Тема уроку : Проектування та виготовлення виробів, в'язаних спицями. Презентація виробів, в'язаних спицями.
Мета:
Навчальна: забезпечити систематизацію, узагальнення та поглибити знання учнів із теорії в'язання;сформувати вміння використовувати отримані на попередніх уроках знання в різних ситуаціях;забезпечити оцінювання навчальних досягнень учнів за розділом «Проектування та виготовлення виробів, в'язаних спицями».
Розвиваюча: розвивати координацію рухів рук, вміння користуватися спеціальною літературою, творчі здібності учнів.
Виховна: сприяти виховуванню товариськості та взаємодопомоги, самостійності, дбайливого, шанобливого ставлення до праці.
Обладнання: : вироби, в'язані спицями, дидактичний матеріал до уроку.
Інструменти та матеріали: спиці, нитки, ножиці.
Міжпредметні зв'язки: історія, географія, народознавство, математика, біологія.
Тип уроку: нестандартний урок.
Структура уроку
I.
|
Організаційний момент
|
2 хв.
|
II.
|
Актуалізація знань
|
8 хв.
|
III.
|
Мотивація навчальної діяльності учнів
|
5 хв.
|
IV.
|
Повідомлення теми й мети уроку
|
3 хв.
|
V.
|
Вивчення нового матеріалу :
|
25хв.
|
VI.
|
Практична робота
|
35 хв.
|
VII.
|
Закріплення нових знань
|
5 хв.
|
VIII.
|
Підведення підсумків уроку
|
7 хв.
|
Хід уроку
І. Організаційна частина:
перевірка наявності учнів;
перевірка готовності учнів до уроку;
Поділити клас на 2 команди «Завзяті» та «Умілі».
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів:
В'язання — один із найдавніших видів мистецтва, що існує більше 3 тисяч років. У наші дні ручне в'язання, як і раніше, залишається модним і популярним заняттям.
Хто вміє в'язати, той не тільки може створити неповторні речі, а ще й стимулює свою розумову діяльність, бо під час в'язання масажуються нервові рецептори на пальцях, які відповідають за розумову діяльність. в'яжучи, ми звертаємося до біології, математики, історії, літератури, географії, малювання й фізкультури. І це сьогодні буде доведено.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності:
Щоб дещо освіжити ваші знання,пропоную вам розв’язати Тест «в'язання спицями»(Учні отримують картки із тестом.)
1. Номер спиці — це її:
а) радіус;
б) діаметр;
в) довжина
Довжину спиці визначають у:
а) сантиметрах;
б) дециметрах;
в) міліметрах
. Ряд петель, які набрали на
спиці, називають:
а) початковим;
б) першим;
в) пружковим
4. Виміри: обхват кисті, обхват зап'ястка, довжина кисті від зап'ястка до кінця середнього пальця, довжина кисті від зап'ястка до основи великого пальця, необхідні для в'язання:
а) шкарпеток;
б) рукавиць;
в) панчіх;
г) шапки
ІV. Повідомлення теми й мети уроку
Сьогодні Ви продемонструєте ваші вміння, презентуючи виготовлені вироби. Ми проведемо урок- змагання з перевірки теоретичних знань «Фарби майстерності».
Представлення команд «Завзяті» та «Умілі». Представлення капітанів.
Вам необхідно виконати завдання таких конкурсів:
Конкурс «Експрес-опитування»
Конкурс «Асоціативний кущ»
Конкурс «Моторні ручки»
Конкурс «Загадки» (Про які волокна йдеться?)
Конкурс капітанів «Ти мені, а я тобі»
Конкурс «Будь уважним»
►► Конкурс «Експрес-опитування»
які основні петлі використовують для в'язання резинки?
як слід добирати: спиці до ниток чи нитки до спиць?
як називається перша й остання петля у в'язанні?
яку петлю використовують в ажурному в'язанні?
як визначити номер спиць?
як називається візерунок, зображений умовними позначеннями?
►► Конкурс «Асоціативний кущ»
За 1 хв учням пропонується дібрати асоціації, пов'язані з поняттям «В'язання».
►► Конкурс «міні-практикум» (Відшукай потрібну в'язку)
Учням пропонується розпізнати за зовнішнім виглядом зразки:
резинка 1 х 1
Хусткова в’язка
англійська резинка
ажурна в'язка
►► Конкурс «Моторні ручки»
Набрати 10 петель і зв'язати 2 ряди хустковою в'язкою.
►► Конкурс «Загадки» (Про які волокна йдеться?)
Били мене били, а царем посадили. (Льон)
не вогонь, а обпікає. (Кропива)
По горах та долинах ходить шуба та кофтина. (вовна)
Із земельки виростаю та весь світ одягаю. (Бавовна)
У білій хатці він живе, тонку ниточку пряде. (шовк)
Хлопчина малий у землю зайшов, синю шапку там знайшов. (льон)
►► Конкурс капітанів «Ти мені, а я тобі»
Капітани по черзі ставлять запитання один одному (домашня заготовка). Правильна відповідь оцінюється 1 балом, неправильно поставлене запитання штрафується на 0,5 балу. штрафується 1 балом капітан, який поставив запитання, але сам не може на нього відповісти. За оригінальне запитання додатковий 1 бал.
►► Конкурс «Будь уважним»
На знання правил безпеки, санітарії та гігієни праці.
Найціннішим для кожної людини є її життя та здоров'я. Для запобігання травматизму та збереження здоров'я й життя учням треба дотримуватися правил безпечної праці. Крім них існують також санітарно-гігієнічні вимоги, зокрема спрямовані на збереження зору, постави та пов'язані з культурою праці (правила організації робочого місця).
Учням потрібно обрати правильний варіант відповіді.
1. На якій відстані від очей слід тримати роботу?
А 25-30 см; б 30-40 см; В 20-25 см.
2.Через скільки хвилин роботи треба робити перерву на відпочинок?
А 30-40 хв; Б 40-50 хв; В 50-60 хв.
3. Під час в'язання треба сидіти:
А вільно, не нахиляючи голови; Б вільно, із невеликим нахилом голови; В вільно, руки розташовані на рівні грудей.
4. Світло повинно падати на роботу:
А зліва; Б справа;В безпосередньо на робоче місце.
VІІІ. Підведення підсумків уроку:
Виставлення і мотивація оцінок учнів.
Підсумки гри, заохочення кращих учнів.
За кожне правильно виконане завдання команда отримує 1 бал. Команда,яка швидше виконала завдання отримує 2 бали.
Заключне слово вчителя
Не зважаючи на результати змагання, переможених немає, тому що кожен пізнав щось нове, закріпив набуті знання, спробував свої сили, пережив почуття азарту. На знак подяки нагороджую учнів у номінаціях:
«Найкращий на уроці»,
«За зусилля»,
«За творчість».
ІХ. Повідомлення домашнього завдання:
пояснення особливостей виконання домашнього завдання;
проведення інструктажу;
мотивація учнів на його виконання.
|