УРОК 26 Тема: Множення. Компоненти множення. Мета: Означення множення, компонентів множення; формування навичок


Скачати 42.27 Kb.
Назва УРОК 26 Тема: Множення. Компоненти множення. Мета: Означення множення, компонентів множення; формування навичок
Дата 29.04.2013
Розмір 42.27 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок

І. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА 3. МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ

УРОК 26

Тема: Множення. Компоненти множення.

Мета: Означення множення, компонентів множення; формування навичок виконання дії множення. Означення властивостей нуля й одиниці під час множення.

План уроку

  1. Аналіз тематичної контрольної роботи № 3

  2. Мотивація навчання

  3. Актуалізація знань

  4. Вивчення нового матеріалу

  5. Підсумок уроку

  6. Домашнє завдання

Хід уроку

І. Аналіз тематичної контрольної роботи № 3

Учитель роздає учням перевірені контрольні роботи, після чого пропонує виконати завдання, аналогічні тим, з якими не впоралася більшість учнів.
II. Мотивація навчання

Перед початком вивчення нового матеріалу учителю доцільно розповісти про історію виникнення дії множення.

Слова учителя:

За всю історію людства було придумано багато способів мно­ження. Уже в кінці XV — на початку XVI століття італійський математик Лука Пачіолі у своєму трактаті про арифметику наводив вісім різних способів множення.

Знак множення «» як символ дії множення зустрічається в друкованих працях з XVII століття, проте його використовували і раніше.

Вперше знак множення «» застосував англійський математик Вільям Оутред (1575 — 1660) у 1631 році, а пізніше, у 1698 році, видатний німецький математик Готфрід Лейбніц (1646—1716) ввів знак множення « • ». У XVII столітті саме цей знак став за­гально прийнятим для позначення дії множення. До речі, Г.Лейбницем був запропонований і знак « : » як символ ділення.

У школі дію множення починають вивчати на І ступені. Тому для вивчення нового матеріалу згадаємо те, що ви вивчали раніше.
III. Актуалізація знань

Учитель проводить бліцопитування, в результаті якого отри­мує інформацію про стан засвоєння відповідної теми на І ступені навчання.

Бліцопитування

Спосіб опитування

  1. Для проведення бліцопитування учитель має підготувати в кількості, яка дорівнює числу учнів у класі, аркуші з пи­таннями і пропусками для внесення відповідей (зразок наве­дено нижче).

  2. Після того як відповіді будуть надані, проводиться взаємопе­ревірка, в ході якої самі учні коментують розв'язки та відпові­дають на запитання однокласників.

  3. Підсумок роботи учитель підводить одразу.

Питання для бліцопитування

Прізвище______________________ Ім'я ___________ Клас _____________

  1. Чи правильно, що 2 + 2 + 2 = 2 · 3? ____________

  2. Чи правильно, що 4 + 4 = 2 · 4? ____________

  3. Чи правильно, що а + а + а + а + а = а · 5? ____________

  4. Результат множення називається _________________

  5. Числа, які перемножуються, називаються ________________

  6. Якщо один із множників збільшити в 3 рази, а другий залишити без зміни, то добуток __________________ в _________ рази.

  7. Якщо кожен із множників зменшити в 5 разів, то добуток ___________ в __________ разів.

  8. Якщо один із множників збільшити у 2 рази, а другий зменши­ти у 2 рази, то добуток _______________ в ______________ разів.

  9. Запишіть у вигляді добутку:

1) 42 + 42 + 42 + 42 + 42 + 42 + 42 = ________________

2) 31 + 31= _______________

3) 207 + 207 + 207 = _____________

4) 13 + 13 + 13 + 13 + 13 + 13 + 13 + 13 + 13 = ______________

  1. Запишіть у вигляді суми:

1) 14 · 5 = _______________________________

2) 314 · 3 = _______________________________

3) с · 7 = _______________________________

4) (х – у) · 4 = ______________________________

  1. Знайдіть помилки та виправте їх, записавши рівності пра­вильно:

1) 6 = 2 · 2 · 2 ___________________________________________________

2) 4 · 4 · 4 = 64 __________________________________________________

3) 6 · 6 = 12 ____________________________________________________

4) 15 = 5 · 5 · 5 __________________________________________________

5) 27 = 3 · 3 · 3 __________________________________________________

6) 7 · 7 = 49 ____________________________________________________

  1. Складіть вираз для розв'язування такої задачі.

