Краса і багатство української мови


Скачати 100.76 Kb.
Назва Краса і багатство української мови
Дата 27.12.2013
Розмір 100.76 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Культура > Документи


Тема уроку: Прислівник як частина мови, його правопис і вживання у мовленні.

Урок-засідання дослідників української мови
Соціокультурна тема: краса і багатство української мови
Мета уроку: навчальна: систематизувати й узагальнити знання учнів про прислівник як частину мови, вдосконалити вміння й навички практично застосовувати одержані знанні, продовжити знайомити учнів з традиціями й звичаями українського народу;

розвивальна: розвивати пам'ять, увагу, творче мислення, пізнавальні здібності, пошукові якості, організаторські навички, культуру мовлення, стилістичну вправність;

виховна: виховувати любов до української мови, повагу до інших культур, толерантність,
Тип уроку: урок систематизації й узагальнення знань, умінь і навичок.

Урок- практикум.

Обладнання: підручники, схеми, словники, картки з текстами і завданнями
Хід уроку
І. Актуалізація

1. Бесіда:

  • що ви вивчили на попередньому уроці?;

  • що називається прислівником?;

  • які морфологічні ознаки має ця частина мови?

2. Домашнє завдання перевіримо за допомогою бліц-тесту
Бліц-тест

  1. Прислівник відносить до:

а) службових частин мови;

б) самостійних частин мови.

2. Прислівник означає:

а) предмет;

б) дію предмета;

в) ознаку іншої ознаки.

3. Найчастіше прислівник утворюється від:

а) прикметника;

б) дієслова;

в) іменника.

4. Прислівник найгірший відноситься до:

а) вищого ступеня;

б) найвищого ступеня.

5. Прислівник все одно пишеться:

а) разом;

б) окремо;

в) через дефіс.

6. У реченні прислівники виступають:

а) додатком;

б) обставиною;

в) означенням.
3. Тести перевіряємо за допомогою взаємоперевірки та під диктовку вчителя.

4. Учні заносять свої результати в індивідуальні картки.

Індивідуальна картка учня ___________________


П.І.

Клас

Знання теоретичного матеріалу

Тестування

Участь у роботі групи

Творча робота

Попереджаюче завдання

Підсумковий бал



























ІІ. Мотивація
Оголошення теми й мети уроку
ІІІ. Систематизація й узагальнення знань
1. Вступне слово вчителя

Ви вивчили ще одну частину мови – прислівник. Сьогодні на уроці давайте з ясуємо, що ви запам’ятали, чого навчилися та продовжимо поглиблювати знання, вдосконалювати наші практичні мовні і мовленнєві уміння, продовжимо працювати над підвищенням грамотності. Недаремно епіграфом до сьогоднішнього нашого уроку я взяла українське прислів’я : «Вчитися ніколи не пізно». Тому ті, хто з вас чогось ще не навчився,має можливість надолужити свої прогалини. Сьогодні також кожен з вас зможе побудувати свою квітку знань з теми «Прислівник».


  1. Робота з підручником.. Завдання: списати, розкрити дужки, з двома парами словосполучень скласти речення. Мета: повторити й закріпити знання з правопису прислівників, продовжувати роботу над підвищенням грамотності учнів.

Виконати вправу № 240.

Дуже я потрібен всім:

І дорослим, і малим.

Всіх я розуму учу,

Хоч сам завжди і мовчу. (Підручник)


  1. Завдання: зробити синтаксичний розбір речення, яке склали учні. Мета: з’ясувати синтаксичну роль прислівника в реченні, повторити правопис прислівників.

  2. Словникова робота. Інтерактивна форма « 2, 4 і більше».

Завдання: дібрати прислівники для словникового диктанту. Мета: повторити правопис прислівників, підвищувати грамотність учнів.

  1. Кожна група учнів диктує всьому класу підібрати прислівники, пояснюючи орфограми.

  2. Зробити словотвірний аналіз одного прислівника. Мета: з’ясувати спосіб творення , підвищувати грамотність учнів.

  3. Виконати морфемний аналіз того ж прислівника.

  4. Вибірково-розподільний диктант. Завдання: із запропонованого вчителем тексту учні повинні виписати прислівники та розподілити їх по колонкам: 1 – прислівники пишуться разом;2- окремо; 3- через дефіс. Мета: повторити й закріпити знання учнів про правопис прислівників, підвищувати грамотність учнів.

  5. Вчитель читає текст

19 грудня прийде велике свято - Миколая Чудотворця. Українські діти вірять, що Святий Миколай обов’язково принесе їм подарунки. На це свято завжди варили пиво та скликали гостей. А по обіді запрягали найкращих коней і з піснями та веселими вигуками їздили навколо села. Кожний господар піднімається в цей день дуже рано і поспішає нагодувати худобу, обов’язково позичить їй і собі здоров я.

Святий Миколай боронить завжди людей від лиха, а особливо – на воді. Рибалки – з давніх-давен вірили, що Микола Чудотворець захистить їх у морі. Святий Миколай боронив людей від пожежі, допомагав всім, хто просив про допомогу.

Тож нехай це чудове свято принесе вам велику радість. Веселого свята вам і вашим рідним та гарним подарунків.

  1. Граматична фізкультхвилинка.


Щось не хочеться сидіти,

Мабуть, треба відпочити.
Очі – вгору, вниз, вліво, вправо.

Голова – вгору, вниз, вліво, вправо.

Руки – вгору, вниз, вліво, вправо.

-Чому ця фізкультхвилинка є граматичною? Як пишуться дані прислівники?


  1. Самостійна робота. Завдання: виправити помилки в отриманих картках, перевірити правопис прислівників за «Орфографічним словником». Мета: підвищити грамотність учнів.


Вночи, в гору, не коли, віч на віч, будь коли, нажаль, спросоння, ледве ледве, по українськи.

  1. Компаративна вправа. Завдання: Порівняти правопис прислівників в російській та українській мовах. Мета: повторити та закріпити знання учнів про правопис прислівників, підвищувати грамотність учнів.


Вверх - Куда-нибудь- по-русски-

Вниз- хорошо- никогда-
13.Психологічна релаксація.

- Сіли рівненько, руки поклали на коліна, заплющили очі, дихаємо легко і спокійно…. Ми спокійні…

Зима… Чудова, прекрасна пора року…. Наче у казці, ми раптово потрапляємо в зимовий ліс. Навкруги нас стоять дерева, одягнені у білосніжне хутро. Дихається легко і спокійно, я відпочиваю…

  • Повільно розплющуємо очі, повертаємося в клас…

14. Творча робота. Завдання: написати твір-мініатюру, продовжуючи умовну подорож зимовим лісом. Мета: розвивати творчу уяву учнів, вміння писати твори, розвивати мовну компетентність.

(Учні пишуть твір-мініатюру під звуки музики Антоніо Вівальді «Пори року. Зима».

15. Учні зачитують свої твори, називають використані прислівники, визначають їхню роль у реченні та емоційне забарвлення.

16.Лінгвістична гра «Хто швидше» під назвою «Народ скаже, як зав’яже». Учні перед цим уроком отримали попереджаюче завдання: підібрати українські народні прислів’я та приказки, в яких є прислівники. Клас розбивається на команди. Завдання: швидко записати прислів’я та приказки. Виграє та команда, яка запише найбільшу кількість прислів’їв та приказок, в яких є прислівники. Керівники груп повинні дати оцінку роботи своїй групі. Мета: вдосконалювати вміння учнів застосовувати одержані знання про прислівник: розвивати пізнавальні, пошукові якості, організаторські здібності, підвищувати грамотність учнів.

17. Гра «Ланцюжок. Лінгвістичне конструювання». Завдання кожній групі учнів до поданий прислівників підібрати: 1 група – синоніми, 2 група – антоніми, пояснити орфограми у поданих прислівниках. . Мета: розвивати пам'ять, увагу, культуру мовлення, стилістичну вправність, підвищення грамотності учнів.

Дивовижно, завжди, мало, з давніх-давен, вночі, інколи.

18.Лінгвістична гра «Допитливий учень». Перед уроком учні отримали картки, на яких заздалегідь був накреслений кросворд. Ті групи учнів, які найшвидше виконали попередні завдання, можуть розгадати кросворд. Мета: розвивати творче мислення, пізнавальні здібності, орфографічну вправність.

*Мало – багато

*Раніше – пізніше











а



















н



















т



















о



















н
















і



















м









*Всерйоз – жартома

*Дешево – дорого

*Уночі – вдень

*Вірно – невірно

*Влітку – взимку












c
















и
















н
















о













н













і
















м






*Інколи – часом

*Як-небудь – абияк

*Неодмінно –конче

*Вниз – додолу

*Голосно – гучно

*Повік - навіки

*Ввічливо – чемно



  1. Робота з підручником. Виконання вправи № 245. Завдання: списати речення, ставлячи наголос над прислівниками. Мета: розвивати мовну компетентність, орфографічну вправність.

20. Морфологічний розбір прислівника навіки. Мета: повторити й закріпити знання про прислівник як частину мови.

ІV. Підсумок уроку

Гра «Я - оратор». Проведення дискусії на тему: «Чи можемо ми обходитися без прислівників?»
Рефлексія

  • Чи важко вам було сьогодні на уроці?;

  • Що вам сьогодні сподобалося на уроці?;

  • Що заважало працювати ?.

1. Підведення підсумків роботи учнів на уроці. Учні підраховують свої бали. Вчитель додає свої бали, які протягом уроку виставляє у свою відомість.

2. Вчитель аналізує роботу учнів на уроці.

3. Під музику П. Чайковського з балету «Лускунчик» «Бал квітів» учні складають «Квітку знань».







  • Задоволені ви своєю роботою на уроці?

V. Домашнє завдання

І група – стор. 124, вправа 246

ІІ група – розгадати кросворд

ІІІ група – Скласти казку про прислівник

Слово вчителя

Ось наша подорож скінчалась.

Ми добряче всі втомились.

Скоро час відпочивати,

Треба завдання записати,

Щоб вдома ще раз все згадати

І прислівники не забувати.


Схожі:

Інтелектуальна гра «Кращий знавець рідної мови» Мета
Україна як держава. Розширювати знання про виникнення української писемності, красу і багатство української мови. Пробудити почуття...
Краса жінки: у чому вона?
Резниченко О. Ю., учитель української мови і літератури Гвардійського НВК №3 Сімферопольського району
Ітературно музична композиція
Україна як держава. Розширювати знання про красу і багатство української мови. Пробуджувати почуття національної гідності. Сприяти...
На уроках української мови
У процесі вивчення української мови в початковій школі здійснюється початкова мовна освіта молодших школярів, їх розумовий і мовленнєвий...
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ
Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика у 2015/2016 навчальному році, з метою підвищення якості знань з української...
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
Мова – втілення думки. Що багатша думка, то багатша мова. Любімо її, вивчаймо її, розвиваймо її. Борімося за красу мови, за правильність...
Уроку
Анотація. Урок української мови у 10 класі «Прислівник як частина мови» відповідає чинній програмі з української мови для профільного...
Виховний захід на тему: «До мови доторкнемось серцем» Підготувала:...
...
НАКАЗ
Петра Яцика, з метою сприяння утвердженню статусу української мови як державної, піднесення її престижу, виховання у молодого покоління...
Наказ Про стан ведення учнівських зошитів з математики і української мови
Протягом вересня — жовтня 2003 року в школі було здійснено пе­ревірку ведення зошитів з математики і української мови з метою кон­тролю...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка