Узагальнити і систематизувати знання учнів із загальної географії; вчити учнів використовувати на практиці в нестандартних умовах набуті на уроках географії


Скачати 77.33 Kb.
НазваУзагальнити і систематизувати знання учнів із загальної географії; вчити учнів використовувати на практиці в нестандартних умовах набуті на уроках географії
Дата18.12.2013
Розмір77.33 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Географія > Урок
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА

«ГЕОГРАФІЧНА МОЗАЇКА»
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів із загальної географії; вчити учнів використовувати на практиці в нестандартних умовах набуті на уроках географії знання та вміння; сприяти розвитку творчих здібностей учнів шляхом виконання творчих завдань; підвищувати інтерес школярів до вивчення географії своєї країни; виховувати самостійність та командний дух змагання, пізнавальний інтерес до предмета, екологічну свідомість.

Обладнання: картки для тестування, картки із назвами ігрових категорій, сигнальні картки.

Місце проведення: актовий зал

Умови гри: під час проведення гри головне завдання кожної з трьох команд – набрати найбільшу кількість балів. Журі підводить підсумки кожного конкурсу і наприкінці гри оголошують загальні результати. Сума балів для оцінювання оголошується перед кожним новим конкурсом.

Хід гри

І тур «Географічний світлофор»
Ведучий зачитує різні твердження, а учасники кожної команди повинні за допомогою сигнальних карток червоних і зелених підтвердити або спростувати його.
1. Найменшим материком світу є Антарктида. (ні)

2. Україна – найбільша європейська держава (так)

3. У Північній півкулі хвойні ліси називають тайгою (так)

4. Африка є лідером за кількістю копитних на км² (так)

5. Причиною виникнення тайфунів в океані є землетрус (ні)

6. Найкоротшу навколосвітню подорож можна зробити, перебуваючи на полюсі.(так)

7. Новий рік в Австралії починається 1 липня.(так)

8. 2012 рік буде високосним.(так)

9. Річка Дністер бере початок з невеликого льодовика в Українських Карпатах.(ні)

10. Остаточно кулястість Землі підтвердив Юрій Гагарін.(так)

11. Масштаб 1:100 означає, що в 1 см – 100 метрів.(ні)

12. Опади на Волинь приносять пасати з Атлантичного океану.(ні)
ІІ тур «Географічний алфавіт»
Ведучий зачитує тести та варіанти відповідей, команди повинні через 3 с. підняти картку з правильним варіантом.
1. Яким кольором на фізичній карті світу позначають низовини?

А. зеленим; Б. жовтим; В. оранжевим; Г. коричневим.
2. В якій великій річці світу водиться хижа піранья?

А. Ніл; Б. Муррей; В. Амазонка; Г. Оріноко.
3. Через яке місто проходить нульовий меридіан?

А. Амстердам; Б. Париж; В. Вашингтон; Г. Лондон.
4. Яке з даних морів омиває Україну?

А. Біле; Б. Чорне; В. Червоне; Г. Жовте.
5. В якій природній зоні поширена лише трав’яна рослинність?

А. савана; Б. тропічна пустеля; В. степ; Г. лісотундра.
6. Перетин паралелей і меридіанів на географічній карті створюють

А. географічні координати; Б. градусну сітку; В. паралельну сітку; Г. глобус.
7. Яке озеро є найглибшим на Україні?

А. Байкал; Б. Синевир; В. Світязь; Г. Верхнє.
8. Яка паралель має довжину 40000 км ?

А. екватор; Б. пн. тропік; В. полярне коло; Г. усі паралелі одинакові.
9. До басейну якого океану належить Азовське море?

А. Індійський; Б. Тихий; В. Атлантичний; Г. до жодного.
10. Який материк має форму гігантського трикутника?

А. Антарктида; Б. Австралія; В. Африка; Г. Пд. Америка.
11. Який прилад допомагає зорієнтуватися на місцевості?

А. гномон; Б. компас; В. анемометр; Г. флюгер.
12. Який меридіан є лінією зміни дат?

А. нульовий; Б. 90° сх..д.; В. початковий; Г. 180° д.
Журі підсумовує отримані бали за два тури і оголошує попередні результати. Команда, що є лідером за підсумками двох турів першою обирає собі тему.
ІІІ тур «Улюблена тема»
Тема 1 «Моя Україна»

1. Яке місто на Україні називають містом Лева? (Львів)

2. Яку корисну копалину видобувають в Донбасі? (вугілля)

3. Який заповідник є найстарішим на Україні? (Асканія-Нова)

4. Скільки православних лавр є на Україні? (три)

5. Яка українська річка бере початок в Росії з болота Аксентіївський Мох? (Дніпро)

6. Яке дерево найчастіше зустрічається у борах? (сосна)

7. Яке озеро в Карпатах назване в пам’ять про двох закоханих? (Синевир)

8. В якій природній зоні поширені чорноземи? (степ)

9. Як називається Малий Герб України? (тризуб)

10. Назвіть найбільшу тварину України, яку вдалося повернути в середині ХХ ст. (зубр)
Тема 2 «Світовий океан»

1. Як називають п’ятий океан? (Південний)

2. Назвіть найвужчий океан світу. (Атлантичний)

3. Уламки льодовика, що вільно плавають в океані. (айсберг)

4. Найбільший мешканець Світового океану. (кит)

5. Вузька смуга води, що розділяє суходіл і сполучає частини океану. (протока)

6. Острови в Тихому океані, що постраждали від землетрусу 11 березня 2011 р. (Японські)

7. Яким кольором на карті позначають холодні течії? (синім)

8. До якого океану відноситься Червоне море? (Індійський)

9. Які явища виникають в морях під дією тяжіння Місяця? (припливи)

10. Острів в Індійському океані, про який знятий однойменний мультфільм. (Мадагаскар)
Тема 3 «Географічні відкриття»

1. Хто у 1492 році відкрив береги Америки? (Х. Колумб)

2. Як називається відомий прилад, який Мартін Бехайм створив як «земне яблуко»? (глобус)

3. Який венеціанський купець вперше із європейців відвідав Китай, витративши на це 25 років? (Марко Поло)

4. Який материк через погодні умови не зміг відкрити Джеймс Кук? (Антарктида)

5. Хто здійснив першу навколосвітню подорож? (Ф. Магеллан)

6. Яку країну шукав на заході Х. Колумб? (Індія)

7. Ким був відомий мандрівник, що відкрив найширшу і найглибшу протоку в світі, Ф. Дрейк? (пірат)

8. Що відкрили Р. Амундсен і Р. Скотт? (Південний полюс)

9. Назву якому океану дав Ф. Магеллан? (Тихий)

10. Яку рослину привіз в Європу Х. Колумб, що стала причиною поширення згубної звички? (тютюн)
Тема 4 «Секрет»

1. Найдовша річка на Землі. (Ніл)

2. Найглибше місце в Світовому океані. (Маріанський жолоб)

3. Найсолоніше озеро у світі. (Мертве море)

4. Найбільший острів. (Ґренландія)

5. Найбільша за площею пустеля світу. (Сахара)

6. Найвища вершина Землі. (Джомолунгма)

7. Найглибший каньйон світу (Колорадо)

8. Найбільша сухопутна тварина. (слон)

9. Найповноводніша річка світу. (Амазонка)

10. Найвищі гори світу. (Гімалаї)
Тема 5 «Тварини»

1. Тварина, яку першою приручила людина. (собака)

2. Птах, що підкидає свої яйця в інші гнізда. (зозуля)

3. Цих тварин можна зустріти лише в парку юрського періоду. (динозаври)

4. Багато хто вважає, що цей птах приносить дітей. (лелека)

5. Кого боїться слон? (мишу)

6. Яку африканську тварину називають царем звірів? (лева)

7. Найбільший нелітаючий птах на Землі. (страус)

8. Яку тварину називають «кораблем пустелі»? (верблюда)

9. Найменший птах, що літає хвостом уперед. (колібрі)

10. Тварина-символ Антарктиди. (пінгвін)
Тема 6 «Рослини»

1. Рослина-символ усіх мексиканців. (кактус)

2. Цю квітку називають «синіми очима в житі» (волошка)

3. Насіння цієї рослини в Середньовіччі привозили в Європу з далекої Індії, за нього платили золотом, а сьогодні – це звичайна приправа. (перець)

4. В Африці плоди цієї трави називають їжею для мавп, а для нас – це екзотичний фрукт. (банан)

5. Дерево-символ Нового року. (ялина)

6. Хоча ця рослина родом з Пд Америки, українці вважають її другим хлібом. (картопля)

7. Дерево, з бобів якого роблять шоколад. (какао)

8. Яку квітку називають королевою квітів? (троянда)

9. Які горіхи в середині мають молоко? (кокос)

10. З якої рослини на Україні роблять цукор? (буряк)
Тема 7 «Космос»

1. Прилад для спостереження за небесними тілами. (телескоп)

2. Єдина зоря Сонячної системи. (Сонце)

3. Назва єдиного природного супутника Землі. (Місяць)

4. Скільки часу триває доба на Землі? (24 години)

5. Зірка із сузір’я Малої Ведмедиці, за допомогою якої визначають напрям на північ. (Полярна)

6. Яке небесне тіло має голову і хвіст? (комета)

7. За скільки діб Земля обертається навколо Сонця? (365 діб)

8. Планета-сусідка Землі, яку називають «червона планета». (Марс)

9. Скупчення зірок, яке вказувало в минулому дорогу до солі. (Чумацький Шлях)

10. Найближча планета до Сонця. (Меркурій)
Журі підсумовує результати усіх трьох турів; команда, яка набрала найменше балів вибуває зі змагання. А переможця визначить двобій.
Тур IV «Географічне асорті»

1. Лікар, який лікує зуби. (стоматолог)

