УРОКУ І. Мотивація навчальної діяльності, оголошення завдань уроку


Скачати 49.68 Kb.
Назва УРОКУ І. Мотивація навчальної діяльності, оголошення завдань уроку
Дата 10.02.2014
Розмір 49.68 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Туризм > Урок
ТЕМА: Закріплення вмінь вживати у мовленні прикметники в різних формах з описовою метою.
МЕТА: вчити використовувати прикметникові форми для повнішого розкриття думки, з описовою метою, формувати вміння написання творів-мініатюр на основі вражень, збагачувати словник учнів; розвивати спостережливість, пізнавальний інтерес, образність і зв`язність мовлення; виховувати захоплення красою зимової природи, здатність бачити прекрасне.
МАТЕРІАЛ: опорні схеми, картки з опорними словами, презентації «Антарктида», «Перший сніг», картки для диференціації завдань.
ХІД УРОКУ
І. Мотивація навчальної діяльності, оголошення завдань уроку

Сьогодні у нас незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну відому, в країну чудову,

Що нас так чекає й збагачує мову.
- Що ж це за країна? (це країна прикметників)

- Навіщо нам у мовлені прикметники, адже ми можемо чудово і зрозуміло висловити думку за допомогою лише іменників і дієслів?

(відповіді учнів)

Тема нашого уроку...

(завдання уроку за оформленою стіннівкою «Королівство прикметника»

- Що ж ви очікуєте від уроку?
ІІ. Робота над темою уроку
1. Дидиктична гра «Казкове королівство»

(Два охоронці казкового королівства перекривають вхід списами. Бажаючим увійти задають по запитання з теми «Прикметник». Для того,хто відповідає вірно, вхід відкривається. На даному уроці клас відправляє 2 делегатів).
- Які прикметники спадають вам на думку, коли ви дивитесь у вікно?

(відповідно до погоди; в нашому випадку: сірий, непривітний, одноманітний, похмурий..., бо нема снігу)
2. Дискусія «Сніг – це добре чи погано»

а) повторення правил ведення дискусії

( запис на моніторі, читають учні по порядку):
Пам`ятка учаснику дискусії:

1. Перш, ніж виступати, перевір, чи правильно ти розумієш проблему.

2. Уважно слухай опонента, потім викладай свою точку зору.

3. Поважай точку зору того, з ким сперечаєшся.

4. Не забувай про чітку аргументацію і логіку.

5. Сперечайся щиро і чесно, не спотворюй думок опонентів.

6. Будь самокритичним, умій з гідністю відступити у разі поразки.
б) дискусія

На дошку прикріплюється схема з опорними словами, яку використовують учні при веденні дискусії.

Я не згоден, тому що...

Перепрошую, але...

Ти не зовсім правий,адже...

Це все так, але...

Вибач, але я категорично не погоджуюсь..


в) підсумок дискусії

- Ви всі чітко аргументували свої точки зори на наше проблемне питання. Але більшість довело необхідність снігу взимку для майбутнього врожаю. І порозважатися нам хочеться. Ми так довго його чекаємо , то ж при виконанні кожного завдання намагатимемося зібрати якомога більше сніжинок.
3. У палаці Каліграфії

Хвилинка каліграфії

А А А Аа Аз Ав Аф Ам Ан

Азія Африка Америка Австралія Антарктида

- Де ми можемо «взяти» снігу? (Антарктида)
4.На ігрових сходах

а) Дидактична гра «Асоціативний ланцюжок» (до слова «Антарктида»)

Правило:

Спочатку пишеться асоціативний іменник, до нього підбирається

прикметник, потім з даним словосполученням складається речення.

Зразок:

Антарктида – морози, колючі морози.

Колючі морози обпікають щоки, руки, не дають вільно дихати.
б) Групова робота в четвірках

Дидактична гра «Слово в слові»

Антарктида – рак, диктант, тир, тракт,катар, рада, танк, тара, тирада...

- Що ви вже знаєте про Антарктиду з уроків природознавства?

5. Перегляд слайдів «Антарктида»
6. У робочій майстерні

а) Лексично-граматична вправа для самостійної роботи (на моніторі)

Антарктиду недарма називають ... королевою холоду. Тут часто дмуть ... вітри, збивають з ніг ... хуртовини, дошкуляють ... морози.Кругом видніються ... замети, які часто схожі на ... фігури. ... сніг сліпить очі. Нікого не зустрінеш у цій ... пустелі. І лише ... пінгвіни розгулюють тут залюбки.

(замість крапок вставити прикметники за змістом)

б). Тренувальні вправи на вживання різних форм прикметників (впр.228),

Колективно, усно.

7. У замку Творчості

Розвиток зв`язного мовлення.

Складання твору-мініатюри «Перший сніг»

а) перегляд слайдів (супроводжується складанням словосполучень, речень)

б) словникова і орфографічна робота (на дошці)

Іменники: Прикметники Дієслова

Сніжинки лапаті, ажурні, тендітні, легкі, кружляли

мов пушинки, пір`їнки, летіли, падали

( беззвучно)

балеринки погойдувалися

сипалися (густо)

земля чорна, мокра спить (солодко)

дахи сірі заіскрився


в) самостійна (диференційована) робота над складанням твору-мініатюри:

- сильніші учні – своє бачення;

- середні учні – пишуть, використовуючи опорні слова;

- слабші – використовують індивідуальні картки:


Ще недавно зі свого віконця я бачив ... дорогу, ... дерева, ...небо. А сьогодні полетіли на землю ... сніжинки. Спочатку несміливо, плавно погойдуючись у ... повітрі. Вони були такі ... і ... . А потім прямо посипались на ... лавки, ... віти ... дерев, на ...будинки. Скоро все навколо стало ... і ...

Слова для довідки: непривітний, сірий, нахмурений, лапатий, легкий, тендітний, ажуний, холодний, дерев`яний, голий, темний, святковий, чаруючий.

г) зачитування і аналіз створеного

ІІІ. Підсумок уроку
- Чи виконали ми завдання уроку?

- Які завдання на уроці були найцікавішими?

- Які виявилися складними для вас?

- Що найбільше сподобалось?

- Чи підтвердилися ваші очікування?
(сніжинками, одержаними за виконання завдань, прикрашаються голі

гілочки у вазі)

Схожі:

Тема: «Історія і фольклор». Цілі
Актуалізація опорних знань, повідомлення теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
Мотивація навчальної
Мета: Сформувати і розширити поняття «мотив», «мотивація». Довести важливість мотивації для навчальної діяльності в початковій школі....
Урок узагальнення і систематизації знань і вмінь учнів. ХІД УРОКУ:...
Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, робота в парах, робота в групах
Уроку Мотивація навчальної діяльності
Давайте пригадаємо, що таке історичний роман і в чому виявилося новаторство Вальтера Скотта
Урок української мови у 6 класі Тема. Займенник: загальне значення,...
Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети уроку. Метод передбачення
Урок реквієм. Хід уроку І. Організаційний момент Мотивація теми,...
Обладнання: Плакат з символічним зображенням України 1932-1933рр. – у вигляді виснаженої жінки з мертвою дитиною на руках. Стіл з...
Урок засвоєння нових знань Хід уроку Мотивація навчальної діяльності...
Сонця як зорі (радіус, маса, температура, активність), з його хімічним складом та внутрішньою будовою; сформувати уявлення про сонячну...
Методичний аспект діяльності вчителя й учнів на уроці
Повідомлення теми, обгрунтування мети і завдань уроку, визначення структури уроку
Урок на тему: Світовий океан та його частини
Мотивація ( вступне слово вчителя, об’ява теми та мети уроку, епіграф, план уроку, проблемне питання – слайди №1,2,3)
План-конспект Розді л: Основи телекомунікацій. Тема: Проектування та створення локальної мережі
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка