|
Скачати 42.7 Kb.
|
УРОК ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ Тема: Виготовлення об’ємних виробів із солоного тіста. Квочка з курчатами. Мета уроку: формувати соціальні компетентності, усвідомленість виконання завдань, самостійність, впевненість в своїх силах; виховувати почуття патріотизму через ознайомлення з народною іграшкою; прищеплювати любов до праці. Обладнання: серія системи завдань, зразки іграшок, фото, ілюстрований матеріал «Народна іграшка», солоне тісто, приладдя для обробки, пензлик, стакан з водою. Х І Д У Р О К У: І. Перевірка знань та операційних навичок з визначеної теми. 1. Бесіда про народну іграшку. - Зараз, люба дітвора, В нас цікава буде гра. І дівчатка, і хлопятка Дуже люблять мандрувати. Вирушаємо ми нині В подорож по Україні. Але подорож у нас буде незвичайна, справа в тому що до нас завітав іноземний гість - ось цей яскравий козлик. Він проскакав багато километрів, щоб потрапити до нас на урок. А народився він в далекій країні Росії у місті Гжель, був виліплений з глини російським майстром і називається – народна іграшка. У нашого козлика багато друзів у Росії і трохи згодом він познайомить вас з ними, але зараз разом з нами він хоче помандрувати по Україні і привітати братів. Колись давно не було ще таких гарних і яскравих іграшок в магазині , як у вас, тому батьки, дідусі та бабусі виготовляли іграшки для своїх дітей та онуків своїми руками. Були вони виліплені із глини, вирізані з дерева пошиті з тканини. Відомими на весь світ стали народні іграшки з Івано-Франківщини. Косівська іграшка виготовлялася з рудої глини, обпалювалась у спеціальній печі і розписувалась яскравими фарбами. Гуцульські сирні птахи, баранці, зайці, якими не тільки можна було гратися, а й зїсти. Наш козлик швидкий, і ось ми вже на Дніпропетровщині. Петриківські іграшки зроблені з дерева і розписані найяскравішими в світі фарбами. А ось цікаве для дівчат – тряпчані ляльки! І знову ми в дорозі. Мальовнича Полтавщина, село Опішня. Тут народилися іграшки з білої глини , це найближчі родичі нашого козлика, розписані спеціальними рослинними фарбами, вони неначе зявилися з осіннього лісу. А ще в Опішні виготовляли іграшки з борошна. 2. – Сподобались вам народні іграшки? Захотілося й самим щось змайструвати або виліпити. Ми з вами вже займалися ліпленням. - Скажіть, а з якого матеріалу ми ліпили? /з пластиліну, з солоного тіста/ - А якими способами ми виготовляли наші вироби? /пластичним та конструктивним/ - Сьогодні ми будемо користуватися комбінованим способом, який поєднує і пластичний і конструктивний. ІІ. Повідомлення теми уроку.
2. Виконання роботи:
3. Фізхвилинка. - Відпочили продовжуємо наш урок. 4. Виготовлення виробу самостійно. - (розповідь про народження курчатка) - А зараз ви будете виконувати завдання самостійно, тому я пропоную уважно ознайомитись з завданням №1, пригадати які деталі ми використовували для виготовлення курочки. - Скажіть, чим відрізняється курчатко від мами-квочки? - Приступаємо до роботи. 5. Підсумок уроку. - Сподобалось виготовляти іграшки своїми руками? - А чи запам’ятали ви про народну іграшку? - Дуже добре працювали і отримуєте оцінки. Дидактичні матеріали до уроку
Завдання № 2 1. З’єднати голову й тулуб курочки половинкою зубочистки. 2. Оформити голівку курочки, зліпивши гребінець із трьох маленьких кульок. 3. Прикріпити дзьоб, намітити очі. 4. Змочити крильця водою, прикріпити їх до тулуба й трохи потримати, щоб вини закріпились. Курочка й курчата Тільки-но курчатко вилупилося з яйця – відразу заспівало весняну пісеньку. Воно й само схоже на маленьке сонечко – світле і радісне. Поряд з курчатком в кубельці сидять його брати, сестри і мама-квочка. Курочка ласкаво пригортає своїх веселих і слухняних дітей. А тато-півень гордовито проходжується по дворі й кричить: «Ку-ка-рі-ку, весна прийшла!» Фізкультхвилинка: Хмарка сонечко закрила, слізки срібнії зронила. /закрили долоньками очі/ Ми ті слізки пошукаєм, у травичці позбираєм. /Присідання/ Пострибаєм, як зайчата, /стрибки/ Політаєм, як пташата, /махи руками/ Потанцюємо ще трішки, /танцювальні рухи/ Щоб спочили ручки, ніжки. Всі веселі? От чудово! А тепер до праці знову. Пластичний спосіб ліплення – це коли виріб ліплять із цілого шматка пластиліну чи тіста. Конструктивний спосіб ліплення – це коли фігурку ліплять із кількох деталей. |
Тем 10: Технологія приготування страв із бісквітного тіста. Мета Обладнання: таблиці «Правила безпечної роботи в шкільних майстернях», ілюстрації із зображенням виробів із бісквітного тіста, таблиці... |
Технологія приготування страв із пісочного тіста Обладнання: таблиці «Правила безпечної роботи в шкільних майстернях», ілюстрації із зображенням виробів із пісочного тіста, таблиці... |
Тем 13: Технологія приготування страв із листового тіста. Мета Обладнання: таблиці «Правила безпечної роботи в шкільних майстернях», ілюстрації із зображенням виробів із листового тіста, таблиці... |
Уроку з трудового навчання Тема: Захист проекту Мета: навчальна: формування в учнів знань about процес захисту розроблених творчих виробів |
Тема уроку : Проектування та виготовлення виробів, в'язаних спицями.... Ьна: забезпечити систематизацію, узагальнення та поглибити знання учнів із теорії в'язання;сформувати вміння використовувати отримані... |
План-конспект уроку трудового навчання Т Тема уроку. Пошук аналогів існуючих виробів та зображень для випалювання, їх аналіз |
План-конспект заняття Тема заняття: Приготування виробів з дріжджового тіста різних країн світу Тип заняття: удосконалення та закріплення умінь та навичок з приготування фаршів та начинок, приготування дріжджового тіста; набуття... |
План-конспект з трудового навчання. Тема заняття: Виготовлення виробу Теоретичні відомості: Добір матеріалів для виготовлення виробу, визначення їх кількості. Добір гачків. Послідовність виготовлення... |
План-конспект з трудового навчання. Тема заняття: Види поясних виробів Теоретичні відомості: Види поясних виробів. Художнє конструювання. Технічне конструювання. Основні типи креслярських ліній. Розміри... |
УРОК 47 Тема уроку Мета уроку: Формувати уміння учнів знаходити ймовірність здійснення принаймні однієї з незалежних подій |