|
Скачати 70.83 Kb.
|
Тема уроку. Подорож країною Простого Речення (узагальнення знань) Урок у 5 класі Мета уроку: узагальнити й систематизувати набуті учнями знання про будову простого речення, головні та другорядні члени; закріпити вміння розпізнавати їх у реченнях, удосконалювати пунктуаційну грамотність учнів; поглиблювати інтерес до вивчення мовного матеріалу, розвивати мовну пам’ять та творчі здібності, уміння систематизувати, узагальнювати, робити висновки; виховувати спостережливість, повагу до слова, любов до природи, її краси та неповторності Методи, прийоми і форми роботи: «Проблемне запитання», «Мікрофон», «Навчаючи – учусь», метод «Прес», спостереження, дослідження, творче конструювання, робота в групах Тип уроку: урок – подорож. Обладнання: таблиці, схеми, кросворди, малюнки. Хід уроку ■ Організація класу. ■ Забезпечення емоційної готовності до уроку. Самонавіювання. Епіграф до уроку Вийду в поле, стану серед жита, Задивлюся в небо голубе. Земле рідна, скільки буду жити, Стільки і любитиму тебе. М.Луків ■ Вступне слово вчителя. Оголошення теми, мети, завдань уроку. Сьогодні у нас незвичайний урок! Ми вирушаємо у захоплюючу мандрівку країною Простого Речення. Як і всяка подорож, вона буде дуже цікавою. А ще допоможе вам ближче познайомитись з її мешканцями. Сподіваюсь, що жителі Простого Речення будуть задоволені вашими чудовими знаннями. Щоб залишились про подорож незабутні спогади, кореспондент (один із учнів) поділиться враженнями від неї в прозовій або поетичній формі. - Отже, ми знаходимось на вулиці Простого Речення. ■ «Мікрофон».
- Правильно! Тому головною будівлею на вулиці Простого Речення є замок Підмета і Присудка. ■ Щоб відчинити браму замка потрібно виконати перше завдання. Слайд 1 Визначити вид речень за метою висловлювання, виділити граматичні основи. Хто з нас не любить природу. Важко жити серед асфальту та кам’яного громаддя висотних будинків. І мені, і тобі хочеться пробігти росяним лугом. Вирушай на природу! Відпочинь у лісовому затишку. - Пояснити написання слова кам’яного. ■ У якому реченні присудок є складеним? Визначте його вид. (Пояснити, скориставшись методом «Прес»). - Ось ми підійшли до будинку Підмета і Присудка. Але диво! Вони сваряться. Присудок стверджує, що діти часто їх плутають, особливо тоді, коли вони обидва виражені іменниками. Як же помирити Підмета і Присудка? Яким правилом потрібно скористатись? (Вживання тире між підметом і присудком) - Якщо ви правильно виконаєте наступне завдання, то зможете помирити головних членів речення. ■ Робота біля дошки. Поставити у реченнях розділові знаки, пояснити їх вживання. Осінь – найкраща пора року. Хризантеми – квіти осені. Берізка була ніжна, замріяна. Повітря свіже, прохолодне. - Гостя замку – Пунктуація – підготувала для вас, діти, цікаве повідомлення. Але спочатку ви маєте пригадати, хто ж така ця Пунктуація? (відповіді учнів). ■ Дослідження Пунктуації. Слайд 2 Кома і крапка – це найдавніші розділові знаки, які з’явилися у перших друкованих книгах XVІ ст.. Кома – слово з латинської мови, і в ній воно мало таке значення: кую, б’ю, відділяю. Крапка – це переклад латинського слова пунктум. Це слово дало такі назви: пункт, пунктуація, пунктограма. - У країні Простого Речення живуть ще Додаток, Означення, Обставина. Чи знаєте ви їх? ■ Завдання в групах. Слайд 3 І група. У поданих реченнях підкреслити головні та другорядні члени. Непомітно і швидко надійшла осінь. Мабуть, давно вже чекала вона свого часу. ІІ група. У поданих реченнях підкреслити головні та другорядні члени, вказати, якими частинами мови вони виражені. Сумними ключами летять у вирій журавлі. Кожного ранку над землею стелиться холодний туман. ІІІ група. Виконати синтаксичний розбір вказаних речень. Здається, що берізка вбралася у святкову сукню. Листя з дерев опадає, дмуть холодні вітри. ■ Гра «Жива схема речення». Кожен учень отримує картку з графічним зображенням головного чи другорядного члена речення. Учитель читає речення, а діти шикуються у відповідному порядку, утворюючи живу схему. Речення для схеми. Непомітно надійшла барвиста осінь. Летять у вирій журавлі та гуси. Я люблю осінню прохолоду. Незабаром розпочнеться золотий листопад. - А ось і провулок Однорідних Членів. ■ Знайти речення з однорідними членами. Пояснити розділові знаки. (Слайди 4, 5) Слайд 4 Шумить ліс і сперечається з дужим вітром. В небосхилі дзвінко курличуть журавлі. Усе навколо завмерло: і трави, і дерева, і кущі. Листя з дерев опадає, дмуть холодні вітри. Золота берізка опустила свої віти і журиться. (О.