|
Скачати 41.43 Kb.
|
Тема. Урок розвитку зв язного мовлення. Переказ тексту «Герб-тризуб» Мета. Продовжувати формувати уявлення учнів про особливості зв язного мовлення; вчити переказувати текст; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати увагу, творче мислення, мовні навички; сприяти засвоєнню духовних цінностей нашого народу; виховувати шанобливе ставлення до українських державних символів. Обладнання:демонстраційний матеріал «Моя країна — Україна», плакат «Державні символи України». Тип уроку: урок формування знань,умінь та навичок Хід уроку I Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань 1.Оголошення теми і мети уроку 2 Асоціативний кущ - Що для вас є Україна? 3.Бесіда
III. Робота над новим матеріалом 1.Слово вчителя Україна - наша найдорожча і найрідніша земля. Виборовши волю, ми повернулися лицем до замулених криниць нашої духовності та нашої історії. Кожна держава має свій символ , який характеризує державу,відображає іі побут, традиції, господарювання, історичне минуле,прагнення народу. 2.Слухання вірша Наталки Поклад «Наш герб – тризуб» Наш герб-тризуб- це воля, слава й сила. Наш герб-тризуб. Недоля нас косила. Та ми росли, ми є, ми завжди будем, добро і пісню несемо ми людям. -Що для народу означає герб-тризуб? 3.Слухання тексту «Герб – тризуб». Тризуб – тисячолітній священний знак нашої краіни. Найдавніші археологічні знахідки тризуба на українських землях походять з першого століття нашої ери. Очевидно,він міг бути символом племені, котре проживало тоді, чи знаком влади. Це плем я згодом влилося до об єднання племен давніх слов ян. Пізніше вони створили свою державу- Киівську Русь. Зображення тризуба належить до часів князювання в Києві Володимира Великого. Він міг успадкувати цей знак від своїх предків. Цей символ зберігся на золотих і срібних монетах Володимира. У слові «тризуб» міститься число «три». Така повага до числа не випадкова. Наші далекі предки були переконані, що тризуб відображає триєдність сили, яка створила світ і життя в ньому. 4..Бесіда за змістом прочитаного - З якого часу походять археологічні знахідки тризуба? - Чим міг бути раніше тризуб? - Яку державу створили стародавні племена? - До часів якого князя належало зображення тризуба? - На чому зберігся цей символ з давніх часів? - Яке число міститься у слові « тризуб»? - Що відображає триєдність сили? Вогонь - вода – життя Батько – мати - дитя Мудрість – краса - розум 5.Фізкультхвилинка 6. Словникова робота Пояснення лексичного значення слів та словосполучень: наша ера,слов яни, Киівська Русь, століття, предки, триєдність Пояснення граматичного значення слів: археологічні,тисячолітній,Киівська Русь, Володимир Великий, триєдність 7. Складання плану переказу (робота в групах) 8.Озвучування плану лідерами груп Орієнтовний план переказу 1) Археологічні знахідки тризуба 2) Зображення тризуба часів князювання Володимира 3) триєдність сили тризуба 9.Усний переказ змісту ( по одному учню від групи) 10..Повторне слухання тексту 11.Самостійне складання тексту переказу і його запис 12.Самоперевірка 13. Читання текстів з обговоренням 14.Складання сенканту зі словом «Герб» IV. Підсумок уроку -Назовіть державні символи нашої країни -Як треба ставитись до державних символів Украіни? -Що символізує тризуб на Гербі нашої краіни? - До часів якого князя належить зображення тризуба? V.Домашнє завдання - Скласти 2-3 речення про Державні символи України Додатковий матеріал Методика роботи над переказом 1.Читання тексту 2.Бесіда за змістом прочитаного 3.Робота над мовними засобами 4.Складання плану 5.Усний переказ тексту за пунктами плану 6.Самостійне складання тексту переказу і його запис 7.Самоперевірка. Завершення роботи. Інформація Стаття 20 Конституції України «Державними символами України є Державний Прапор України, Державний Герб України і Державний Гімн.» Великий Державний Герб України встановлюється з урахуванням малого Державного Герба України та герба Війська Запорізького законом, що приймається не менше як двома третинами від конституційного складу Верховної Ради України. Головним елементом великого Державного Герба України є Знак Княжої Держави Володимира Великого (малий Державний Герб України). |
Урок розвитку зв’язного мовлення №1 Творчий переказ тексту «Відпочинок на морі» Державний Гімн України. Мова — жива скарбниця історії народу. Мова і мовлення. Збагачення мови новими словами. Утворення нових слів.... |
Зв’язне мовлення Вибірковий письмовий переказ тексту розповідного... Мета уроку: Формувати у п’ятикласників уміння складати план тексту та переказувати зміст почутого, дотримуючись відповідних вимог... |
Тема. Розвиток зв’язного мовлення Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Будова тексту. Відновлення деформованих речень |
Урок №4 УСНИЙ СТИСЛИЙ ПЕРЕКАЗ РОЗПОВІДНОГО ТЕКСТУ З ЕЛЕМЕНТАМИ ОПИСУ... Прослухати текст. Визначити тип мовлення. Довести належність тексту до художнього стилю. Дібрати заголовок |
Уроку розвитку зв'язного мовлення, урок-дослідження Тема. Письмовий твір-роздум (стаття) публіцистичного стилю на морально-етичну тему „У чому щастя людини? (2 уроки) |
Урок з розвитку зв*язного мовлення «Стаття в газету на морально етичну... Урок з розвитку зв*язного мовлення «Стаття в газету на морально – етичну тему «Повага й любов до рідного слова», 11 клас |
Урок розвитку зв’язного мовлення Твір з елементами опису зовнішності людини «Моя матуся» Мета: вчити писати твір з елементами опису зовнішності людини (мами); збагачувати активний словниковий запас; розвивати мовлення... |
Урок розвитку зв ’ язного мовлення Мета : Розширити та узагальнити знання дітей по темі «Весна», вчити висловлювати свої думки в логічній послідовності,збагачувати... |
ЗМ Твір – опис процесу праці за власними спостереженнями в художньому стилі (письмово) Обладнання: роздатковий матеріал, словник іншомовних слів, запис музичного твору, відео – ролик, паперові зірки. Тип уроку: урок... |
Згідно з Конституцією, державними символами України є Державний Прапор... Рівновеликих горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів. Головним елементом великого Державного Герба України є Знак Княжої Держави... |