|
Скачати 34.93 Kb.
|
1.4. Множення і ділення натуральних чисел УРОК № 53 Тема. Множення і ділення натуральних чисел. Мета: підготовка до тематичної контрольної роботи. Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок. Обладнання: таблиці «Властивості множення», «Ділення натуральних чисел». Хід уроку I. Актуалізація опорних знань Усні вправи
1) 25 · 78 · 4; 2) 49 · 9 + 21 · 9; 3) 3 · 5 · 8 · 3; 4) (28 · 16) : 14.
1) х – 6 = 30; 2) х : 6 = 30; 3) х – 6 = 30; 4) 30 – х = 6.
З двох сіл, відстань між якими 44 км, назустріч одне одному виїхали два велосипедисти і зустрілися через 2 години. Знайти швидкість першого велосипедиста, якщо швидкість другого дорівнює 12 км за годину. 1) (12 + x) · 2 = 44; 2) (х – 12) · 2 = 44; 3) 2x = 44 + 12 · 2; 4) (12 – x) · 2 = 44.
II. Систематизація і корекція знань На цьому уроці бажано ще раз попрацювати з таблицями, які містять основний теоретичний матеріал розділу («Властивості множення», «Ділення натуральних чисел») і звернути увагу учнів на типові помилки, яких вони припускаються під час виконання дій множення і ділення багатоцифрових чисел. Для цього можна запропонувати учням в ігровій формі (пограємо у «Вчителів») виконати таке завдання. Завдання 1. Знайди і виправ помилку у наступних прикладах:
Після аналізу припущених у цьому завданні «помилок» учням пропонується самостійно розв'язати завдання 2, 3. Завдання 2. Обчислити: 1) 513 · 42; 2) 608 · 76; 3) 2888 : 76; 4) 53352 : 76; 5) 2430000 : 18 000; 6) (23 · 34 + 338) : 16. [Відповіді. 1) 21 546; 2) 46 208; 3) 38; 4) 702; 5) 2430 : 18 = 135; 6) 70.] Завдання 3. Знайти корені рівнянь: 1) 228 : х = 12; 2) 17х = 408; 3) 47х – 15х = 2144. [Відповіді. 1) х = 228 : 12; х = 19; 2) х = 408 : 17; х = 24; 3) 32х = 2144; х = 2144 : 32; х = 67.] Завершальний блок завдань — розв'язування текстових задач: за допомогою арифметичних дій і складання рівняння. Завдання 4. 1) З одного міста одночасно в одному напрямку вирушили . мотоцикліст і велосипедист. Мотоцикліст рухався зі швидкістю 45 км/год, а велосипедист — 16 км/год. Яка відстань буде між ними через 3 год після початку руху? 2) Як зміниться відповідь, якщо мотоцикліст і велосипедист рухатимуться в протилежних напрямках? [Розв'язання. 1) (45 – 16) · 3 = 29 · 3 = 87 (км/год); 2) (45 + 16) · 3 = 61 · 3 = 183 (км/год).] Завдання 5. У трьох вагонах поїзда їхало 246 пасажирів. У першому вагоні було у 2 рази більше пасажирів, ніж у другому, а в третьому — на 78 пасажирів більше, ніжу другому. Скільки пасажирів їхало в кожному вагоні? [Розв'язання. Нехай у II вагоні їхало х пасажирів, тоді у І їх було 2х, а в III — (х + 78) пасажирів. За умовою у трьох вагонах було 246 пасажирів. Отже, 2х + х + х + 78 = 246; 4х = 246 – 78; 4х = 168; х = 42 У І вагоні — 84 пасажирів, у II — 42 пасажири, в III — 120 пасажирів.] Завдання 6. Удвох вагонах поїзда їхали пасажири, причому в першому вагоні їхало в 3 рази менше, ніж у другому. Скільки пасажирів їхало в кожному вагоні, якщо в першому їх було на 120 менше, ніж в другому? [Розв'язання. В І вагоні — х пасажирів, в II — 3х пасажирів, за умовою х менше, ніж 3х на 120, отже, 3х – x = 120, 2x = 120, х = 60; тоді в І вагоні — 60 пасажирів, у II вагоні 3 · 60 = 180 пасажирів.] Відповідь. 60 і 180 пасажирів. III. Підсумок уроку IV. Домашнє завдання Учитель ще раз наголошує, за якими темами складаються завдання тематичної контрольної роботи і підкреслює, що для успішного виконання її треба вдома зробити такі вправи: I варіант: тематичне оцінювання № 4 (робочі зошити учнів); II варіант: пп. 15-17, № 398 (6, 8); 437 (3, 4); 433 (4-6); 464 (6, 9), 466(4), 505; 519; 490. С.П.Бабенко УРОКИ МАТЕМАТИКИ 5 клас Урок 53 |
УРОК 26 Тема: Множення. Компоненти множення. Мета: Означення множення,... НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
УРОК 27 Тема: Ділення. Компоненти ділення. Самостійна робота № Мета:... НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
УРОК 32 Тема: Письмове множення НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
Урок в 5 класі за темою «Множення і ділення натуральних чисел» Тема нашого уроку сьогодні «Множення і ділення натуральних чисел». Друзі, сьогодні ми з вами відправимося в подорож по стежинкам... |
ТЕМА. Дії з натуральними числами: множення і ділення Навчальна: навчити учнів застосовувати свої знання та навички при розв’язуванні задач; удосконалювати навички додавання, віднімання,... |
УРОК 52. ДІЛЕННЯ Мета Мета. Формувати розуміння означення ділення як дії, оберненої до множення, повторити назви компонентів ділення; формувати вміння... |
Урок №1 Тема. Дільники натурального числа. Прості і складені числа Оскільки теми «Ділення натуральних чисел» і «Ділення десяткових дробів» була опрацьована учнями в 5 класі на достатньому рівні,... |
Урок №6 Тема. Найменше спільне кратне кількох натуральних чисел Мета: на основі знань про кратне число сформувати уявлення учнів про поняття спільного кратного кількох натуральних чисел, НСК, а... |
УРОК 3 Тема: Нумерація натуральних чисел. Десяткова система числення НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
Множення чисел 1 і Множення на 1 і Задачі на дві та три дії Мета: навчити дітей множити числа 1 і 0, множити на 1 і 0; розв’язувати задачі на дві і три дії; розвивати навички усного рахунку;... |