Копиленко.) Ніхто й не запримітив ранкового приморозку, а квіти зав'яли. Від груш-дичок вечорами і ранками пахло терпкою грушевою есенцією, а в полі — стернею і осінню. (За Ю. Збанацьким). ■ Словникова робота. Підібрати синоніми до слова небосхил. Слайд 5 ОСІНЬ ЗОЛОТА ОСІНЬ Висне небо синє, В парках і садочках, Синє, та не те; На доріжки й трави, Світить, та не гріє Падають листочки Сонце золоте. Буро-золотаві. Де не глянь, навколо Оголилось поле Килим кольористий, Од серпа й коси; Віти напівголі Ніде приліпитись Й небо синє-чисте. Крапельці роси. Метушні немає, Тиша й прохолода – Темная діброва Осінь золотая Стихла і мовчить; Тихо-ніжно ходить. Листя пожовтіле К. Перелісна З дерева летить. Я. Щоголів - Кожна подорож, якою б цікавою не була, завжди трішки втомлює. Тому нас, мандрівників, чекає відпочинок у парку Означень. Уявіть себе серед чарівної осінньої природи: ніжне розмаїття кольорів, шепіт трав, дерев, шум вітру, шелест опалого листя, далекі звуки-передзвони журавлів, плескіт води – все це немовби музика, музика осені, яка заспокоює, повертає сили, дарує естетичну насолоду. Такий відпочинок допомагає побачити красу природи, її неповторність, а ще може надихнути на творчість. Адже краса осені не може залишити нас байдужими. ■ Творче завдання. І група. Написати твір-мініатюру «Золотокоса красуня-осінь» ІІ група. Скласти 3-4 речення на тему «Краса осені» ІІІ група. Підібрати прикметники-означення до слова осінь. За бажанням ввести їх у поширені словосполучення. Слайд 6 ■ Перевірка. ■ Рецензія. ■ Слово кореспонденту. ■ «Незакінчене речення» Наша мандрівка наблизилась до кінця,висловіть свої враження від подорожі, якою вона була? Чи сподобалась? Ваші пропозиції.
- Діти, ви звичайно помітили, що в країні Простого Речення є ще багато дуже цікавих місць. Думаю, ви здогадуєтесь, що ми ще не один раз на уроках української мови будемо вирушати у подорож країною Знань. Набирайтесь сил та терпіння. Успіхів вам у вивченні рідної мови! |
Інтегрований урок з української літератури та географії в 6-му класі Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів, набуті у процесі вивчення теми «Гідросфера» |
УРОК №70 Тема уроку Мета уроку: систематизувати й узагальнити знання та уміння учнів з геометрії за 8 клас |
Уроку по фізиці з учнями 9-А класу ТЕМА : «МАГНІТНЕ ПОЛЕ» МЕТА: Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Магнітне поле»; розвити логічне мислення, інтерес до вивчення фізики; виховати... |
УРОК №11 Тема уроку Мета уроку: узагальнити та систематизувати вивчений матеріал з теми, підготувати учнів до контрольної роботи |
Уроку: Урок узагальнення та систематизації знань Мета уроку: Узагальнити й систематизувати знання учнів про виробництво електроенергії на електростанціях різних типів |
Узагальнити і систематизувати знання учнів із загальної географії;... Обладнання: картки для тестування, картки із назвами ігрових категорій, сигнальні картки |
УРОК №47 Тема уроку Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання, вміння та навички учнів з теми; розвивати навички самоконтролю |
Уроку. Узагальнення і систематизація знань з теми «Складносурядне речення» Мета уроку: узагальнити і систематизувати вивчений матеріал про складносурядні речення |
Урок з алгебри та географії у 7 класі. Тема уроку Освітня: узагальнити та систематизувати знання учнів про системи рівнянь, способи їх розв’язування, формувати навички розв’язувати ... |
Тема. Особливості структури та семантики сполучникових, безсполучникових... Мета. Узагальнити і систематизувати знання учнів з синтаксису складного речення, набуті в попередніх класах, перевірити рівень оволодіння... |