У двох кошиках лежать яблука, причому в одному з них у 2 рази більше яблук, ніж у другому. Скільки яблук в обох кошиках, якщо в меншому лежить 15 яблук?
IV. Вивчення нового матеріалу

Робота з матеріалом підручника

Учитель пропонує учням прочитати матеріал підручника [1]: п.15 ([2]: п.10), після чого пояснює учням властивості одиниці та нуля при множенні та просить учнів записати правила за допомо­гою букв:




Виконування вправ

  1. Учитель пропонує письмово розв'язати задачі, які придумав для дітей Г.Остер, склавши відповідні вирази (текст задач учитель готує заздалегідь у вигляді плакатів чи кодоплівки або пише його на дошці до початку уроку).

а) У пошуках Царівни Жабки Іван Царевич обстежив 4 болота. На кожному болоті було по 357 кочок, а на кожній кочці сиділо по 9 жабок. Скільки жабок перецілував Іван Царевич у пошуках своєї нареченої?

б) Коли Коля прийшов на день народження до свого товариша Толика, він разом з подарунком важив 26 кг 110 г. На дні народження Коля з'їв 40 цукерок по 10 г кожна, 10 яблук по 100 г, 12 бутербродів по 110 г, 1 торт масою 2 кг 500 г у цілому. Скільки важив Коля, коли виходив з дня народ­ ження Толі, якщо відомо, що свій подарунок він забрав із
собою?

в) Із тераріуму збігли 3 гадюки, 5 кобр і 10 гюрз. Довжина кож­ної гадюки 1 м, кожної кобри — 1 м 30 см, а гюрзи — 1 м 15 см. Скільки метрів отруйних змій збігло з тераріуму?

  1. Якщо не бракує часу, учитель може запропонувати усні та письмові вправи (відповіді на завдання усних вправ учні надають з місць; а для розв'язування письмових учитель викликає до дошки одного за одним декількох учнів).

Усно: [1]: 395, 396, 419, 420.

[2]: № 232а, 234, 250, 236, 253, 254, 260.

Письмово: [1]: № 403, 405, 397 (1-4), 424.

[2]: № 240, 242, 248 (в, г), 255, 256.

Фронтальне опитування

  1. Подайте числа 8, 12, 15, 32 у вигляді суми однакових доданків.

  2. Подайте у вигляді добутку:

а) 29 + 29 + 29 + 29 + 29;

б) m + m + in + m + m + m;

в) (х + 1) + (х + 1) + (х + 1);

г) (p z) + (p z) + (p z) + (p z) + (p z).

  1. Подайте у вигляді суми:
    а) 45 · 3; б) х · 4; в) 1 · 3; г) 0 · 11; д) (4 + у) · 4.

  2. При яких значеннях змінної є правильними рівності?

а) х · 5 = 5; б) х · 7 = 0; в) х · 1 = 1; г) х · 1 = х; д) х · х = х; е) х + х = х · х.
VI. Домашнє завдання

[1]: № 398, 400, 402, 404, 406.

[2]: № 241; 243, 244, 251, 158.



Л.Г.Стадник. Математика 5 клас

Схожі:

УРОК 27 Тема: Ділення. Компоненти ділення. Самостійна робота № Мета:...
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
Урок з алгебри 7 клас Тема: Множення многочлена на одночлен
Перша група доповідає про множення двочлена на одночлен за розподільним законом множення, наводить приклад, ознайомлює з правилом...
Урок №35 Тема. Множення двох многочленів
Мета: сформувати в учнів знання алгоритму множення двох много­членів як наслідку з алгоритму множення одночлена на многочлен; виро­бити...
УРОК 32 Тема: Письмове множення
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
Тема Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 3
Мета Формувати навички табличного множення числа 3, уміння розв’язувати задачі і приклади на множення числа 2 і 3; розвивати логічне...
УРОК 91 Тема: Множення десяткових дробів. Мета: Закріплення навичок
Мета: Закріплення навичок виконання дії множення десяткових дробів; розвиток логічного мислення учнів
УРОК №53 Тема. Множення і ділення натуральних чисел
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок. Обладнання: таблиці «Властивості множення», «Ділення натуральних...
План-конспект уроку на тему "Множення десяткових дробів" Тема. Множення...
Мета: навчити учнів виконувати множення десяткових дробів, а також розв’язувати задачі на використання десяткових дробів
Урок №50 Тема. Використання формул скороченого множення для розкладання...
Розв'язування вправ, що передбачають виконан­ня цих Дій; повторити способи дій у разі використання формул скороче­ного множення для...
УРОК РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ ЗА ПОЧАТКОВУ ШКОЛУ Мета
Мета. Повторити з учнями зміст множення і ділення, зв'язок між множниками і до­бутком, діленим, дільником і часткою, властивості...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка