|
Скачати 93.84 Kb.
|
Ворок Н.О. Учитель початкових класів Карлавської ЗОШ І-ІІІ ст.№4 Тема . Розвиток зв’язного мовлення. Будова тексту. Відновлення деформованих речень. Мета. Поглиблювати знання учнів про будову тексту. Вчити відновлювати текст з деформованих складових частин. Закріплювати вміння розрізняти окремі речення і текст. Розвивати творчі здібності учнів. Виховувати працьовитість, любов до природи і рідного слова. Хід уроку.
Дихальні вправи за методикою А. Стрельникової ( долоньки, насос, кішка) Як зробити день веселим? Усміхнися всім навколо: Небу, сонцю, квітам, людям. І тоді, обов’язково, День тобі – веселим буде!
Я відкрию, діти, вам «Секрет-правило», що допомагає виправити поганий настрій: подумай про хороше і буде тобі добре! Тож, настрій з якої склянки ми беремо сьогодні на урок. ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
ІІІ. Відгадування загадки. Я труд поважаю, Все літо літаю У поле, до гаю, Збираю медок Із різних квіток (Бджола) IV. Слухання музики. (М.Римський – Корсаков «Політ джмеля», уривок з опери «Казка про царя Солтана»). - Що ви уявили? (Демонстрація малюнків з зображенням бджоли і джмеля).
V. Каліграфічна хвилинка. Б б бд дж бджола джміль Бджола мала, а й та працює.
Завжди Женя бджіл дражнив. Женю бджоли не жаліли — та дражнила нажалили! — Знай! VІ. Робота над мовним матеріалом.
ХТО? ___________ ЯКА? ______,______ ЩО РОБИТЬ? __________,___________,__________ АСОЦІАЦІЯ
Ліс сад мед Лісок … … Лісочок … …
Шкарома лошкаво кафіал Ромашка волошка фіалка Чи ви, діти, знаєте, що влітку Бджілки не минають жодну квітку? А чому, самі ви розкажіть VІІІ. Читання акровірша. Носять цей цукристий сік Ех і дружні бджоли з цвіту! Кожна з них із року в рік Так бере його щоліта. А для тебе не секрет, Роблять з чого бджоли мед?
Х. Складання тексту з деформованих речень. ( навчання у русі) - Правильно побудуйте кожне речення Бджілки, із, прокинулися, разом, сонечком. полетіли, поле, на, Вони. фіалку, По, дорозі, побачили. соку, напилися, Бджілки, додому, й, прилетіли. Віднови текст. Поміняй речення місцями. Бджоли (Бджілки прокинулися разом із сонечком. Вони полетіли на поле. По дорозі побачили фіалку. Бджілки напилися соку й прилетіли додому).
ХІ. Фізкультхфилинка.( вправи для очей з використанням зорово-координаторного тренажера) ІІ. Виступ учнів.
Історик На території України бджоли водилися з дуже давніх часів. Найдавнішому зображенню бджоли на стіні печери – 15 тисяч років. Любили займатися бджільництвом українські козаки. У них було 20 тисяч пасік. Відомими були пасіки Івана Сірка, Богдана Хмельницького, Семена Палія.
А пасічник – «угодний Богові чоловік». А здобути професію пасічника можна у Полтаві в Аграрному технікумі.
Пасічник Заводячи пасіку, вибирають місця, зручне для бджіл, поблизу дерев і кущів, добре освітлене сонцем. Добре, якщо поруч ростуть липи або є гречане поле. «Мед і гречка» - брат і сестра», - кажуть пасічники.
Лікар Доросла людина може з’їдати 100-150 г меду за день. Щоб він краще засвоївся, треба приймати за 1.5 – 2 години до їжі. Дітям краще давати мед з іншою їжею: з кашею, фруктами або чаєм. Дітям достатньо 1-2 чайних ложок на день. Медом лікують застуду, застосовують для видалення мозолів, лікування наривів.
Математик Бджолина сім’я складається з: 1 – царівни – матки, 2 тисяч трутнів, 60 тисяч робочих бджіл, 62001 бджола – це жителі вулика. Цікаво знати: За час квітування липи бджолина сім’я заготовляє 50 – 70 кг меду. Щоб зібрати 5 – 6 кг меду з гречки, це трудівниці повинні відвідати 8 – 9 мільйонів квіток. ХІV. Виконання завдань на картках-сотах.
Каже: Доброго вам __________! (ранку) Як вам, бджілко ночувалось? Чи дощу не ______? (почувалось) Виглядає бджілка з хати:
Цей дзвіночок – як намет, Тільки дощ – як __________( кулемет)
Їй на місці не ________ (сидиться) Над садком вона літає,
«Я у лісі не ______(жила) Я не вчилася у школі, Бо шукала мед у _____,(полі) Але з дітками ______(дружу) Їм співаю: «жу-жу-жу».
Носить мед у вулик _______( свій) Працювати бджілки охочі – З ранку трудяться до _______( ночі)
Все літає та _______( літає) «Я медок вам ношу, Не чіпайте, бо _______( вкушу)
Працювати не ______:(ліниться) Мед збирає з квіточок Для слухняних ______(діточок)
Між барвистих _______(квіточок) Так вже хвостиком вертів – Маку бджілку ______(зачепив)
Джу – джу, джу –джу, Зрідка ніжками ________,(ходжу) До квіток я підлітаю, Ніжками пелок_____.(збираю) ХVІ.
Бджілка летить ( Яка?)____ бджілка_____летить ( звідки?)_______ ( куди?)_____ ( по що?)_________ .
Неначе густим молоком облиті фруктові дерева. Радість і для невтомних трудівниць – бджіл. Снують вони по квітах, перелазять моторно з однієї квітки на другу. Дружно працюють бджоли, щоб швидше набрати меду.
На краю села в саду є велика пасіка. Тут рівними рядами стоять маленькі дерев’яні будиночки. Це вулики. У них живуть дружні бджолині сім’ї. Бджоли дуже працьовиті.
Бджілка Виручив Василько з біди бджілку. Бджілка хотіла напитися і впала в бочку з водою. Василько кинув на воду листочок. Вилізла на нього бджілка, обсушила крильця і полетіла. Виручив Василько з біди бджілку. 2.За допомогою шнурівки дайте відповідь на запитання. Який це текст (розповідь, опис, міркування)? ХVІІ. Творчі завдання.
Вулики стояли на узліссі. Вітер розносив пахощі меду. Ведмідь вийшов з барлоги, понюхав повітря і швидко почвалав до вуликів.
Літо, голодна, прокинулася, бджола, полетіла, нектар, квіти, повернулася, весела, на пасіку.
Я розкажу вам багато цікавого…
Пригоди бджілки
ХVІІІ. Підсумок уроку.
А ще про бджіл складено багато прислів’їв.
ХІІІ. Хвилинка-веселинка.
Гарячий мед Бджілка в вулик мед несла І Віталику дала. -А чому ж тоді він плаче? -Мабуть, в бджілки мед гарячий! От і сьогодні ці мудрі і роботящі комахи допомогли нам на уроці пригадати вивчений матеріал, навчили нас працювати швидко та ефективно. Ви сьогодні, дітки, трудились, як бджілки. Молодці. |
Тема. Розвиток зв’язного мовлення Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, пам’ятка „Правила написання листа”, аркуші, конверт |
На розвиток зв’язного мовлення 3 год Вступ. Загальна характеристика розвитку французької літератури та культури ХІХ століття, їх стильове розмаїття. Внесок Франції у... |
План конспект відкритого уроку з української мови у 3 класі (розвиток... Обладнання : медіапроектор, мультимедіапрезентації, словники, листочки для визначення настрою, оповідання В. О. Сухомлинського «Чому... |
Тема. Урок розвитку зв язного мовлення. Переказ тексту «Герб-тризуб» Мета Обладнання: демонстраційний матеріал «Моя країна — Україна», плакат «Державні символи України» |
Уроку розвитку зв'язного мовлення, урок-дослідження Тема. Письмовий твір-роздум (стаття) публіцистичного стилю на морально-етичну тему „У чому щастя людини? (2 уроки) |
«Проектна діяльність на уроках позакласного читання і розвитку зв’язного мовлення» Участь у проектній діяльності сприяє вмінню самостійно працювати. Діти опановують навички розвиненого мовлення, що дає можливість... |
Культурна діяльність. Письменники. Введення лексики. Тренування у... Улюблений письменник. Розвиток навичок ситуативного мовлення. Читання тексту про себе |
Урок на тему: Письмо великої букви Й. Свято Йорданя Мета: вчити писати велику букву Й, слова з нею. Формувати навички каліграфічного письма, самоконтролю. Розвивати вміння спостерігати,... |
Урок з розвитку зв*язного мовлення «Стаття в газету на морально етичну... Урок з розвитку зв*язного мовлення «Стаття в газету на морально – етичну тему «Повага й любов до рідного слова», 11 клас |
Тема уроку: Читання. Ю. Ярмиш. Їжачки Розвиток мовлення. Слова ввічливості. Діалог Мета Мета: читання: вдосконалювати навички правильного виразного читання; розвивати усне мовлення шляхом обґрунтування відповідей, групового... |