Класна година 5 клас


Скачати 43.06 Kb.
НазваКласна година 5 клас
Дата01.11.2013
Розмір43.06 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
Класна година - 5 клас

« День Цивільної Оборони. Природні та техногенні явища»

Мета. Ознайомлення учнів з поняттям «Цивільна Оборона»; з основними завданнями ЦО, з природними та техногенними явищами, їх характеристиками та можливими наслідками.
Перебіг класної години

Цивільна Оборона – це складова частина загальнодержавних соціальних та оборонних захо-

дів, які проводять у мирний та воєнний час для захисту населення та

народного господарства від наслідків аварій, катастроф, стихійних явищ

та сучасних заходів ураження

(Для кращого запам*ятовування це поняття можна представити у вигляді схеми)
Заходи ураження Стихійні явища
Населення,

Народне господарство


Аварії Катастрофи


  • Датой народження ЦО є 4 жовтня 1932 року

  • Основним завданням ЦО виступають:

      1. Захист населення від наслідків аварій,катастроф,стихійних явищ, сучасних заходів ураження;

      2. Забезпечення безперервної роботи об*єктів народного господарства;

      3. Проведення рятувальних робіт у зонах аварій, катастроф, стихійних явищ.



В містах та населених пунктах ЦО організує начальник ЦО – голова міського, (районного, сільського) виконавчого комітету. Як було зазначено раніше, ЦО захищає населення і господарство від стихійних явищ та їх наслідків. До стихійних явищ відносяться природні явища («стихія» - «природа»), які розподіляються таким чином:
Стихійні природні явища

Землетруси Пожежі

Повені Сельові потоки Снігові намети
Стихійні( природні) явища - явища , які виникають , як правило , несподівано,зненацька, вони мають надзвичайний характер і призводять до порушення нормального життя, іноді загибелі людей та знищення матеріальних цінностей.


  • Якщо володіти більшою інформацією про такі явища, їх характеристики та наслідки, до яких вони призводять, можна дізнатися, як правильно поводитись для збереження життя та нормальної життєдіяльності. Отже:

  • Землетруси - це прояви внутрішніх сил землі, що викликають підземні удари та коливання земної поверхні. Землетруси можуть тривати від декількох секунд до кількох діб.

  • Наслідки – 1) зруйновані будівлі, загибель людей( під уламками й не тільки);

2) цунамі ( великі хвилі від 20-30 м і вище)

3)пожежі ( викликані зруйнуванням трубопроводів , комунально -енергетичних мереж)

1948 р. – М.Ашхабад;

1966р. – м. Ташкент (декілька діб)

1988 р. – міста та села Вірменії

2005р. – м. Новий Орлеан (США) зруйнування

2008р. – провінція Сичуань (Китай) 100 000 загиблих

2010р. – провінція Китаю


  • Повені - це значні затоплення місцевості, що виникають під час підйому рівня води в річках, озерах та морях. Вони також виникають після сильних злив, інтенсивного таяння снігу.

  • Наслідки – 1) затоплення сіл, міст;

2) загибель людей, тварин;

3) затоплення посівів, знищення врожаю

2008р. – Карпати( декілька областей, Україна;

  • Сельові потоки – це потоки з гір, складовою потоків є :

Вода, пісок, глина, каміння, щебень.

Ці потоки бувають після сильних дощів та ерозії (руйнування) грунту

  • Наслідки - - Руйнування населених пунктів, будівель;

  • Загибель людей, тварин;

  • Знищення сільськогосподарських площ

1930 р. – окраїна м.Ленінград( до 1000 загиблих);

2008р. - провінція Сичуань (Китай)

2008р. – Карпати (Україна)


  • Снігові намети – виникають у наслідок довготривалого снігопаду.

  • Наслідки – порушення транспортного сполучення;

  • руйнування комунікальних мереж;

  • загибель людей (переохолодження)

2008р. – деякі міста Канади, США

2009р - снігопади в Україні


  • До техногенних явищ – відносяться ті явища, які виникли внаслідок порушення правил виробництва, зберігання, недисциплінованості обслуговуючого персоналу.


Техногенні явища
аварії забруднення довкілля

катастрофи пожежі вибухи
Аварія на АЕС м. Чорнобиль (Україна)

  • Наслідки - Руйнування сіл, міст, цілих країн;

  • Загибель великої кількості людей, тварин;

  • Ураження людей, порушення нормальної життєдіяльності, здоров*я – народження мутантів у наступних поколіннях;

  • Втрата великих площ грунту, місцевостей внаслідок забруднення.

1944р. – 1945р. – м. Хіросіма, Нагасакі ( Японія)

Необхідно запам*ятати, що правила поведінки в надзвичайних ситуаціях повинна знати кожна людина. Впевнено прийняти виклик природи зможе лише той, хто володіє інформацією, знає , як діяти в різноманітних ситуаціях.

Якщо ви почуєте сирену, гуки підприємств, сигнали транспортних засобів, відразу вмикайте теле – та радіоприймачі і слухайте термінове, надзвичайне, екстрене повідомлення місцевих органів влади та штабів ЦО. Усі подальші дії визначаються їхніми вказівками.

Завдання додому: скласти пам*ятку з перебігом дій ( у будь - якій кількості ) при стихійному або техногенному явищі ( на власний вибір учня)

Схожі:

Класна година «Здорова їжа – для здорового життя»
Дорогі діти! Сьогодні не є секретом, що зовнішній вигляд людини, її поведінка і самопочуття залежить від здоров’я, а також від піклування...
Година спілкування
Святково прибраний клас. На дошці слова: «Із слова починається людина, із мови починається мій рід» (Н. Рій)
Методичні рекомендації щодо ведення журналу
Журнали класів на одній паралелі позначаються цифрами і відповідними літерами українського алфавіту, наприклад: 5-А клас, 5-Б клас,...
ПРОГРАМА З ЕТИКИ 6 КЛАС (34 години, 1 година на тиждень, із них 3...
Добродії і злодії. Доброчинство. Для чого людині та суспільству етикет? Етикетні правила, які я знаю та користуюся ними. Уміння бути...
Урок №9 Тема: Історичні пісні
Обладнання: музичний інструмент, посібник-зошит 4 клас, фонохрестоматія 4 клас, ППЗ «Музичне мистецтво 4 клас», ноутбук, мультимедійний...
Книга дивовижний сад, будинок життя та мудрості: Виховна година для учнів 5- Б клас у  
Для чого нам потрібна книга?”, „Як з’явилася вона?”, довести, що читання книг – це насолода і відпочинок, надати практичну допомогу...
Виховання ключових життєвих компетентностей Година спілкування Учнів...
Мета: вчити дітей приймати правильні життєві рішення; формувати основні життєві компетенції; розвивати почуття відповідальності за...
Використання WEB-ресурсів у навчально-виховному процесі
Базовими платформами для створення ЄОІП є прорама «Курс: Школа», освітній портал «Мої знання», портал «Класна оцінка», дистанційні...
Година спілкування (5 клас). Права та обов ’ язки дитини. Поняття гідності. Мета
Мета: поглибити знання учнів про основні права дитини, ознайомити з деякими нормативно-правовими актами щодо прав людини (Конституцією...
РУКОВОДСТВО ПОЛЬЗОВАТЕЛЯ АДМИНИСТРАТОР ОРГАНИЗАЦИИ СОДЕРЖАНИЕ
Вашему вниманию предлагается целый комплекс программных услуг для образовательных учреждений в рамках Всеукраинского школьного портала...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка