|
Скачати 122.01 Kb.
|
Година спілкування (5 клас). Права та обов’язки дитини. Поняття гідності. Мета: поглибити знання учнів про основні права дитини, ознайомити з деякими нормативно-правовими актами щодо прав людини (Конституцією України, Декларацією прав дитини, Конвенцією про права дитини), вчити бути гідними людьми, виховувати в учнів високу правову культуру. Обладнання: скринька (на дні лежить дзеркало), Конституція України, Декларація прав дитини, Конвенція про права дитини, матеріали до ігор «Знищимо шкідників», «Чарівний клубок». Хід заняття:
Учень. Василь Симоненко писав: Ти знаєш, що ти людина? Ти знаєш про це чи ні? Усмішка твоя – єдина, Мука твоя – єдина, Очі твої – одні. Більше тебе не буде Завтра на цій землі. Інші ходитимуть люди, Інші кохатимуть люди – Добрі, ласкаві та злі. Сьогодні усе для тебе: Озера, гаї, степи. І жити спішити треба, Кохати спішити треба – Гляди ж не проспи! Бо ти на землі – людина, І хочеш того чи ні – Усмішка твоя – єдина, Мука твоя – єдина, Очі твої – одні.
У різні епохи неоднаково дивилися на виховання і догляд за дітьми. Аж у ХVІІ – ХVІІІ століттях на дітей починають звертати увагу, шиють дитячий одяг, створюють дитячі іграшки, пишуть дитячі книги, дитячі пісні та музику. А хіба раніше діти не мали іграшок, запитаєте ви? Так, не мали. Дитина носила довгу сорочку, а коли виростала – одяг, як у дорослих. У середньовічній Німеччині слово «дитина» було синонімом слова «дурень». Знаємо, що дітям було нелегко, не було законів, які оберігали б їхнє життя. Аж у 1959 році, на основі Світової «Декларації прав людини» (1948), було прийнято «Декларацію прав дитини». «Декларація прав дитини» - це дуже важливий документ, в якому визначені права дітей. Цей закон повинні виконувати всі люди нашої Землі. Учень. Декларація – це просто Оголошення всіх прав, Є права й в дітей, звичайно, Треба, щоб усяк їх знав. Знайте ж, що усі ви – рівні Від народження в правах. І людина – змалку вільна, Наче в небі синім птах... Знайте ж, змалечку всіх діток Треба вчить, оберігать, І ніхто у всьому світі - Їх не сміє ображать! Треба діткам всього світу Не сваритись, а дружить, І по правилах хороших, По закону треба жить!
Слово «конвенція» - це латинське слово, що в перекладі означає договір з певних питань. В даному випадку це договір про права дитини. Конвенція має 54 статті написаних на 6 мовах. ООН у своєму відомстві має комітет з прав дитини, якому кожна держава звітує про заходи, які вжиті згідно з Конвенцією. Він же досліджує, як у країнах дотримуються права.
В ході роботи давайте створимо пам’ятку «Дерево права» ( на листочках дерева записати права дітей). Сценка 1. Зайченя. 1, 2, 3, 4, 5. Вийшов Зайчик погулять! В мене є смачна цукерка, Є скакалка, є люстерко! Лисиця. Йди сюди, малюк вухатий! Мусиш все мені віддати! Дай скакалку! Дай цукерку! Та й нащо тобі люстерко? Це мені воно згодиться, Я ж красунечка Лисиця! Ведмідь. Декларації Лисице, Ти, звичайно, не читала. Це серйозна дуже справа. Ображать не маєш права Слабших себе і малих! Тож віддай все малюкові, Бо такий закон для всіх!
Сценка 2 Собачка. Добрий день, кумасю Кішко, Йди посидимо хоч трішки. Кішка. Ой нема коли сидіти, Он гуляють в мене діти! Кошенята. Кидай м’яч! Мерщій лови! Ось дивися! 1, 2, 3! Ой! Мені не повезло, Я розбив чуже вікно! Собачка. Зараз Кошеня погане Ремінця я враз дістану! Сценка 3 Тато. (Читає газету). Ех, знову «Динамівці» внічию зіграли з Іспанією! Син. Тату, підпиши щоденника! Тато. Що там знову? Син. Зауваження та «2» з української мови. Тато. Ах ти, негіднику, я ж тебе попереджав! (Дістає ремінь). Син. Тату, я більше не буду! Я виправлюсь! (Втікає). Тато. Я тобі дам зауваження... (наздоганяє).
Учень. Хоч ми малі ще школярі Та внас закон є і права. І ми навік запам’ятали Із Декларації слова: Всі діти вільні і всі рівні, І треба всім нам дружно жить. Тож ми ще змалечку вчимося Всіх поважати і любить.
1. Яе право порушив Іван-царевич у казці «Царівна-жаба»? А) вільно висловлювати думку; Б) на власність особистих речей; В) на навчання. 2. Це те, що ти повинен робити, щоб бути корисним собі та оточуючим. А) обов’язок; Б) право. 3. У казці «Дюймовочка» який злочин вчинили окремі персонажі проти Дюймовочки? А) вбивство; Б) розбій; В) викрадання. 4. Це те, що ти можеш робити. А) обов’язок; Б) право. 5.Чи правильно вчинили поліцейські, схопивши Буратіно і не давши промовити йому жодного слова? Яке право порушили? А) на житло; Б) вільно висловлювати думки; В) право на інформацію. 6. Хто в казці «Колобок» вчинив найнебезпечніший злочин? А) вовк; Б) лисиця; В) ведмідь. 7. Чи порушив закон Буратіно у казці «Золотий ключик» небажанням вчитися? А) ні; Б) так; В) це його справа. - На кожній квітці є буква. Складіть слово. Г І Д Н І С Т Ь - Що таке гідність? - Якою повинна бути гідна людина? Гра «Чарівний клубок». Діти стають у коло. Розмотуючи клубок бажають товаришеві щось хороше, лагідне. Пісня «Усмішка». Година спілкування (5 клас). Права та обов’язки дитини. Поняття гідності. Мета: поглибити знання учнів про основні права дитини, ознайомити з деякими нормативно-правовими актами щодо прав людини (Конституцією України, Декларацією прав дитини, Конвенцією про права дитини), вчити бути гідними людьми, виховувати в учнів високу правову культуру. Обладнання: скринька (на дні лежить дзеркало), Конституція України, Декларація прав дитини, Конвенція про права дитини, матеріали до ігор «Знищимо шкідників», «Чарівний клубок». Хід заняття:
Учень. Василь Симоненко писав: Ти знаєш, що ти людина? Ти знаєш про це чи ні? Усмішка твоя – єдина, Мука твоя – єдина, Очі твої – одні. Більше тебе не буде Завтра на цій землі. Інші ходитимуть люди, Інші кохатимуть люди – Добрі, ласкаві та злі. Сьогодні усе для тебе: Озера, гаї, степи. І жити спішити треба, Кохати спішити треба – Гляди ж не проспи! Бо ти на землі – людина, І хочеш того чи ні – Усмішка твоя – єдина, Мука твоя – єдина, Очі твої – одні.
У різні епохи неоднаково дивилися на виховання і догляд за дітьми. Аж у ХVІІ – ХVІІІ століттях на дітей починають звертати увагу, шиють дитячий одяг, створюють дитячі іграшки, пишуть дитячі книги, дитячі пісні та музику. А хіба раніше діти не мали іграшок, запитаєте ви? Так, не мали. Дитина носила довгу сорочку, а коли виростала – одяг, як у дорослих. У середньовічній Німеччині слово «дитина» було синонімом слова «дурень». Знаємо, що дітям було нелегко, не було законів, які оберігали б їхнє життя. Аж у 1959 році, на основі Світової «Декларації прав людини» (1948), було прийнято «Декларацію прав дитини». «Декларація прав дитини» - це дуже важливий документ, в якому визначені права дітей. Цей закон повинні виконувати всі люди нашої Землі. Учень. Декларація – це просто Оголошення всіх прав, Є права й в дітей, звичайно, Треба, щоб усяк їх знав. Знайте ж, що усі ви – рівні Від народження в правах. І людина – змалку вільна, Наче в небі синім птах... Знайте ж, змалечку всіх діток Треба вчить, оберігать, І ніхто у всьому світі - Їх не сміє ображать! Треба діткам всього світу Не сваритись, а дружить, І по правилах хороших, По закону треба жить!
Слово «конвенція» - це латинське слово, що в перекладі означає договір з певних питань. В даному випадку це договір про права дитини. Конвенція має 54 статті написаних на 6 мовах. ООН у своєму відомстві має комітет з прав дитини, якому кожна держава звітує про заходи, які вжиті згідно з Конвенцією. Він же досліджує, як у країнах дотримуються права.
В ході роботи давайте створимо пам’ятку «Дерево права» ( на листочках дерева записати права дітей). Сценка 1. Зайченя. 1, 2, 3, 4, 5. Вийшов Зайчик погулять! В мене є смачна цукерка, Є скакалка, є люстерко! Лисиця. Йди сюди, малюк вухатий! Мусиш все мені віддати! Дай скакалку! Дай цукерку! Та й нащо тобі люстерко? Це мені воно згодиться, Я ж красунечка Лисиця! Ведмідь. Декларації Лисице, Ти, звичайно, не читала. Це серйозна дуже справа. Ображать не маєш права Слабших себе і малих! Тож віддай все малюкові, Бо такий закон для всіх!
Сценка 2 Собачка. Добрий день, кумасю Кішко, Йди посидимо хоч трішки. Кішка. Ой нема коли сидіти, Он гуляють в мене діти! Кошенята. Кидай м’яч! Мерщій лови! Ось дивися! 1, 2, 3! Ой! Мені не повезло, Я розбив чуже вікно! Собачка. Зараз Кошеня погане Ремінця я враз дістану! Сценка 3 Тато. (Читає газету). Ех, знову «Динамівці» внічию зіграли з Іспанією! Син. Тату, підпиши щоденника! Тато. Що там знову? Син. Зауваження та «2» з української мови. Тато. Ах ти, негіднику, я ж тебе попереджав! (Дістає ремінь). Син. Тату, я більше не буду! Я виправлюсь! (Втікає). Тато. Я тобі дам зауваження... (наздоганяє).
Учень. Хоч ми малі ще школярі Та внас закон є і права. І ми навік запам’ятали Із Декларації слова: Всі діти вільні і всі рівні, І треба всім нам дружно жить. Тож ми ще змалечку вчимося Всіх поважати і любить.
1. Яе право порушив Іван-царевич у казці «Царівна-жаба»? А) вільно висловлювати думку; Б) на власність особистих речей; В) на навчання. 2. Це те, що ти повинен робити, щоб бути корисним собі та оточуючим. А) обов’язок; Б) право. 3. У казці «Дюймовочка» який злочин вчинили окремі персонажі проти Дюймовочки? А) вбивство; Б) розбій; В) викрадання. 4. Це те, що ти можеш робити. А) обов’язок; Б) право. 5.Чи правильно вчинили поліцейські, схопивши Буратіно і не давши промовити йому жодного слова? Яке право порушили? А) на житло; Б) вільно висловлювати думки; В) право на інформацію. 6. Хто в казці «Колобок» вчинив найнебезпечніший злочин? А) вовк; Б) лисиця; В) ведмідь. 7. Чи порушив закон Буратіно у казці «Золотий ключик» небажанням вчитися? А) ні; Б) так; В) це його справа. - На кожній квітці є буква. Складіть слово. Г І Д Н І С Т Ь - Що таке гідність? - Якою повинна бути гідна людина? Гра «Чарівний клубок». Діти стають у коло. Розмотуючи клубок бажають товаришеві щось хороше, лагідне. Пісня «Усмішка». |
Година спілкування «Права дитини» Мета: ознайомити учнів із правами дитини, показати важливість юридичного закріплення права дітей на особливе піклування та допомогу... |
Урок з етики у 6 класі на тему: Вчитель: Тарасевич Ніна Миколаївна Мета: розкрити поняття „ права людини”, „ права дитини”, „Обов'язки людини і громадянина України” |
Урок з основ здоров’я в 2 класі Тема. Права та обов’язки дитини Мета Вчити відрізняти права від обов’язків, закріпити їх в пам’яті учнів. Навчати дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини.... |
Розд і л I ОСНОВНІ ПРАВА, СВОБОДИ ТА ОБОВ'ЯЗКИ УЧНІВ ШКОЛИ Стаття 1 Стаття Усі учні є вільні та рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними |
СТАТУТ РОЗДІЛ ІІІ. ЗАСНОВНИК, ЦЕНТРАЛЬНИЙ ОРГАН ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ У СФЕРІ ОСВІТИ І НАУКИ, ЇХ ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ У СФЕРІ ОСВІТИ І НАУКИ, ЇХ... |
„Світова книга прав дитини”. Мета Мета: розкрити поняття „закон”, „конституція”, „ООН”, „декларація”, „конвенція”, „право”; ознайомити учнів зі змістом основних статей... |
ТЕМА виховної години : ПРАВА дитини – ЩАСЛИВЕ ДИТИНСТВО МЕТА виховної години: ознайомити учнів з їхніми правами, вчитись розпізнавати ситуації, де порушуються права дітей, вчитись відстоювати... |
ПЛАН Вступ 3 Особисті немайнові права та обов’язки батьків і дітей... Найважливішою характеристикою сім’ї є її повнота, під якою розуміється наявність у дітей обох батьків. На жаль, на Україні велика... |
Правове виховання Виховна година: «Подорож у місто прав дитини» ПОДОРОЖ У МІСТО ПРАВ ДИТИНИ Мета: сприяти поширенню правової культури серед учнів, виховувати бажання поглиблювати правові знання, уміння дотримуватись правових... |
8. Законодавче забезпечення прав дитини в Україні щодо епідемії ВІЛ/СНІДу.... Матеріали, запропоновані в проекті, допоможуть класним керівникам ефективно здійснювати профілактичну роботу щодо |