|
Скачати 100.76 Kb.
|
Тема уроку: Прислівник як частина мови, його правопис і вживання у мовленні. Урок-засідання дослідників української мови Соціокультурна тема: краса і багатство української мови Мета уроку: навчальна: систематизувати й узагальнити знання учнів про прислівник як частину мови, вдосконалити вміння й навички практично застосовувати одержані знанні, продовжити знайомити учнів з традиціями й звичаями українського народу; розвивальна: розвивати пам'ять, увагу, творче мислення, пізнавальні здібності, пошукові якості, організаторські навички, культуру мовлення, стилістичну вправність; виховна: виховувати любов до української мови, повагу до інших культур, толерантність, Тип уроку: урок систематизації й узагальнення знань, умінь і навичок. Урок- практикум. Обладнання: підручники, схеми, словники, картки з текстами і завданнями Хід уроку І. Актуалізація 1. Бесіда:
2. Домашнє завдання перевіримо за допомогою бліц-тесту Бліц-тест
а) службових частин мови; б) самостійних частин мови. 2. Прислівник означає: а) предмет; б) дію предмета; в) ознаку іншої ознаки. 3. Найчастіше прислівник утворюється від: а) прикметника; б) дієслова; в) іменника. 4. Прислівник найгірший відноситься до: а) вищого ступеня; б) найвищого ступеня. 5. Прислівник все одно пишеться: а) разом; б) окремо; в) через дефіс. 6. У реченні прислівники виступають: а) додатком; б) обставиною; в) означенням. 3. Тести перевіряємо за допомогою взаємоперевірки та під диктовку вчителя. 4. Учні заносять свої результати в індивідуальні картки. Індивідуальна картка учня ___________________
ІІ. Мотивація Оголошення теми й мети уроку ІІІ. Систематизація й узагальнення знань 1. Вступне слово вчителя Ви вивчили ще одну частину мови – прислівник. Сьогодні на уроці давайте з ясуємо, що ви запам’ятали, чого навчилися та продовжимо поглиблювати знання, вдосконалювати наші практичні мовні і мовленнєві уміння, продовжимо працювати над підвищенням грамотності. Недаремно епіграфом до сьогоднішнього нашого уроку я взяла українське прислів’я : «Вчитися ніколи не пізно». Тому ті, хто з вас чогось ще не навчився,має можливість надолужити свої прогалини. Сьогодні також кожен з вас зможе побудувати свою квітку знань з теми «Прислівник».
Виконати вправу № 240. Дуже я потрібен всім: І дорослим, і малим. Всіх я розуму учу, Хоч сам завжди і мовчу. (Підручник)
Завдання: дібрати прислівники для словникового диктанту. Мета: повторити правопис прислівників, підвищувати грамотність учнів.
19 грудня прийде велике свято - Миколая Чудотворця. Українські діти вірять, що Святий Миколай обов’язково принесе їм подарунки. На це свято завжди варили пиво та скликали гостей. А по обіді запрягали найкращих коней і з піснями та веселими вигуками їздили навколо села. Кожний господар піднімається в цей день дуже рано і поспішає нагодувати худобу, обов’язково позичить їй і собі здоров я. Святий Миколай боронить завжди людей від лиха, а особливо – на воді. Рибалки – з давніх-давен вірили, що Микола Чудотворець захистить їх у морі. Святий Миколай боронив людей від пожежі, допомагав всім, хто просив про допомогу. Тож нехай це чудове свято принесе вам велику радість. Веселого свята вам і вашим рідним та гарним подарунків.
Щось не хочеться сидіти, Мабуть, треба відпочити. Очі – вгору, вниз, вліво, вправо. Голова – вгору, вниз, вліво, вправо. Руки – вгору, вниз, вліво, вправо. -Чому ця фізкультхвилинка є граматичною? Як пишуться дані прислівники?
Вночи, в гору, не коли, віч на віч, будь коли, нажаль, спросоння, ледве ледве, по українськи.
Вверх - Куда-нибудь- по-русски- Вниз- хорошо- никогда- 13.Психологічна релаксація. - Сіли рівненько, руки поклали на коліна, заплющили очі, дихаємо легко і спокійно…. Ми спокійні… Зима… Чудова, прекрасна пора року…. Наче у казці, ми раптово потрапляємо в зимовий ліс. Навкруги нас стоять дерева, одягнені у білосніжне хутро. Дихається легко і спокійно, я відпочиваю…
14. Творча робота. Завдання: написати твір-мініатюру, продовжуючи умовну подорож зимовим лісом. Мета: розвивати творчу уяву учнів, вміння писати твори, розвивати мовну компетентність. (Учні пишуть твір-мініатюру під звуки музики Антоніо Вівальді «Пори року. Зима». 15. Учні зачитують свої твори, називають використані прислівники, визначають їхню роль у реченні та емоційне забарвлення. 16.Лінгвістична гра «Хто швидше» під назвою «Народ скаже, як зав’яже». Учні перед цим уроком отримали попереджаюче завдання: підібрати українські народні прислів’я та приказки, в яких є прислівники. Клас розбивається на команди. Завдання: швидко записати прислів’я та приказки. Виграє та команда, яка запише найбільшу кількість прислів’їв та приказок, в яких є прислівники. Керівники груп повинні дати оцінку роботи своїй групі. Мета: вдосконалювати вміння учнів застосовувати одержані знання про прислівник: розвивати пізнавальні, пошукові якості, організаторські здібності, підвищувати грамотність учнів. 17. Гра «Ланцюжок. Лінгвістичне конструювання». Завдання кожній групі учнів до поданий прислівників підібрати: 1 група – синоніми, 2 група – антоніми, пояснити орфограми у поданих прислівниках. . Мета: розвивати пам'ять, увагу, культуру мовлення, стилістичну вправність, підвищення грамотності учнів. Дивовижно, завжди, мало, з давніх-давен, вночі, інколи. 18.Лінгвістична гра «Допитливий учень». Перед уроком учні отримали картки, на яких заздалегідь був накреслений кросворд. Ті групи учнів, які найшвидше виконали попередні завдання, можуть розгадати кросворд. Мета: розвивати творче мислення, пізнавальні здібності, орфографічну вправність. *Мало – багато *Раніше – пізніше
*Дешево – дорого *Уночі – вдень *Вірно – невірно *Влітку – взимку
*Як-небудь – абияк *Неодмінно –конче *Вниз – додолу *Голосно – гучно *Повік - навіки *Ввічливо – чемно
20. Морфологічний розбір прислівника навіки. Мета: повторити й закріпити знання про прислівник як частину мови. ІV. Підсумок уроку Гра «Я - оратор». Проведення дискусії на тему: «Чи можемо ми обходитися без прислівників?» Рефлексія
1. Підведення підсумків роботи учнів на уроці. Учні підраховують свої бали. Вчитель додає свої бали, які протягом уроку виставляє у свою відомість. 2. Вчитель аналізує роботу учнів на уроці. 3. Під музику П. Чайковського з балету «Лускунчик» «Бал квітів» учні складають «Квітку знань».
V. Домашнє завдання І група – стор. 124, вправа 246 ІІ група – розгадати кросворд ІІІ група – Скласти казку про прислівник Слово вчителя Ось наша подорож скінчалась. Ми добряче всі втомились. Скоро час відпочивати, Треба завдання записати, Щоб вдома ще раз все згадати І прислівники не забувати. |
Інтелектуальна гра «Кращий знавець рідної мови» Мета Україна як держава. Розширювати знання про виникнення української писемності, красу і багатство української мови. Пробудити почуття... |
Краса жінки: у чому вона? Резниченко О. Ю., учитель української мови і літератури Гвардійського НВК №3 Сімферопольського району |
Ітературно музична композиція Україна як держава. Розширювати знання про красу і багатство української мови. Пробуджувати почуття національної гідності. Сприяти... |
На уроках української мови У процесі вивчення української мови в початковій школі здійснюється початкова мовна освіта молодших школярів, їх розумовий і мовленнєвий... |
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика у 2015/2016 навчальному році, з метою підвищення якості знань з української... |
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА Мова – втілення думки. Що багатша думка, то багатша мова. Любімо її, вивчаймо її, розвиваймо її. Борімося за красу мови, за правильність... |
Уроку Анотація. Урок української мови у 10 класі «Прислівник як частина мови» відповідає чинній програмі з української мови для профільного... |
Виховний захід на тему: «До мови доторкнемось серцем» Підготувала:... ... |
НАКАЗ Петра Яцика, з метою сприяння утвердженню статусу української мови як державної, піднесення її престижу, виховання у молодого покоління... |
Наказ Про стан ведення учнівських зошитів з математики і української мови Протягом вересня — жовтня 2003 року в школі було здійснено перевірку ведення зошитів з математики і української мови з метою контролю... |