Прислівник як частина мови Мета


Скачати 47.76 Kb.
Назва Прислівник як частина мови Мета
Дата 16.12.2013
Розмір 47.76 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
Прислівник як частина мови

Мета: ознайомити семикласників із частиною мови – прислівником. Поглибити і засвоїти матеріал про загальне значення цієї частини мови,морфологічні ознаки та синтаксичну роль. Розвивати в семикласниках уміння розпізнавати прислівники в реченні,визначати їх значення та синтаксичну роль.

Тип уроку : Урок засвоєння нових знань

I Вивчення нового матеріалу

  1. Повідомлення й тлумачення теми,мотивація мети й завдань уроку.

  2. Еврістична бесіда

  • Пригадаймо,на які питання відповідають прислівники?

  • Яка найголовніша ознака прислівника?

  • Яким членом речення найчастіше виступає ця частина мови?

  • Які спільні ознаки має дієприслівник і прислівник?

3.Аналіз мовного матеріалу.

Переписати словосполучення і зазначити, з якими частинами мови вжиті тут прислівники.

Дієслово ознака дії

Пожовкнути (як?) раптово

Дієприслівник ознака дії

Падаючи (куди?) додолу

Прикметник ознака ознаки

Приємний (наскільки?) дуже

Прислівник ознака ознаки

Добре (як?) дуже

Дієприкметник ознака ознаки

Забарвлений (якою мірою?) занадто

Іменник ознака предмета

Читання (яке?) вголос

Відповідь учня Звідси видно,що прислівники утворюють словосполучення з різними частинами мови. Прислівник у словосполученні виступає залежним словом і виконує найчастіше роль обставини,рідше – означення. Це залежить від питання,яке ми ставимо до прислівника.

Пояснення-висновок учителя. Прислівники,що вказують на ознаку дії,поєднуються з дієсловами або дієприслівниками. Прислівники,що вказують на ознаку іншої ознаки,поєднуються з прикметниками,дієприкметниками або іншим прислівниками. Прислівники,що вказують на ознаку предмета,поєднуються з іменниками.

Яка ж частина мови називається прислівником?

Учень. Прислівник - це незмінна частина мови,яка вказує на ознаку дії,предмета чи іншої ознаки.

4 Робота з підручником.

Читання вголос правил. Підготувати відповідь на запитання : « Як поділяються прислівники та на які питання відповідають?»

5 Фізкультхвилинка.

Щось не хочеться сидіти,

Мабуть,треба відпочити,

Руки вгору потяглись.

Руки вниз. На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки,

І ступи чотири кроки

II Закріплення і усвідомлення вивченого та розвиток умінь і навичок застосовувати здобуті знання на практиці.

Система тренувальних вправ

Завдання 1. Колективна робота з міні-текстом.

(Переписати, розкриваючи дужки, ставлячи пропущені букви та розділові знаки)

  • Осінь раптово заволоділа своїми правами. Вона майстерно жовтить зелень бавлячись соковитими фарбами. Повіл…но опадають листочки віртуозно ро(з,с )фарбовані пензлем (не)відомого художника.

Перевірка завдання.

--Це текст чи окремі речення? Обгрунтуйте свою думку. Доберіть назву. --Підкресліть у тексті прислівники. Визначте(усно) на які питання вони відповідають та до якого розряду належать.

---Робота з тлумачним словником. (значення слів написані на дошці заздалегідь).

Віртуоз-(з італ.)- людина, яка досягла в роботі високої майстерності.

Пензель(вл. укр.) – прикріплений до ручки пучок шерсті, що використовується для нанесення фарби або клею на якусь поверхню.

--Синтаксичний розбір останнього речення із записаного тексту.

Завдання 2. Гра «Одним словом».(Можна проводити гру стоячи) Грають 3 команди: «Лелеки», «Журавлі», «Лебеді».

Кожна команда повинна передати одним словом-прислівником кожне з чотирьох словосполучень. Словосполучення читається один раз.

« Лелеки»

  1. З почуттям подяки, з готовністю віддячити за послугу (вдячно).

  2. Ручним способом, без використання механізмів (вручну).

  3. Догори обличчям (горілиць).

  4. Охоче, із задоволенням і любов’ю до якого - небудь заняття (залюбки).

« Журавлі»

  1. Зігнувши ноги в колінах і тримаючись на пальцях (навпочіпки).

  2. Завзято,непохитно у здійсненні своєї мети (наполегливо).

  3. Без бажання, мляво, повільно (нехотя).

  4. У гніві, дуже розсердившись ( спересердя).

« Лебеді»

1.Піднявшись на кінчики пальців ніг (навшпиньки).

2. Дійсно, відповідно до фактів (фактично).

3. Не шкодуючи ділитися чим-небудь, охоче витрачаючи щось(щедро).

4. Услід за тим , що віддаляється (навздогін).

Завдання 3.

Картка з індивідуальним завданням (для учня, який творчо й образно мислить). Використовується ілюстрація із зображенням чарівного осіннього пейзажу.

а) написати етюд за даною ілюстрацією, використовуючи прислівники;

б) прислівники підкреслити,дати твору заголовок.

Довідка. Етюд (фр.)- в образотворчому мистецтві- первісний допоміжний малюнок, виконаний з натури для майбутнього твору; словесний малюнок- враження, начерк.

Листя за кольором може бути багряне, коричневе, ледь освітлене жовтизною, замріяне, жовтогаряче, жовте, червоне, умите дощем…

Картка.( для групи сильних учнів).

  1. Дати (усно) визначення синонімів.

  2. Підібрати синоніми до поданих слів : інколи,як-небудь,неодмінно,вниз,голосно,повік,ввічливо.

Картка.(для групи учнів,які повільно,але вдумливо засвоюють матеріал)

  1. Дати визначення антонімів (усно).

  2. Підібрати антоніми до поданих слів : мало,раніше,всерйоз,дешево,уночі,вірно,влітку.

Картка. (для всіх інших учнів). Вибірковий диктант. З речень виписати словосполучення з прислівниками.

У далечінь холодну без жалю за літом синьоока осінь їде навмання.( В. Сосюра) Впаде додолу листя з деревини, впаде невпинно, чутно, сумовито.(І. Франко) Доріжки щільно вкриваються пухким листяним килимом. Раптом чарівний оркестр життєдайних осінніх звуків будить світлі фантазії.( з журналу) А межи сірих днів- ячання, зграя, яка на схід поспішно відлітає. (С. Біда)

Перевірка карток

III. Заключна бесіда - узагальнення

--Дайте визначення прислівника

--На які розряди поділяються прислівники?

--Головним чи залежним словом є прислівник у словосполученні? Чому?

-- Чи змінюються прислівники за родами, числами, відмінками?

--Якими членами речення виступають прислівники?

IV. Пояснення домашнього завдання.

V. Виставлення оцінок з лаконічним коментарем.

Заключне слово учителя: Дуже хотілося б , щоб, вийшовши з уроку, ви не тільки запам’ятали, що прислівник незмінюваний, що найчастіше він виступає обставиною та на які розряди поділяється, а й зуміли б побачити навколо себе чарівну картину осені.

Повіє вітер-листя вмить

Зашепче щось, зашелестить,

Дивується, що тихе літо

Так швидко встигло пролетіти

С. Жук.

Схожі:

Урок № Тема: Узагальнення та систематизація вивченого про прислівник
Мета: повторити й систематизувати вивчене про прислівник як частину мови та його пра
Уроку
Анотація. Урок української мови у 10 класі «Прислівник як частина мови» відповідає чинній програмі з української мови для профільного...
Міністерство освіти і науки Дніпропетровська область Відділ освіти...
Тренувальні вправи (Прислівник як частина мови. Розряди прислівника. Ступені порівняння прислівника)
Краса і багатство української мови
Мета уроку: навчальна: систематизувати й узагальнити знання учнів про прислівник як частину мови, вдосконалити вміння й навички практично...
Тема. Вигук як особлива частина мови
Мета: домогтися засвоєння учнями визначення вигуку, ознайомити з граматичними ознаками вигуків як особливої частини мови
Іменник як частина мови: загальне значення
...
1 Картка опису цифрового ресурсу – презентації „Займенник як частина мови. Особові займенники”
Пояснювальна записка до презентації „Займенник як частина мови. Особові займенники.”
Прикметник як частина мови. Написання прикметників
...
Урок 1 Тема: Числівник як частина мови
Розшифруйте назву самостійної частини мови, яку ми сьогодні будемо вивчати (Шифр написано заздалегідь на картках. Картки видаються...
Дієслово самостійна частина мови, що означає дію або стан предмета...
Дієслово — самостійна частина мови, що означає дію або стан предмета і відповідає на питання що робити? що зробити? у всіх можливих...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка