Урок розвитку мовлення


Скачати 49.54 Kb.
Назва Урок розвитку мовлення
Дата 10.02.2014
Розмір 49.54 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Туризм > Урок
Урок розвитку мовлення

3 клас


Осінь зачаровує красою

(За зошитом з розвитку

мовлення К.І. Пономарьової

«Подружися зі словом» 3 клас)
Провела

вчитель початкових класів

Немішаївської ЗОШ I-III ст.№2

Шатило Ірина Андріївна
I. Організаційний момент
Починаємо урок,

Бо почули ми дзвінок.

Він за парти кличе нас –

До роботи швидко, клас!

На місця свої сідаємо –

Готовність до уроку перевіряємо.
II. Актуалізація опорних знань.
- Про яку пору йде мова дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Відгадайте загадку.
Без пензлика, без олівця розфарбувала деревця. (Осінь)
- Так, це осінь. До нас завітала талановита художниця – чарівниця.
Сумно у гаях блукає

Жовті шати одягає,

Золотисту стелить постіль –

Жде сестрицю білу в гості.
Осінь.
Поглянь навколо – чарівниця осінь

В коралах і у золоті стоїть!

Пожовкле листя і бездонна просинь,

І срібне павутиння ледь тремтить.
Іскриться сонце, але вже не жарко,

Вітерець в русявих кленах шурхотить.

У жовтім листі всі алеї парку,

А золото з дерев летить собі й летить
Дихне вітерець, і листячко зірветься,

Щоб полічити в синяві небес.

А я дивлюся – і мені здається,

Що я іду у казку, в світ чудес.

Осінь.
- Ми з вами часто милуємося красою осінньої природи. А яка осінь?
( Чарівна, щедра, золотокоса, багата, барвиста, різнокольорова, пишнобарвна, строката, пістрява, яскрава, ошатна, чепурна, урочиста, святкова.)
Осінь.
- Дуже гарно ви підібрали слова. Та я б хотіла дізнатися, чи вмієте ви складати речення про мою чарівність? А тому, хто розповість, я дарую листочки.
( Відповіді дітей)
Осінь.
- Молодці! Дякую! У відповідь я дарую вам гарний настрій.
Вчитель
- Ми не прощаємося з Осінню. А також подаруємо їй свої листочки у кінці уроку.
Гра «Добре - погано»
- Ділимося на дві групи.

Група перша – називає за що люблять осінь, друга – за що не люблять.
(Вчитель дякує за активність)
III. Оголошення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці розвитку зв’язного мовлення ми повинні довести усім присутнім, що кращої пори року, як осінь нема, бо вона зачаровує всіх своєю красою.
Тому що осінь – це …
( Вчитель відкриває на дошці слова)
- Осінь – це чарівність і неповторність. Придивіться уважно на екран. Для своєї роботи взяла осінь найяскравіші фарби.
( Слайди пейзажів осені)

Вірш « Осіння вистава»

Г. Черінь
Ясноока тиха осінь

Ходить між дубів і сосен

І малює кожний лист,

Бо малярський має хист.
Осінь часу не марнує,

Швидко сцену декорує:

На березу – жовте листя,

А на ясен – золоте

Клен красується барвисто

Мов червоний мак цвіте
Тільки сосни і ялини

У вбранні своїм без зміни

Залишилися на сцені,

Бо вони – вічнозелені
Це для нас – осіння казка;

На виставу йдіть, будь ласка!

Співаки – пташині хори,

А дерева – то актори!
IV. Робота з зошитом.
- Сьогодні нам потрібно навчитися писати розповідь за поданим початком і запитаннями.
1.Читаємо розповідь:

- Яка назва твору ?

- Хто крокує по землі?

- Про які сліди йде мова? (Слід на деревах, у садах, на полі…)

- Що подарувала осінь калині? (Червоне намисто)

- Яку роботу виконала у саду?(Позолотила яблука і груші, підрум’янила їх солодким соком).

2. Чим будемо користуватися? (Підказкою – планом)

- Уважно перечитайте його.

- Про що будемо писати розповідь?

- Знайко хоче нам допомогти і підготував потрібні для розповіді вислови.

- Зачитайте, що сказано про берізку? клен? траву?

- Якими словами закінчите розповідь?
3. Словникова робота.

- Користуйтеся словами – ознаками.
4. Колективне складання розповіді.

- Згадайте пам’ятку.
5. Зразок розповіді.

Художниця дуже любить берізку і тому заплела їй в коси жовту стрічку. А клен лісова Фея одягла в багряний кафтан. Сумно стоять ялини і сосни, бо осінь злякалася колючок і не подарувала їм жовте вбрання. Трава стала пожовклою і зів’ялою. Господиня - осінь причепурила все на свій смак і зачарувала нас неповторною красою.
6. Написання твору учнями.
7. Читання дитячих творів, прикріпленя листочків.
8. Підсумок уроку.

- Ось таке дерево з листочками – творами даруємо ми Осені.

- Дякуємо за активність. А кожен листочок за усну відповідь збільшить вашу оцінку на 1 бал.
Дякую за увагу!


Додаток.
Уривок твору
Жовкне листя
Вкривається багряним клен. Він стоїть на узліссі замріяний, ніби сумує, що надійшов жовтень. Часом тихо зронить вирізьблений свій лист. Ось налетить вітер і почне безжально зривати осінню красу зажуреного клена, оголить його і гулятиме серед голого гілля.

А яка ніжна, золота берізка на тлі синюватих ялинок, зеленавих сосен. Вона опустила свої віти і теж журиться, що скоро прийдуть холоди.

Мета.

Вчити бачити і відчувати красу природи, писати розповідь за поданим

початком, удосконалювати навички чітко і повно відповідати на

запитання.

Розвивати вміння передавати свої враження від навколишнього світу у

власних творах; збільшувати словниковий запас.

Удосконалювати культуру усного і писемного мовлення.

Виховувати відповідальність під час виконання творчих завдань.

Обладнання.

Мультимедійна дошка, слайди осінніх пейзажів, художні твори з теми,

розмальовані шаблони листочків для написання розповіді, зошит з

розвитку мовлення, пам’ятки для самостійної роботи.

Схожі:

Урок з розвитку мовлення в 2 класі
Розвивати мовлення, спостережливість, увагу, вміння висловлювати свої думки і почуття. Виховувати
ТЕМА УРОКУ
НТЕГРОВАНИЙ УРОК МОВИ, РОЗВИТКУ ЗВʼЯЗНОГО МОВЛЕННЯ, ЧИТАННЯ, ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НАВКОЛИШНІМ
Урок з розвитку зв*язного мовлення «Стаття в газету на морально етичну...
Урок з розвитку зв*язного мовлення «Стаття в газету на морально – етичну тему «Повага й любов до рідного слова», 11 клас
Урок розвитку зв’язного мовлення №1 Творчий переказ тексту «Відпочинок на морі»
Державний Гімн України. Мова — жива скарбниця історії народу. Мова і мовлення. Збагачення мови новими словами. Утворення нових слів....
Урок розвитку зв’язного мовлення Твір з елементами опису зовнішності людини «Моя матуся»
Мета: вчити писати твір з елементами опису зовнішності людини (мами); збагачувати активний словниковий запас; розвивати мовлення...
ЗМ Твір – опис процесу праці за власними спостереженнями в художньому стилі (письмово)
Обладнання: роздатковий матеріал, словник іншомовних слів, запис музичного твору, відео – ролик, паперові зірки. Тип уроку: урок...
«Взаємозв’язок мовного та психічного розвитку дітей дошкільного віку»
Для характеристики відношень між трьома феноменами (мова – мовлення – мислення), що склалися у процесі людської комунікації в єдину...
КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ІКТ
Словник: збагачувати мовлення дітей прикметниками, дієсловами. Розрізняти слова назви, дії, ознаки; підбирати рими
Тема. Урок розвитку зв язного мовлення. Переказ тексту «Герб-тризуб» Мета
Обладнання: демонстраційний матеріал «Моя країна — Україна», плакат «Державні символи України»
Уроку розвитку зв'язного мовлення, урок-дослідження
Тема. Письмовий твір-роздум (стаття) публіцистичного стилю на морально-етичну тему „У чому щастя людини? (2 уроки)
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка