ТЕМА. Дії з натуральними числами: множення і ділення


Скачати 48.23 Kb.
Назва ТЕМА. Дії з натуральними числами: множення і ділення
Дата 15.12.2013
Розмір 48.23 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Туризм > Урок
Урок № ____ 5 клас

ТЕМА . Дії з натуральними числами: множення і ділення.

МЕТА УРОКУ:

Навчальна: навчити учнів застосовувати свої знання та навички при розв’язуванні задач; удосконалювати навички додавання, віднімання, множення, ділення натуральних чисел;

Розвиваюча: розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, навички самостійної роботи, сприяти формуванню особистійної, соціальної, здоров’язбережувальної компетентностей через поширення екологічних та валеологічних знань учнів, розширювати кругозір учнів;

Виховна: виховувати розуміння стану екології навколишнього середовища та екологічну культуру поведінки людини, відповідальність за стан навколишнього середовища, виховувати дбайливе ставлення до природи, прагнення захищати природу.

Обладнання: проектор

Епіграф до уроку.«Серед всіх наук, які відкривають шлях до пізнання законів природи,

найбільшої є математика.

(С.Ковалевська)
Хід уроку

1. Привітання учнів, емоційний настрій на роботу на уроці.

Добрий день, шановні мої! На уроці вас сьогодні чекає багато нових знань нематетичного змісту , які ви будете добувати у дружній роботі завдяки обчислювальним навичкам.
2. Повідомлення теми уроку, постановка мети уроку.

Сьогодні ми проведемо нестандартний урок. Сподіваюсь, ви готові? Сьогодні ми маємо виконати програму мінімум: обговорити проблеми охорони природи, розв’язати кілька задач. Проте ми маємо й програму максимум: сьогодні найактивніші з вас матимуть змогу презентувати власні матеріали своїм однокласникам. Я вам зараз назву тільки частину теми нашого уроку - «Дії з натуральними числами….»,. Однак головним для нас залишається розвиток обчислювальних навичок у діях з натуральними числами тому що без цього ми не зможемо дізнатися цікаву інформацію нематичного змісту, однокласникам.

3. Робота над темою уроку

Ви вже знаєте з засобів масової інформації, з уроків природознавства, з уроків охорони здоров'я, що проблема охорони навколишнього середовища – це одна з найактуальніших проблем сучасного світу Широке коло питань, пов’язаних з охороною природи, розв’язує та вирішує наука, що має назву «екологія». Проблема охорони природи не повинна проходити й повз нас! Вже сьогодні вчені довели, що на 20% здоров'я людини залежить від екологічного стану навколишнього середовища, де вона мешкає. Тому й ми з вами маємо зберегти все, чим пишаємося: краса наших дерев - пам`ятка міста Миколаєва дуб, унікальність пташиного світу нашої Миколаївщини, світ рослин (ФЛОРА) та світ тварин (ФАУНА); чистоту водойм (АКВА).

Шановні учні, для вас особисто заготовлено кілька проблем (задач), й я сподіваюсь, що ви мені допоможете із ними… А від себе хочу нагадати: кожен нестандартний урок ми працюємо за правилом «піднятої руки» та правилом «зібраних жетонів» - за правильну відповідь ви отримуєте жетон, та наприкінці уроку – оцінку вашої старанності. Успіхів вам!

4.. Усний рахунок 

1) В нашій школі снідають діти з 10 класів. Якщо в кожному класі найдеться 5 невихованої дитини, які кинуть обгортки від цукерок на підлогу.

а) Скільки обгорток буде валятися по школі?

10х5=50

б) Ми бажаємо, щоб наша школа була схожа на звалище сміття?
2) Усний рахунок №2

На великій перерві на другому поверсі бігають і кричать чотирикласники і шестикласники. До кінця перерви шум достиг 80 децибел. Скільки децибел не вистачає їм, щоб перекричать взлітаючого літака, який утворює шум в 120 децибел.

120-80=40

За досвідом вчених, для того щоб отримати безсоння, достатньо тривалий час "слухати“ 42 децибела, щоб стати роздратованим, достатньо постійного шуму в 35 децибел. А це рівень людського шепотіння! Для порівняння: шум жвавої вулиці або голосної розмови - 70 дБ.

3) Усний рахунок №3

Чергові пішли з класу погано закрив кран. Знаємо, що за 1 секунду витікає 10г води, порахуйте, скільки води витече : За 1 годину? За 10 годин? За 20 годин (к тому часу, коли вони повернуться)?
5. Розв’язуємо задачі в зошитах і знову робимо екологічний висновок

1 В нашому мікрорайоні проживає приблизно 4000 чоловік. Уявимо, що кожен четвертий з них, побуває у лісі, викинуть там пакетик із-під чіпсів і пластикову пляшку. Скільки всього пакетів и пляшок буде під кожним деревом, якщо у лісі 100 ялинок, 100 беріз, 100 осин и 100 кленів.

4000:4х2:(100+100+100+100)=5
2011 рік – МІЖНАРОДНИЙ РІК ЛІСУ
Ліс - унікальна екологічна система. Не випадково ліси називають легенями планети. Очевидний той факт: без лісів на планеті не зможе вижити сьогоднішнє 4,5-мілліардне населення Землі, а що буде завтра, коли населення в наступний раз подвоїться, а лісів стане в два рази менше? Століття назад ліса покривали три чверті суши. В теперішньому часі залишилось чверть. Великої шкоди лісам завдає полум`я, (кожен рік в багатьох країнах світу вигорають мільйони км2 лісу).
2 На шкільній алеї 10 молодих дерев, на кожному дереві 15 гілок. Якщо п`ятеро друзів будуть кожен день на протязі листопада ламати кожний по одній гільці, скільки гілок залишиться на всіх деревах? Допомога: в листопаді – 30 днів

15х10-5х30=0
Наступне питання задачі:

Ми бажаємо, щоб двір нашої школи був самий зелений в місті ?

3 Біля входу у нашу школу 2 великі клумби и 2 менші. На великій клумбі – 41 квітів, на маленькій – 25. В нашій школі 264 учня. Якщо кожний другий зірве маленьку квітку, що буде з нашою клумбою?

41х2+25х2-264:2=0
Наступне питання задачі:

Ми хочемо, щоб подвір'я нашої школи був самий гарний в місті ?
4 В нашій школі 264 дитини. Допустимо, що кожний другий прийшов без «зміного взуття» і приніс у школу на підошві всього 20 грамів пилу. Допустимо, що 4 кг пилу залишились на підлозі і її вдалося змити техпрацівниці. Скільки пилу залишилось висіти у повітрі, яким ми дихаємо?

264:2х20-2000=2640(г)
2640г=2кг640г
Наступне питання задачі:
Ми бажаємо, щоб цей пил потрапив на наші легені?
5. Узагальнення знань з розглянутого матеріалу

Вчитель: багато сьогодні почули, багато зробили, а насправді треба ще стільки всього зробити! Адже питання «Охорона природи» - не нове, але дуже й дуже актуальне!!! А тепер побачимо, що на сьогодні приготували ви, шановні учасники уроку. А першими презентують свої роботи …. (називає прізвища тих учнів, хто отримав більшу кількість жетонів, по завершенню виступу оголошує оцінку учня за урок).

6.Підсумок уроку

Рефлексія.
Запитаня класу:
- Чи цікава для вас була інформація, яку ви почули сьогодні на уроці?
- Висловите своє ставлення до збереження природи та навколишнього середовища.
- Які навички нам сьогодні допомагали розв’язувати завдання?

Вчитель виставляє оцінки до журналу та щоденників учня. (В цей час на прохання вчителя, учні пишуть свої побажання до наступного нестандартного уроку, пропонуючи як тему, так і форму заняття).


7. Подача домашнього завдання.


Інформації від учнів (приклади):

  1. 1кВт енергії коштує 15 копійок. Витративши 1 кВт можна: виготовити 3 пари туфель; 100 хлібних батонів; дістати 50 кг вугілля; здоїти 45 корів.

  2. За одну годину автомобільного двигуна згоряє 200 літрів кисню. Добова норма, необхідна для дихання однієї людини – 80 літрів

  3. Доросла людина, що палить, та яка за день викурює 1 сигарету, скорочує собі життя на 10 хвилин

  4. Щорічно на Україні в атмосферу викидають 17 млн. тон шкідливих речовин.

  5. За останні 50 років на Землі загинуло 1200 видів тварин.







Схожі:

УРОК 27 Тема: Ділення. Компоненти ділення. Самостійна робота № Мета:...
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
УРОК 26 Тема: Множення. Компоненти множення. Мета: Означення множення,...
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
УРОК 32 Тема: Письмове множення
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
УРОК 52. ДІЛЕННЯ Мета
Мета. Формувати розуміння означення ділення як дії, оберненої до множення, по­вторити назви компонентів ділення; формувати вміння...
Множення чисел 1 і Множення на 1 і Задачі на дві та три дії
Мета: навчити дітей множити числа 1 і 0, множити на 1 і 0; розв’язувати задачі на дві і три дії; розвивати навички усного рахунку;...
УРОК №53 Тема. Множення і ділення натуральних чисел
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок. Обладнання: таблиці «Властивості множення», «Ділення натуральних...
ПРОГРАМА ДИСЦИПЛІНИ “Математика ”
Натуральні числа і нуль. Читання та запис натуральних чисел. Порівняння натуральних чисел. Дії над натуральними числами
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України Державний вищий навчальний заклад
Натуральні числа і нуль. Читання і запис натуральних чисел. Порівняння натуральних чисел. Дії над натуральними числами
Урок в 5 класі за темою «Множення і ділення натуральних чисел»
Тема нашого уроку сьогодні «Множення і ділення натуральних чисел». Друзі, сьогодні ми з вами відправимося в подорож по стежинкам...
Урок №16 Тема. Ділення дробів
Наочність та обладнання: опорний конспект «Множення та ділення дробів. Піднесення дробу до степеня»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка