«Проектна діяльність на уроках позакласного читання і розвитку зв’язного мовлення»
Провідна ідея досвіду:
Участь у проектній діяльності сприяє вмінню самостійно працювати. Діти опановують навички розвиненого мовлення, що дає можливість відчувати себе потрібними, цікавими для оточуючих.
Намагаюся постійно самовдосконалюватися, іти в ногу з часом. Активно працюю над впровадження елементів креативного навчання у роботі з молодшими школярами. Прагну виховати у своїх учнів розуміння того, що у наш час модно бути розумним.
Пропоную декілька розробок уроків позакласного читання і розвитку зв’язного мовлення, проведених в четвертому класі, з елементами проектної діяльності.
Тема: В.О. Сухомлинський. Оповідання для дітей.
1 група. Організувати заочну зустріч з людиною великої душі – В.О. Сухомлинським.
2 група. Організувати виставку творів В.О. Сухомлинського «Добрим серцем світ тримається»
3 група. Інсценізація творів автора. Сприяє самореалізації дитячої особистості, веде в цікавий неосяжний світ почуттів, а через них – до потаємних куточків дитячої душі, до легкого засвоєння знань, умінь і навичок.
4 група. Конкурс: «До якого твору малюнки?»
5 група. Складання пам’ятки «Яким бути»
Тема: «Друга шукай, а знайдеш – тримай».
1 група. Навіть якомога більше казок про дружбу.
2група. Запишіть якомога більше слів пов’язаних з дружбою.
3 група. Продовжити розповідь: «Наступного дня …»
4 група. Продовжити розповідь: «Наступного дня …»
5 група. Напишіть якомога більше мультфільмів про дружбу.
Тема: «М.М. Носов. Оповідання для дітей»
1 група. Автобіографія М.М. Носова.
2 група. «Огірки». Характеристика головних героїв і їх вчинків. Малюнки до твору.
3 група. «Мишкова каша». Переказати твір, охарактеризувати дійових осіб.
4 група. «Жива шляпа». Інсценізація твору.
5 група. «Телефон». Створити ілюстрації до твору.
Тема: «Рудольф Еріх Распе. «Пригоди барона Мюнхаузена»»
1 група. Творчий шлях Р.Е. Распе
2 група. Прочитати «Дивовижне полювання». Дати характеристику барону, намалювати ілюстрації.
3 група. Прочитати «Найправдивіша людина на Землі», дати характеристику барону, намалювати ілюстрації.
4 група. Прочитати «Куріпка на шомполі». Переказ твору.
5 група. Прочитати «Кінь на столі». Переказ твору, намалювати ілюстрації
Тема: «Зимонька – зима». Урок зв’язного мовлення.
1 група. Як готуються люди до зими?
2 група. Український фольклор про зиму.
3 група. Зимові ігри.
4. група. Зимові свята.
5 група. Зимові відчуття і асоціації.
Тема: «Моя тваринка». Урок зв’язного мовлення.
1 група. Зовнішній вигляд тварини, її звички.
2 група. Меню тваринки.
3 група. Як показує свій настрій тваринка.
4. група. Історичні данні про появу цього виду тварин.
5 група. Український фольклор, письменники та поети про цю тваринку.
Тема: «Використання фразеологізмів». Урок розвитку мовлення.
1 група. Робити з мухи слона. Скласти два речення з висловом
2 група. Тримати камінь за пазухою. Дібрати (за допомогою словника) синоніми, скласти два речення.
3 група. Довести до кипіння. Скласти невеличкий твір, застосувавши вислів.
4 група. Замилювати очі. Дібрати антоніми, скласти два речення.
5 група. Повісити носа. Пригадати фразеологізми, пов’язані з носом (крутити носом, задерти носа, тримати ніс за вітром, не показувати носа, носом клювати, не бачити далі свого носа).
ВИХОВНА РОБОТА
Мета і завдання виховної роботи:
Виховувати в учнів любов до свого народу, його мови, традицій;
Виховувати любов до праці, почуття дбайливого господаря своєї школи, бережливого ставлення до шкільного і класного майна;
Вчити дітей вчитись, виховувати почуття відповідальності за доручену справу;
Виховувати бережливе ставлення до природи, дати елементарні поняття з екології;
Здійснювати правове виховання дітей, ознайомлювати з правовою відповідальністю;
Зміцнювати здоров’я дітей, добиватися сумлінного ставлення до уроків фізкультури, спортивних секцій, ранкової фізкультури;
Виховувати повагу до вчителів, старших, батьків;
З метою розширення кругозору організовувати екскурсії і походи.
Екскурсійний проект «Бананова ферма».
1 група. «Художники». Шукають прекрасне в кольорах, лініях форм, розглядаючи екзотичні дерева і кущі.
2 група. «Дегустатори». Визначають аромати, нюхаючи квіти мандарину, апельсину, чорного чаю, роблять висновки про запахи.
3 група. «Дослідники». З’ясовують, як розмножуються екзотичні рослини.
4 група. «Грайлики». Проводять гру «Впізнай рослину за описам».
Практичним втіленням є презентації учнів. Оформлення книги творів і малюнків.
Екскурсія до планетарію.
Всі учні отримали завдання намалювати малюнок і написати про свої враження від побаченого. Утворена книжечка з дитячими роботами.