|
Скачати 36.69 Kb.
|
Вивчення предмету «Захист Вітчизни» у 2008/2009 навчальному році Вивчення предмету «Захист Вітчизни» відповідно до Типових навчальних планів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 25.04.2001 року № 342, здійснюється у 10 та 11 класах загальноосвітніх навчальних закладах. Предмет може вивчатися за двома варіантами навчальних планів, а саме: - по 2 годині на тиждень - 1година за рахунок інваріантної складової навчального плану і 1 година за рахунок варіативної складової навчального плану; -по 1 годині на тиждень за рахунок інваріантної складової навчального плану. В навчальних закладах системи загальної середньої освіти предмет вивчатиметься за навчальною програмою «Захист Вітчизни» (автор Бахтін А.М. та інші, Миколаїв. «Атол», 2005 р.). Навчальна програма містить три варіанта викладу змісту, який може бути змінений залежно від матеріальної бази, регіональних особливостей та інше до 20% з відповідним рішенням методичного об’єднання. Послідовність вивчення тем учитель коригує самостійно. Вступний урок та розділ «Основи цивільного захисту вивчається на першому році навчання спільно з дівчатами. Опанування предмету відповідно до листа-роз’яснення Міністерства освіти і науки України від 09.10.2002 року № 1/9-444 здійснюється окремо для юнаків і дівчат. Дівчата можуть залучатися до занять з основ військової справи за власним бажанням на підставі заяви батьків. З метою практичного закріплення знань, умінь та навичок учнів (юнаків) проводяться навчально-польові заняття (збори), вони можуть проводиться на базі військових частин, відповідних кафедр вищих навчальних закладів, оборонно-спортивних оздоровчих таборів, базових навчальних закладів тощо, а з розділу «Основи медико-санітарної підготовки» для дівчат – на базі лікарняних закладів. Їх організація і проведення планується керівником навчального закладу відповідно до діючих вимог. Навчально-польові заняття можна проводити поетапно (відповідно до вивчення тем або розділів), у кінці першого семестру та навчального року, за рахунок літньої практики. Практичне закріплення теоретичного матеріалу з розділу «Основи цивільного захисту» також передбачаються під час проведення Дня цивільної оборони (цивільного захисту) в загальноосвітніх навчальних закладів. Кожний урок повинен проводитись з шикування, перевірки готовності класу до нього і тренування у виконанні стройових прийомів 3-5 хвилин. На заняття учні повинні з’являтись охайно одягненими у формі, яка встановлюється згідно наказом керівника навчального закладу. Вчителі, під час проведення занять, повинні бути у військовій формі. Заняття з предмету «Захист Вітчизни» проводиться в спеціально обладнаному кабінеті, наявність якого у кожному навчальному закладі є обов’язковим. Оцінювання рівня засвоєння учнями програмного матеріалу здійснюється відповідно до оновлених «Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти». При оцінюванні навчальних досягнень учнів з предмету «Захист Вітчизни» вчитель оцінює теоретичні знання, уміння їх застосувати на практиці за нормативними показниками, що їх мають виконувати учні. При здачі заліків та нормативів обов’язково мають ураховуватися фізіологічні особливості, стан здоров’я та релігійні переконання учнів. Для забезпечення планування у кожному навчальному закладі складаються такі документи: розділ річного плану навчально закладу «Захист Вітчизни та військово-патріотичне виховання учнівської молоді», потижневий план проходження тем, розклад занять на місяць і плани-конспекти проведення кожного уроку. Для заходів військово-патріотичного виховання в планах навчального закладу передбачити вивчення традицій, історії, духовної спадщини, символіки, звичаїв українського народу, національної гідності, культури міжнаціональних відносин, морально-психологічних якостей громадянина, патріота Вітчизни. Організовуються відвідування учнями військових частин /військових навчальних закладів/ з метою ознайомлення їх зі зброєю і бойовою технікою, побутом і життям військовослужбовців, відвідування військових музеїв, зустрічі з ветеранами Великої Вітчизняної Війни, воїнами-інтернаціоналістами, проведення туристичних походів за військово-патріотичною тематикою, які включають елементи тактичної, прикладної фізичної підготовки та військової топографії, проводяться змагання з військово-прикладних видів спорту. Враховуючи орієнтацію національної освіти та загалом України, як держави, на європейські та міжнародні цінності, прискорені темпи інтеграції України в європейський та міжнародний простір, виникла потреба у внесенні коректив до навчальної програми предмета «Захист Вітчизни», з метою наближення до вирішення тих цілей і завдань, які б відповідали як національним інтересам так і, водночас, Сприяли вивченню механізмів взаємодії України з іншими країнами світу, поглибленню знань у учнів про способи виживання українців за будь-яких умов у будь-якій країні світу. Навчальною програмою передбачено вивчення цих питань у розділі «Військово-історичні, правові та політичні основи захисту Вітчизни». Однак зважаючи на важливість зазначених питань, є потреба розглянути їх у широкому форматі. Корективи до календарно-тематичного плану пропонується внести за рахунок: ущільнення навчальної програми, вивчення зазначених питань за рахунок резерву часу, відпрацювання практичних питань на навчально-польових зборах. В навчальному процесі при викладанні предмету «Захист Вітчизни» необхідно використовувати матеріали, які друкуються в методично-інформаційному журналі «Основи захисту Вітчизни» і інформаційно-аналітичному журналі «Камуфляж» та інших виданнях. |
Методичні рекомендації щодо вивчення дисциплін художньо-естетичного... Методичні рекомендації щодо вивчення дисциплін художньо-естетичного циклу в 2008– 2009 навчальному році |
Про вивчення історії у 2008/2009 навчальному році України доцільно синхронізувати. Проте, вчитель може організувати вивчення учнями програмового матеріалу зазначених двох курсів історії... |
Методичний лист про вивчення фізичної культури у 2009/2010 навчальному році Типовими навчальними планами для загальноосвітніх навчальних закладів (наказ Міністерства освіти і науки України від 05. 02. 2009... |
Проект Інструктивно – методичний лист про вивчення інформатики у 2008-2009 навчальному році Розвиток інформаційного суспільства зумовлює потребу у нових підходах до навчання інформатики учнів загальноосвітніх закладів |
Методичні рекомендації щодо викладання фізики у 2007-2008 навчальному році У 2007/2008 навчальному році реалізація фізичної та астрономічної освіти здійснюється за чинними програмами, затвердженими Міністерством... |
Методичні рекомендації щодо викладання предмету «Захист Вітчизни» А. К. Кравцов, методист Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників |
Л И С Т України надсилає для практичного використання інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в загальноосвітніх навчальних закладах... |
Л И С Т України надсилає для практичного використання інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в загальноосвітніх навчальних закладах... |
Про організацію та проведення в області заходів Всеукраїнських учнівських... |
Н. Й. Бунечко Про підсумки розвитку загальної середньої, дошкільної... Щорічно в цій порі ми традиційно збираємося з вами для підбиття підсумків та визначення пріоритетних завдань |