2. Героїня французької казки, що повинна повернутися додому до 12 години ночі. (Попелюшка)

3. Хто такий Леонід Каденюк? (Перший космонавт незалежної України)

4. Збірник географічних карт. (Атлас)

5. Альбом для малювання з географії. (контурна карта)

6. Місце на Землі, де сходяться усі меридіани. (полюс)

7. Тварина, яка через довгу шию не може їсти траву. (жирафа)

8. Наука, що вивчає природу Землі. (географія)

9. Людина, яка робить зачіски. (перукар)

10. Холодний і солодкий десерт з молока. (морозиво)

11. Яка пора року зараз в Антарктиді? (осінь)

12. Найпопулярніша начинка для пирогів. (мак)

13. Національні штани справжнього українця (шаравари)

14. На який материк вирушив Айболить рятувати хворих звірят? (Африка)

15. Яку українську річку в минулому називали Славутич? (Дніпро)

16. Цією південноамериканською рослиною в минулому намагались отруїти короля, а сьогодні з її ягід роблять пікантні кетчупи. (помідор)

17. Художньо розмальоване великоднє яйце. (писанка)

18. Найвищі гори в Україні. (Українські Карпати)

19. Що витікає з вулкана під час виверження? (Лава)

20. Гриб, що отримав назву за схожість із лісовим звіром. ( лисичка)

Підсумки гри: журі оголошує переможця за результатами усіх чотирьох турів, нагородження учасників та переможців.

Використана література



  1. Вовк В.Ф. Тиждень географії в школі. – Х.: Вид-во «Ранок», 2009. – 144 с. – (Бібліотека творчого вчителя).

  2. Все для вчителя. Всеукраїнський практичний бюлетень - № 31, 2004.

  3. Все для вчителя. Всеукраїнський практичний бюлетень - № 9 – 10, 2005.

  4. Все для вчителя. Всеукраїнський практичний бюлетень - № 9 – 10, 2006.

  5. Все для вчителя. Всеукраїнський практичний бюлетень - № 5, 2007.

  6. Географія після уроків. – Х.: Вид. група «Основа», 2007. – 128 с. – (Б-ка журн. «Географія»; Вип. 3 (39)).

  7. Географія та основи економіки в школі. - № 4, 2007

  8. Нестандартні уроки з фізичної географії. – Х.: Вид. група «Основа», 2012. – (Б-ка журн. «Географія»; Вип. 9 (105)).

  9. Позакласний час. - № 9 – 10, 2004.

  10. Стадник Г.О. Захоплююча географія. 6 клас. - Х.: Вид. група «Основа», 2011. – (Б-ка журн. «Географія»; Вип. 11 (95)).

  11. Тиждень географії у школі / Упоряд. В.М. Андрєєва. – Х.: Вид. група «Основа», 2005. – (Б-ка журн. «Географія»; Вип. 4 (16)).

  12. Цікаво вивчаємо географію. Ігри, конкурси, змагання / Автор-упоряд. С.Л. Капіруліна. – Х.: Вид. група «Основа», 2010. – (Б-ка журн. «Географія»; Вип. 12 (84)).

Схожі:

Інтегрований урок з української літератури та географії в 6-му класі
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів, набуті у процесі вивчення теми «Гідросфера»
Урок з алгебри та географії у 7 класі. Тема уроку
Освітня: узагальнити та систематизувати знання учнів про системи рівнянь, способи їх розв’язування, формувати навички  розв’язувати ...
З досвіду використання методики інтерактивного навчання для формування...
Навчальний матеріал подається не в описовій формі, а в проблемно пошуковій з опорою на попередні знання з основ наук, життєвий досвід...
Розвиток логічного мислення, активізація розумової діяльності, пізнавальної...
Географія –наука дуже давня і разом з цим молода, складна і цікава, відома і невідома. Тому у викладання географії вимагає високої...
ПРОФЕСІЙНИЙ ГІРНИЧИЙ ЛІЦЕЙ М. КОМСОМОЛЬСЬКА
Навчальна: систематизувати та узагальнити знання та вміння учнів з теми «Циліндр»; вивчити конус та його елементи; застосувати математичні...
Вікторина-тест «Весела хімія»
Пропоную до вашої уваги веселу тест-вікторину для учнів 8 класу. Подібні заходи допомагають сформувати інтерес і привернути увагу...
Тема: «Основні класи неорганічних сполук»
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про класифікацію, номенклатуру, фізичні та хімічні властивості оксидів, кислот,...
Хімічне кафе «Кислоти»
Цілі: узагальнити й поглибити знання учнів про склад, фізичні, хімічні властивості, застосування та одержання кислот; формувати вміння...
Інтегрований предметний тиждень історії та географії
Мета проведення: популяризувати краєзнавчу роботу серед молоді; викликати інтерес учнів до історії та географії рідного краю; показати...
Сценарій математичної гри для учнів 5 класу
Узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Натуральні числа. Геометричні фігури і величини»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка