Н. Й. Бунечко Про підсумки розвитку загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти у 2008/2009 навчальному році та завдання на 2009/2010 навчальний рік


Скачати 254.91 Kb.
НазваН. Й. Бунечко Про підсумки розвитку загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти у 2008/2009 навчальному році та завдання на 2009/2010 навчальний рік
Дата15.03.2013
Розмір254.91 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи


Доповідь

начальника управління освіти

Н.Й.Бунечко


Про підсумки розвитку загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти у 2008/2009 навчальному році та завдання на 2009/2010 навчальний рік

Доповідь

начальника управління Бунечко Н.Й.

на серпневій конференції 26.08.09.

Шановні учасники педагогічної конференції!

Вступ

Щорічно в цій порі ми традиційно збираємося з вами для підбиття підсумків та визначення пріоритетних завдань.

Минулий рік став важливим кроком у здійсненні реформи в українській освіті. Вона триває і, здолавши чимало перешкод, освітянська галузь нашої держави поступово піднімається до європейського рівня.

Основні позиції, за якими розвивалась освітня система України, міста, скеровувались: - урядовою концепцією розвитку освіти до 2010 року;

  • програмою розвитку освіти в Україні на 2006 – 2010 роки;

  • указом Президента України «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні” та іншими документами. Завдяки цілеспрямованим діям міської ради, міського голови Шпільченка С.І., заступників, керівників навчальних закладів, педагогів, батьків, нам вдалося зробити суттєві кроки на удосконалення розвитку міської системи освіти:

- спрямовано її діяльність на забезпечення рівного доступу громадян до якісної освіти, культурних і національних освітніх прав та запитів населення міста;

  • оптимізовано навчально – виховний процес за формою і змістом задля пошуку нових форм роботи;

  • розпочато вироблення нової економічної політики освіти, суть

якої - у переході від фінансування освіти до економіки освіти.

Відбувається поступова її інтеграція у європейський та світовий простір.
У новому навчальному році ми продовжимо реалізацію пріоритетних

напрямів розвитку освіти.

А зараз зупинюсь на конкретних досягненнях і проблемах.

Загальна середня освіта

Впродовж останніх років освітня мережа міста формується в непростих умовах через суттєве зменшення учнівських контингентів, що триває і досі. Її реформування вимагає системного і зваженого підходу. Але сьогодні нас радує те, що першокласників збільшується. До школи підуть навчатися 370 дітей у 24 перших класи, що на три класи більше, ніж минулоріч.

Створено умови для реалізації права громадян на здобуття загальної середньої освіти в різних формах.( Зверніть, будь-ласка, увагу на екран)

Для розвитку особистості – 800 учнів охоплено поглибленим вивченням окремих предметів, профільним - 900. Школярі мають можливість відвідувати факультативи і курси за вибором. На задоволення потреб громадян міста продовжено навчання дітей з вадами слуху у двох сурдопедагогічних класах пансіону.

Організовано навчання національних меншин: російської в НВО №2, польської в ЗОШ №4. На заняттях факультативів і спецкурсів в закладах освіти вивчались російська, польська, німецька, французька, латинська та вірменська мови.

Водночас, якими б не були досконалими наші організаційні дії, ми не зможемо реалізувати завдань освіти без поліпшення якості навчального процесу, її змісту, чітко визначеного Державними стандартами.

Отож, проведено моніторинг з вісьми предметів. Контрольними роботами охоплено біля 2000 учнів, що становить 32 відсотки до загальної кількості.


В ІІ семестрі у порівнянні з першим збільшилось на 2 відсотки учнів, які виконали завдання високого і достатнього рівнів ; зменшилось на 3 відсотки початкового рівня.

Стали кращими знання учнів 4 класів з математики, 7 класів з української мови,9 класів з іноземної мови, 10 класів з алгебри , 11 класів з української мови; погіршились - в учнів 8 класів з геометрії.( Зверніть увагу на екран, де зазначено навчальні заклади, учні яких покращили рівні навчальних досягнень).
На рівні І семестру показали рівень знань, умінь та навичок школярі ЗОШ №3, НВО№3, НВК №2, пансіону; підвищили - НВК №1, СЗОШ№2, ЗОШ№4.

Педагоги названих закладів систематично удосконалюють свою професійну майстерність, володіють раціональними методами і прийомами навчання, виявляють і розвивають здібності школярів, забезпечують систему формування знань, умінь та навичок учнів.

Погіршився рівень навчальних досягнень у ІІ семестрі: - з української мови в НВО№2;

- з геометрії НВО№2, 3, ЗОШ№3, 6, НВК№2;

- з алгебри НВО№2;

- з української мови в ЗОШ№6.

Нижчим у ІІ семестрі став рівень знань, вмінь та навичок у школярів НВО№2, ЗОШ№6.

Вчителі цих закладів не забезпечили особистісно зорієнтоване навчання, недостатньо організовують роботу з розвитку когнітивної сфери учнів, а тому їхні пізнавальні запити та інтереси задовольняються недостатньо. В названих закладах святинею святих не став урок.

Державною підсумковою атестацією охоплено близько 500 учнів 1-4 класів з математики, української мови та читання.

За підсумками контрольної роботи з математики високий і достатній рівень знань отримали 79% учнів. Однак 1% виявили низький рівень знань, 20% – середній ; з української мови високий і достатній рівень отримали 83% учнів Однак 1% учнів мають початковий рівень, а 16% - середній.

Результати роботи свідчать про те, що освітній рівень учнів 4-х класів відповідає вимогам Державного стандарту початкової школи і учні підготовлені до навчання в основній школі.

Радіємо успіхам і виправляємо недоліки.

Разом з тим, наголошую, що шляхи реалізації заходів, спрямованих на поліпшення якості освіти, удосконалення змістового наповнення шкільних дисциплін повинні стати предметом особливого обговорення на методичних об’єднання вчителів, засіданнях педагогічних рад.

Потребує оптимізації мережа вечірньої школи для того, щоб заклад міг функціонувати і надалі.

Розвиток природничо – математичної освіти

Міністерством освіти і науки України перед початком минулого навчального року поставлено конкретне завдання щодо реалізації комплексу заходів для піднесення престижу та якості природничо – математичної освіти. Адже аналіз низьких результатів ЗНО з предметів природничого циклу показав, що рівень освіти з цих предметів у середній школі знизився до загрозливої межі.

Дійсно, проведений моніторинг навчальних досягнень учнів з математики у 2007 – 2008 н. р. показав, що 30 % учнів мають знання на середньому рівні. З 210 випускників міста майже половина показали середній і початковий рівень.

Цифри дуже невтішні.

Що ж нам вдалося зробити в минулому році?

Насамперед розроблено і затверджено на колегії управління освіти Програму розвитку фізико – математичної освіти . В штат методичного кабінету прийнято досвідченого фахівця, вчителя – методиста

Стецюк Л.В. У НВО №2 та НВК №1 відкрито 2 класи з поглибленим вивченням математики та один клас в НВО №2 фізико – математичного профілю.

Проведений моніторинг навчальних досягнень учнів з математики у 8 і 10 класах показав дещо вищі результати , ніж минулого року.

Учні 5-х і 11-х класів НВК №1,2 взяли участь у Всеукраїнському моніторинговому дослідженні щодо формування світоглядних і загальнокультурних уявлень про небесні тіла і Всесвіт, яке проводилось вперше за останні 20 років.

Аналіз результатів дослідження показав, що учні найкраще справилися із завданнями достатнього рівня – 48% і 80%. ( Прошу проаналізувати таблицю на екрані). І лише 13% і 15% - із завданнями високого рівня.

Найскладнішими виявилися завдання для учнів 5-х класів про пояснення зміни року та розміщення особливостей фізичних умов на планетах Сонячної системи. Учні 11-х класів найгірше виконали завдання про зорі та їх еволюцію.

Виховання інтересу до природничих дисциплін сприяє і організація позакласної роботи з математики. На 24 % збільшилась кількість учасників Міжнародного конкурсу «Кенгуру” (Координатором конкурсу є Заслонкіна Л.С., вчитель математики ЗОШ №4.) Чого не можна сказати про Всеукраїнський конкурс «Левеня”.

Вперше у літній період в НВК №1 діяв табір «Наукова зміна” з профільною зміною «Літня математична школа” (керівник - вчитель математики Линник Ірина Анатоліївна) та профільна зміна табору «Темп” в НВО №2. Робота в загонах організовувалась цікаво та змістовно, тому її необхідно продовжити наступного року.

Однак це тільки початок. Продовжуємо удосконалювати роботу з обдарованими дітьми, оскільки на обласному рівні з фізико – математичних олімпіад і конкурсу наукових робіт МАН результати досить мізерні. Потребує переорієнтації і навчальний процес під час уроків математики, астрономії, природознавства.

Методичному кабінету управління освіти необхідно посилити керівництво та контроль за підготовкою педагогічних кадрів для вивчення предметів природничого циклу, а керівникам загальноосвітніх закладів- готувати спеціально підготовлених випускників до вступу на фізико-математичні факультети.

Зовнішнє незалежне оцінювання

Одною з базових новацій, яка стосується не тільки загальної середньої освіти, стало зовнішнє незалежне оцінювання, яке проводиться в Україні другий рік.

У Шепетівці створено Єдиний пункт реєстрації випускників минулих років північного регіону Хмельницької області. Тестування з 8 предметів проводилось впродовж травня – червня у 4 пунктах: в НВО №2, НВК №1,2, вперше в СЗОШ №2. В ЗНО взяли участь 420 випускників шкіл та 2330 випускників минулих років з 9-ти районів та міст північного регіону.

За результатами оцінювання середній показник якості становить 60%. А тепер давайте разом вслухаємося у цифри.

77% випускників шкіл виконали завдання на високому та достатньому рівнях з англійської мови, найкраще учні НВК №3. 72% - з географії, 63% - з історії України, 60% - з української мови та літератури, 59% - з хімії.

Найнижчий показник з математики – 31%.

Регіональним центром оцінювання якості освіти відзначено НВК №1, як заклад, учні якого мають високі результати з 8-ми предметів. Найкращі показники на підтвердження знань претендентів на медаль продемонстрували випускники НВК №2. Хочу поділитися з вами яскравим фактом: за результатами ЗНО учень НВК №1 Яворський Сергій попередньо пройшов на державну форму навчання у 12 вузів, а учень НВК №2 Приступа Олександр – у 6-ть. Вітаємо цих дітей.

Аналіз якості навчальних досягнень з предметів ви маєте можливість спостерігати на екрані, я лише зазначу, що найкраще справилися з тестовими завданнями української мови та літератури, математики, історії України, біології учні НВК №1, 2, НВО №2.

Високі результати і з географії у випускників НВО №2, ЗОШ №6, НВК №1, з хімії в НВО №2, НВК №1.

У ЗНО брали участь учні вечірньої школи, показуючи непогані результати.

З огляду на зазначене зобов’язую керівників детально проаналізувати результати ЗНО у кожному навчальному закладі, розробити дієві заходи на поліпшення підготовки випускників до тестових випробувань, підвищити відповідальність кожного педагога за якість викладання навчальних предметів.

У 2010 році ЗНО проводитиметься у червні – липні з обов’язкових двох предметів і кожен абітурієнт зможе обрати до 5-ти предметів, результати яких будуть враховані як вступні випробування.

Звертаюся до педагогічних колективів продовжити роз’яснювальну роботу з випускниками та їх батьками щодо подальшого впровадження моделі незалежного зовнішнього оцінювання та умов його проведення. При цьому не забуваємо за інші предмети та Державну підсумкову атестацію.

Обдаровані діти

Актуальним напрямком освітньої діяльності залишається пошук, розвиток і підтримка обдарованих дітей. З таких дітей формується майбутнє, професійна еліта України.

63 учні з НВК№1,2,3, СЗОШ№2, НВО№2, ЗОШ№3, МНВК брали участь у третьому обласному етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад. 41 з них - здобули перемоги. Такого результату ми не досягали впродовж усіх років.У IV Всеукраїнському етапі захищали честь області 15 учнів міста, 12 стали переможцями. Всього по області 25. Ольга Поворознюк з НВК№1 виборола призові місця з двох предметів: екології, біології. Здобувши абсолютно перше місце з біології та пройшовши складний відбірковий тур з восьми претендентів на участь у Міжнародній олімпіаді, вона представляла Україну в Японії.

33 учні-члени Шепетівського наукового товариства МАН здобули перемогу на обласному етапі конкурсу-захисту наукових робіт, шестеро школярів з НВК №1,2, НВО №2, ЦЕНТТУМ представляли область на Всеукраїнському етапі. Двоє вибороли призові місця. Це знову Поворознюк Ольга з НВК №1 та Турінський Юрій з НВК №2.

Стало гарною традицією вшановувати талановиту молодь на Всеукраїнському, обласному, міському рівнях. Поворознюк Оля побувала в м. Києві на урочистій зустрічі з Президентом України, вона є і президентським стипендіатом.

В травні 16 талановитих дітей вшановували депутати і міський голова Святослав Іванович Шпільченко на сесії міської ради. Діти отримали почесні грамоти та цінні подарунки, а зразковий театральний колектив пансіону «Арлєкіно» (керівник Дробот С.В.) нагороджено путівкою на відпочинок у м. Очаків.

З досягненнями педагогів і учнів на різних рівнях ви мали можливість ознайомитися на міській виставці у фойє.

Визначаючи подальші завдання роботи з обдарованими дітьми, підкреслюю важливість повного виконання завдань міської програми «Творча обдарованість». Разом з тим, звертаю увагу керівників методичних об'єднань, працівників апарату, керівників шкіл на низькі результати виступу міської команди на олімпіадах з правознавства, історії, фізики.

Завтра відбудеться сесія міської ради , на якій будуть розглядатися зміни та доповнення до комплексної міської Програми навчання, виховання, підтримку та розвиток обдарованих учнів. Надіюсь на підтримку міського голови.
Якісна підготовка вчителя – запорука якості школяра

Ми досягли результатів участі учнів у різноманітних випробуваннях. Це неможливо без справжніх професіоналів .

А вони у нас є!

«При майстрах якось легше.

Вони , як Атланти, держать небо на плечах.

Тому і є висота…»

Слова Ліни Костенко адресую Заслуженому вчителю України Зайцевій Тетяні Григорівні, адміністрації та педагогічному колективу НВК№1, який очолює заслужений працівник освіти України Можейко Г.О. за підготовку учасника Міжнародної олімпіади з біології. Галина Опанасівна за високі здобутки в галузі освіти удостоєна честі бути занесеною на обласну Дошку пошани « Кращі люди Хмельниччини»

Дякую переможцю обласного і лауреату Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року» Діані Артемчук , вчителю музики НВО №2; лауреатам обласного конкурсу Ользі Колоднюк, вчителю української мови і літератури НВК №1, Марії Сікачовій, вчителю іноземної мови НВК №1;

- переможцю Всеукраїнського конкурсу «Джерело творчості» Корольковій Галині Андріївні, методисту ЦДЮТ;

- переможцю Всеукраїнського конкурсу «Цікава школа», у номінації «Нетрадиційне заняття гуртка» Віцюк Валентині Степанівні, вчителю біології ЗОШ №4;

- вчителю хімії НВК №1 Свентозельській Тетяні Петрівні за підготовку призера у Міжнародному конкурсі « Екософт - Україна – 2009» секція «Хімія, біохімія»

- переможцю обласного конкурсу премії ім. Миколи Дарманського у номінації «Кращий директор гімназії» Качоровській Надії Василівні, директору НВК №2;

- та іншим.

Сьогодні багатьох із них ви побачите під час процедури нагородження.

А ще хочу сказати про проведення акції вишивання освітянами українського рушника, що прикрашатиме музей освіти міста,відкриття якого започатковане напередодні свята працівників освіти.

Разом з тим, на жаль, є вчителі, уроки яких бідні за змістом підібраного матеріалу, нецікаві за формами, методично не грамотні. Щотижня я відвідую 4-6 закладів, буваю на 5-6 уроках, інших формах роботи і на кожному п’ятому відвідуванні я стурбована. Отож, є над чим задуматись і мені і керівникам.

Комп’ютеризація

Адже відходить у минуле , де на уроці є тільки парта, дошка, підручник і вчитель. Процес навчання не можна уявити без комп’ютера та мультимедія, без інформаційно-комунікаційних технологій.

В закладах освіти міста наявні 12 навчально-комп’ютерних комплекси і один у міжшкільному навчально-виробничому комбінаті. У 2008 році придбано 19 сучасних комп’ютерів, за кошти бюджету – 15 і 4 – за позабюджетні кошти. Разом залучено на придбання техніки більше 70 тис. грн.

Найкраще оснащені комп’ютерною технікою НВК №1, 2, 3, НВО №2, СЗОШ №2. Покращилась ситуація в НВО №3, придбано 3 комп’ютери і відео проектор, однак база комп’ютерного комплексу залишається застарілою і не відповідає сучасним вимогам.

В НВК №1, 2, 3, НВО №2, СЗОШ №2, ЗОШ №4 підведено локальну мережу закладів з підключенням до швидкісного Інтернету, а в ЗОШ №3, 6, НВО №3, пансіоні це питання залишається не вирішеним. В НВК№1 продовжує функціонувати інформаційно-технологічний профіль і таку роботу планує розпочати ЗОШ №6.

Другий рік поспіль заклади міста беруть участь в обласному конкурсі «Найкращий освітянський Web – сайт Хмельниччини», де у номінації «Сайт міських шкіл» знову посіла ЗОШ №4.

Однак залишається проблемним оновлення застарілої техніки, збільшення її кількості, адже на 100 учнів припадає лише 5.5 комп’ютера. Цей показник нижчий середньо обласного. Недостатня кількість учнів обирає державну підсумкову атестацію з інформатики. Найбільше – в

НВК №1, найменше - НВК№2,3, ЗОШ№4. Зовсім таких учнів не було в НВО№2,3,ЗОШ№3,6.

На вимогу Міністерства освіти і науки України необхідно провести ліцензування системного та навчального продукта. Така робота проведена тільки в НВК №1. Тому у новому навчальному році слід продовжити вишуковувати можливості щодо модернізації комп’ютерної техніки, систематичного оновлення шкільних сайтів, працювати над ліцензуванням програмного продукту.

Наступив час закладати на це кошти в план-проект бюджетних витрат, розширювати мережу Інтернет, але при цьому не забувати за найголовніше – дитину, книгу, адже ніякий Інтернет не замінить бібліотеку.


Шкільні бібліотеки
Бібліотека навчальних закладів, яка є одним з важливих інститутів у модернізації системи освіти, процесу її інформатизації, покликана максимально розширити освітній кругозір учнів та педагогів.

Бібліотечний фонд становить 320тис. книг. Приємно, що в цьому році він збільшився на 2 % попереднього року.

Проблемним залишається забезпечення підручниками учнів 9 – тих класів (лише 22 %). Завезення підручників триває.

Для формування у дітей потреби до систематичного читання шляхом популяризації найкращої української та світової літератури, щорічно проводиться Всеукраїнський конкурс дитячого читання «Найкращий читач року», в якому учні міста беруть активну участь. Учні: з НВК №1 Володимир Олещук і НВК №3 Руслана Криворчук стали переможцями обласного етапу конкурсу.

В свою чергу шкільні бібліотекарі взяли участь в обласному конкурсі «Шкільний бібліотекар – 2009 року», в якому посіла перше місце завідувач бібліотекою СЗОШ №2 Зелевська Валентина Дмитрівна і третє місце – ЗОШ №4 Гонтар В.

Однак, нікому не секрет, що наступила так звана криза дитячого читання і не лише дитячого. А як читають інші учасники навчально-виховного процесу? « Я тисячу разів переконаний у тому, що успішне навчання в середніх і старших класах залежить від уміння свідомо читати, - читаючи, думати й думаючи, читати» писав В.Сухомлинський.

Тож ставимо завдання відродити значущість шкільної бібліотеки як осередку культурного просвітництва і духовного відродження учнівської молоді, посилити роз’яснювальну роботу і серед батьків. Добре, що багато керівників взялися за цю роботу. Зароджується справа організації бібліотек і в ДНЗ, як приклад в ДНЗ №8 «Калинонька».

Адже всім відомо, що книга не лише духовно збагачує людину, але й підтримує її психічний і фізичний стан.

Отож, зупинимось на здоров’ї!
Здоров'я

Здоров’я дитини – це не тільки індивідуальна цінність окремої особистості, це багатство держави, запорука її успіху та процвітання.

Тому навчаючи, виховуючи дітей, ми, освітяни, в першу чергу повинні дбати про збереження і зміцнення їх здоров’я. Для цього в навчальних закладах розроблені і реалізуються шкільні програми з охорони здоров’я дітей, які включають в себе: освітній, духовний, спортивно-оздоровчий, лікувально-профілактичний компонент.

Щорічно проводяться медичні огляди учнів, аналіз результатів яких, за п’ять років показав, що намітилась невелика, але позитивна тенденція до зменшення кількості хворих дітей. Якщо у 2004 році було 54% хворих, то у 2008 році – 41%.

Завдяки удосконаленню навчально-виховного процесу, створенню належних умов навчання і виховання, діти стали менше хворіти на певні захворювання. ( Звертаю вашу увагу на екран)

Медичні кабінети обладнано відповідно до вимог. Закуплено холодильники, холодові сумки, столи для проведення профілактичних щеплень. В НВК №1, 3, пансіоні і усіх ДНЗ є фізіотерапевтичні кабінети.

Для своєчасної організації харчування школярів, влітку проведено поточний ремонт харчоблоків, шкільних їдалень, посудомийних кімнат, а в НВО №2, НВК №2 – капітальний, завершується реконструкція в НВО №3.

Всіма видами харчування охоплено 99 відсотків школярів. Збільшено на 3 відсотки учнів, які харчуються гарячими стравами. Належна організація шкільного харчування дала можливість зменшити на 9% захворювання дітей на хвороби шлунково-кишкового тракту.

Організовано і безкоштовне харчування за рахунок бюджетних асигнувань. Вартість шкільного сніданку збільшилась на одну гривню і становить 3 грн. 50 коп. для учнів 3-4 класів і 220 учнів соціально-незахищених категорій. Всього безкоштовно харчуються 42 % школярів.

На виконання Закону України „Про оздоровлення і відпочинок дітей” влітку в місті створено 38 відпочинкових таборів, що на 1 табір більше, ніж минулого року.

Оздоровлювались діти в 12 наметових таборах, що розташовувались на території району, області та за її межами.

За підсумками роботи відділів та управлінь освіти, яке проведено обласним управлінням освіти і науки, оздоровлення дітей міста Шепетівки визнано одним із кращих.

Дякую за це!

Для зміцнення фізичного здоров’я школярів 1-4 класів передбачено 3 уроки фізкультури на тиждень, у 5-8 класах дві з половиною години, в усіх інших – 2 години. У пансіоні організовано 3 класи спортивного профілю та військово-спортивний профіль в НВК №3. Для належної організації їх функціонування введено 3 додаткових ставки тренерів, ставку позакласної роботи та 0,5 ставки заступника директора, ставку медичної сестри в спортивну школу.

З метою зміцнення матеріальної бази з фізичного виховання дітей міським бюджетом виділено понад 1,5млн.грн., за які побудовано модульну котельню в ДЮСШ, капітально відремонтовані спортивні зали, дах. З ініціативи голови, заступників зараз ідуть роботи по реанімації басейну.

Учні беруть участь у різноманітних спортивних заходах, клубах, гуртках, секціях, Спартакіаді школярів, туристичних змаганнях. І, як результат роботи, перше місце в зональних змаганнях Старти надій „Нащадки козацької слави”, другі місця в обласних змаганнях з важкої атлетики, футболу. Детально стан фізичного виховання дітей аналізувався на розширеній колегії управління освіти з конкретними завданнями та шляхами поліпшення цієї роботи.

Однак в зв’язку з недостатнім рівнем організаторської роботи міського методкабінету, керівників і ДЮСШ, які часто – густо допускають порушення роботи, масовість фізичної культури залишається низькою. Покладаємо великі надії на новопризначеного методиста Онісімчука В.І. і будемо ретельно стежити за виконанням усіх вимог.

Гаслом кожному з нас повинні стати слова Міністра освіти і науки України «Формування в учнів здорового способу життя через освіту». Окремі заклади включилися в такий рух і взяли участь в обласному конкурсі „Школа сприяння здоров’ю”, переможцями якого у 2009 році стали НВК №1, ДНЗ №2 „Сонечко”, ДНЗ №7 „Дюймовочка”. Вони включені до обласної мережі шкіл сприяння здоров’ю.

Разом з тим, є ряд проблем, пов’язаних зі здоров’ям дітей і ми працюємо над їх вирішенням. ( Проблеми висвітлено на екрані. Прошу звернути увагу).

Звертаю увагу всіх, що з вересня розпочинаємо впровадження нової навчальної програми з фізичної культури в 5 – 9 класах, яка вперше реально, а не декларативно передбачає планування змісту навчального матеріалу відповідно до вікових і статевих особливостей учнів та їх інтересів.

Навчальний заклад самостійно формує змістове наповнення фізичної культури з варіативних модулів, передбачає обов’язкове включення теоретичної і загально фізичної підготовки.

Тому необхідно всім посилити контроль за проведення уроків з фізичної культури, особливо в початковій ланці, масового залучення учнів до фізкультурно – оздоровчих акцій та підготовку спортивних команд до різноманітних змагань, забезпечуючи в них і участь дітей з вадами фізичного розвитку.
Інклюзивне навчання як умова забезпечення рівного доступу до якісної освіти.

Адже в закладах освіти навчається 2500 дітей із соціально-незахищених сімей, з них: 116 дітей-сиріт, 104 дитини-інваліда, 1600 дітей, які мають особливості психофізичного розвитку. Для таких дітей здійснено цілеспрямовані заходи на впровадження інклюзивної освіти.

Так, індивідуальним навчанням охоплено 52 учні, з яких 35 дітей з особливими освітніми потребами. І нажаль кількість таких дітей щорічно збільшується. В дошкільний закладах працює 8 груп компенсуючого типу для дітей, які потребують корекції розвитку.

У загальноосвітньому пансіоні функціонує 2 сурдопедагогічні класи для дітей з вадами слуху. В НВК №№1,2,3 окремі класні кімнати обладнані ортопедичними партами.

Впродовж року для дітей з вадами опорно-рухового апарату працювали гуртки ліплення ЦДЮТ, лозоплетіння, анімотерапії ЦЕНТУМу, шахового клубу ДЮСШ. Проект «Професійне навчання дітей з обмеженими можливостями» стартував у МНВК з вересня 2008 року. Про це все можете прочитати в статті «Майбутнє – за інклюзивною освітою» на 3 – й сторінці «Шепетівського вісника».

Однак існує і проблема – це забезпечення роботи міської психолого – медико педагогічної консультації на постійній основі, що дасть можливість своєчасно виявляти, діагностувати, обстежувати, визначати форми корекційної роботи для дітей з порушенням психофізичного розвитку та забезпечення консультативної роботи з батьками. Працюємо над її вирішенням.

Проблемним залишається якісна підготовка психологів та соціальних педагогів. Наразі ми не можемо підібрати на роботу в методичний кабінет спеціаліста.

Для забезпечення безперешкодного доступу та створення належних умов для інтегрованого навчання дітей з інвалідністю слід продовжити модернізацію навчально – матеріальної бази навчальних закладів.

Плануємо провести огляд – конкурс на створення кращих умов для забезпечення інклюзивної освіти.

Відповідно до Концепції розвитку психологічної служби для підвищення надання психологічних та соціальних послуг в освітніх закладах, звертаю увагу керівників на вирішення ключових завдань, а саме:

  • підвищення психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу (бо розбираю скарги);

- розроблення і запровадження дієвих моделей діяльності психологічних служб.

Адже професійний практичний психолог – запорука поліпшення виховної роботи, а проблем тут вистачає.

Виховна робота

І хоч розширено мережу шкільних гуртків, клубів, організовано роботу Рад з профілактики правопорушень, проведено місячник правових знань, рейди «Урок», «Вулиця».

Однак за І півріччя 2009р. 7-ми учнями скоєно 5 злочинів. У порівнянні з аналогічним періодом – на один більше. Це учень із ЗОШ №3, два учні НВК №3, чотири – з пансіону. Незадовільно спрацювали адміністрації та соціально – психологічні служби названих закладів щодо попередження протиправної поведінки неповнолітніх.

Тому даю доручення директорам ЗОШ №3, НВК №3, пансіону, Банковій Н.О., Корнатовському П.М., Вахм’яніній О.М. забезпечити системну ефективну профілактичну роботу щодо скоєння злочинів та правопорушень, тісну співпрацю соціальних педагогів з сім’єю та громадськістю.

Для формування в учнів правової культури прошу всі педагогічні колективи включитися в жовтні – листопаді у проведення Тижня правової культури, в рамках якого організувати роботу з формування культури спілкування, толерантності по відношенню до представників різних соціальних груп попередження проявів расизму та ксенофобії серед молоді.

Формування національної патріотичної культури учнів відбувається у рамках Всеукраїнських акцій «Колосок пам’яті», «Україна пам’ятає». Школярі проводять пошукову роботу на виявлення свідків Голодомору 1932-1933рр. З цією метою сформовано 52 групи, в яких 310 учнів.

Активними пошуковцями є учні НВК№1,2, НВО№2. Робота учениці НВК№1 Гуменюк Юлії «Голодомор в нашому краї» зайняла ІІ місце в обласному етапі конкурсу «Колосок пам’яті», а матеріали пошукових груп НВК№1,2 направлені на ІІІ етап Всеукраїнського конкурсу.

І надалі діяльність управління освіти, навчальних закладів будеть спрямовувати на ефективне залучення учнівської молоді до збирання документальних матеріалів, свідчень очевидців Голодомору, на активізацію процесу вивчення історії рідного краю, формування особистості з глибоким відчуттям своїх коренів, роду, родини, народу. Із доповіді Міністра освіти і науки України дізнаємося, що підготовлено програму курсу за вибором «Голодомор 1932-33 рр.», яка буде впроваджуватись у школах з першого вересня.

Виховання дітей та молоді, формування у них цілісної системи загальнолюдських моральних цінностей і духовних пріоритетів є першочерговим завданням освіти. Тому кожен навчальний заклад має визначитись із системою виховної роботи, яка створить позитивне середовище з потужним виховним впливом на особистість, дитячу душу.

Розвиток духовності та емоційної сфери школярів не можливий без рідної мови – універсального засобу, вираження внутрішнього світу.

« Говори – і я тебе побачу» - стверджував мудрець античності Сократ. Дуже хотілося, щоб наше говоріння показувало яскраве бачення.

Продовжуємо розвивати учнівське та батьківське самоврядування, співпрацюємо з Всеукраїнською Радою старшокласників та Всеукраїнською асоціацією батьківської громадськості щодо спільних заходів на формування у дітей та молоді активної життєвої позиції, попередження торгівлі дітьми.

На виконання Закону України «Про забезпечення рівних прав і можливостей жінок та чоловіків» розпочинаємо започатковане щорічне проведення «Уроку гендерної грамотності» та організовуємо відповідну просвітницьку роботу.

Дошкілля

Дошкільна освіта міста функціонує відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» і тенденції її розвитку є позитивними. Це підтверджено перевіркою обласного управління освіти і науки при вивченні в лютому стану організації освітньо виховного процесу в дошкільних закладах .

Основна увага приділялась збереженню та розвитку мережі дошкільних навчальних закладів. Їх 10, та два у складі навчально-виховних об'єднань.

Запроваджено щорічний облік дітей дошкільного віку, що сприяло збільшенню на 8 відсотків дітей, охоплених суспільним вихованням, і становить 72%. У порівнянні з середньо обласним це на 11% більше.

Дієвою є система контролю за охопленням освітою дітей 5-річного віку, яка становить 100% в усіх дошкільних закладах.

Враховуючи потреби населення міста у продовженні перебування дітей в дошкільних закладах, відкрито чергові групи на 250 дітей та 2 групи з цілодобовим перебуванням на 25 дітей в ДНЗ№8 «Калинонька» і дошкільному закладі НВО№2, за що щиро вдячні міській владі.

Пріоритетним напрямком роботи є охорона та зміцнення здоров’я дітей, підвищення опірності захисних сил дитячого організму, формування навичок здорового способу життя. Для цього діє 20 гуртків і секцій фізкультурно-оздоровчого спрямування.

Стабілізовано мережу спеціалізованих груп для дітей з особливими потребами. ( Прошу звернути увагу на екран).

На розкриття і розвиток нахилів та інтересів дітей організовано гурткову та студійну роботу 172 груп. ( Конкретніше ця робота в цифрах висвітлена на екрані).

2009-2010 навчальний рік для дошкільників особливий, оскільки організація навчально-виховного процесу будуватиметься на основі Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», схвалено колегією МОН України.

Нова програма істотно відрізняється від попередніх, тому що забезпечує реалізацію особистісно-орієнтованої моделі дошкільної освіти і вперше вводить поняття «базової якості особистості» та визначає лінії розвитку дошкільника: соціальний, емоційно-ціннісний та креативний. Вона орієнтує на те, що в центрі має бути дитина, її гармонійний і різнобічний розвиток.

Вперше висунуто ідею інтимізації життєдіяльності дитини – наближення атмосфери дошкільного закладу до сімейної, збільшення часу на довірчі і щирі розмови з дитиною, особистісне спілкування. Вона структурована не за окремими роками життя, а за лініями розвитку відповідно до вікових особливостей.

Тому дошкільні навчальні заклади міста повинні розпочати роботу за новою програмою поетапно, з урахуванням можливостей кожного закладу.

Звертаю вашу увагу на продовження роботи у створені сучасного методичного забезпечення варіативних форм здобуття дошкільної освіти з урахуванням режиму роботи, інноваційних підходів до змісту та методів виховання.

На часі створення та розгалуження груп розвивального характеру, формування різновікових груп, допомога батькам в організації дошкільного навчання в родинах, удосконалення роботи щодо ефективного використання ігрових технологій на заняття з дітьми. Як зазначив великий педагог В. Сухомлинський «Духовне життя дитини повноцінне лише тоді, коли вона живе в світі гри, казки, музики, фантазії, творчості. Без цього – вона засушена квітка».

Позашкілля

У єдиному освітянському просторі вагоме місце займає позашкільна освіта, яка спрямована на розвиток особистості, талантів, розумових та фізичних здібностей дитини, задоволення її потреб у професійному самовизначенні.

Педагогічними колективами позашкільних закладів здійснюється відповідна робота на реалізації Закону України «Про позашкільну освіту».

Збережено мережу 4-х позашкільних закладів, які охоплюють 35% учнів. Найбільше їх із пансіону, ЗОШ №6 , найменше - НВК №2, ЗОШ №4 . Найактивніше з усіх позашкільних закладів діти відвідують ДЮСШ, де є найбільша кількість гуртків - 41.( Аналіз кількості гуртків на екрані)

Педагогічні працівники щорічно беруть участь в обласному конкурсі педагогічних інновацій, найактивніше ЦДЮТ, ЦЕНТУМ. Досвід роботи керівника гуртка ЦДЮТ Колотової О.В. схвалено експертною радою обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Впродовж року організувано близько 200 заходів. Найбільше - ДЮСШ, найменше - ЦНТТУМ. В закладах розроблено і затверджено 12 авторських програм, створено 2 музеї в ЦЕНТУМ. Заклад 2 роки бере участь у міжнародній виставці «Освіта України».

Нагороджені грамотами, дипломами Міністерства освіти і науки за методичні розробки та підготовку переможців різноманітних конкурсів. Дякую!

Щодо конкурсів на міському рівні найбільше нагород мають вихованці ДЮСШ, на обласному - ЦНТТУМ, на Всеукраїнському - ЦЕНТУМ.

Водночас у діяльності позашкільних закладів є ряд проблем, на розв'язання яких необхідно спрямувати діяльність адміністрації та педагогічних колективів:

-оптимально використовувати інформаційно-комунікаційні технології в ЦЕНТУМ;

- модернізувати матеріально-технічну базу в ЦНТТУМ;

- оновлювати напрямки роботи, запроваджувати нові нетрадиційні ідеї та теорії у навчально-виховний процес.

Актуальною залишається проблема - залучення учнів до гурткової роботи, посилення контролю за роботою гуртків, відвідування їх вихованцями.

Економічні аспекти розвитку освіти

Належне функціонування освіти міста неможливе без відповідного фінансування.

У 2009 році на освіту виділо 41млн.813тис.грн., що на 10% більше у порівнянні з минулим роком. Фінансувались в основному захищенні статті: заробітна плата освітян з нарахуваннями, харчування дітей, придбання медикаментів, виплата допомоги соціально-незахищеним категоріям дітей. Виділено 2млн.439 тис. грн.. бюджетних коштів на проведення капітальних і поточних ремонтів.

Всього на підготовку закладів освіти до нового навчального року використано 3 млн.838 тис. грн., які витрачено на ремонт інженерних мереж, приміщень, придбання нової техніки, меблів, обладнання. Тож усі навчальні заклади готові до нового навчального року.

Окремо зупинюсь на фінансуванні 8-ми освітніх програм. На їх реалізацію у 2009р. виділено на 33% коштів більше і ця сума складає 220тис.565грн.

Разом з тим, для нас, працівників закладів бюджетної сфери, є актуальним виконання Закону України « Про Державний бюджет України на 2009 рік» і не допущення перевитрат обсягів споживання енергоносіїв.

(Результати аналізу споживання енергоносіїв за 5 місяців поточного року висвітлено на екрані. Ознайомтесь, будь-ласка ).

Тому зобов’язую керівників, які допустили перевитрати води і електроенергії, проаналізувати їх причини і за рахунок економії подолати перевитрати за попередні місяці.

Заключна частина

Шановні учасники конференції! Колеги!

За поданою у доповіді інформацією - величезний обсяг праці, яку з високою відповідальністю здійснили всі категорії педагогічних працівників міста в минулому навчальному році.

Я складаю глибоку подяку від щирого серця всім, хто робив свою роботу на високому професійному рівні, зацікавлено і творчо. Бажаю всім нам в новому році виключно успішних та результативних кроків на шляху творення нової України для себе й майбутніх поколінь.


Доповідь

начальника управління освіти

Н.Й.Бунечко


Про підсумки розвитку загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти у 2008/2009 навчальному році та завдання на 2009/2010 навчальний рік


Схожі:

ПЛЕНАРНЕ
Про підсумки розвитку освіти міста у 2010/2011 навчальному році та завдання на 2011/2012 навчальний рік
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН проведення занять з гуманітарної підготовки старшого...
Завдання начальницького складу органів і підрозділів системи МНС на 2008-2009 навчальний рік
ПЛЕНАРНЕ
Про підсумки розвитку освіти міста у 2012/2013навчальному році та пріоритетні завдання на 2013/2014 навчальний рік
Від 24 березня 2009 року м. Житомир №100 від 24 березня 2009 року...
України в 2009 році», наказу Українського центру оцінювання якості освіти від 10 березня 2009 №25 «Про створення пунктів тестування...
Напрями методичної роботи П едагогічна рада школи
Про підсумки роботи за минулий навчальний рік та завдання щодо підвищення якості освіти школярів у новому навчальному році
Досвіду
Центру методичного забезпечення загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти Житомирського ОІППО
Методичний лист про вивчення фізичної культури у 2009/2010 навчальному році
Типовими навчальними планами для загальноосвітніх навчальних закладів (наказ Міністерства освіти і науки України від 05. 02. 2009...
Рішення, прийняті на засіданні
Про хід виконання рішення виконкому від 13. 05. 2009 №255 «Про підсумки роботи житлово-комунального господарства міста в осінньо-зимовий...
Рішення, прийняті на засіданні
Про підсумки роботи житлово-комунального господарства міста в опалювальний період 2008-2009 років та заходи щодо належної підготовки...
Про вивчення курсів духовно-морального спрямування у 2009 – 2010 навчальному році
У 2009 – 2010 н р у 5 – 6 класі продовжується вивчення предмета „Етика”. Наголошуємо, що цей курс є обов’язковим і не може бути заміненим...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка