|
Скачати 49.68 Kb.
|
ТЕМА: Закріплення вмінь вживати у мовленні прикметники в різних формах з описовою метою. МЕТА: вчити використовувати прикметникові форми для повнішого розкриття думки, з описовою метою, формувати вміння написання творів-мініатюр на основі вражень, збагачувати словник учнів; розвивати спостережливість, пізнавальний інтерес, образність і зв`язність мовлення; виховувати захоплення красою зимової природи, здатність бачити прекрасне. МАТЕРІАЛ: опорні схеми, картки з опорними словами, презентації «Антарктида», «Перший сніг», картки для диференціації завдань. ХІД УРОКУ І. Мотивація навчальної діяльності, оголошення завдань уроку Сьогодні у нас незвичайний урок. Сьогодні ми зробимо ще один крок В країну відому, в країну чудову, Що нас так чекає й збагачує мову. - Що ж це за країна? (це країна прикметників) - Навіщо нам у мовлені прикметники, адже ми можемо чудово і зрозуміло висловити думку за допомогою лише іменників і дієслів? (відповіді учнів) Тема нашого уроку... (завдання уроку за оформленою стіннівкою «Королівство прикметника» - Що ж ви очікуєте від уроку? ІІ. Робота над темою уроку 1. Дидиктична гра «Казкове королівство» (Два охоронці казкового королівства перекривають вхід списами. Бажаючим увійти задають по запитання з теми «Прикметник». Для того,хто відповідає вірно, вхід відкривається. На даному уроці клас відправляє 2 делегатів). - Які прикметники спадають вам на думку, коли ви дивитесь у вікно? (відповідно до погоди; в нашому випадку: сірий, непривітний, одноманітний, похмурий..., бо нема снігу) 2. Дискусія «Сніг – це добре чи погано» а) повторення правил ведення дискусії ( запис на моніторі, читають учні по порядку): Пам`ятка учаснику дискусії: 1. Перш, ніж виступати, перевір, чи правильно ти розумієш проблему. 2. Уважно слухай опонента, потім викладай свою точку зору. 3. Поважай точку зору того, з ким сперечаєшся. 4. Не забувай про чітку аргументацію і логіку. 5. Сперечайся щиро і чесно, не спотворюй думок опонентів. 6. Будь самокритичним, умій з гідністю відступити у разі поразки. б) дискусія На дошку прикріплюється схема з опорними словами, яку використовують учні при веденні дискусії. Я не згоден, тому що... Перепрошую, але... Ти не зовсім правий,адже... Це все так, але... Вибач, але я категорично не погоджуюсь.. в) підсумок дискусії - Ви всі чітко аргументували свої точки зори на наше проблемне питання. Але більшість довело необхідність снігу взимку для майбутнього врожаю. І порозважатися нам хочеться. Ми так довго його чекаємо , то ж при виконанні кожного завдання намагатимемося зібрати якомога більше сніжинок. 3. У палаці Каліграфії Хвилинка каліграфії А А А Аа Аз Ав Аф Ам Ан Азія Африка Америка Австралія Антарктида - Де ми можемо «взяти» снігу? (Антарктида) 4.На ігрових сходах а) Дидактична гра «Асоціативний ланцюжок» (до слова «Антарктида») Правило: Спочатку пишеться асоціативний іменник, до нього підбирається прикметник, потім з даним словосполученням складається речення. Зразок: Антарктида – морози, колючі морози. Колючі морози обпікають щоки, руки, не дають вільно дихати. б) Групова робота в четвірках Дидактична гра «Слово в слові» Антарктида – рак, диктант, тир, тракт,катар, рада, танк, тара, тирада... - Що ви вже знаєте про Антарктиду з уроків природознавства? 5. Перегляд слайдів «Антарктида» 6. У робочій майстерні а) Лексично-граматична вправа для самостійної роботи (на моніторі) Антарктиду недарма називають ... королевою холоду. Тут часто дмуть ... вітри, збивають з ніг ... хуртовини, дошкуляють ... морози.Кругом видніються ... замети, які часто схожі на ... фігури. ... сніг сліпить очі. Нікого не зустрінеш у цій ... пустелі. І лише ... пінгвіни розгулюють тут залюбки. (замість крапок вставити прикметники за змістом) б). Тренувальні вправи на вживання різних форм прикметників (впр.228), Колективно, усно. 7. У замку Творчості Розвиток зв`язного мовлення. Складання твору-мініатюри «Перший сніг» а) перегляд слайдів (супроводжується складанням словосполучень, речень) б) словникова і орфографічна робота (на дошці) Іменники: Прикметники Дієслова Сніжинки лапаті, ажурні, тендітні, легкі, кружляли мов пушинки, пір`їнки, летіли, падали ( беззвучно) балеринки погойдувалися сипалися (густо) земля чорна, мокра спить (солодко) дахи сірі заіскрився в) самостійна (диференційована) робота над складанням твору-мініатюри: - сильніші учні – своє бачення; - середні учні – пишуть, використовуючи опорні слова; - слабші – використовують індивідуальні картки: Ще недавно зі свого віконця я бачив ... дорогу, ... дерева, ...небо. А сьогодні полетіли на землю ... сніжинки. Спочатку несміливо, плавно погойдуючись у ... повітрі. Вони були такі ... і ... . А потім прямо посипались на ... лавки, ... віти ... дерев, на ...будинки. Скоро все навколо стало ... і ... Слова для довідки: непривітний, сірий, нахмурений, лапатий, легкий, тендітний, ажуний, холодний, дерев`яний, голий, темний, святковий, чаруючий. г) зачитування і аналіз створеного ІІІ. Підсумок уроку - Чи виконали ми завдання уроку? - Які завдання на уроці були найцікавішими? - Які виявилися складними для вас? - Що найбільше сподобалось? - Чи підтвердилися ваші очікування? (сніжинками, одержаними за виконання завдань, прикрашаються голі гілочки у вазі) |
Тема: «Історія і фольклор». Цілі Актуалізація опорних знань, повідомлення теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності |
Мотивація навчальної Мета: Сформувати і розширити поняття «мотив», «мотивація». Довести важливість мотивації для навчальної діяльності в початковій школі.... |
Урок узагальнення і систематизації знань і вмінь учнів. ХІД УРОКУ:... Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, робота в парах, робота в групах |
Уроку Мотивація навчальної діяльності Давайте пригадаємо, що таке історичний роман і в чому виявилося новаторство Вальтера Скотта |
Урок української мови у 6 класі Тема. Займенник: загальне значення,... Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети уроку. Метод передбачення |
Урок реквієм. Хід уроку І. Організаційний момент Мотивація теми,... Обладнання: Плакат з символічним зображенням України 1932-1933рр. – у вигляді виснаженої жінки з мертвою дитиною на руках. Стіл з... |
Урок засвоєння нових знань Хід уроку Мотивація навчальної діяльності... Сонця як зорі (радіус, маса, температура, активність), з його хімічним складом та внутрішньою будовою; сформувати уявлення про сонячну... |
Методичний аспект діяльності вчителя й учнів на уроці Повідомлення теми, обгрунтування мети і завдань уроку, визначення структури уроку |
Урок на тему: Світовий океан та його частини Мотивація ( вступне слово вчителя, об’ява теми та мети уроку, епіграф, план уроку, проблемне питання – слайди №1,2,3) |
План-конспект Розді л: Основи телекомунікацій. Тема: Проектування та створення локальної мережі ... |