Урок № Тема: Узагальнення та систематизація вивченого про прислівник


Скачати 111.78 Kb.
Назва Урок № Тема: Узагальнення та систематизація вивченого про прислівник
Дата 25.10.2013
Розмір 111.78 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
Урок №

Тема: Узагальнення та систематизація вивченого про прислівник.

Мета: повторити й систематизувати вивчене про прислівник як частину мови та його пра-

вопис; формувати вміння розпізнавати прислівник серед інших частин мови; розвивати вміння аналізувати, робити висновки, узагальнення; виховувати шанобливе ставлення до матері, збагачувати інформаційний та емоційний досвід учнів.
Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчання учнів

  • «Жіночність – це найвище вираження людської краси, у цій красі – народження нового життя, розвиток, цвітіння того, що є прекрасним. Носій і творець життя, жінка найглибше втілює високоморальне ставлення до майбутнього», - писав В.Сухомлинський.


Найпрекраснішою рисою жінки є те, що вона народжена, щоб творити нове життя.

Жінка-мати уславлена в поезії, музиці, живописі.

Т.Г.Шевченко недарма писав:

У нашім раї, на землі,

Нічого кращого немає,

Як тая мати молодая

З своїм дитяточком малим.

Найніжніше, найтепліше, найлагідніше, найрідніше звучить слово «мама».

  • Що є характерним для цього речення?

  • Записати це речення по пам'яті в зошити.


ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

ІV. Актуалізація опорних знань учнів

1. Бесіда.

- А що ми знаємо про прислівник?




ЗНАЮ

загальне значення

морфологічні ознаки

способи творення

ступені порівняння

правила правопису

синтаксичну роль у реченні





УМІЮ

утворювати ступені порівняння

застосовувати правила правопису

правильно наголошувати

використовувати у власному мовленні



2. Прийом «Лінгвістичний двобій»

 Двоє учнів по черзі ставлять одне одному по 8 запитань до теми, підготовлених вдома. За кожне правильно сформульоване запитання учень отримує 0,5 балів, за повну, чітку, правильну відповідь – 1 бал. Двоє учнів-експертів підраховують бали. Якщо учень не знає відповіді на запитання, допомагає клас. Запитання повинні бути точними і передбачати коротку відповідь.
3. Перевірка домашнього завдання.

 Виступ учнів, які готували твір-роздум «Краса жінки-матері »

  • Назвати використані прислівники та їх розряди.


V. Основний зміст роботи.

1. Диктант інформаційної дії.

Творець Людини – сім'я, а в сім'ї найтонший, наймудріший скульптор – мати. Вона ніжно зігріває своїм теплом, виховує ще в сповитку колисковою, любов'ю, відданістю і непримиренністю до зла. Мати поступово відкриває дитині красу світу і рідної мови, укладає в серце найперші поняття про честь і безчестя. Вона по-своєму глибоко, по-своєму красиво переживає свою відповідальність за весь рід людський.


  • Що найбільше запам’яталось з тексту?

  • Підкресліть прислівники. Визначте їх розряд.

  • Від яких прислівників можна утворити ступені порівняння?

2. Робота в парах ( за варіантами)

 1 варіант. Виписати прислівники, визначити розряд за значенням, від прислівників способу дії утворити вищий ступінь порівняння прислівників.

 2 варіант. Виписати прислівники способу дії, утворити найвищий ступінь порівняння. Замінити у тексті, де можливо, ступені порівняння.

Мати

Це найперше слово, яке вимовляє людина, і звучить воно всіма мовами однаково ніжно. У мами чутливе серце – в ньому ніколи не гасне любов. Йому ніколи не буває байдуже. Мама. Це те слово, яке часто повторює людина в хвилини страждання і горя. І скільки б тобі не було років, тобі завжди потрібна мати, її ласка, її погляд. І віл того, як сильно ти любиш матір, тим радісно і світло живеться тобі.


3. Творча робота «Добери прислівник» ( в парах)

 Кожна пара одержує аркуш із записаними на ньому дієсловом : «любити», «говорити», «тримати», «працювати», «відповідати». Дописати до поданих дієслів якомога більше прислівників і, використовуючи їх, утворити речення про матір. Виграє та пара, яка добере найбільшу кількість прислівників.
4. Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти,

Мабуть, треба відпочити.

Руки вгору потяглись,

Руки вниз. На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки.

І ступи чотири кроки.
5. Слово вчителя.
Кажуть, що людство перебуває на грані самознищення. Зло, як багатоликий Янус, міняє своє обличчя. У чому ж причина бездуховності? Як її подолати? Мабуть, кожен із нас не раз ставив запитання. Та найкраще про це сказав Василь Симоненко

Ми винуваті, що міліють ріки

І лисинами світять береги,

Що десь духовні ліпляться каліки,

І виростають наші вороги.

Продовжуючи роботу над темою «Прислівник» ми будемо говорити про одвічні духовні цінності.

Християнський ідеал – краса душі, добро. Ми повинні дбати не тільки про одяг, їжу, а й про душу, внутрішній світ. Бо тільки добро і краса можуть врятувати людство.
6. Робота в парах за варіантами.
 1 варіант. Прочитати текст. З другого абзацу виписати прислівники, встановити спосіб їх творення. Виконати словотвірний розбір прислівників.
 Прочитати текст. Зробити синтаксичний розбір першого речення. Визначити розряд прислівника, його синтаксичну роль у реченні. Підібрати для прислівника синонім, визначити спосіб його творення.
 Прочитати текст, зробити морфологічний розбір слова зранку-пораненьку.


Квіти ля жебрака
Після Великодня враз потепліло, і до Львова прийшла весна. Всі були веселі, в очах кожного віддзеркалювалось сонце.

Навіть безногий Гілько, який щодень зранку-пораненьку понуро сидів на своєму дерев'яному з чотирма коліщатками візочу при вході в церковне подвір'я монотонно випрошував милостиню, нині дзвінко підкрикував, щедро сипав жартами. І до його солом’яного, від давності почорнілого бриля щедро летіли, ніжно подзвонюючи, дрібні монети.

Дехто дарував каліці окрайці паски, крашанки, шматки ковбаси та м'яса…

А якась русява вродливиця простягнула жебракові пучок синіх, як її очі, пролісків…

Це було так зворушливо, що всі, хто йшов поблизу, з дива оніміли…

Гілько, притуливши до обличчя квіти, сидів тихенько й принишкло. З його вицвілих очей кривулькуватими струмочками стікали…сльози.

Він їх не витирав, сидів незворушно.

Даруючи квіти Гількові, дівчина і не замислювалась, що зогріває серце каліки, який вже давно втратив інтерес до життя і покірно чекав смерті. І раптом – на якусь мить він відчув себе людиною, веселіше подивився на світ Божий…
7. Практична робота.
 Запишіть слова у 3 колонки: разом, окремо, через дефіс. якщо ви правильно виконаєте завдання, то з перших літер кожного прислівника,який слід писати разом і через дефіс, прочитаєте початок і закінчення афоризму О.Довженка, іншу частину якого треба доповнити.
На льоту, де-не-де, позаду, одвіку, от-таки, спереду, без угаву, будь-як, під силу, посередині, інколи, на сміх, уві сні, швидкоплинно, один в один, рано-вранці, абияк, по троє, ймовірно, ось-ось, тим часом, тимчасово, в цілому, екстравагантно.

( ПОСПІШАЙТЕ творити ДОБРО)
VІ. Рефлексія.
1. Гра «Компетентність».
 Які правила правопису можна проілюструвати поданими прикладами?

Та витираються слова, якщо невміло їх вживати.

Майбутнє почати ніколи не пізно.

Людині бійся душу ошукать, бо в цьому схибиш, то уже навіки.

Ти йому по-свійськи, а він тобі по-свинськи.

Чим серце наповнене вщерть, те говорять уста.

Треба хороші справи робити не на замовлення, а щоденно, усе життя.

У навчанні й праці час непомітно рахує дні.
VІ. Підсумок уроку. Оцінювання

VІІ. Домашнє завдання

1 група – діалог на мовознавчу тематику «Я знаю прислівник»

2 група – із творів виписати 5 речень з прислівниками, зробити їх морфологічний розбір.
Гра «Одним словом»

1. З почуттям подяки, з готовністю віддячити за послугу. (Вдячно).

2. Ручним способом, без використання механізмів. (Вручну).

3. Догори обличчям.(Горілиць)

4. Охоче, із задоволенням і любов'ю до якого-небудь заняття. (Залюбки)

5. Завзято, непохитно у здійсненні своєї мети. (Наполегливо)

6. Без бажання, мляво, повільно. (Нехотя)

7. У гніві, дуже розсердившись. (Спересердя)

8. Піднявшись на кінчики пальців ніг. (Навшпиньки)

9. Дійсно, відповідно до фактів. (Фактично)

10. Услід за тим, що віддаляється. (Навздогін)


любити


говорити

тримати

працювати

відповідати







Та витираються слова, якщо

невміло їх

вживати.




Майбутнє

почати

ніколи не

пізно.



Людині бійся душу ошукать, бо в цьому схибиш, то уже навіки.



Ти йому

по-свійськи, а він тобі

по-свинськи.



Чим серце

наповнене

вщерть, те

говорять уста.



Треба хороші

справи робити

не на замовлення, а щоденно, усе життя.



У навчанні

й праці час непомітно рахує дні.




3. Творча робота «Добери прислівник»

4. Робота в парах за варіантами.

1 варіант прочитати текст. З другого абзацу виписати прислівники, встановити спосіб їх творення. Виконати словотвірний розбір прислівника.

2 варіант – прочитати текст. Зробити синтаксичний розбір першого речення. Визначити розряд прислівника, його синтаксичну роль у реченні. Підібрати для прислівника синонім, визначити спосіб його творення.

3 варіант – прочитати текст, зробити морфологічний розбір слова зранку-пораненьку.
Квіти ля жебрака
Після Великодня враз потепліло, і до Львова прийшла весна. Всі були веселі, в очах кожного віддзеркалювалось сонце.

Навіть безногий Гілько, який щодень зранку-пораненьку понуро сидів на своєму дерев'яному з чотирма коліщатками візочку при вході в церковне подвір'я монотонно випрошував милостиню, нині дзвінко підкрикував, щедро сипав жартами. І до його солом’яного, від давності почорнілого бриля щедро летіли, ніжно подзвонюючи, дрібні монети.

Дехто дарував каліці окрайці паски, крашанки, шматки

ковбаси та м'яса…

А якась русява вродливиця простягнула жебракові пучок





1. Диктант інформаційної дії

Виписати прислівники, визначити розряд.

Творець Людини – сім'я, а в сім'ї найтонший, наймудріший скульптор – мати. Вона ніжно зігріває своїм теплом, виховує ще в сповитку колисковою, любов'ю, відданістю і непримиренністю до зла. Мати поступово відкриває дитині красу світу і рідної мови, укладає в серце найперші поняття про честь і безчестя. Вона по-своєму глибоко, по-своєму красиво переживає свою відповідальність за весь рід людський.
2. Робота в парах ( за варіантами)

1 варіант виписати прислівники, визначити розряд за значенням, від прислівників способу дії утворити вищий ступінь порівняння прислівників
2 варіант виписати прислівники способу дії, утворити найвищий ступінь порівняння. Усно замінити в тексті, де можливо, ступені порівняння.

Мати

Це найперше слово, яке вимовляє людина, і звучить воно всіма мовами однаково ніжно. У мами чутливе серце – в ньому ніколи не гасне любов. Йому ніколи не буває байдуже. Мама. Це те слово, яке часто повторює людина в хвилини страждання і горя. І скільки б тобі не було років, тобі завжди потрібна мати, її ласка, її погляд. І віл того, як сильно ти любиш матір, тим радісно і світло живеться тобі.
синіх, як її очі, пролісків…

Це було так зворушливо, що всі, хто йшов поблизу, з дива оніміли…

Гілько, притуливши до обличчя квіти, сидів тихенько й принишкло. З його вицвілих очей кривулькуватими струмочками стікали…сльози.

Він їх не витирав, сидів незворушно.

Даруючи квіти Гількові, дівчина і не замислювалась, що зогріває серце каліки, який вже давно втратив інтерес до життя і покірно чекав смерті. І раптом – на якусь мить він відчув себе людиною, веселіше подивився на світ Божий…
5. Практична робота.
На/льоту, де/не/де, по/заду, од/віку, от/таки, с/переду, без/угаву, будь/як, під/силу, по/середині, ін./коли, на/сміх, уві/сні, швидко/плинно, один/в/один, рано/вранці, аби/як, по/троє, ймовірно, ось/ось, тим/часом, в/цілому, екстра/вагантно.



Схожі:

Тема: Узагальнення та систематизація вивченого про «Прислівник»
...
Урок узагальнення та систематизації вивченого з використанням комп’ютерних технологій у 9 класі
Тема. Безсполучникове складне речення. Узагальнення та систематизація вивченого з використанням комп’ютерних технологій
Уроку: узагальнення та систематизація навчальних досягнень учнів....
Тема уроку. Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Лінійні рівняння з однією змінною»
УРОК № ОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО З ТЕМИ
За допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу розвивати спостережливість, уважність, кмітливість як важливі елементи...
Контрольна робота №6 з теми «Сучасний літературний процес. Узагальнення...
Укажіть стиль у літературі, про який йдеться: Відзначається художньою яскравістю
Тема: Головні члени речення. Узагальнення та систематизація вивченого. Мета
Отже, епіграфом нашого уроку є така народна мудрість: «Найдорожчий діамант – чистої води, найдорожча людина – чистої душі»(Українське...
Тема. Узагальнення і систематизація вивченого з теми «Іменник»
Мета: допомогти учням узагальнити, систематизувати і закріпити вивчене з теми, розвивати навички правильного вживання іменників у...
Узагальнення і систематизація вивченого про відокремлені члени речення
Мета: узагальнити і систематизувати знання про відокремлені члени речення; формувати вміння визначати їх у реченнях, розставляти...
ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО
РЗМ №1. Повторення вивченого про мовлення і спілкування. Ведення діалогу в ситуації неофіційного спілкування
УРОК 1 Тема уроку
Мета уроку: Узагальнення і систематизація знань учнів про чис­лові функції (область визначення і область значення функцій, зростаючі...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка