Міністерство освіти і науки Дніпропетровська область Відділ освіти Апостолівської райдержадміністрації Апостолівська загальноосвітня школа І –ІІІ ступенів №1


Скачати 85.66 Kb.
Назва Міністерство освіти і науки Дніпропетровська область Відділ освіти Апостолівської райдержадміністрації Апостолівська загальноосвітня школа І –ІІІ ступенів №1
Дата 06.01.2014
Розмір 85.66 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Історія > Документи
Міністерство освіти і науки

Дніпропетровська область

Відділ освіти Апостолівської райдержадміністрації

Апостолівська загальноосвітня школа І –ІІІ ступенів № 1

Тренувальні вправи (Прислівник як частина мови. Розряди прислівника. Ступені порівняння прислівника)

Методичну розробку уроку

з української мови у 7 – Б класі

підготувала вчитель

української мови та літератури

Апостолівської ЗШ І – ІІІ ступенів №1

Берьозкіна Галина Володимирівна

Директор школи:

Ольга Євгенівна Вовк

2013

Тема. Тренувальні вправи (Прислівник як частина мови. Розряди прислівника. Ступені порівняння прислівника)

Мета: поглибити, узагальнити та систематизувати знання учнів про прислівник , формувати вміння визначати його в реченні,вказувати розряди за значенням, правильно утворювати ступені порівняння, структурувати вивчений теоретичний матеріал шляхом здійснення морфологічного розбору прислівників;

розвивати творчі вміння самостійно розв’язувати нові пізнавальні завдання,вводити прислівники у текст, удосконалювати мисленнєві дії аналізувати, порівнювати, систематизувати й узагальнювати, доводити й обґрунтовувати ;

за допомогою мовленнєво – комунікативного дидактичного матеріалу виховувати бажання працювати та сумлінно вчитися .

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал(карточки), підручники, алгоритм розбору прислівника як частини мови, альбом П.І. Чайковського «Пори року», тлумачний словник.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь, навичок.

Хід уроку

І.Актуалізація знань та умінь .

1. Перевірка домашнього завдання.

2. Генералізація теоретичних знань .« Мозковий штурм»

- Яка частина мови називається прислівником?

- На які розряди за значенням поділяються прислівники?

- З якими частинами мови можуть пов’язуватися прислівники?

- Яка морфологічна роль прислівника є визначальною?

- Чи мають прислівники ступені творення? Якщо так , то які?

- Яку синтаксичну роль можуть виконувати прислівники в реченні?

ІІ. Оголошення теми, мети.

Мотивація навчальної діяльності.

Епіграф.

ІІІ. Усвідомлення теоретичного матеріалу в процесі виконання практичних завдань.

1.Пошуково – вибіркова робота. Вправа «Я кмітливий»

Серед спільнокореневих слів знайти і виписати прислівники. Назвати ,до яких частин мови належить решта слів .

Близький, приблизити,близько. Літній,улітку, літо. Зеленіти, зелень, зелений, зелено. Двійка, два,удвоє.

2. Творче спостереження з елементами аналізу. Дослідження – характеристика.

Прочитати мовчки текст. З’ясувати тип і стиль мовлення. Знайти і виписати прислівники. Визначити розряд за значенням.

Я безмежно люблю своє місто. Не любити його неможливо. Це мій дім , моя земля, моє життя.

Апостолове щодня розкривається мені , наче мудра книга.

Воно має не лише своє обличчя , а й душу. Місто неповторне – уранці чи ввечері, навесні чи восени,сполоскане липневою зливою чи притрушене молодим сніжком.

У його назві історія мого краю.

3.Фонетична розминка.

Вкажіть кількість букв і звуків у словах. Свою думку аргументуйте.

Безмежно, своє, щодня, мимохідь, мимохіть, детальніше

4. Робота із тлумачним словником.

За допомогою тлумачного словника української мови поясніть значення прислівників мимохідь і мимохіть.

Знайдіть і випишіть прислівники із тлумачного словника. .Усно поясніть їх лексичне значення. Складіть із 1 речення.

Антоніми

5. Творчий диктант.

Утворіть ступені порівняння прислівників.

Активно ,цікаво,наполегливо.

6.Зробіть синтаксичний розбір речення.

Хмаринка, пливучи небом , піднімалася вище і вище.

7.Розбір прислівника як частини мови за алгоритмом

Вище

8.Робота в парі.

Записати словосполучення, визначити ознаки прислівника.

Співати голосно,котлети по – київськи, дуже добрий.

9. Робота в групах.

І група.

Визначте ступінь порівняння даних прислівників. Доведіть свою думку.

Дорожче,нижче,вище.

ІІ група

Прочитайте прислівники. Чи правильно утворені ступені порівняння. Доведіть свою точку зору.

Мудро – мудріше,наймудріше.

Гідно – гідніше,більш гідно,найгідніше, найбільш гідно.

Надійно –надійніше, більш надійніше,найнадійно, найменш надійно.

ІІІ група

Прочитайте речення. Визначте ті,в яких виділені слова є прислівниками. Доведіть свою думку.

Згори світить сонце. З гори крутої спускалися діти.

Миколо, зайди в перше село. Ваше зауваження чуємо вперше.

ІУ група

Визначте розряд прислівників .Доведіть свій вибір.

Прийду завтра,радію щохвилини,зроблю вранці.

Побачити здалека, спуститися згори,розташувати скрізь.

У група

Прочитайте уважно текст. Визначте стиль мовлення. Доведіть, що виділені слова є прислівниками.

Вітерець ще делікатно повівав,нараз дмухнув шпарко і сильно. Нас накрила ціла хмара пахощів, принесених з лугу та поля. Холодно й щемно пахло талим льодом. Трав΄янисто – з лугу.(В.Кава)

10. Творча робота

Під музику із альбому П. І.Чайковського «Пори року»(Березень) учні виконують вправу 510.

З поданих слів складіть речення, щоб утворився текст. Продовжіть розповідь у художньому стилі, використовуючи слова з довідки (Творчо обдаровані діти самостійно складають твір на тему: «Весна прийшла», використовуючи прислівники).

  • Зачитування творів.


Перегляд презентації « Весна»(озвучує вчитель самостійно складеним твором)

Ранок… Заглядає у моє віконце сонечко. Легенько торкається своїми промінчиками очей. Будить.

  • Вставай,вставай, весна йде,весна , росами – перлами закосичена!

Розплющую очі, піднімаюся, йду до вікна. Там твориться диво: на проталинах мого квітника ніжно протягують свої рученята – листочки підсніжники. Вбираючи голубінь неба, розкривають повільно оченята проліски. А ось маленькі сонечка яскраво засяяли - розквітла калюжниця. Зіркову вроду передають квіточки рястки.

Мандрує весна землею, одягає дерева у білий цвіт. І стоять вони ,немов наречені.

Дмухне легенько вітерець, зірве кілька пелюсток і закружляє їх у танці . А потім повільно опустить білим килимом на землю.

Згодом їм на зміну прийдуть духмяні пахощі бузку та нарцисів .

Защебечуть голосно птахи .

Весна …

ІУ. Підсумок.

Інтерактивна вправа

Сьогодні на уроці я …

Мені сьогодні найважче було …

Мені сподобалось …

У. Оцінювання.

Діти оцінюють свою роботу за такими параметрами:

  1. «Мозковий штурм»(з



  2. нання теорії) - ….балів

  3. Робота в групі … балів.

  4. Робота протягом уроку … балів.

Всього:

Оцінка за урок:

УІ. Домашнє завдання. Допрацювати прогалини у знаннях за пп.25 -27,виписати 6 речень з прислівниками, зробити морфологічний розбір слова щедріше.

Прізвище ______________________

1.«Мозковий штурм»(Знання теорії) - …. балів

2. Робота в групі … балів.

3. Робота протягом уроку … балів.

Всього:

Оцінка за урок:
Прізвище ______________________

1.«Мозковий штурм»(Знання теорії) - ….балів

2. Робота в групі … балів.

3. Робота протягом уроку … балів.

Всього:

Оцінка за урок:

Прізвище ______________________

1.«Мозковий штурм»(Знання теорії) - ….балів

2. Робота в групі … балів.

3. Робота протягом уроку … балів.

Всього:

Оцінка за урок:
Прізвище ______________________

1.«Мозковий штурм»(Знання теорії) - ….балів

2. Робота в групі … балів.

3. Робота протягом уроку … балів.

Всього:

Оцінка за урок:

Прізвище ______________________

1.«Мозковий штурм»(Знання теорії) - ….балів

2. Робота в групі … балів.

3. Робота протягом уроку … балів.

Всього:

Оцінка за урок:
Прізвище ______________________

1.«Мозковий штурм»(Знання теорії) - ….балів

2. Робота в групі … балів.

3. Робота протягом уроку … балів.

Всього:

Оцінка за урок:
Прізвище ______________________

1.«Мозковий штурм»(Знання теорії) - ….балів

2. Робота в групі … балів.

3. Робота протягом уроку … балів.

Всього:

Оцінка за урок:

Прізвище ______________________

1.«Мозковий штурм»(Знання теорії) - ….балів

2. Робота в групі … балів.

3. Робота протягом уроку … балів.

Всього:

Оцінка за урок:



Відділ освіти Апостолівської райдержадміністрації

Життя – найвища цінність


Методичну розробку виховного заходу

підготувала класний керівник 7– Б класу

Апостолівської ЗШ І – ІІІ ступенів №1

Берьозкіна Галина Володимирівна

Директор школи: Ольга Євгенівна Вовк

2012

І група.

Визначте ступінь порівняння даних прислівників. Доведіть свою думку.

Дорожче,нижче,вище.
Прочитавши прислівники, ми порадились і прийшли до висновку, що вони мають …. ступінь порівняння,тому що…..

ІІ група

Прочитайте прислівники. Чи правильно утворені ступені порівняння. Доведіть свою точку зору.

Мудро – мудріше,наймудріше.

Гідно – гідніше,більш гідно,найгідніше, найбільш гідно.

Надійно –надійніше, більш надійніше,найнадійно, найменш надійно.
Обговоривши завдання , ми вирішили, що…..

ІІІ група

Прочитайте речення. Визначте ті,в яких виділені слова є прислівниками. Доведіть свою думку.

1.Згори світить сонце. 2. З гори крутої спускалися діти.

3.Миколо, зайди в перше село. 4.Ваше зауваження чуємо вперше.
Проаналізувавши речення, ми прийшли до висновку, що в реченнях …. слова є прислівниками, тому що …,а в інших реченнях ці слова є …

ІУ група

Визначте розряд прислівників .Доведіть свій вибір.

Прийду завтра,радію щохвилини,зроблю вранці.

Побачити здалека, спуститися згори,розташувати скрізь.

У група

Прочитайте уважно текст. Визначте стиль мовлення. Доведіть, що виділені слова є прислівниками.

Вітерець ще делікатно повівав,нараз дмухнув шпарко і сильно. Нас накрила ціла хмара пахощів, принесених з лугу та поля. Холодно й щемно пахло талим льодом. Трав΄янисто – з лугу.(В.Кава)


Схожі:

Розробка уроку з хімії. 8 клас
Відділ освіти Бородянської райдержадміністрації Загальцівське навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів...
Головне управління Дніпропетровської обласної адміністрації Дніпропетровський...
Братської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, педагог-тренер за програмою «Профілактика ризикової поведінки за проектом «Школа...
Відділ освіти Кам’янської райдержадміністрації Методичний кабінет...
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Історія України. 10 клас. Рівень стандарту ”, затвердженої Міністерством освіти...
Відділ освіти Кам’янської райдержадміністрації Методичний кабінет...
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Історія України. 10 клас. Рівень стандарту ”, затвердженої Міністерством освіти...
Відділ освіти Тальнівської райдержадміністрації Районний методичний...
Алфавітний покажчик портретів найвідоміших українських письменників
Відділ освіти Апостол і всько ї райдержадміністрації Вільнянська...
Вітаємо майбутніх юристів і просто правослухняних громадян на нашому Турнірі! Сьогодні, напередодні Дня прав людини ви зможете перевірити,...
Відділ освіти Кам’янської райдержадміністрації Черкаської області...
Посібник є збірником літературних диктантів із зарубіжної літератури для 9 класу
Міністерство освіти та науки, молоді та спорту України Відділ освіти...
На уроці спрямовуємо діяльність на те,щоб,озброївши дитину певними знаннями, навчити її шукати якомога ширше коло практичного застосування...
ВІДДІЛ ОСВІТИ КРАСНОАРМІЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА...
Тема. Виражальні можливості ліній. Створення виразного образу графічними засобами на основі творчої уяви. Їжачок-хитрячок
Верхняцький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ...
Схвалено методичною радою Верхняцького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-ліцей», протокол №3...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка