|
Скачати 42.27 Kb.
|
І. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА 3. МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ УРОК 26 Тема: Множення. Компоненти множення. Мета: Означення множення, компонентів множення; формування навичок виконання дії множення. Означення властивостей нуля й одиниці під час множення. План уроку
Хід уроку І. Аналіз тематичної контрольної роботи № 3 Учитель роздає учням перевірені контрольні роботи, після чого пропонує виконати завдання, аналогічні тим, з якими не впоралася більшість учнів. II. Мотивація навчання Перед початком вивчення нового матеріалу учителю доцільно розповісти про історію виникнення дії множення. Слова учителя: За всю історію людства було придумано багато способів множення. Уже в кінці XV — на початку XVI століття італійський математик Лука Пачіолі у своєму трактаті про арифметику наводив вісім різних способів множення. Знак множення «» як символ дії множення зустрічається в друкованих працях з XVII століття, проте його використовували і раніше. Вперше знак множення «» застосував англійський математик Вільям Оутред (1575 — 1660) у 1631 році, а пізніше, у 1698 році, видатний німецький математик Готфрід Лейбніц (1646—1716) ввів знак множення « • ». У XVII столітті саме цей знак став загально прийнятим для позначення дії множення. До речі, Г.Лейбницем був запропонований і знак « : » як символ ділення. У школі дію множення починають вивчати на І ступені. Тому для вивчення нового матеріалу згадаємо те, що ви вивчали раніше. III. Актуалізація знань Учитель проводить бліцопитування, в результаті якого отримує інформацію про стан засвоєння відповідної теми на І ступені навчання. Бліцопитування Спосіб опитування
Питання для бліцопитування Прізвище______________________ Ім'я ___________ Клас _____________
1) 42 + 42 + 42 + 42 + 42 + 42 + 42 = ________________ 2) 31 + 31= _______________ 3) 207 + 207 + 207 = _____________ 4) 13 + 13 + 13 + 13 + 13 + 13 + 13 + 13 + 13 = ______________
1) 14 · 5 = _______________________________ 2) 314 · 3 = _______________________________ 3) с · 7 = _______________________________ 4) (х – у) · 4 = ______________________________
1) 6 = 2 · 2 · 2 ___________________________________________________ 2) 4 · 4 · 4 = 64 __________________________________________________ 3) 6 · 6 = 12 ____________________________________________________ 4) 15 = 5 · 5 · 5 __________________________________________________ 5) 27 = 3 · 3 · 3 __________________________________________________ 6) 7 · 7 = 49 ____________________________________________________
У двох кошиках лежать яблука, причому в одному з них у 2 рази більше яблук, ніж у другому. Скільки яблук в обох кошиках, якщо в меншому лежить 15 яблук? IV. Вивчення нового матеріалу Робота з матеріалом підручника Учитель пропонує учням прочитати матеріал підручника [1]: п.15 ([2]: п.10), після чого пояснює учням властивості одиниці та нуля при множенні та просить учнів записати правила за допомогою букв: Виконування вправ
а) У пошуках Царівни Жабки Іван Царевич обстежив 4 болота. На кожному болоті було по 357 кочок, а на кожній кочці сиділо по 9 жабок. Скільки жабок перецілував Іван Царевич у пошуках своєї нареченої? б) Коли Коля прийшов на день народження до свого товариша Толика, він разом з подарунком важив 26 кг 110 г. На дні народження Коля з'їв 40 цукерок по 10 г кожна, 10 яблук по 100 г, 12 бутербродів по 110 г, 1 торт масою 2 кг 500 г у цілому. Скільки важив Коля, коли виходив з дня народ ження Толі, якщо відомо, що свій подарунок він забрав із собою? в) Із тераріуму збігли 3 гадюки, 5 кобр і 10 гюрз. Довжина кожної гадюки 1 м, кожної кобри — 1 м 30 см, а гюрзи — 1 м 15 см. Скільки метрів отруйних змій збігло з тераріуму?
Усно: [1]: № 395, 396, 419, 420. [2]: № 232а, 234, 250, 236, 253, 254, 260. Письмово: [1]: № 403, 405, 397 (1-4), 424. [2]: № 240, 242, 248 (в, г), 255, 256. Фронтальне опитування
а) 29 + 29 + 29 + 29 + 29; б) m + m + in + m + m + m; в) (х + 1) + (х + 1) + (х + 1); г) (p – z) + (p – z) + (p – z) + (p – z) + (p – z).
а) х · 5 = 5; б) х · 7 = 0; в) х · 1 = 1; г) х · 1 = х; д) х · х = х; е) х + х = х · х. VI. Домашнє завдання [1]: № 398, 400, 402, 404, 406. [2]: № 241; 243, 244, 251, 158. Л.Г.Стадник. Математика 5 клас |
УРОК 27 Тема: Ділення. Компоненти ділення. Самостійна робота № Мета:... НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
Урок з алгебри 7 клас Тема: Множення многочлена на одночлен Перша група доповідає про множення двочлена на одночлен за розподільним законом множення, наводить приклад, ознайомлює з правилом... |
Урок №35 Тема. Множення двох многочленів Мета: сформувати в учнів знання алгоритму множення двох многочленів як наслідку з алгоритму множення одночлена на многочлен; виробити... |
УРОК 32 Тема: Письмове множення НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
Тема Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 3 Мета Формувати навички табличного множення числа 3, уміння розв’язувати задачі і приклади на множення числа 2 і 3; розвивати логічне... |
УРОК 91 Тема: Множення десяткових дробів. Мета: Закріплення навичок Мета: Закріплення навичок виконання дії множення десяткових дробів; розвиток логічного мислення учнів |
УРОК №53 Тема. Множення і ділення натуральних чисел Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок. Обладнання: таблиці «Властивості множення», «Ділення натуральних... |
План-конспект уроку на тему "Множення десяткових дробів" Тема. Множення... Мета: навчити учнів виконувати множення десяткових дробів, а також розв’язувати задачі на використання десяткових дробів |
Урок №50 Тема. Використання формул скороченого множення для розкладання... Розв'язування вправ, що передбачають виконання цих Дій; повторити способи дій у разі використання формул скороченого множення для... |
УРОК РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ ЗА ПОЧАТКОВУ ШКОЛУ Мета Мета. Повторити з учнями зміст множення і ділення, зв'язок між множниками і добутком, діленим, дільником і часткою, властивості... |