УРОК ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ Тема: Виготовлення об’ємних виробів із солоного тіста. Квочка з курчатами. Мета уроку: формувати соціальні компетентності, усвідомленість


Скачати 42.7 Kb.
Назва УРОК ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ Тема: Виготовлення об’ємних виробів із солоного тіста. Квочка з курчатами. Мета уроку: формувати соціальні компетентності, усвідомленість
Дата 15.12.2013
Розмір 42.7 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Туризм > Урок
УРОК ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ

Тема: Виготовлення об’ємних виробів із солоного тіста.

Квочка з курчатами.
Мета уроку: формувати соціальні компетентності, усвідомленість виконання завдань, самостійність, впевненість в своїх силах; виховувати почуття патріотизму через ознайомлення з народною іграшкою; прищеплювати любов до праці.
Обладнання: серія системи завдань, зразки іграшок, фото, ілюстрований матеріал «Народна іграшка», солоне тісто, приладдя для обробки, пензлик, стакан з водою.
Х І Д У Р О К У:
І. Перевірка знань та операційних навичок з визначеної теми.

1. Бесіда про народну іграшку.

- Зараз, люба дітвора,

В нас цікава буде гра.

І дівчатка, і хлопятка

Дуже люблять мандрувати.

Вирушаємо ми нині

В подорож по Україні.
Але подорож у нас буде незвичайна, справа в тому що до нас завітав іноземний гість - ось цей яскравий козлик. Він проскакав багато километрів, щоб потрапити до нас на урок. А народився він в далекій країні Росії у місті Гжель, був виліплений з глини російським майстром і називається – народна іграшка. У нашого козлика багато друзів у Росії і трохи згодом він познайомить вас з ними, але зараз разом з нами він хоче помандрувати по Україні і привітати братів.

Колись давно не було ще таких гарних і яскравих іграшок в магазині , як у вас, тому батьки, дідусі та бабусі виготовляли іграшки для своїх дітей та онуків своїми руками. Були вони виліплені із глини, вирізані з дерева пошиті з тканини. Відомими на весь світ стали народні іграшки з Івано-Франківщини. Косівська іграшка виготовлялася з рудої глини, обпалювалась у спеціальній печі і розписувалась яскравими фарбами. Гуцульські сирні птахи, баранці, зайці, якими не тільки можна було гратися, а й зїсти.

Наш козлик швидкий, і ось ми вже на Дніпропетровщині. Петриківські іграшки зроблені з дерева і розписані найяскравішими в світі фарбами. А ось цікаве для дівчат – тряпчані ляльки!

І знову ми в дорозі. Мальовнича Полтавщина, село Опішня. Тут народилися іграшки з білої глини , це найближчі родичі нашого козлика, розписані спеціальними рослинними фарбами, вони неначе зявилися з осіннього лісу. А ще в Опішні виготовляли іграшки з борошна.
2. – Сподобались вам народні іграшки? Захотілося й самим щось змайструвати або виліпити. Ми з вами вже займалися ліпленням.

- Скажіть, а з якого матеріалу ми ліпили? /з пластиліну, з солоного тіста/

- А якими способами ми виготовляли наші вироби? /пластичним та конструктивним/

- Сьогодні ми будемо користуватися комбінованим способом, який поєднує і пластичний і конструктивний.
ІІ. Повідомлення теми уроку.

  • Сьогодні ми продовжимо роботу з солоним тістом.

  • Я відкрию маленький секрет, сьогодні це вже другий урок, на першому ми розфарбували вироби, які висохли, а також приготували тісто для цього уроку.

  • А чи ви любите казки?

  • А вгадайте, що за казочку я хочу вам розказати…

  • Жили собі дід та баба і була в них …? /курочка ряба/

  • Подобаються вам курочки?

2. Виконання роботи:

  • Я розповідала вам про народну іграшку, а зараз пропоную зробити іграшку своїми руками.

  • Підніміть серветки і розгляньте з яких деталей ми будемо виготовляти курочку.

  • Ось ця частинка називається тулуб.

  • А ця? /голова/, а це що? /крильця/

  • Добре, але для того щоб зібрати курочку з деталей ми повинні виконати певні правила. Зараз я пропоную виконати дії за завданням під № 2.

  • З першим кроком нас познайомить Наташа, читай, будь-ласка.

  • Виконайте завдання. Всі справились? Якщо в когось не виходить – не соромтесь, кажіть про це.

  • Другий крок. Читай, Тетянко. Виконуємо і т.д.

  • Зверніть увагу, що змочити крильця треба зовсім трохи.

  • Курочка готова!

3. Фізхвилинка.

- Відпочили продовжуємо наш урок.

4. Виготовлення виробу самостійно.

- (розповідь про народження курчатка)

- А зараз ви будете виконувати завдання самостійно, тому я пропоную уважно ознайомитись з завданням №1, пригадати які деталі ми використовували для виготовлення курочки.

- Скажіть, чим відрізняється курчатко від мами-квочки?

- Приступаємо до роботи.

5. Підсумок уроку.

- Сподобалось виготовляти іграшки своїми руками?

- А чи запам’ятали ви про народну іграшку?

- Дуже добре працювали і отримуєте оцінки.


Дидактичні матеріали до уроку

Завдання № 1

1. Виліпити деталі для курочки. /за малюнком/

2. Хвостика витягнути із круглого тулуба, легенько розплющити його руками з однієї сторони.

3. Ножем на хвості та крильцях прорізати перинки.




Завдання № 2

1. З’єднати голову й тулуб курочки половинкою зубочистки.

2. Оформити голівку курочки, зліпивши гребінець із трьох маленьких кульок.

3. Прикріпити дзьоб, намітити очі.

4. Змочити крильця водою, прикріпити їх до тулуба й трохи потримати, щоб вини закріпились.
Курочка й курчата
Тільки-но курчатко вилупилося з яйця – відразу заспівало весняну пісеньку. Воно й само схоже на маленьке сонечко – світле і радісне. Поряд з курчатком в кубельці сидять його брати, сестри і мама-квочка. Курочка ласкаво пригортає своїх веселих і слухняних дітей. А тато-півень гордовито проходжується по дворі й кричить: «Ку-ка-рі-ку, весна прийшла!»


Фізкультхвилинка:
Хмарка сонечко закрила, слізки срібнії зронила.

/закрили долоньками очі/

Ми ті слізки пошукаєм, у травичці позбираєм.

/Присідання/

Пострибаєм, як зайчата, /стрибки/

Політаєм, як пташата, /махи руками/

Потанцюємо ще трішки, /танцювальні рухи/

Щоб спочили ручки, ніжки.

Всі веселі? От чудово! А тепер до праці знову.


Пластичний спосіб ліплення – це коли виріб ліплять із цілого шматка пластиліну чи тіста.


Конструктивний спосіб ліплення – це коли фігурку ліплять із кількох деталей.





Схожі:

Тем 10: Технологія приготування страв із бісквітного тіста. Мета
Обладнання: таблиці «Правила безпечної роботи в шкільних майстернях», ілюстрації із зображенням виробів із бісквітного тіста, таблиці...
Технологія приготування страв із пісочного тіста
Обладнання: таблиці «Правила безпечної роботи в шкільних майстернях», ілюстрації із зображенням виробів із пісочного тіста, таблиці...
Тем 13: Технологія приготування страв із листового тіста. Мета
Обладнання: таблиці «Правила безпечної роботи в шкільних майстернях», ілюстрації із зображенням виробів із листового тіста, таблиці...
Уроку з трудового навчання Тема: Захист проекту
Мета: навчальна: формування в учнів знань about процес захисту розроблених творчих виробів
Тема уроку : Проектування та виготовлення виробів, в'язаних спицями....
Ьна: забезпечити систематизацію, узагальнення та поглибити зна­ння учнів із теорії в'язання;сформувати вміння використовувати отримані...
План-конспект уроку трудового навчання Т
Тема уроку. Пошук аналогів існуючих виробів та зображень для випалювання, їх аналіз
План-конспект заняття Тема заняття: Приготування виробів з дріжджового тіста різних країн світу
Тип заняття: удосконалення та закріплення умінь та навичок з приготування фаршів та начинок, приготування дріжджового тіста; набуття...
План-конспект з трудового навчання. Тема заняття: Виготовлення виробу
Теоретичні відомості: Добір матеріалів для виготовлення виробу, визначення їх кількості. Добір гачків. Послідовність виготовлення...
План-конспект з трудового навчання. Тема заняття: Види поясних виробів
Теоретичні відомості: Види поясних виробів. Художнє конструювання. Технічне конструювання. Основні типи креслярських ліній. Розміри...
УРОК 47 Тема уроку
Мета уроку: Формувати уміння учнів знаходити ймовірність здійснення принаймні однієї з незалежних подій
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка