійти до тих слів, що відповідають вашим думкам. Інтерв'ю. Що ти відкрив для себе? Що було важко? Що було цікаво? 8. Оцінювання. У вас у кожного є сходинки до вершини знань. На якій сходинці до вершини знаходишся ти, намалюй. Ви вже чули і бачили, що повинні знати про материки. Учні, що проводили презентацію отримують оцінки. 8. Домашнє завдання. Позначити материки на контурній карті, підготувати наукове повідомлення про материк до папки творчих робіт, кросворди, цікавинки. На світі багато є ще невідомого. Різні бувають відкриття. Бувають відкриття для всіх, а бувають для себе. Це ті, чого ти раніше не знав. |
План-конспект уроку-КВК з курсу «Я і Україна» План-конспект уроку-КВК з курсу «Я і Україна» в 2 класі вчителя початкових класів Загальцівського НВО «Загальноосвітня школа І-ІІІ... |
План Основні шляхи підвищення ефективності уроку природознавства... Резерви підвищення ефективності уроків курсу «Я і Україна» (природознавство)в 1-4 класах |
КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ З КУРСУ «ПСИХОЛОГІЯ» Конспект лекцій з курсу «Психологія» (для студентів 2 курсу денної форми навчання спец.: 092100 – «Промислове та цивільне будівництво»,... |
КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ З КУРСУ Ч – 46 Чередник Г. Ю. Конспект лекцій з курсу «Соціальна психологія» [Текст] / Г. Ю. Чередник, О. О. Лоза. – Д.: РВВ ДНУ, 2009. –... |
Урок: Я і Україна (Природознавство) Клас: 3 Тема Обладнання: мультімедійний проектор, слайди, екран, завдання для тестової перевірки, індивідуальні картки, гербарій рослин |
Конспект лекцій з курсу “ Системно-структурне моделювання технологічних... Конспект лекцій з курсу “Системно-структурне моделювання технологічних процесів” / Укладач П. В. Кушніров. – Суми: Вид-во СумДУ,... |
КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ з курсу «Прогнозування техніко-економічного рівня машин» Конспект лекцій з курсу «Прогнозування техніко-економічного рівня машин» / Укладачі: О. М. Суміна, О. В. Черняков. — Суми: Вид-во... |
Конспект уроку для другого класу інтегрованого курсу «Сходинки до інформатики» Тема. Техніка безпеки при роботі з комп’ютером. Правила поведінки в комп’ютерному класі. Перегляд комп’ютерного мультфільму |
КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИКИ (10 КЛАС) Тема уроку Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика» |
Запорізька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №75 Запорізької... Тема: Повітря. Властивості повітря (пружне, розширюється при нагріванні, стискується при охолодженні, погано проводить тепло) |