|
Скачати 60.62 Kb.
|
План-конспект Розді л: Основи телекомунікацій. Тема: Проектування та створення локальної мережі. Мета: Навчальна: Навчити проектувати та створювати локальні мережі. Виховна: виховати у дітей технічне мислення та творчі здібності. Інструменти та матеріали:
Підручник, схеми, інтернет ресурси. План. І. Організаційна вступна частина. ІІ. Теоретичні відомості . ІІІ. Інструктаж роботи, та розподілення обов’язків . ІV. Практична робота . V. Аналіз та підбиття підсумків. Хід уроку. І. Організаційна частина Перевірка на присутність, наявність спец-одягу. Формування мотивації та оголошення теми та мети уроку. Узагальнення завдань проекту. ІІ. Теоретичні відомості. У 1957 році в США було створене Агентство перспективних розробок (ARPA). Одна з проблем, над якою працювало агентство, полягала в тому, що було необхідно об'єднати роботу дослідницьких установ, які були розкидані по території CШA. Необхідна була чітка, налагоджена система, яка б дозволяла різним дослідницьким центрам координувати свою роботу, обмінюватись інформацією за принципом «кожний з кожним». Працювати ж ця система мала таким чином, щоб вихід з ладу одного вузла цієї мережі жодним чином не вплинув на роботу інших. Що ж потрібно було об'єднати в цю мережу? Очевидно, комп'ютери як мозковий центр будь-якої дослідницької лабораторії. У січні 1969 року вперше на декілька хвилин було запущено систему, яка зв'язала між собою чотири комп'ютери в різних кінцях США. А вже через рік нова інформаційна система розпочала роботу. Природно, що її назвали Arpanet. У 1973 році через Arpanet вперше «поспілкувалися» комп'ютери різних країн. Мережа стала міжнародною. Коли в мережу приєдналися вже тисячі комп'ютерів, стало очевидним, що необхідно повністю переробити механізм доступу до Arpanet. Такий механізм було введено в 1983 році. Це був протокол зв'язку TCP/IP (Transmission Control Protocol / Internet Protocol). У тому ж році відбувся розподіл мережі Arpanet на частини, одна з яких відділилась як наукова мережа NSFNet. Саме на її базі утворилась мережа Інтернет. У 1995 році розпочався справжній бум Інтернету. А 14 квітня 1998 року відбувся святковий «запуск» нової мережі, яку назвали Інтернет-2. Локальна обчислювальна мережа або ЛОМ (LAN – Local Area Network) – це два або більше комп'ютерів, між якими створено канал зв'язку. За допомогою програмного забезпечення, яке входить до складу ОС, підключені комп'ютери можуть використовувати ресурси один одного. Такими ресурсами можуть бути: принтер, місце на диску, CD та DVD дисководи, доступ до мережі Інтернет тощо. Практична цінність і раціональність використання локальної мережі визначається: • наявністю принтера, дисковода CD або DVD, які підключені до одного комп'ютера, і можливістю їх використання в локальні мережі; • можливість організації доступу до мережі Інтернет для всіх ПК через один канал доступу; • переміщенням і копіюванням файлів через локальну мережу за допомогою стандартних технологій перенесення і копіювання; • збереженням великої колекції рисунків або музики лише на одному комп'ютері локальної мережі (ці файли можна переглядах змінювати й відтворювати на будь-якому комп'ютері локальної, мережі); • збереженням всієї інформації в одному комп'ютері, якщо з одними даними працюють декілька користувачів (користувач локальної мережі буде мати доступ до цих даних). 2)Вибір найдоцільнішого протоколу створення : • Традиційна мережа Ethernet. • Мережа з телефонним зв'язком. • Безпровідна мережа. Оскільки для місцевого використання найшвидшою та найзручнішою є традиційна мережа, то в подальшому ми будемо розглядати її як основну. Вона не вимагає надзвичайно дорогих компонентів і труднощів у налаштуванні. Крім того, має вище вказану швидкість до 100мбіт/с. Топологія мереж Топологія мережі – це її геометрична форма або фізичне розташування комп’ютерів по відношенню один до одного. Існують такі типи топологій: зірка, кільце, шина, дерево, комбінована. Мережа у вигляді зірки містить центральний вузол комутації, до якого посилаються всі повідомлення з вузлів. Мережа у вигляді кільця має замкнений канал передачі даних в одному напрямку. У кільцевій топології вузли, з’єднуючись послідовно один з одним, утворюють кільце. Дані по мережі передаються від вузла до вузла. Передача інформації з кільця здійснюється тільки в одному напрямку, наприклад, по годинній стрілці. Така мережа проста в керуванні, однак її надійність цілком визначається надійністю центрального вузла. У мережі з деревоподібною чи ієрархічною топологією кожен вузол зв’язаний з одним вищестоячим керуючим вузлом і одним чи декількома нижчестоячими керованими вузлами. Назва топології зв’язана з тим, що вона нагадує дерево, гілки якого ростуть з кореня вниз до самого нижнього рівня. Топологія деревоподібної мережі найчастіше відображає ієрархічну організаційну структуру установи, у рамках якої вона створена. Така мережа приваблива з погляду простоти керування, розширюваності. Інформація передається послідовно між адаптерами робочих станцій доти, доки не буде прийнята отримувачем. Топологія “Шина” використовує як канал для передечі даних, коаксіальний кабель. Усі комп’ютери підєднуються безпосередньо до шини. У мережі з топологією “Шина” дані передаються в обох напрямках одночасно. У локальних мережах інформація передається на невелику відстань. Локальні мережі поєднують комп'ютери, що розташовані недалеко один від одного. Для передачі інформації використо-вуються високошвидкісний канал передачі даних, швидкість у якому приблизно така сама, як швидкість внутрішньої шини комп'ютера. Найбільш відомими типами локальних мереж є Ethernet і Token Ring. Регіональні обчислювальні мережі розташовуються в межах визначеного територіального регіону (групи підприємств, міста, області і т.д.). Регіональні обчислювальні мережі мають багато спільного з ЛОМ, але вони по багатьох параметрах більш складні і комплексні. Підтримуючи великі відстані, вони можуть викорис-товуватися для об’єднання декількох ЛОМ в інтегрованому мережеву систему. Глобальні обчислювальні системи охоплюють територію держави чи декількох держав і видовжуються на сотні і тисячі кілометрів. Глобальні обчислювальні мережі часто з’єднують багато локальних і регіональних мереж. У порівнянні з локальними більшість глобальних мереж відрізняє повільна швидкість передачі і більш низька надійність. Найбільш відомою глобальною мережею є мережа Internet. Основою обчислювальної мережі є метод управління середовищем передачі даних. У локальній обчислювальній мережі з моноканалом можна виділити два методи доступу до моноканалу: детермінований і імовірнісний. До першої групи відносяться: метод вставки реєстру, метод циклічного опиту, централізований і децентралізований маркерний метод і інші. До другої групи (імовірнісні методи доступу) - методи прослуховування моноканалу на початок передачі, з прогнозуванням, зіткненням та деякі інші. Схеми з’єднань комп’ютерів: Рисунок 1 Магістральне з’єднання (шинна топологія). Рисунок 2 Кільцеве з’єднання Рисунок 3 Ієрархічне з’єднання Рисунок 4. З’єднання типу зірка. Схема обжимки кабелів : Колір дроту та номер роз’єму. 1 біло-помаранчевий 2 помаранчевий 3 біло-зелений 4синій 5 біло-синій 6 зелений 7 біло-коричневий 8 коричневий Схема підключення комп’ютерів локальної мережі (Зірка) ІІІ. Інструктаж роботи, та розподілення обов’язків . План практичної роботи:
Примітка: при несправності мережевого адаптера, чи при його відсутності, обладнуємо комп’ютери хардварними пристроями Ethernet D-Link DFE-520TX. Розподіл та закріплення обов’язків між учнями. Інструктаж техніки безпеки. ІV. Практична робота. Виконання роботи за планом. Збереження техніки безпеки під час роботи, та раціональність використання часу. V. Аналіз та підбиття підсумків. Оцінка виконаної роботи. |
План для проектування локальної мережі |
Тема. Створення локальної мережі шляхом безпосереднього з'єднання двох комп'ютерів Формування вмінь і навиків створення локальної мережі без додаткових зовнішніх апаратних засобів, встановлення, відміни та використання... |
Тема. Створення локальної мережі з використанням пристроїв комутації Формування вмінь і навиків створення локальної мережі з використанням зовнішніх пристроїв комутації. Закріплення вмінь і навиків... |
Тема «Обмін інформацією у локальній мережі» Мета: Навчитися читати, копіювати та пересилати файли за допомогою засобів локальної мережі. Засвоїти основні правила і прийоми роботи... |
Тема «Під’єднання комп’ютерів до локальної мережі» У цій папці створюються підключення комп'ютера до Інтернету, локальної мережі чи до інших комп'ютерів, які дозволяють використовувати... |
Тема (теоретична частина) Розробити план офісної локальної мережі для офісу страхової компанії, яка розміщена у 5-ти поверховому будинку та має 100 точок підключень... |
План-конспект уроку №2 Тема Навчальна мета: ознайомити з поняттям «база даних», проектування бази даних, ознайомити із системою управління базами даних Microsoft... |
Навігація локальною мережею. Поняття про права доступу до ресурсів.... Віддалений робочий стіл, права доступу до ресурсів, адміністрування локальної мережі. Сформувати вміння використовувати ресурси локальної... |
Тема. Використання утиліт командного рядка для діагностики мережі Формування вмінь і навиків діагностики локальної мережі за допомогою штатних засобів ОС Windows. Закріплення знань, щодо проведення... |
План-конспект уроку №3 Тема. Способи створення таблиць. Створення та заповнення таблиць Мета: ознайомити з різними способами створення таблиць, навчити створювати та заповнювати таблиці |