|
Скачати 49.54 Kb.
|
Урок розвитку мовлення 3 клас Осінь зачаровує красою (За зошитом з розвитку мовлення К.І. Пономарьової «Подружися зі словом» 3 клас) Провела вчитель початкових класів Немішаївської ЗОШ I-III ст.№2 Шатило Ірина Андріївна I. Організаційний момент Починаємо урок, Бо почули ми дзвінок. Він за парти кличе нас – До роботи швидко, клас! На місця свої сідаємо – Готовність до уроку перевіряємо. II. Актуалізація опорних знань. - Про яку пору йде мова дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку. Відгадайте загадку. Без пензлика, без олівця розфарбувала деревця. (Осінь) - Так, це осінь. До нас завітала талановита художниця – чарівниця. Сумно у гаях блукає Жовті шати одягає, Золотисту стелить постіль – Жде сестрицю білу в гості. Осінь. Поглянь навколо – чарівниця осінь В коралах і у золоті стоїть! Пожовкле листя і бездонна просинь, І срібне павутиння ледь тремтить. Іскриться сонце, але вже не жарко, Вітерець в русявих кленах шурхотить. У жовтім листі всі алеї парку, А золото з дерев летить собі й летить Дихне вітерець, і листячко зірветься, Щоб полічити в синяві небес. А я дивлюся – і мені здається, Що я іду у казку, в світ чудес. Осінь. - Ми з вами часто милуємося красою осінньої природи. А яка осінь? ( Чарівна, щедра, золотокоса, багата, барвиста, різнокольорова, пишнобарвна, строката, пістрява, яскрава, ошатна, чепурна, урочиста, святкова.) Осінь. - Дуже гарно ви підібрали слова. Та я б хотіла дізнатися, чи вмієте ви складати речення про мою чарівність? А тому, хто розповість, я дарую листочки. ( Відповіді дітей) Осінь. - Молодці! Дякую! У відповідь я дарую вам гарний настрій. Вчитель - Ми не прощаємося з Осінню. А також подаруємо їй свої листочки у кінці уроку. Гра «Добре - погано» - Ділимося на дві групи. Група перша – називає за що люблять осінь, друга – за що не люблять. (Вчитель дякує за активність) III. Оголошення теми і мети уроку. - Сьогодні на уроці розвитку зв’язного мовлення ми повинні довести усім присутнім, що кращої пори року, як осінь нема, бо вона зачаровує всіх своєю красою. Тому що осінь – це … ( Вчитель відкриває на дошці слова) - Осінь – це чарівність і неповторність. Придивіться уважно на екран. Для своєї роботи взяла осінь найяскравіші фарби. ( Слайди пейзажів осені) Вірш « Осіння вистава» Г. Черінь Ясноока тиха осінь Ходить між дубів і сосен І малює кожний лист, Бо малярський має хист. Осінь часу не марнує, Швидко сцену декорує: На березу – жовте листя, А на ясен – золоте Клен красується барвисто Мов червоний мак цвіте Тільки сосни і ялини У вбранні своїм без зміни Залишилися на сцені, Бо вони – вічнозелені Це для нас – осіння казка; На виставу йдіть, будь ласка! Співаки – пташині хори, А дерева – то актори! IV. Робота з зошитом. - Сьогодні нам потрібно навчитися писати розповідь за поданим початком і запитаннями. 1.Читаємо розповідь: - Яка назва твору ? - Хто крокує по землі? - Про які сліди йде мова? (Слід на деревах, у садах, на полі…) - Що подарувала осінь калині? (Червоне намисто) - Яку роботу виконала у саду?(Позолотила яблука і груші, підрум’янила їх солодким соком). 2. Чим будемо користуватися? (Підказкою – планом) - Уважно перечитайте його. - Про що будемо писати розповідь? - Знайко хоче нам допомогти і підготував потрібні для розповіді вислови. - Зачитайте, що сказано про берізку? клен? траву? - Якими словами закінчите розповідь? 3. Словникова робота. - Користуйтеся словами – ознаками. 4. Колективне складання розповіді. - Згадайте пам’ятку. 5. Зразок розповіді. Художниця дуже любить берізку і тому заплела їй в коси жовту стрічку. А клен лісова Фея одягла в багряний кафтан. Сумно стоять ялини і сосни, бо осінь злякалася колючок і не подарувала їм жовте вбрання. Трава стала пожовклою і зів’ялою. Господиня - осінь причепурила все на свій смак і зачарувала нас неповторною красою. 6. Написання твору учнями. 7. Читання дитячих творів, прикріпленя листочків. 8. Підсумок уроку. - Ось таке дерево з листочками – творами даруємо ми Осені. - Дякуємо за активність. А кожен листочок за усну відповідь збільшить вашу оцінку на 1 бал. Дякую за увагу! Додаток. Уривок твору Жовкне листя Вкривається багряним клен. Він стоїть на узліссі замріяний, ніби сумує, що надійшов жовтень. Часом тихо зронить вирізьблений свій лист. Ось налетить вітер і почне безжально зривати осінню красу зажуреного клена, оголить його і гулятиме серед голого гілля. А яка ніжна, золота берізка на тлі синюватих ялинок, зеленавих сосен. Вона опустила свої віти і теж журиться, що скоро прийдуть холоди. Мета. Вчити бачити і відчувати красу природи, писати розповідь за поданим початком, удосконалювати навички чітко і повно відповідати на запитання. Розвивати вміння передавати свої враження від навколишнього світу у власних творах; збільшувати словниковий запас. Удосконалювати культуру усного і писемного мовлення. Виховувати відповідальність під час виконання творчих завдань. Обладнання. Мультимедійна дошка, слайди осінніх пейзажів, художні твори з теми, розмальовані шаблони листочків для написання розповіді, зошит з розвитку мовлення, пам’ятки для самостійної роботи. |
Урок з розвитку мовлення в 2 класі Розвивати мовлення, спостережливість, увагу, вміння висловлювати свої думки і почуття. Виховувати |
ТЕМА УРОКУ НТЕГРОВАНИЙ УРОК МОВИ, РОЗВИТКУ ЗВʼЯЗНОГО МОВЛЕННЯ, ЧИТАННЯ, ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НАВКОЛИШНІМ |
Урок з розвитку зв*язного мовлення «Стаття в газету на морально етичну... Урок з розвитку зв*язного мовлення «Стаття в газету на морально – етичну тему «Повага й любов до рідного слова», 11 клас |
Урок розвитку зв’язного мовлення №1 Творчий переказ тексту «Відпочинок на морі» Державний Гімн України. Мова — жива скарбниця історії народу. Мова і мовлення. Збагачення мови новими словами. Утворення нових слів.... |
Урок розвитку зв’язного мовлення Твір з елементами опису зовнішності людини «Моя матуся» Мета: вчити писати твір з елементами опису зовнішності людини (мами); збагачувати активний словниковий запас; розвивати мовлення... |
ЗМ Твір – опис процесу праці за власними спостереженнями в художньому стилі (письмово) Обладнання: роздатковий матеріал, словник іншомовних слів, запис музичного твору, відео – ролик, паперові зірки. Тип уроку: урок... |
«Взаємозв’язок мовного та психічного розвитку дітей дошкільного віку» Для характеристики відношень між трьома феноменами (мова – мовлення – мислення), що склалися у процесі людської комунікації в єдину... |
КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ІКТ Словник: збагачувати мовлення дітей прикметниками, дієсловами. Розрізняти слова назви, дії, ознаки; підбирати рими |
Тема. Урок розвитку зв язного мовлення. Переказ тексту «Герб-тризуб» Мета Обладнання: демонстраційний матеріал «Моя країна — Україна», плакат «Державні символи України» |
Уроку розвитку зв'язного мовлення, урок-дослідження Тема. Письмовий твір-роздум (стаття) публіцистичного стилю на морально-етичну тему „У чому щастя людини? (2 уроки) |