Активне сприймання у молодших школярів на уроці триває 15-20 хвилин. Під час читання, письма, лічби збуджуються певні ділянки кори головного мозку. Якщо такі


Скачати 74.63 Kb.
Назва Активне сприймання у молодших школярів на уроці триває 15-20 хвилин. Під час читання, письма, лічби збуджуються певні ділянки кори головного мозку. Якщо такі
Дата 15.12.2013
Розмір 74.63 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
Активне сприймання у молодших школярів на уроці триває 15-20 хвилин. Під час читання, письма, лічби збуджуються певні ділянки кори головного мозку. Якщо такі збудження тривалі та одноманітні, то у цих ділянках мозку виникає захисне гальмування, що призводить до послаблення уваги дітей. Фізичні вправи викликають збудження в інших ділянках кори головного мозку. Це сприяє короткочасному відпочинку ділянок, подразнення яких відбувалося протягом навчального заняття. Тому після активного відпочинку увага школярів підвищується.

Крім того, на уроках у статичному напруженні перебувають м’язи спини, голови, ніг. Стомившись учні сутуляться, лягають грудьми на парту, спираються на руки, що призводить до викривлення хребта. Тривале сидіння за партою викликає застій крові у ногах, ділянках таза, живота. Тому погіршується постачання крові у головний мозок, що негативно впливає на життєдіяльність нервових клітин.

Саме тому слід впроваджувати на кожному уроці фізкультхвилинки. Вони знімають втому, нормалізують увагу, відновлюють сили, викликають почуття бадьорості, поліпшують настрій, підвищують працездатність. Під впливом м’язової діяльності прискорюється кровообіг та кровопостачання, поглиблюється дихання, кора головного мозку дістає заряд енергії для подальшої розумової роботи.

Комплекс вправ для фізкультпауз повинен бути різноманітним і складатися із вправ на зразок «потягування», що сприяють випрямленню хребта, глибокому диханню, підвищує тонус м’язів – розгиначів тулуба, а також вправ для м’язів ніг і тулуба. Вправи для рук корисно поєднувати з іншими вправами, які мають дещо знижувати фізичне навантаження та сприяти активізації мислення внаслідок поліпшення координації рухів.

Необхідні гігієнічні вимоги до проведення уроків у початкових класах передбачають відведення часу для фізкультпаузи двічі за урок у першому класі та одного разу у 2-4 класах.

Частота фізкультхвилинок, які впроваджуються на уроках, залежать від місця уроку в розкладі, від його змісту та складності, Вважається , що доцільно збільшувати кількість фізкультхвилинок на початку та в кінці тижня, семестру. Фізкультпаузи повинні містити не лише певний комплекс фізичних вправ, вони повинні бути цікавими та різноманітними за змістом та направленням. Це викликає не лише фізичну, але й емоційну розрядку. Фізичні вправи, що супроводжуються певними віршиками - руханками, лічилками, скоромовками, дитячими пісеньками. – діти завжди виконують із задоволенням.

Щоразу найкраще змінювати характер вправ для фізкультхвилинок. Якщо вправи повторюються, викликають нудьгу, а не зацікавленість у дітей, це призводить спершу до формального виконання, потім до часткового забування про них взагалі, а цього робити не можна.

Система фізкультхвилинок — це досить різноманітний і у жанрово­му, й у тематичному планах світ. Умовно вони поділяються на такі групи:

фізкультурні вправи;

імітативні руханки;

музично-танцювальні паузи;

ігрові хвилинки;

валеологічні паузи;

пальчикова гімнастика;

вправи для попередження ско­ліозу.

Фізкультурні вправи можуть вико­нуватися самостійно або поєднува­тися з руханкою, яка безпосередньо називає той вид вправи, яку вико­нують учні.

Раз — підняти руки вгору,

Два — нагнутися додолу.

Не згинайте, діти, ноги,

Як торкаєтесь підлоги.

Три, чотири — прямо стати,

Будем знову починати.

Ігрові хвилинки, які добираються до уроку, повинні бути різноманіт­ними за своїм складом. Узагалі це мають бути будь-які паузи на уроці з ігровою, виховною, розвивальною функціями. Як ігрові паузи вико­ристовуються дитячі віршики з еле­ментами драматизації, потішки, скоромовки, віршики, які можна хором промовляти разом із дітьми на початку уроку, перед контроль­ною чи самостійною роботами, як психоформули. Звісно, ці віршики-настанови вже не є власне фізкульт-паузами, але вони допомагають зосередитися, налаштуватися на роботу, тому можуть бути викорис­тані після закінчення фізкультур­них вправ.

Далі я хочу навести декілька прикладів різних видів фізкультхвилинок для учнів початкових класів, які застосовуються в нашій школі.

ФІЗКУЛЬТУРНІ ПАУЗИ

1. Раз, два! Час вставати,
Будемо відпочивати.
Три, чотири! Присідаймо,
Швидко втому проганяймо.
П'ять, шість! Засміялись,
Кілька раз понахилялись.
Зайчик сонячний до нас
Завітав у світлий клас.
Будем бігати, стрибати,
Щоб нам зайчика впіймати.
Прудко зайчик утікає

І промінчиками грає. Сім, вісім! Час настав Повернутися до справ.

\2. Фізкультвправи — у пошані,
Ми їх дуже любимо,

За хвилинку відпочинем

І писати будемо.

Раз, два — руки вище, вище голова.

Три, чотири — руки тихо опустили.

П'ять, шість, сім — встати тихо всім.

Хто зуміє присідати і ногам роботу дати?

Раз — піднялись, два — присіли,

Хай мужніє наше тіло.

Хто ж втомився присідати,

Може вже відпочивати.

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Раз — встав весь клас.

Два, три — свою парту ти протри.

Чотири, п'ять — на місце тихо сядь.

ІМІТАТИВНІ РУХАНКИ

1. Хто ж там, хто вже так втомився

Іліворуч нахилився?

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати.

Сонце спить, небо спить,

Навіть вітер не шумить.

Рано-вранці сонце встало

І проміння всім послало.

Раз, два — всі пірнають.

Три, чотири — виринають.

П'ять, шість — на воді

Кріпнуть крильця молоді.

Сім, вісім — що є сили

Всі до берега приплили.

Дев'ять, десять — розгорнулись, Обсушились, потягнулись І розбіглись хто куди.


2. Ми лісочком йшли,
Грибочок знайшли,
Нагнулись, підняли,
У кошик поклали

Ідалі пішли.

Ми лісочком йшли

Малинку знайшли.

Дотягнулись, зірвали,

У кошик поклали

І далі пішли.

Ми лісочком йшли,

Горішок знайшли,

Потягнулись, дістали,

У кошик поклали

І дали пішли...

3. Прилетіли журавлі
І великі, і малі.
Сіли собі на ріллі,
Заспівали: «Тра-ра-рі!»
Де журавка ходила —
Там пшениця родила.
Де журавель походив —
Там ячмінь уродив.


Їду, їду, я в перед,

Мчиться мій велосипед.

Нажимаю на педалі

Їду далі, далі, далі.




Виринай-но рибко близько

Розсипай нам срібні блиски.

Щоб зловив я карася,

Карася, як порося.

Раз! Два!- Всі присіли,

потім вгору підлетіли.

Три! Чотири! Нахилились,

із струмочка гарно вмились.

П’ять! Шість! Усі веселі,

летимо на каруселі.

Сім! Вісім! В поїзд сіли,

ніжками затупотіли.

Дев’ять! Десять! Відпочили -

і за парти дружно сіли.



На столі дубовім густо:

морква, ріпа і капуста,

помідори й буряки,

І салат і огірки.

Поки ми оце лічили,

миші геть все чисто з’їли

і салат і огірки,

помідори й буряки,

моркву ріпу і капусту

На столі дубовім пусто.


Раз - підняли руки вгору,

два – нагнулися додолу.

Не згинайте, діти, ноги,

як торкаєтесь підлоги.

Три, чотири – прямо стати,

час за парти всім сідати.



Травичка низенька – низенька,

дерева високі – високі,

їх вітер колише, гойдає,

ліворуч, праворуч хитає,

вперед і назад вигинає…

У вирій птахи відлітають…

А учні за парти сідають.


Зупиняємо урок –

Робимо зарядку:

Руки вгору, руки вниз,

Зараз навприсядки.

Руки в боки – нахиляйся,

як деревце похитайся.

Добре – добре потягнися,

до роботи знов берися.


Біля річки, коло дач,

Плив собі по річці м'яч.

Здивувалась щука:

«Що воно за штука»

Хап та хап його вона,

М’ячик знову вирина.

Знов водою став плисти,

А водити будиш ти.

Оцей пальчик в ліс пішов,

а цей пальчик гриб знайшов.

А цей пальчик чистить став,

а цей пальчик жарить став.

А оцей усе поїв:

І від того розтовстів.


Раз, два – курчата,

Три, чотири – зайчата

П’ять, шість – ведмежата,

Сім, вісім – їжаки

Дев’ять, десять – борсуки.

Схожі:

Вдосконалення технічної сторони читання молодших школярів Частина 1 Рівні навчання 1-13
Марусяк В. М. Супутник букваря. Вдосконалення технічної сторони читання молодших школярів. Навчальний посібник. 3 частини
Вдосконалення технічної сторони читання молодших школярів Частина 1 Рівні навчання 14-28
Марусяк В. М. Супутник букваря. Вдосконалення технічної сторони читання молодших школярів. Навчальний посібник. 3 частини
Розвиток навички читання молодших школярів Методичний посібник
Розвиток навички читання молодших школярів: Методичний посібник / авт. Н. В. Радченко. – Рокитне: РМК, 2010 – 49 с
Від цілей установки вибраного виду читання (вголос або про себе, повне або вибіркове)
Психолого-педагогічні аспекти формування навички швидкого читання молодших школярів
ПОСВЯТА У БАРВІНЧАТА молодших школярів
Увага! Лінійка, присвячена посвяті у барвінчата молодших школярів, оголошується відкритою
Вул. Отто Брозовського, 83, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50086
«Формування естетичної логосфери молодших школярів з вадами мовлення під час корекційно-логопедичних занять». Запрошуються вчителі-логопеди...
W 1 РОЗВИТОК ЛОГІЧНОЇ ПАМ’ЯТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ W 2
...
5 4 Спортивні ігри. Г
Під час занять начальник варти зобов'язаний контролювати частоту пульсу в наступний час : до занять, через 20-25 хвилин після початку...
ТЕМА. Читання
Навчати учнів бачити, відчувати створені словами образи природи, використовувати засоби виразності під час читання текстів: міміку,...
СИСТЕМА ПОЗАУРОЧНОЇ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКІЛ – ВАЖЛИВА УМОВА ФОРМУВАННЯ...
У статті проаналізовано сучасний стан позаурочної виховної діяльності дітей молодшого шкільного віку і виявлені труднощі, з якими...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка