Година спілкування (5 клас). Права та обов ’ язки дитини. Поняття гідності. Мета


Скачати 122.01 Kb.
НазваГодина спілкування (5 клас). Права та обов ’ язки дитини. Поняття гідності. Мета
Дата10.02.2014
Розмір122.01 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Право > Документи
Година спілкування (5 клас). Права та обовязки дитини. Поняття гідності.

Мета: поглибити знання учнів про основні права дитини, ознайомити з деякими нормативно-правовими актами щодо прав людини (Конституцією України, Декларацією прав дитини, Конвенцією про права дитини), вчити бути гідними людьми, виховувати в учнів високу правову культуру.

Обладнання: скринька (на дні лежить дзеркало), Конституція України, Декларація прав дитини, Конвенція про права дитини, матеріали до ігор «Знищимо шкідників», «Чарівний клубок».
Хід заняття:

  • У мене в руках чарівна скринька, а у ній – найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але не розповідати кого він там побачив аж доти, поки всі найцікавіші і найсміливіші не зазирнуть на дно скриньки.

  • То кого ж ви побачили у чарівній скриньці?

  • Так, ви побачили (в чарівному дзеркалі) себе. Людина є найціннішим скарбом на нашій планеті. Кожен з вас – особистість, і саме такої людини, як ви, більше на Землі немає і не буде.

Учень. Василь Симоненко писав:
Ти знаєш, що ти людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.

Більше тебе не буде

Завтра на цій землі.

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди –

Добрі, ласкаві та злі.

Сьогодні усе для тебе:

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба –

Гляди ж не проспи!

Бо ти на землі – людина,

І хочеш того чи ні –

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.


  • Пройде не одне десятиріччя, поки людство зрозуміє цю істину. І пройде не одне десятиріччя, поки людство, нарешті, прийме досконалі закони, які оберігатимуть дитину.

  • Діти, погляньте на цю тоненьку книжечку, що я тримаю в руках. Хто її впізнав?

  • Це – Конституція України, в якій записано всі закони, по яких ми живемо в нашій країні. Але сьогодні ми з вами познайомимось із законами, в яких записані права дитини.

  • Давайте перш за все з’ясуємо, що ж таке право?

  • Право – це можливість щось робити і здійснювати. Права дитини – це те, що ви можете робити, і в чому вам не можуть відмовити для того, щоб подорослішати і вести повноцінне життя.

  • А зараз згадаємо історію...

У різні епохи неоднаково дивилися на виховання і догляд за дітьми. Аж у ХVІІ – ХVІІІ століттях на дітей починають звертати увагу, шиють дитячий одяг, створюють дитячі іграшки, пишуть дитячі книги, дитячі пісні та музику.

А хіба раніше діти не мали іграшок, запитаєте ви?

Так, не мали. Дитина носила довгу сорочку, а коли виростала – одяг, як у дорослих. У середньовічній Німеччині слово «дитина» було синонімом слова «дурень». Знаємо, що дітям було нелегко, не було законів, які оберігали б їхнє життя. Аж у 1959 році, на основі Світової «Декларації прав людини» (1948), було прийнято «Декларацію прав дитини».

«Декларація прав дитини» - це дуже важливий документ, в якому визначені права дітей. Цей закон повинні виконувати всі люди нашої Землі.
Учень. Декларація – це просто

Оголошення всіх прав,

Є права й в дітей, звичайно,

Треба, щоб усяк їх знав.

Знайте ж, що усі ви – рівні

Від народження в правах.

І людина – змалку вільна,

Наче в небі синім птах...

Знайте ж, змалечку всіх діток

Треба вчить, оберігать,

І ніхто у всьому світі -

Їх не сміє ображать!

Треба діткам всього світу

Не сваритись, а дружить,

І по правилах хороших,

По закону треба жить!


  • 20 липня 1989 року Генеральною Асамблеєю була прийнята «Конвенція ООН про права дитини». Для України вона набула чинності з 27 вересня 1991 року.

Слово «конвенція» - це латинське слово, що в перекладі означає договір з певних питань. В даному випадку це договір про права дитини. Конвенція має 54 статті написаних на 6 мовах. ООН у своєму відомстві має комітет з прав дитини, якому кожна держава звітує про заходи, які вжиті згідно з Конвенцією. Він же досліджує, як у країнах дотримуються права.

  • Зараз ми познайомимось із правами дитини на основі Конвенції.

В ході роботи давайте створимо пам’ятку «Дерево права» ( на листочках дерева записати права дітей).


Сценка 1.

Зайченя. 1, 2, 3, 4, 5.

Вийшов Зайчик погулять!

В мене є смачна цукерка,

Є скакалка, є люстерко!

Лисиця. Йди сюди, малюк вухатий!

Мусиш все мені віддати!

Дай скакалку! Дай цукерку!

Та й нащо тобі люстерко?

Це мені воно згодиться,

Я ж красунечка Лисиця!

Ведмідь. Декларації Лисице,

Ти, звичайно, не читала.

Це серйозна дуже справа.

Ображать не маєш права

Слабших себе і малих!

Тож віддай все малюкові,

Бо такий закон для всіх!

  • Чиї права порушено? Хто їх порушив?

  • Хто в цьому випадку знає закон і права?


Сценка 2

Собачка. Добрий день, кумасю Кішко,

Йди посидимо хоч трішки.

Кішка. Ой нема коли сидіти,

Он гуляють в мене діти!

Кошенята. Кидай м’яч!

Мерщій лови!

Ось дивися! 1, 2, 3!

Ой! Мені не повезло,

Я розбив чуже вікно!

Собачка. Зараз Кошеня погане

Ремінця я враз дістану!
Сценка 3

Тато. (Читає газету).

Ех, знову «Динамівці» внічию зіграли з Іспанією!

Син. Тату, підпиши щоденника!

Тато. Що там знову?

Син. Зауваження та «2» з української мови.

Тато. Ах ти, негіднику, я ж тебе попереджав! (Дістає ремінь).

Син. Тату, я більше не буду! Я виправлюсь! (Втікає).

Тато. Я тобі дам зауваження... (наздоганяє).

  • Чиї порушено права?

  • Що не виконав син?


Учень. Хоч ми малі ще школярі

Та внас закон є і права.

І ми навік запам’ятали

Із Декларації слова:

Всі діти вільні і всі рівні,

І треба всім нам дружно жить.

Тож ми ще змалечку вчимося

Всіх поважати і любить.


  • Використання прав дитиною нерозривно пов’язане з виконанням ними своїх обов’язків.

  • А що ж таке обов’язок?

  • Обов’язок – це те, що ви повинні робити, щоб бути корисним собі та оточуючим. А які обов’язки повинні виконувати діти, ми дізнаємося, коли заглянемо до чарівної скриньки. З останнім подихом осені до неї злетілись осінні листочки, на яких записані обов’язки дітей.

  • Старанно вчитися;

  • охороняти природу;

  • берегти пам’яткм культури;

  • дбайливо ставитися до шкільного майна;

  • дотримуватись правил особистої гігієни;

  • допомагати старшим;

  • дотримуватись правил дорожнього руху;

  • бути ввічливим;

  • поважати оточуючих.




  • А зараз пропоную гру «Знищимо шкідників». (Діти розв’язують запропоновані завдання. «Шкідники» перетворюються на квіти.)



1. Яе право порушив Іван-царевич у казці «Царівна-жаба»?

А) вільно висловлювати думку;

Б) на власність особистих речей;

В) на навчання.

2. Це те, що ти повинен робити, щоб бути корисним собі та оточуючим.

А) обов’язок;

Б) право.

3. У казці «Дюймовочка» який злочин вчинили окремі персонажі проти Дюймовочки?

А) вбивство;

Б) розбій;

В) викрадання.

4. Це те, що ти можеш робити.

А) обов’язок;

Б) право.

5.Чи правильно вчинили поліцейські, схопивши Буратіно і не давши промовити йому жодного слова? Яке право порушили?

А) на житло;

Б) вільно висловлювати думки;

В) право на інформацію.

6. Хто в казці «Колобок» вчинив найнебезпечніший злочин?

А) вовк;

Б) лисиця;

В) ведмідь.

7. Чи порушив закон Буратіно у казці «Золотий ключик» небажанням вчитися?

А) ні;

Б) так;

В) це його справа.
- На кожній квітці є буква. Складіть слово.

Г І Д Н І С Т Ь

- Що таке гідність?

- Якою повинна бути гідна людина?

Гра «Чарівний клубок».

Діти стають у коло. Розмотуючи клубок бажають товаришеві щось хороше, лагідне.
Пісня «Усмішка».

Година спілкування (5 клас). Права та обовязки дитини. Поняття гідності.

Мета: поглибити знання учнів про основні права дитини, ознайомити з деякими нормативно-правовими актами щодо прав людини (Конституцією України, Декларацією прав дитини, Конвенцією про права дитини), вчити бути гідними людьми, виховувати в учнів високу правову культуру.

Обладнання: скринька (на дні лежить дзеркало), Конституція України, Декларація прав дитини, Конвенція про права дитини, матеріали до ігор «Знищимо шкідників», «Чарівний клубок».
Хід заняття:

  • У мене в руках чарівна скринька, а у ній – найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але не розповідати кого він там побачив аж доти, поки всі найцікавіші і найсміливіші не зазирнуть на дно скриньки.

  • То кого ж ви побачили у чарівній скриньці?

  • Так, ви побачили (в чарівному дзеркалі) себе. Людина є найціннішим скарбом на нашій планеті. Кожен з вас – особистість, і саме такої людини, як ви, більше на Землі немає і не буде.

Учень. Василь Симоненко писав:
Ти знаєш, що ти людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.

Більше тебе не буде

Завтра на цій землі.

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди –

Добрі, ласкаві та злі.

Сьогодні усе для тебе:

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба –

Гляди ж не проспи!

Бо ти на землі – людина,

І хочеш того чи ні –

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.


  • Пройде не одне десятиріччя, поки людство зрозуміє цю істину. І пройде не одне десятиріччя, поки людство, нарешті, прийме досконалі закони, які оберігатимуть дитину.

  • Діти, погляньте на цю тоненьку книжечку, що я тримаю в руках. Хто її впізнав?

  • Це – Конституція України, в якій записано всі закони, по яких ми живемо в нашій країні. Але сьогодні ми з вами познайомимось із законами, в яких записані права дитини.

  • Давайте перш за все з’ясуємо, що ж таке право?

  • Право – це можливість щось робити і здійснювати. Права дитини – це те, що ви можете робити, і в чому вам не можуть відмовити для того, щоб подорослішати і вести повноцінне життя.

  • А зараз згадаємо історію...

У різні епохи неоднаково дивилися на виховання і догляд за дітьми. Аж у ХVІІ – ХVІІІ століттях на дітей починають звертати увагу, шиють дитячий одяг, створюють дитячі іграшки, пишуть дитячі книги, дитячі пісні та музику.

А хіба раніше діти не мали іграшок, запитаєте ви?

Так, не мали. Дитина носила довгу сорочку, а коли виростала – одяг, як у дорослих. У середньовічній Німеччині слово «дитина» було синонімом слова «дурень». Знаємо, що дітям було нелегко, не було законів, які оберігали б їхнє життя. Аж у 1959 році, на основі Світової «Декларації прав людини» (1948), було прийнято «Декларацію прав дитини».

«Декларація прав дитини» - це дуже важливий документ, в якому визначені права дітей. Цей закон повинні виконувати всі люди нашої Землі.
Учень. Декларація – це просто

Оголошення всіх прав,

Є права й в дітей, звичайно,

Треба, щоб усяк їх знав.

Знайте ж, що усі ви – рівні

Від народження в правах.

І людина – змалку вільна,

Наче в небі синім птах...

Знайте ж, змалечку всіх діток

Треба вчить, оберігать,

І ніхто у всьому світі -

Їх не сміє ображать!

Треба діткам всього світу

Не сваритись, а дружить,

І по правилах хороших,

По закону треба жить!


  • 20 липня 1989 року Генеральною Асамблеєю була прийнята «Конвенція ООН про права дитини». Для України вона набула чинності з 27 вересня 1991 року.

Слово «конвенція» - це латинське слово, що в перекладі означає договір з певних питань. В даному випадку це договір про права дитини. Конвенція має 54 статті написаних на 6 мовах. ООН у своєму відомстві має комітет з прав дитини, якому кожна держава звітує про заходи, які вжиті згідно з Конвенцією. Він же досліджує, як у країнах дотримуються права.

  • Зараз ми познайомимось із правами дитини на основі Конвенції.

В ході роботи давайте створимо пам’ятку «Дерево права» ( на листочках дерева записати права дітей).


Сценка 1.

Зайченя. 1, 2, 3, 4, 5.

Вийшов Зайчик погулять!

В мене є смачна цукерка,

Є скакалка, є люстерко!

Лисиця. Йди сюди, малюк вухатий!

Мусиш все мені віддати!

Дай скакалку! Дай цукерку!

Та й нащо тобі люстерко?

Це мені воно згодиться,

Я ж красунечка Лисиця!

Ведмідь. Декларації Лисице,

Ти, звичайно, не читала.

Це серйозна дуже справа.

Ображать не маєш права

Слабших себе і малих!

Тож віддай все малюкові,

Бо такий закон для всіх!

  • Чиї права порушено? Хто їх порушив?

  • Хто в цьому випадку знає закон і права?


Сценка 2

Собачка. Добрий день, кумасю Кішко,

Йди посидимо хоч трішки.

Кішка. Ой нема коли сидіти,

Он гуляють в мене діти!

Кошенята. Кидай м’яч!

Мерщій лови!

Ось дивися! 1, 2, 3!

Ой! Мені не повезло,

Я розбив чуже вікно!

Собачка. Зараз Кошеня погане

Ремінця я враз дістану!
Сценка 3

Тато. (Читає газету).

Ех, знову «Динамівці» внічию зіграли з Іспанією!

Син. Тату, підпиши щоденника!

Тато. Що там знову?

Син. Зауваження та «2» з української мови.

Тато. Ах ти, негіднику, я ж тебе попереджав! (Дістає ремінь).

Син. Тату, я більше не буду! Я виправлюсь! (Втікає).

Тато. Я тобі дам зауваження... (наздоганяє).

  • Чиї порушено права?

  • Що не виконав син?


Учень. Хоч ми малі ще школярі

Та внас закон є і права.

І ми навік запам’ятали

Із Декларації слова:

Всі діти вільні і всі рівні,

І треба всім нам дружно жить.

Тож ми ще змалечку вчимося

Всіх поважати і любить.


  • Використання прав дитиною нерозривно пов’язане з виконанням ними своїх обов’язків.

  • А що ж таке обов’язок?

  • Обов’язок – це те, що ви повинні робити, щоб бути корисним собі та оточуючим. А які обов’язки повинні виконувати діти, ми дізнаємося, коли заглянемо до чарівної скриньки. З останнім подихом осені до неї злетілись осінні листочки, на яких записані обов’язки дітей.

  • Старанно вчитися;

  • охороняти природу;

  • берегти пам’яткм культури;

  • дбайливо ставитися до шкільного майна;

  • дотримуватись правил особистої гігієни;

  • допомагати старшим;

  • дотримуватись правил дорожнього руху;

  • бути ввічливим;

  • поважати оточуючих.




  • А зараз пропоную гру «Знищимо шкідників». (Діти розв’язують запропоновані завдання. «Шкідники» перетворюються на квіти.)



1. Яе право порушив Іван-царевич у казці «Царівна-жаба»?

А) вільно висловлювати думку;

Б) на власність особистих речей;

В) на навчання.

2. Це те, що ти повинен робити, щоб бути корисним собі та оточуючим.

А) обов’язок;

Б) право.

3. У казці «Дюймовочка» який злочин вчинили окремі персонажі проти Дюймовочки?

А) вбивство;

Б) розбій;

В) викрадання.

4. Це те, що ти можеш робити.

А) обов’язок;

Б) право.

5.Чи правильно вчинили поліцейські, схопивши Буратіно і не давши промовити йому жодного слова? Яке право порушили?

А) на житло;

Б) вільно висловлювати думки;

В) право на інформацію.

6. Хто в казці «Колобок» вчинив найнебезпечніший злочин?

А) вовк;

Б) лисиця;

В) ведмідь.

7. Чи порушив закон Буратіно у казці «Золотий ключик» небажанням вчитися?

А) ні;

Б) так;

В) це його справа.
- На кожній квітці є буква. Складіть слово.

Г І Д Н І С Т Ь

- Що таке гідність?

- Якою повинна бути гідна людина?

Гра «Чарівний клубок».

Діти стають у коло. Розмотуючи клубок бажають товаришеві щось хороше, лагідне.
Пісня «Усмішка».

Схожі:

Година спілкування «Права дитини»
Мета: ознайомити учнів із правами дитини, показати важливість юридичного закріплення права дітей на особливе піклування та допомогу...
Урок з етики у 6 класі на тему: Вчитель: Тарасевич Ніна Миколаївна
Мета: розкрити поняття „ права людини”, „ права дитини”, „Обов'язки людини і громадянина України”
Урок з основ здоров’я в 2 класі Тема. Права та обов’язки дитини Мета
Вчити відрізняти права від обов’язків, закріпити їх в пам’яті учнів. Навчати дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини....
Розд і л I ОСНОВНІ ПРАВА, СВОБОДИ ТА ОБОВ'ЯЗКИ УЧНІВ ШКОЛИ Стаття 1
Стаття Усі учні є вільні та рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними
СТАТУТ
РОЗДІЛ ІІІ. ЗАСНОВНИК, ЦЕНТРАЛЬНИЙ ОРГАН ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ У СФЕРІ ОСВІТИ І НАУКИ, ЇХ ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ У СФЕРІ ОСВІТИ І НАУКИ, ЇХ...
„Світова книга прав дитини”. Мета
Мета: розкрити поняття „закон”, „конституція”, „ООН”, „декларація”, „конвенція”, „право”; ознайомити учнів зі змістом основних статей...
ТЕМА виховної години : ПРАВА дитини – ЩАСЛИВЕ ДИТИНСТВО
МЕТА виховної години: ознайомити учнів з їхніми правами, вчитись розпізнавати ситуації, де порушуються права дітей, вчитись відстоювати...
ПЛАН Вступ 3 Особисті немайнові права та обов’язки батьків і дітей...
Найважливішою характеристикою сім’ї є її повнота, під якою розуміється наявність у дітей обох батьків. На жаль, на Україні велика...
Правове виховання Виховна година: «Подорож у місто прав дитини» ПОДОРОЖ У МІСТО ПРАВ ДИТИНИ
Мета: сприяти поширенню правової культури серед учнів, виховувати бажання поглиблювати правові знання, уміння дотримуватись правових...
8. Законодавче забезпечення прав дитини в Україні щодо епідемії ВІЛ/СНІДу....
Матеріали, запропоновані в проекті, допоможуть класним керівникам ефективно здійснювати профілактичну роботу щодо
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка