|
Скачати 229.58 Kb.
|
КОМУНАРСЬКИЙ РАЙОННИЙ ВІДДІЛ ОСВІТИ Запорізька гімназія № 8 КОНКУРС «ВЧИТЕЛЬ РОКУ» Урок на тему: Світовий океан та його частини « Блакитна планета» Автор: вчитель географії І категорії, Гімназії 3 8 Чалова Світлана Вікторівна курс « Загальна географія» 6 клас Запоріжжя-2010 Епіграф: « Нехай ми не долаємо штормів, І засинаємо щовечора удома, Але в портах є безліч кораблів, Що кличуть нас в блакитне море!» Мета уроку: - ознайомитись з основними частинами Світового океану та вивчити їх розміщення на планеті; - розширювати світогляд , формувати навички роботи з різними джерелами знань, розвивати навички добору і опрацювання отриманої інформації; - виховувати в собі зацікавлення до природи та дбайливе ставлення до неї. Тип уроку: формування нових знань Методи навчання: словесний, наочний, практичний, використання випереджаючих завдань. Обладнання: карта Океанів, відео, схеми, таблиці, мультимедійні презентації, малюнки. ХІД УРОКУ:
Наша мета: (- ознайомитись з основними частинами Світового океану та вивчити їх розміщення на планеті; -розширювати світогляд , формувати навички роботи з різними джерелами знань, розвивати навички добору і опрацювання отриманої інформації; -виховувати в собі зацікавлення до природи та дбайливе ставлення до неї. ), епіграфом до уроку я хочу взяти такі слова : « Нехай ми не долаємо штормів, І засинаємо щовечора удома, Але в портах є безліч кораблів, Що кличуть нас в блакитне море!». Ці слова віддзеркалюють наші з вами мрії про далекі подорожі безмежними просторами Світового океану, які ми можемо здійснити завдяки уроку географії. Під час уроку вам треба бути надзвичайно уважними дехто з вас підготувався сьогодні і розповість про свої дослідження, дехто послухає і дізнається щось нове. Працювати будемо ми за певним планом він перед вами
5. Протоки 6. Суходіл в Світовому океані. 7. Підсумки уроку. Також під час уроку подумайте про таке проблемне питання: Чи заслуговує планета Земля називатися Блакитною планетою?
Перед тим як розпочати роботу по ознайомленню з новим матеріалом дайте відповіді на такі питання:
Гідросфера займає ¾ нашої планети, без води не можливе життя. Вона скрізь солона і прісна, прозора і каламутна, рідка і тверда у вигляді пару, озер, морів та океанів. Отже відправимось до подорожі на Блакитну планету.(5 слайд) Світовий океан – це суцільна водна оболонка на поверхні земної кори, що оточує материки і складається з океанів, морів, заток і проток. Погляньте на співвідношення суші та води на Земній кулі, одразу помітно, що більша частина зайнята водою і це не дивно, бо вода є основною складовою всіх живих істот.( схеми на слайді). Світовий океан об’єднує чотири океани Тихому належить ( 50%), Атлантичний займає (24% ), Індійський (21%) та Пн.Льодовитий ( 4%). На уроці у нас присутні дослідники та мандрівники які добре знають Світовий океан та його частини. Відгадайте хто це: - Дослідник який здійснив першу навколосвітню подорож, довів що океан єдиний та підтвердив припущення про кулястість Землі ( Так це Ф. Магеллан). Ф.Магеллан: ( сл..№6,7))- Привіт друзі, я здійснив подорож, під час якої мені вдалося відкрити протоку на півдні від Америки, острів Вогняна Земля та найбільший океан планети Тихий. Можу з упевненістю сказати, що світ океанів прекрасний і тримає ще й досі в собі безліч таємниць. За тлумачним словником: Океан – це: водний простір, що вкриває більшу частину земної кулі й поділяє суходіл на материки й острови;
Перед вами. Тихий океан : Найбільший , його площа 178,7 млн. кв. км.
2й за розмірами. Атлантичний океан: Давня назва “Західний”, Його площа 91,7 млн. кв. км. Займає ¼ площі Світового океану. Максимальна глибина: жолоб Пуерто-Ріко 8742 м. Містить 16 морів, найбільше Саргассове. Омиває всі материки крім Австралії. Саме з цього океану почалася епоха Великих географічних відкриттів. ВЧ. Другий дослідник здійснив три навколосвітніх подорожі, відкрив безліч островів в Тихому океані.( Дж. Кук).Зустрічайте. Дж. Кук: - Дозволь Фернане тепер я далі розповім про океани. Дійсно коли пливеш просторами Світового океану є чому дивуватися, безмежність блакиті, незвичайність органічного світу та непередбачуваність примх природи. Індійський океан: Найтепліший, 3й за розмірами. Площа 76,2 млн. кв. км. Займає 1/5 Світового океану. Найглибша западина: Зондський жолоб 7729 м. Кількість морів 11, найбільше море Аравійське. Омиває всі материки крім Півн. та Півд. Америки. Північний льодовитий: Найменший лише 1/20 світового океану та найхолодніший, бо знаходиться більшою частиною за межами полярного кола.. Площа 14,7 млн.кв.км. Найглибша западина: розлом в Гренландському морі 5527 м. Кількість морів 11, найбільше Баренцове море. Омиває Північну Америку та Євразію. Вчитель: Дякуємо вам за таку інформацію. А в нас на уроці присутні і сучасні науковці, що досліджують океан. Прошу команда океанологів. Учні: №1. ( сл..№9) Наша команда працює над вивченням природи океанів, але сьогодні ми познайомимо вас з морями. Море – це частина океану, відокремлена від нього ділянками суші, архіпелагами або донними підняттями. Від прилеглого океану відрізняється температурою, солоністю, течіями, флорою та фауною. Моря поділяються на внутрішні ( з усіх сторін оточені суходолом) та окраїнні( прилеглі до материків і широко відкриті до океану). Внутрішні моря поділяють на середземні ( розташовані між материками) – Середземне,Карибське, Чорне, Азовське) – всі вони пов’язані з океаном вузькими протоками, та напівзамкнені ( відокремлені від океану островами або архіпелагами) – Жовте,Японське. Окраїнні моря широко відкриті до океану Аравійське, Берингове та ін.. №2.(сл..№10,11,12,13,14,15) Налічується приблизно 75 морів. Всі відрізняються своєю індивідуальністю. Кольорові моря наприклад: Червоне море знаходиться в Індійському океані,Чорне море місце розміщення (Атлантичний океан), Жовте море місце знаходження (Тихий океан), Біле море (Північний льодовитий). Також є моря овіяні легендами Атлантичного океану це: Карибське море (море на островах якого була створена піратська республіка, Саргассове море (назва пішла від водоростей) це море без берегів, в якому є Бермудський трикутник та Середземне - море античності що омиває три частини світу: Європу, Африку та Азію. Вчитель: -Дякуємо вам океанологи до свого виступу запрошуємо шановних гідрологів. Учні: №1.(сл..№16)Ми гідрологи вивчаємо особливості гідрологічного режиму Світового океану, але сьогодні познайомимо вас з протоками та затоками в океанах. Затока – це частина океану або моря, яка глибоко вдається в суходіл і має такі ж властивості, як море або океан. Серед заток вирізняють:
Найбільшими затоками є Велика Австралійська, Бенгальська в Індійському океані, Мексиканська та Гвінейська в Атлантичному, та Аляска і Каліфорнійська в Тихому океані. №.2 (сл..№17,18,19) Протока – це смуга води що з'єднує сусідні акваторії, а з двох боків обмежена суходолом. Найбільша протока відкрита піратом Френсісом Дрейком і носить його ім'я. З'єднує Атлантичний та Тихий океани, розділяє Південну Америку та Антарктиду. Ось перед вами декілька найвідоміших проток. Гібралтарська - поєднує Середземне море й Атлантичний океан. Панамський канал. З'єднує Атлантичний і тихий океани. Берингова протока( поєднує Тихий та Північний Льодовитий океан). Всі протоки й канали допомагають скоротити шлях при морських плаваннях в Світовому океані. Вчитель:- Тепер надамо слово геологам. Прошу. Учні: №3. (сл..№20,21) Ми геологи вивчаємо будову Землі та гірські породи. На сьогоднішній урок нашим завданням було дослідження суходолу в океані. Суходіл в Світовому океані представлений островами та півостровами. Острів – невелика ділянка суходолу оточена водою. Іноді представляють собою архіпелаги. Архіпелаг – це група островів, що розташовані неподалік один від одного. Найвідоміші архіпелаги (Японські, Філіппінські, Алеутські). За походженням острови поділяють на:
Зверніть увагу перед вами Атоли Мальдівів , Вулканічний острів в Тихому океані, та Гренландія найбільший острів на нашій планеті. №.4.(сл..№22) У водяний простір океанів і морів часто вдається частина суходолу. Півострів – частина суші оточена водою з трьох боків, а четвертою прикріплена до материка. Акумулятивні: Утворилися внаслідок утворення перешийка між островом і берегом. Федотова коса (Азовське море). Приєднані: Приєдналися внаслідок тектонічних рухів. Півострів Індостан (Індійський океан). Відокремлені: Продовження гірських пасом. Апеннінський півострів (Середземне море). Найбільшим півостровом є Аравійський , що омивається водами Аравійського моря, Індійського океану, Червоного моря, Перської затоки та Середземним морем. Також серед великих півостровів можна визначити : півострів Аляска( частина Півн.Америки), Скандинавський(материк Євразія), Сомалі(Африка) та Кейп – Йорк ( материк Австралія), Антарктичний(материк Антарктида). Закріплення.- 10хв. На уроці у нас присутній фоторепортер з Блакитної планети і він нам приготував короткий фоторепортаж з океану, щоб ви пересвідчились в тому що океан існує, живе і чекає на нас як дослідників так і охоронців його різноманітних багатств( перегляд фільму). Дякую всім виступаючим. І хочу поставити вам питання :
Для того щоб перевірити чи готові ви стати дослідниками Блакитної планети пропоную виконати певні завдання:(сл..№23,24) 1.Розгадайте кросворд 5. Підсумки уроку (перевірка кросворду, виставлення оцінок).- 2хв. 6. Домашнє завдання:- 2хв. 1. За допомогою карти океанів заповніть таблицю. Впишіть в неї власні приклади частин Світового океану.
Вивчити § 28 , терміни та номенклатуру (розміщення частин океану на карті). 1)Внутрішнє море, що омиває Україну? 2) Одне із кольорових морів? 3) Море де існувала піратська республіка? 4) Найбільша протока світу? 5) Море кольору сонця? 6) Невелика частина суходолу, що омивається з усіх боків? 7) Затока в Тихому океані? 8) Найбільший океан? 9) Найбільша частина світового океану? 10) Частина океану, відокремлена островами або донними підняттями? 11) Вузька смуга води що поєднує дві акваторії? 12) Кораловий острів у формі кільця? 13) Мілководна затока на узбережжі Азовського моря?
Прізвище ім’я ______________________
1) Внутрішнє море, що омиває Україну? 2) Одне із кольорових морів? 3) Море де існувала піратська республіка? 4) Найбільша протока світу? 5) Море кольору сонця? 6) Невелика частина суходолу, що омивається з усіх боків? 7) Затока в Тихому океані? 8) Найбільший океан? 9) Найбільша частина світового океану? 10) Частина океану, відокремлена островами або донними підняттями? 11) Вузька смуга води що поєднує дві акваторії? 12) Кораловий острів у формі кільця? 13) Мілководна затока на узбережжі Азовського моря? ( у клітинці де стоять цифри не писати) Додаток
Вивчити § 28 , терміни та номенклатуру (розміщення частин океану на карті). 1. За допомогою карти океанів заповніть таблицю. Впишіть в неї власні приклади частин Світового океану.
|
КОНСПЕКТ УРОКУ НА ТЕМУ: Гідросфера водна оболонка Землі. Світовий... Гідросфера – водна оболонка Землі. Світовий океан та його частини. Суходіл в океані |
1. Тихий океан. Океанія Загальні відомості. Тихий океан найбільший... Предмет вивчення “Географії материків і океанів”. Джерела географічних знань. Методи географічних досліджень. Класифікація карт і... |
Океани Землі. Світовий океан. Особливості природи океанів. Їх рослинний... Продовжувати формувати уявлення про поверхню Землі, її зображенням на глобусі та карті, вміння читати карту і працювати з нею |
Урок на тему «Обробка лускатої риби» Відкритий урок є дзеркалом усієї роботи викладача, демонстрацією його можливостей, творчості, співробітництва з учнями |
Конспект на тему тему «Товарне виробництво і ринкова форма його організації. Товар і його властивості» |
Урок 1 Тема: Текст і його ознаки: тема і основна думка на задум,... Мета: дати поняття про текст, його тему та головну думку, будову тексту; удосконалювати навички визначати тему, головну думку, будову... |
Урок з розвитку зв’язного мовлення. Твір на тему: «Моє село.» «Текст», вчити розрізняти типи текстів, складати тексти – розповіді за планом та опорними словами на визначену тему; збагачувати... |
Функції державних органів влади Держава — це організація політичної влади домінуючої частини населення у соціальне неоднорідному суспільстві, з допомогою якої забезпечується... |
Урок це дзеркало загальної педагогічної культури вчителя, мірило... Урок –це логічно закінчений цілісний, обмежений певними рамками відрізок навчально-виховного процесу |
УРОКУ: а освітня Землі, її складові частини; уявлення про світовий кругообіг води в природі; властивості води як рідини; сприяти розвиткові вміння... |