|
Скачати 130.16 Kb.
|
Урок читання, 2 клас Тема. Вступ до теми. Де ховаються казки? В. Струтинський «Жива казка» Мета уроку: навчати способів виразного читання, працювати над виражальними засобами оповідання, вчити учнів захоплюватися красою природи, розвивати у дітей спостережливість, уяву, фантазію, образне мислення, розвивати зв'язне мовлення, удосконалювати вміння дітей працювати парами, виховувати уміння відчувати красу природи, милуватися нею, виховувати бережливе ставлення до природи, почуття взаємодопомоги. Обладнання. Мультимедійна презентація тварин і рослин, картки, карта подорожі. Хід уроку І. Організація класу. -Сядьте діти всі гарненько, Руки покладіть рівненько, Привітайтесь до гостей, Одне одному всміхніться. Веселіше подивіться Будем дружно працювати, Вчитися гарно читати. ІІ. Мовна розминка. -А щоб гарно читати, треба зробити зарядку для ротика, потренувати його. Тож давайте всі разом прочитаємо чистомовку - слайд2 - А зараз будьте уважні: у кожній стрічці знайдіть «пеньочки». Гра «Знайди пеньок» - слайд 3 Гра «Імітація» А давайте спробуємо передати голосом, як:
ІІІ. Повідомлення теми уроку. -Сьогодні на уроці читання ми будемо подорожувати у одну дивовижну чарівну країну. А щоб дізнатися куди саме, пограємо гру «Шифрувальник». Гра «Розшифруй» - слайд 4. ІV.Вивчення нового матеріалу. Вч. -Молодці. Так, ми поринемо у дивовижний світ природи. Діти, пригадайте, ми читали легенду про те, чому сонце має саме таку назву. Згадайте, як звали матінку і її доньок. Вч. - І ось до нас на урок сьогодні завітала матінка – Природа зі своїми доньками Флорою і Фауною. (виходять учениці у костюмах природи , флори і фауни і читають вірші) Вч. - Давайте послухаємо їх. Матінка – природа: Я - матінка - природа щира, бажаю всім добра і миру: Тендітній травці, равлику, людині, І рідній нашій неньці –Україні. Я - диво! Я - великий зодчий! І я творити можу чудеса. В мені завжди є доброта і ласка, І я дарунки щедро роздаю. То ж бережіть мене, будь ласка, І я вам радість принесу. У мене ,матінки-природи Дві доньки є розкішної вроди. То ж вирішила я, як мудра мати Донькам своїм дарунки дати: Мрійливій Флорі — світ рослинний, А жвавій Фауні — тваринний. Флора: Я ніжна і казкова Флора, У мене очі, наче зорі. Завжди замріяна, тендітна, Ласкава, ніжна та привітна. Природа – матінка мені В дарунок дала світ рослинний, Який люблю я й бережу Як найціннішу із святиней. Я гірко плачу, як образили рослину, Вас закликаю: не чиніть біди. Нехай у царстві Флори сонце сяє І буйний цвіт квітує назавжди. Фауна: Я Фауна — швидка, як вітер, Могла б за птахами летіти І за оленями стрибати Та з білочками пустувати. Мрію, щоб ви тварин любили, І їх усіх боготворили. Щоб берегли і доглядали, Від всього злого захищали. Вч. -А й справді. Яка прекрасна природа навколо нас! Вона поєднує в собі дуже багато всього. Природа не знає порожнечі. Кожна її частка насичена життям. Матінка-природа принесла нам карту подорожі, але отримати її ми зможемо тоді, коли виконаємо одне завдання: треба прочитати слова і пояснити , як вони між собою пов’язані. – слайд 5 -Молодці. Ми справились. То що, матінко-природа, карту отримаємо? _Так, карта ваша і ви можете розпочати подорож. -Добре. Ми вирушаємо у похід. А нашим провідником буде ось цей метелик. От він і привів нас до 1 зупинки «Казкова». - Діти, ви знаєте багато казок, умієте добре читати. А чи бачили ви казку, диво навколо себе? Чи можете уявити розмову коника і дзвіночка? А почути пісеньку річки, розмову рибок, дерев, квітів, тварин, почути пісеньку дощу? -Щоб почути ці звуки , побачити живу казку, ви повинні бути спостережливими і уважними; використовувати свої знання, уяву і фантазію. - А як ви думаєте, де можна знайти , почути те, чого раніше не чули, побачити те, чого раніше не бачили? -Сьогодні ми прочитаємо казку В.Струтинського «Жива казка». Я буду читати, а ви подумайте, які дива відбувалися з хлопчиком і де все це сталося? Читання вчителем казки. Вирішення проблемного запитання. - Де ж все це трапилось з хлопчиком? - А тепер скажіть, то де можна побачити і почути те, чого ми раніше не бачили і не чули? Обговорення змісту тексту – бесіда по запитаннях. -Яка ця казка народна чи літературна? -Чому? -А пригадайте, яке оповідання цього автора ми вже читали? - Яку казку вам нагадує "Жива казка"? -Що спільного в цих казках? -Що відмінного? Аналіз змісту з елементами вибіркового читання -Хто знаходився на зеленому березі річки? -Яку пораду дав дідусь хлопчику? -Хто гнався за краснопіркою? -Хто підставив їй листочок? -Що подумав зелений коник? -Як він себе повів далі? -Хто був глядачем? -Чим закінчився виступ рибки? - Чому Сергійко не аплодував? -Кого він раптово побачив біля куща? -Що прошепотів Сергійко? Фізкультхвилинка. Словникова робота. Давайте перевіримо, чи зможете ви правильно прочитати деякі слова з першого разу. – слайд 7. булькнуло прозорокрилі товариство зааплодували пуголовки настовбурчивши навшпиньки вертячка краснопірка водолюб Робота над формуванням навичок виразного читання. - Читання «ланцюжком» . -Читання гра «Квіточка» . - Читання способом «небо - земля» . Робота в парах. -Наступна зупинка «Дружня». – У вас на партах лежать картки із завданнями. Покладіть їх перед собою на парти. А тепер, працюючи парами, як справжні друзі , відшукайте порівняння і запишіть пропущені слова. «Жива казка» Відшукайте порівняння і запишіть пропущені слова. - як сонечко ходить, - схожий на долоню, - схожі на вертольоти, - як стріла. - Перевіримо , зачитати словосполучення. Робота в групах. -Прийшов час дійти до наступної зупинки «Всезнайки». -При підготовці до уроку ми поділилися на 3 групи. І група – це дослідники тварин, що живуть у річці, або біля річки. ІІ група – це дослідники рослин, що ростуть біля річки або у річці. ІІІ група – це екологи – захисники природи. Кожна група отримала і повинна була виконати завдання. Отож, давайте подивимось і послухаємо, що підготувала кожна група. Надаємо слово дослідникам тварин. (Показую слайди, а учні зачитують інформацію - слайди 9 - 16) Краснопірка –це риба, має червоні плавники. Живе в річках і озерах, які заросли водяними рослинами і водоростями. Швидко плаває і дуже рухлива. Легко пристосовується до умов життя у воді. Окунь – це риба - хижак, має гарне, яскраве забарвлення, з деякими червоними колючими плавцями. Жаба – маленька безхвоста земноводна тварина. Має довгі задні кінцівки. Живе біля водойм і у воді. Живиться комахами. Коник – прямокрила комаха. Має зелене забарвлення, зливається з рослинами, відчуває запахи, добре чує. Рухами своїх ніжок видає характерні сюркотливі звуки. Видра – хижий звір. Має цінне хутро. Живе біля водойм і добре плаває. Жук- водолюб – комаха-хижка, швидко плаває. Щоб дихати, виставляє з води свої довгі вусики. Має коричневе забарвлення. Пуголовки – майбутні жаби . Бабка – велика комаха із струнким видовженим тілом. Має яскраве забарвлення. Чудово літає. Комаха-хижак – живиться різними дрібними комахами. -Молодці, я вважаю, що ми почули цікаву інформацію. Давайте послухаємо групу, яка досліджувала рослин. (Показую слайди, а учні зачитують інформацію - слайди 17 - 22) Водяна лілія є королевою водного королівства . Свою квіткову корону водяна королева розкриває вранці і закриває вдень. І так протягом чотирьох днів, а потім з'являються нові квітки. Триває це з кінця весни до середини осені. У легендах говориться, що з водяної лілії русалки плетуть собі вінки, коли виходять на берег водити хороводи. Ряска – це маленькі дрібненькі рослинки, які просто плавають на поверхні стоячої води. У цих рослинок нема стебла і листка. Їхнє тіло – це зелена пластинка, яка знизу і збоків несе тонкі корінчики. Калюжниця болотна - ранньоквітуча рослина. Шукати її потрібно на вологих луках, по берегах річок . У народі її називають жаб'ячою травою. Походить основна назва від давньоруського слова «калюжа», що означає росте по калюжах. Аїр - це багаторічна трав'яниста висока рослина до 120 см заввишки, з товстим кореневищем. Має прямостояче стебло. Листки схожі на меч, довгі (до 50-60 см завдовжки) . Квітки маленькі, некрасиві , схожі на плоди кукурудзи. Ця рослина має приємний сильний запах. Росте на болотах, по берегах річок. Часто утворює великі зарості. Це лікарська рослина . Її ще називають татарське зілля. Осока – це рослина, що полюбляє багато вологи, тому росте біля річок, на болоті. У неї гострі листки. . Вона дещо схожа на аїр . Верба любить вологу і росте у вологих місцях. Інколи зустрічається верба і в лісах. Є верба дерево, і є верба кущ. Верба першою зацвітає навесні. Верба — один з українських народних символів. Її цвіт називають вербові котики . Їх у вербну неділю перед Паскою несуть до церкви, освячують і вважають оберегами дому. - Молодці. А третя група –це екологи. Їх по іншому називають захисниками природи. Вони теж хочуть звернутися до вас. Надаємо їм слово (виступ екологів): 1 - й учень. Дехто вважає: «Нічого не станеться, якщо я зламаю гілочку, зірву квітку, знищу метелика, нап'юся березового соку». Але природі буде гірше! Бо кожна зламана гілка, кожна зірвана квітка, кожний знищений метелик -- це маленька трагедія, рана, яку ви завдали природі. Природа благає нас допомогти. Ми повинні знати, як можна зберегти її для тих хто живе і житиме на Землі. Кожен з нас — це часточка всього живого на землі. Природа — наш спільний дім. «Берегти природу—значить берегти своє життя». Посадіть дерево, вичистіть джерельце, підгодуйте птахів. Тільки тоді збережеться неповторна краса природи. 2- учень. Щоб зберегти природу, вчені всього світу створили спілку охорони природи. Тварин і рослин, комах і птахів, які можуть зникнути назавжди, вчені стали записувати у Червону книгу. Червона книга—це сигнал небезпеки, це заклик для дорослих і дітей: «Допоможіть!» Назва книги —«Червона», бо вона, подібно до червоного сигналу світлофора, має будити у людей тривогу за долю природи. У Червоній книзі є сторінки трьох кольорів. Червона сторінка сповіщає, що рослині чи тварині загрожує загибель. Біла сторінка сповіщає, що вони ще не щезли, але їх все меншає і меншає. А зелена сторінка —то сторінка надії. Сюди із червоних та білих переводять ті рослини і тварини, яким завдяки піклуванню людей більше не загрожує знищення. Слухання звуків природи. А прямо зараз ми потрапимо на зупинку «Музична». – Діти, а чи доводилось вам бути ввечері біля річки і чути незвичайну музику природи? Я думаю, що не всім доводилось. Тому сядьте зручно, заплющіть очі, уявіть вечір і ви на березі річки - слайд 23
V.Закріплення матеріалу. - От і залишилось пройти останню зупинку «Розумники». – Давайте перевіримо, як ви працювали і що запам’ятали. Виконаємо тестові завдання – слайд 24 – 28. VІ. Підсумок уроку. - От наша подорож і закінчилася. Чи сподобалась вам подорож у світ природи? - Що нового дізнались на уроці?
Матінка – Природа: Закликаю усіх тварин берегти, І квіти, і дерева, й кущі біля хати, Корисні вони, світ без них – то не світ, Все життя про них маємо дбати.
VІІ. Домашнє завдання. Виразно читати казку. Придумати свою «живу казку» або намалювати малюнок до живої казки, яку ми прочитали. Цікаво знати: Чи ви чули про літаючих риб? Розганяючись у морі, вони вистрибують з води і в'ються в повітрі на широких грудних плавниках. Є і жаби-"пілоти". Живуть вони в Індонезії. На кожній лапці у жабки по парашуту: пальці у неї довгі, перепонки між ними широкі, набагато ширші, ніж у інших жаб. На цих перепонках жаба й літає. Щоправда, лише зверху вниз, але все-таки літає. Пролітає метрів двадцять - це у сто разів більше, ніж може стрибнути звичайна жабка. |
Урок читання 3 клас І семестр Урок узагальнення. Пригадайте, поміркуйте. Казки Мета «секретів» створення казки, розвивати логічне мислення, мовлення школярів, увагу, пам'ять, виховувати активну читацьку позицію |
Урок з читання 3 клас Тема. Буду я природі другом Розвивати мислення, уяву, фантазію, діалогічне і монологічне мовлення, навички читання. Виховувати любов до природи, бережливе ставлення... |
Урок позакласного читання казки «Потерчата» Обладнання: Медіапроектор, презентація Power Point, малюнки та поробки учнів, текст твору, демонстраційні картки |
Тернопільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 До Сяючої Вершини по Кам’янистій Стежині Урок позакласного читання за збіркою В. Сухомлинського «Казки школи під голубим небом» у 8 класі |
Урок позакласного читання в 2 класі Тема: ДО НАС КАЗКА ПРИЙШЛА Вчитель: Маринич Л. П У руці у мене телеграми. Вранці, йдучи до школи, я зустріла листоношу, який віддав мені їх. Ці телеграми надіслані вам. Зараз треба... |
Урок №9 Тема: Історичні пісні Обладнання: музичний інструмент, посібник-зошит 4 клас, фонохрестоматія 4 клас, ППЗ «Музичне мистецтво 4 клас», ноутбук, мультимедійний... |
Урок №1. Тема уроку: Їжа. Продукти харчування Практична: повторити вивчені у попередніх класах назви продуктів та ввести нові лексичні одиниці до теми, формувати навички читання... |
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ у 7 Тематична – 3; перевірка мовної теми – 3; РМ – 6; зошит –4; читання мовчки (до теми №2) 1; письмовий переказ (до теми №2) -1; контрольний... |
Уроку читання 4 клас. Вчитель Карпенко Ю. М. Тема : Вадим Скомаровський... Мета : Формувати вміння аналізувати віршовані твори, удосконалювати навички виразного читання; збагачувати активний словник учнів;... |
5 клас ( 2 год на тиждень, 70 год на рік) Народна казка. Казка як жанр фольклору. Казки про тварин — один з найдавніших різновидів казки. Т. Л: народна казка, «мандрівний... |