ЗАТВЕРДЖУЮ


Скачати 370.29 Kb.
Назва ЗАТВЕРДЖУЮ
Сторінка 1/2
Дата 22.02.2016
Розмір 370.29 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Економіка > Документи
  1   2
ПРОЕКТ

ЗАТВЕРДЖУЮ

Рішенням сесії Любарської

районної ради

. ______________2014р.

П Р О Г Р А М А

розвитку малого і середнього підприємництва

у Любарському районі

на 2015-2016 роки

смт Любар

2014 р.

З М І С Т

ВСТУП.
1. Характеристика програми розвитку малого і середнього підприємництва

у Любарському районі на 2015-2016 роки.
2.Стан та тенденції розвитку малого і середнього підприємництва

в районі.
3. Мета та пріоритетні завдання Програми.
4. Заходи Програми та напрями підтримки малого та середнього підприємництва.
4.1. Впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності.9
4.2. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка.
4.3. Ресурсне та інформаційне забезпечення.

4.4. Формування інфраструктури підтримки малого і середнього підприємництва
5. Очікувані показники ефективності реалізації заходів Програми.
6. Моніторинг Програми та контроль за реалізацією її заходів.
7. Заходи з реалізації Програми розвитку малого і середнього

підприємництва у Любарському районі на 2015-2016 роки.

ВСТУП
Реформування економіки України, перехід її до динамічного, прогресивного розвитку пов'язаний зі становленням високоефективного соціально орієнтованого ринкового господарства, заснованого на ініціативі людей до підприємництва.
Роль малого та середнього підприємництва у житті суспільства полягає в тому, що воно є одним із провідних секторів ринкової економіки, формується на засадах дрібнотоварного виробництва, визначає темпи економічного розвитку, структуру та якісну характеристику ВВП, здійснює структурну перебудову економіки, характеризується швидкою окупністю витрат, свободою ринкового вибору, забезпечує насичення ринку споживчими товарами та послугами повсякденного попиту, надає додаткові робочі місця, має високу мобільність, раціональність структури управління, формує новий соціальний прошарок підприємців-власників, сприяє послабленню монополізму та розвитку конкуренції та реалізації інновацій.

Враховуючи таку роль малих та середніх підприємств держава здійснює їх всебічну підтримку. Реалізація державної політики розвитку малого підприємництва відбувається шляхом впровадження Програми підтримки розвитку малого та середнього підприємництва.
Програма підтримки малого та середнього підприємництва в Любарському районі на 2015–2016 роки розроблена відповідно до Закону України “Про місцеві державні адміністрації”, Закону України “Про розвиток та державну підтримку малого та середнього підприємництва”, Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, Закону України “Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності”, “Про адміністративні послуги», постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2015 року», а також Методичних рекомендацій щодо формування і реалізації регіональних та місцевих програм розвитку малого та середнього підприємництва, затвердженої наказом Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва від 18.09.2012 року №44..

Програма є складовою частиною Програми економічного і соціального розвитку Любарського району на 2015 рік та логічним продовженням Програми підтримки малого і середнього підприємництва попереднього періоду з урахуванням аналізу результатів її виконання.
Програма належить до інструментів реалізації на регіональному рівні державної політики сприяння розвитку малого і середнього підприємництва, активізації політики щодо зайнятості населення, розвитку інвестиційно-інноваційної діяльності та направлена на створення умов для сталого розвитку господарюючих суб’єктів, удосконалення ринкових відносин та кореспондується з основними галузевими і регіональними програмами, зокрема: Програмою зайнятості населення Любарського району на період до 2017 року; Програмою залучення інвестицій в економіку Любарського району на 2011-2015 роки.
.

ХАРАКТЕРИСТИКА

районної програми розвитку малого і середнього підприємництва у Любарському районі на 2015-2016 роки.





Загальна характеристика району

1

Площа території (кв.км.)-757

Чисельність наявного населення (тис.осіб) – 27,5

Специфіка: сільськогосподарське виробництво

Відсоток безробітних до всього працездатного населення: 7%

2

Дата затвердження Програми




3

Головний розробник Програми:


Відділ економічного розвитку і торгівлі Любарської районної державної адміністрації

4.

Співрозробники:

Відділ у справах сім’ї, молоді та спорту райдержадміністрації

Управління агропромислового розвитку райдержадміністрації

Районний центр зайнятості

5

Мета і перелік пріоритетних завдань Програми

Створення сприятливого підприємницького середовища в районі, зменшення чисельності безробітних, наповнення місцевих бюджетів, насичення ринку якісними товарами і послугами.

6.

Перелік пріоритетних завдань програми:

  • ефективна реалізація державної регуляторної політики;

  • оптимізація дозвільної системи та підвищення ефективності діяльності дозвільного центру;

  • формування інфраструктури малого і середнього підприємництва;

  • налагодження позитивного підприємницького клімату.



7

Очікувані кінцеві результати від реалізації Програми в динаміці змін цільових показників

Дані станом на початок дії Програми (прогноз)

(звіт за 2013 рік)

Очікувані показники
(станом на 01.01.17р.)




1.Кільікість малих і середніх підприємств (одиниць)

86

91




2.Кількість малих і середніх підприємств на 10 тис. осіб наявного . населення (одиниць).


31



33




3.Чисельність зайнятих працівників на малих і середніх підприємствах (осіб)

1384

1412




4.Частка обсягу реалізованої продукції (товарів, послуг) малих і середніх підприємств у загальному обсязі реалізованої продукції (%)

100

100




5.Кількість фізичних осіб підприємців, підприємницьку діяльність яких не призупинена

769

850




6. Надходження до бюджетів від діяльності суб’єктів малого і середнього підприємництва (тис.грн)

335,0

3600,0




7.Кількість об’єктів інфраструктури підтримки малого і середнього підприємництва (одиниць)

- страхові компанії;

- інформаційно-консультативні установи, що розглядають питання підприємництва;

- громадські об’єднання підприємців.

3

2

2

4

2

2




8.Кількість створених нових робочих місць за рахунок малого підприємництва і зареєстровано фізичних осіб – підприємців та створено робочих місць ФОП для найманих осіб

213

240

8.

Терміни і етапи реалізації Програми

2015-2016рр.

9.

Основні джерела фінансування

Фонд загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.

10.

Система організації контролю за виконанням Програми

Внутрішній контроль здійснюється відділом економічного розвитку і торгівлі райдержадміністрації.

Зовнішній - департамент економічного розвитку, торгівлі та міжнародного співробітництва облдержадміністрації

Щоквартальне надання інформації департамент економічного розвитку, торгівлі та міжнародного співробітництва облдержадміністрації.



ІІ. Стан та тенденції розвитку малого і середнього підприємництва в районі.
Робота щодо підтримки підприємництва в 2013-2014 роках здійснювалась в напрямах, передбачених Указами Президента України та в рамках районної Програми розвитку малого і середнього підприємництва в Любарському районі на 2013-2014 роки, яка затверджена рішенням сімнадцятої сесії УІ скликання від 27 грудня 2012 року Любарської районної ради.

Розвиток ринкових відносин вимагає активізації діяльності нових структур, здатних швидко реагувати на зміни фінансово-економічних умов, нарощувати виробництво продукції, товарів та послуг, забезпечувати швидке відшкодування витрат, створювати нові робочі місця, оперативно реагувати на зміни споживчого попиту. Всім цим вимогам відповідають суб’єкти малого і середнього бізнесу.

За статистичними даними 2013 року 92% від загальної кількості малих і середніх підприємств району складають малі підприємництва та лише 8% середні підприємства.

На сьогодні галузева структура малого і середнього бізнесу свідчить про те, що особливої уваги та підтримки потребують саме підприємства виробничої сфери, для організації цього бізнесу необхідно значний час, фінансовий капітал та спеціалісти певної кваліфікації.

Середньорічна кількість зайнятих працівників на малих і середніх підприємствах становила 1384 особи. На одному підприємстві працює в середньому 16 осіб.

Однак фактична кількість працюючих у малому та середньому бізнесі значно більша, так як не викорінено використання незареєстрованої найманої праці та виплата заробітної плати «в конверті».

Малі і середні підприємства нарощують виробництво. Обсяги реалізованої продукції (робіт, послуг) за 2013 рік склав 287,2 млн.грн. Обсяги реалізованої продукції в 2014 році очікується в межах 300,0 тис.грн.

Питома вага малих і середніх підприємств в обсягах реалізації продукції району становить 100%.

Аналіз створення нових і додаткових робочих місць у сільській місцевості показав, що нові робочі місця створюються переважно у приватному бізнесі. За 2013 рік в районі створено 349 нових робочих місць. З них суб’єктами підприємництва - фізичними особами 250 нових робочих місць, на існуючих підприємствах 99 нових робочих місць.

За 9 місяців поточного року створено 118 робочих місць, або 47% від запланованого Програмою зайнятості.

Значну роль в розвитку підприємництва в районі відіграють – фізичні особи підприємці. Станом на 01.01.2014 року їх намічується 793, що на 2% менше ніж на початок 2013 року. Фінансова криза негативно вплинула на діяльність підприємців. Переважна частина підприємців, мають незначні доходи, підприємницька діяльність стала для них збитковою, тому вони були змушені призупинити діяльність та скасувати реєстрацію протягом 2013 року.

На жаль, в зв’язку з відсутністю будь-якої статистичної звітності по фізичним особам, визначити економічні показники їх діяльності немає можливості.

Переважна більшість СПД – фізичних осіб працює на спрощеній системі оподаткування.

Станом на 01.11.2014 року в районі зареєстровано 39 фермерських господарства. За ними закріплено 4880 гектарів сільськогосподарських угідь.

З метою підтримки та розвитку малого і середнього підприємництва в районі діє система надання інформаційно-консультативних послуг для підприємців-початківців через існуючу інфраструктуру, організацію куточків починаючого підприємця, інформаційних стендів.

В районі функціонують інформаційно-консультативні сектори при районному центрі зайнятості та в податковій інспекції. Створено асоціацію фермерів, до складу якої входять майже всі фермери району.

Під час семінарів, тренінгів, інших організаційних заходів надавалася практична допомога молоді при складанні бізнес-планів.

Заходи Програми з інформаційної підтримки були направлені на надання суб’єктам малого і середнього підприємництва інформації щодо наявних матеріально-технічних ресурсів, пропозицій до співпраці з підприємцями інших регіонів.

Через засоби масової інформації, зокрема, через районну газету «Новий день» висвітлювалися проблемні питання малого і середнього підприємництва, надавались роз’яснення щодо нових нормативно-законодавчих актів, що регламентують підприємницьку діяльність.

Розпорядженням голови райдержадміністрації від 17.12.2013 №325 створено Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП). В ЦНАПі працює принцип «Єдиного вікна», щоб мешканці району , в тому числі підприємці могли зручно, швидко отримати адміністративні послуги, які надаються органами виконавчої влади та місцевого самоврядування.

Для забезпечення ефективної діяльності центру виділено окреме приміщення, де здійснюється щодня адміністратором та державним адміністратором прийом заявників з 8-00 до 17-00, вівторок, четвер з 8-00 до 20-00 години, субота з 9-00 до 15-00.

Центр забезпечений комп’ютерною технікою (3 комп’ютери, 2 –копіювальні апарати, 2 принтери, телефон-факс) та підключено до марежі Інтернет.

У приміщенні центру функціонують 7 інформаційних стендів, які знаходяться на доступному для огляду місці, розміщена повна інформація про роботу центру, графіки прийому, перелік документів адміністративного та дозвільного характеру, що видаються в центрі та бланки заяв. Інформація на інформаційних стендах постійно оновлюється.

Розпорядженням голови райдержадміністрації від 29.08.2014 року №160 визначено, перелік адміністративних послуг та дати з яких адміністративні послуги надаватимуться через центр надання адміністративних послуг відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.05.2014 №523-р.

На офіційному веб-сайті райдержадміністрації в рубриці «Центр надання адміністративних послуг» розміщена актуальна та повна інформація про адміністративні послуги, які надаються та надаватимуться через центр, з урахуванням пунктів 12, 13, 15 і 20 Примірного регламенту центру надання адміністративних послуг.

З метою забезпечення взаємодії місцевих дозвільних органів та суб’єктів господарювання щодо видачі документів дозвільного характеру продовжує працювати державний адміністратор з видачі документів дозвільного характеру, який входить в структуру Центру надання адміністративних послуг райдержадміністрації.

Орієнтація безробітних на підприємницьку діяльність та сприяння у відкритті власної справи залишаються одним із пріоритетних напрямків роботи районного центру зайнятості.

Особлива увага приділяється комплектації груп за професіями, які надають можливість займатися підприємницькою діяльністю.

Організовано 14 семінарів з орієнтації безробітних на підприємницьку діяльність. Як підсумок на протязі 2014 року 6 безробітних склали і захистили бізнес-плани, одержали виплату одноразової допомоги по безробіттю на загальну суму 45,5 тис. грн. і займаються підприємницькою діяльністю. Пройшли навчання 172 чол.

В рамках виконання Програми в районі впроваджуються основні засади державної регуляторної політики.

Визначеними на місцевому рівні структурними підрозділами проводиться робота з покращення регуляторного впливу у різних сферах підприємницької діяльності.

Всі проекти регуляторних актів друкуються в місцевих засобах масової інформації.

Для удосконалення та спрощення практики реєстрації суб’єктів підприємницької діяльності в районі працюють реєстраційний офіс та дозвільний центр.

Для координації роботи органів влади та громадських організацій щодо розвитку малого і середнього підприємництва при райдержадміністрації створена і працює координаційна рада з питань розвитку підприємництва.

Розвиток підприємництва вимагає ефективних механізмів фінансово-кредитної підтримки.

Станом на 01.01.2014 року на території району працювало 4 відділення банківських установ.

Аналіз стану малого і середнього підприємництва в районі показує, що цей сектор економіки ще не набув належного розвитку і характеризується значним ступенем неефективності.

Утримується тенденція до погіршення загального фінансового стану, збереження значної частки збиткових підприємств.

Низькою, порівняно з середньою по області, залишається концентрація суб’єктів підприємництва в розрахунку на 10 тис. населення. Майже у третини малих підприємств основним видом діяльності продовжує залишатися торгівля.

Поряд з цим існує ряд проблем, які потребують розв’язання і відповідної роботи по їх подоланню, а саме:

  • недосконалість і нестабільність законодавчої та нормативної бази, що регулює сферу підприємництва;

  • недостатня ефективність роботи дозвільного офісу;

  • проблемність доступу до ресурсів, особливо фінансових (високі відсоткові ставки і вимоги значної застави);

  • недостатній рівень забезпеченості об’єктами інфраструктури підтримки підприємництва;

  • недостатній рівень підтримки розвитку підприємництва, місцевими органами влади в плані виділення коштів на розвиток бізнесу з місцевого бюджету;

  • недостатнє використання можливостей, передбачених Законом України «Про засади державної регулярної політики у сфері господарської діяльності» (відсутність пропозицій з боку суб’єктів підприємницької діяльності щодо проектів регуляторних актів).


ІІІ. Мета та пріоритетні завдання Програми

Метою Програми є: створення сприятливих умов для розвитку малого і середнього підприємництва району, збільшення його ролі та внеску в соціально-економічний розвиток регіону, підвищення рівня конкурентоспроможності, забезпечення зайнятості населення шляхом заохочення суб’єктів господарювання до розвитку їх діяльності, консолідації дій місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, суб’єктів підприємництва, громадських організацій та об’єднань підприємців на розв’язання актуальних проблем, що заважають підприємницькій діяльності, формування та впровадження ефективної системи підтримки та захисту бізнесу.

Для виконання мети передбачено здійснити такі пріоритетні завдання:

-здійснення заходів з дерегуляції підприємницької діяльності для усунення адміністративних бар’єрів, спрощення адміністративно-дозвільних процедур та створення сприятливих умов для розвитку підприємництва;

-забезпечення дотримання принципів державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності, залучення громадськості до всіх процедур прийняття регуляторних актів та відстеження результативності їх дій;

-зменшення адміністративного тиску контролюючих органів на діяльність суб’єктів малого і середнього підприємництва, гарантування прав суб’єктів малого і середнього підприємництва під час здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності;

-удосконалення системи професійної освіти, підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів для суб’єктів малого і середнього підприємництва;

-створення та підтримка існуючих суб’єктів інфраструктури підтримки малого і середнього підприємництва;

-сприяння у залучення інвестицій у сферу розвитку малого і середнього бізнесу;

-усунення диспропорції у розвитку малого і середнього підприємництва у міській і сільській місцевості, подолання безробіття і підвищення загального стандарту життя населення;

-залучекння суб’єктів малого і середнього підприємництва до участі у виставково-ярмаркових заходах з метою поглиблення міжрегіонального та міжнародного співробітництва;

-популяризація підприємництва шляхом проведення навчання незайнятого населення насамперед соціально вразливих категорій (інвалідів, жінок, молоді, звільнених у запас військовослужбовців), бажаючих займатися підприємницькою діяльністю.
ІУ. Заходи Програми за напрямами підтримки малого і середнього підприємництва.

Для виконання пріоритетних завдань з розвитку малого і середнього підприємництва в районі визначені напрями і розроблені заходи, що забезпечують створення сприятливого підприємницького клімату, підвищення рівня внеску малого і середнього бізнесу в економіку регіону, його конкурентоспроможності, сприяння зайнятості населення, створення нових робочих місць, насичення споживчого ринку якісними товарами і послугами для задоволення потреб населення.

Основними напрямками Програми є:

- впорядкування та вдосконалення нормативно-правового регулювання підприємницької діяльності;

- фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка малого і середнього підприємництва;

- ресурсна підтримка;

- вдосконалення інфраструктури підтримки підприємництва;

- інформаційна підтримка бізнесу.
4.1. Впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності.
Заходи, що здійснюватимуться в напрямку удосконалення нормативно-правового регулювання сфери підприємництва, сприятимуть подальшому вдосконаленню відносин між органами виконавчої влади і підприємцями. В результаті чого усуватимуться економічні та адміністративні перешкоди в реалізації права на підприємницьку діяльність.

Основними напрямами вдосконалення нормативно-правового забезпечення розвитку малого і середнього підприємництва будуть:

- планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів;

- проведення аналізів регуляторного впливу та базових відстежень результативності розроблених проектів регуляторних актів;

- оприлюднення документів, підготовлених у процесі здійснення державної регуляторної політики та формації про здійснення регуляторної діяльності;

- відстеження результативності діючих регуляторних актів;

- надання обґрунтованих пропозицій суб’єктами підприємництва розробникам проектів регуляторних актів.
4.2.Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка.
Організація фінансово-кредитної підтримки малого і середнього підприємництва в районі має за мету створення стабільної та гнучкої системи фінансування, активізацію роботи по залучення коштів програм міжнародної фінансової підтримки та інвестицій національних і міжнародних фондів.

Для надання ефективної фінансово-кредитної підтримки передбачається:

- залучення коштів Державного, місцевих бюджетів (по можливості) згідно відповідних рішень органів місцевого самоврядування;

- формування за сприяння органів місцевої влади та місцевого самоврядування мережі фінансово-кредитної підтримки малого бізнесу;

- залучення коштів міжнародних грантів, розвиток мікрофінансових установ за підтримки міжнародних фондів.

Основними видами фінансово-кредитної підтримки у 2015-2016 роках мають бути фінансування інвестиційних проектів суб’єктів підприємництва у формі відшкодування частини відсотків за банківськими кредитами, залученими суб’єктами малого і середнього підприємництва та надання одноразової допомоги по безробіттю для заняття підприємницькою діяльністю.

Переваги у фінансовій підтримці будуть надані суб’єктам малого і середнього бізнесу, які планують у своїй діяльності розширення та збільшення обсягів виробництва товарів (робіт, послуг), створення нових робочих місць; здійснення господарської діяльності за пріоритетними напрямами соціально-економічного розвитку району, придбання, модернізація і відновлення основних засобів, виробництво нових видів продукції, робіт, послуг, технологій і підвищення якості продукції, розвиток експортно-орієнтовних видів виробництва, впровадження високотехнологічних, ресурсозберігаючих технологій, поліпшення екологічної ситуації в районі.

Перспективним напрямком досягнення програмної мети будуть дії райдержадміністрації, органів місцевого самоврядування щодо здійснення комплексу заходів по нарощуванню обсягів залучення інвестицій у розвиток малого і середнього бізнесу.
4.3.Ресурсне та інформаційне забезпечення.

Більшість малих і середніх підприємств, особливо новоутворених мають обмежені власні виробничі ресурси, окремі з них відчувають гострий дефіцит у виробничих площах, службових приміщеннях, земельних ділянках для облаштування бізнесу.

В зв’язку з цим, враховуючи наявні в районі економічні ресурси, головним напрямком діяльності органів влади має бути забезпечення максимально прозорого доступу до них та сприяння створенню ефективного механізму їх використання.

По ресурсному забезпеченню у 2015-2016 роках у ході реалізації Програми передбачається здійснити наступні основні заходи:

- продовжуватиметься формування банку даних вільних виробничих приміщень, обладнання, земельних ділянок, що належать до державної та комунальної власності, для передачі їх в оренду або продажу;

- для організації фермерських господарств прогнозується виділення земель запасу.

З метою посилення ролі громадських об’єднань підприємців здійснюватиметься координація їх діяльності, забезпечуватиметься організація спільних нарад, семінарів, конференцій, обговорення проектів регуляторних актів, розроблятимуться плани заходів по співпраці органів виконавчої влади з підприємцями.

Органами влади проводитиметься робота щодо залучення міжнародної технічної допомоги.

Підвищуватиметься ефективність роботи координаційної ради з питань розвитку підприємництва в районі.

Посилюватиметься взаємодія громадських об’єднань підприємців (роботодавців) з місцевими органами виконавчої влади та місцевого самоврядування.
4.4. Формування інфраструктури підтримки підприємництва.

Формування інфраструктури базуватиметься на адекватності рівня розвитку малого і середнього підприємництва регіону, раціональному територіальному розміщенні, функціональної концентрації на гострих проблемах діяльності малих і середніх підприємств, доступності послуг для підприємців, залученні державних і недержавних ресурсів.

Особлива увага буде приділятися забезпеченню належного функціонування дозвільного та реєстраційного офісів.

Для створення належного доступу суб’єктів малого і середнього підприємництва до потенційної ресурсної підтримки буде здійснюватися ефективне інформаційне забезпечення.

Воно передбачатиме:

- широке використання можливостей засобів масової інформації, видання інформаційних бюлетенів, довідників, каталогів;

- спрощення доступу до ділової інформації (про ресурсні та товарну бази, постачальників товарів і послуг, джерела й умови кредитування, потенційних інвесторів, комерційних пропозицій);

- надання юридичних, фінансових, податкових консультацій;

- забезпечення участі підприємців у виставках-ярмарках, семінарах, конкурсах з метою обміну досвідом;

- проведення масової роз’яснювальної роботи місцевими органами виконавчої влади з питань практичного застосування чинного законодавства, яке регулює підприємницьку діяльність.

В районі через консультативні пункти постійно будуть надаватися консультації з питань ведення бізнесу. З метою зниження безробіття на селі проводитиметься роз’яснювальна і навчальна робота щодо розвитку малого і середнього підприємництва.

  1   2

Схожі:

ЗАТВЕРДЖУЮ

ЗАТВЕРДЖУЮ

ЗАТВЕРДЖУЮ

ЗАТВЕРДЖУЮ

ЗАТВЕРДЖУЮ

ЗАТВЕРДЖУЮ

ЗАТВЕРДЖУЮ

ЗАТВЕРДЖУЮ

ЗАТВЕРДЖУЮ

ЗАТВЕРДЖУЮ

Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка