Урок розвитку зв ’ язного мовлення


Скачати 63.94 Kb.
Назва Урок розвитку зв ’ язного мовлення
Дата 27.12.2013
Розмір 63.94 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Туризм > Урок
Урок розвитку звязного мовлення

2 клас

Автор:

Руденко Наталія Анатоліївна

Вчитель початкових класів

Озерського НВО

Бородянського району.

Тема : Зустріч з весною

Мета : Розширити та узагальнити знання дітей по темі «Весна», вчити висловлювати свої думки в логічній послідовності,збагачувати активний словник учнів. Розвивати творчі здібності, смислову та образну пам’ять, вміння узагальнювати. Виховувати почуття прекрасного, турботливе ставлення до природи.

Обладнання : слайди про весну, грамзапис П.І.Чайковського «Пори року», Вівальді «Весна», приз(коровай), малюнок – голе дерево (листочки).

Клас поділений на дві команди

На дошці вислови : « Книга вчить, як на світі жить» , «Знання – сонце, книга – вікно».

Хід уроку

Лунає музика Вівальді «Весна»

Вчитель.

Привітанням журавля

Я пробуджую поля,

Небеса і ручаї

Та заквітчую гаї.

І усякий мене зна.

Відгадали? Я - … (Весна)

Сьогодні, діти, ми проведемо з вами незвичайний урок. Ви готувались до цього уроку , читаючи художню літературу, слухаючи музику, все це було присвячені темі «Весна». І допомогли вам багато в цьому наші найкращі помічники і друзі – книги. Давайте розтлумачимо прислів’я, записані на дошці.

Отож, діти, всі ми попрацювали добре, а тому проведемо з вами сьогодні урок-змагання, Урок КВК. Вас чекають конкурси,я надіюсь, що ви покажете свою кмітливість.

На словесному ринзі сьогодні зустрічаються команди «Читайка» і команда «Книголюб». А втім, розповідайте про себе самі.

1 конкурс. «Візитна картка»

(слайд №2)

Команда «Читайка»

Ми – читайки,

Ми – всезнайки,

Носа вам ми утремо,

Коровай заберемо.

Команда «Книголюби»

Книголюби – молодці,

Залюбки читаємо,

Перемогу в боротьбі

Здобути бажаємо.

Вчитель. Ну що ж, якщо команди готові, то розпочнемо літературні бої.

( Максимальна оцінка – 3 бали )

II конкурс. «Хто більше»

(слайд №3)

Вчитель. Перевіримо, хто з вас спостережливий, хто по дорозі до школи помітив більше «весняних» слів.

(Члени команди по черзі називають «весняні» слова, не повторюючи їх. Хто назве останнє слово, той переможе ).

( Максимальна оцінка – 3 бали )

III конкурс. «Вікторина»

(слайд №4)

( Запитання кожній команді по черзі, правильна відповідь зараховується ).

  1. Назвати ознаки весни.

  2. Які свята є навесні?

  3. Які твори про весну читали?

  4. Назвати весняні місяці.

  5. Яких перелітних птахів знаєте?

  6. Назвати весняні квіти.

  7. Яка квітка завітає першою?

  8. Коли ми святкуємо день матері?

  9. Які тварини пробуджуються від сплячки?

  10. Назвати весняні пісні.

( Максимальна оцінка – 3 бали )

IV конкурс. «Крилатий»

(слайд №5)

Хто добере більше прикметників до «весняних» слів:

  • Небо – блакитне, чисте, вмите…..

  • Сонечко – весняне, тепле…

  • Хмарки – легкі, химерні…

  • Підсніжники – усміхнені…

  • Проліски – несміливі…

  • Струмок – веселий, співучий…

  • Тепло – лагідне, щире…

  • Природа – святкова…

( Максимальна оцінка – 3 бали )

V конкурс. «Конкурс капітанів»

(слайд №6)

  • Кожний капітан повинен придумати для суперника будь-які два речення, що містять слова з переносним значенням, а той – щонайкраще і найцікавіші пояснення даних речень

(Переможе той, чий варіант пояснення кращий, і читає слова найцікавіше ).

(Максимальне оцінювання – 3 бали. )

VI конкурс «Гостре око»

(слайд №7)

Вказати, якнайбільше кольорів, яких не було взимку, і з’явилися у весняних період.

( Максимальна оцінка – 3 бали )

VII конкурс «Ми - художники»

(слайд №8)

Вчитель. Ви дуже добре помітили кольори весни, а тому можемо сміливо приступити до нового конкурсу. Ваше завдання :намалювати малюнок на тему «Чарівна весна іде».

( Максимальна оцінка – 3 бали )

Звучить музика П.І. Чайковський «Пори року»

VIII конкурс «Ми – поети»

(слайд №9)

Вчитель. Ви дуже добре рухаєтесь вперед. Я побачила, що ви любите весну, пробудження природи. Весна допомогла вам стати поетами. Добавимо рифму, щоб вийшли вірші. Спробуємо?

Скажіть,яка іде весна?

Чарівна, ….(ніжна).

І раді всі міста і села,

Бо це прийшла весна… (весела).

Хоч де-не-де ще й сніг лежить,

Та вже дзвінкий струмок…(біжить).

Веселе сонечко розквітло,

Весна летить прозора й … (світла).

На трави розсипа росу,

Дарує щастя і …( красу).

У квіти землю одягає

І пісні радості … (співає).

А по шляху весняному

Вертаються пташки …( додому).

Весні завжди радіють діти,

Летять метелики на … (квіти).

І скрізь весні лунає слава,

Вона квітуча і …(яскрава).

Весна іде,немов царівна,

Зелена,сонячна … (чарівна).

Як не любити нам її,

Коли співають … (солов’ї).

Весна легка і животворна,

І гомінлива й … (неповторна).

( Максимальна оцінка – 3 бала)

IX конкурс. « Майстри поетичного слова»

(конкурс декламаторів)

(слайд №10)

Вчитель. Ви добре справились із попереднім конкурсом, можете писати вірші. А зараз перевіримо, позмагаємося, як ви можете читати вірші поетів з душею, артистично.

( Діти читають на конкурс вірші про весну )

(Максимальна оцінка – 3 бали ).

X конкурс. « З бабусиної скриньки»

Вчитель. У підготовці до КВК ви зверталися за допомогою лише до книжок, а й до своїх мудрих старших порадників – бабусь. Подивимось, яка з бабусь розповіла вам більше прикмет про весну. Виграє та команда, яка закінчить останньою називати прикмети.

  • Ластівка прилетіла – незабаром грім загримить.

  • Рано прилетіли жайворонки і граки – буде рання весна.

  • Зозуля стала кувати – морозу більше не бувати.

  • Довгі бурульки - на довгу весну.

  • Із берези витікає багато соку - на дощове літо.

( Максимальна оцінка – 3 бали )

XI конкурс. «На музичній хвилі»

(слайд №11)

А зараз кожна команда представить заздалегідь підготовлені музичні твори про весну.

( Максимальна оцінка – 4 бали )

XII конкурс. « У кого швидше прокинеться дерево»

(слайд №12)

Вчитель почергово дає загадки та завдання на весняну тематику. Кожна правильна відповідь дає право прикріпити до дерева «листочки».

( Максимальна оцінка – 4 бали )

Підсумок

Вчитель. Ну що ж, шановні ерудити! Саме так я маю право вас назвати. Ви порадували і мене, і весну своїми розумними голівками. І на душі стало радісно, світанково. Весна – це світанок року. Все оживає навкруги з приходом весни, а ваше навчання – це початок великої роботи, великого творчого пошуку. І ви довели сьогодні, що можете ступати в палац Науки, зможете розгадувати її таємниці. Весна сьогодні приготувала сюрприз обом командам. Цей запашний коровай – знак і символ добробуту нашого. Нехай буде вам нагородою за сьогоднішню працю. Смачного всім!

Схожі:

Урок з розвитку зв*язного мовлення «Стаття в газету на морально етичну...
Урок з розвитку зв*язного мовлення «Стаття в газету на морально – етичну тему «Повага й любов до рідного слова», 11 клас
Тема. Урок розвитку зв язного мовлення. Переказ тексту «Герб-тризуб» Мета
Обладнання: демонстраційний матеріал «Моя країна — Україна», плакат «Державні символи України»
Уроку розвитку зв'язного мовлення, урок-дослідження
Тема. Письмовий твір-роздум (стаття) публіцистичного стилю на морально-етичну тему „У чому щастя людини? (2 уроки)
ЗМ Твір – опис процесу праці за власними спостереженнями в художньому стилі (письмово)
Обладнання: роздатковий матеріал, словник іншомовних слів, запис музичного твору, відео – ролик, паперові зірки. Тип уроку: урок...
Тема. Розвиток зв’язного мовлення
Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Будова тексту. Відновлення деформованих речень
Урок розвитку зв’язного мовлення №1 Творчий переказ тексту «Відпочинок на морі»
Державний Гімн України. Мова — жива скарбниця історії народу. Мова і мовлення. Збагачення мови новими словами. Утворення нових слів....
Урок розвитку зв’язного мовлення. Форма проведення. Складання колективного...
Твір-опис природи на основі особистих вражень у художньому стилі за простим планом
Урок розвитку зв’язного мовлення Твір з елементами опису зовнішності людини «Моя матуся»
Мета: вчити писати твір з елементами опису зовнішності людини (мами); збагачувати активний словниковий запас; розвивати мовлення...
«Проектна діяльність на уроках позакласного читання і розвитку зв’язного мовлення»
Участь у проектній діяльності сприяє вмінню самостійно працювати. Діти опановують навички розвиненого мовлення, що дає можливість...
Урок з розвитку зв’язного мовлення. Твір на тему: «Моє село.»
«Текст», вчити розрізняти типи текстів, складати тексти – розповіді за планом та опорними словами на визначену тему; збагачувати...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка