Використання WEB-ресурсів у навчально-виховному процесі


Скачати 143.08 Kb.
Назва Використання WEB-ресурсів у навчально-виховному процесі
Дата 24.10.2013
Розмір 143.08 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Використання WEB-ресурсів у навчально-виховному процесі.
З метою реалізації державної програми «Сто відсотків», обласної програми «Новій Дніпропетровщині – новий стандарт освіти» в Дніпропетровській області створено Єдиний інформаційно-освітній простір. Єдиний інформаційно-освітній центр - це управлінсько-дослідницька структура, яка забезпечує координацію інноваційних процесів у регіональній системі освіти, моделювання та проектування напрямів її розвитку, обґрунтування і упровадження в освітню практику регіону новітніх педагогічних та освітньо-управлінських технологій. Базовими платформами для створення ЄОІП є прорама «Курс:Школа», освітній портал «Мої знання», портал «Класна оцінка», дистанційні курси, електронні школи.

Комп᾽ютерна програма «КУРС: Школа» призначена для ведення єдиної бази даних загальноосвітніх навчальних закладів, управління шкільними процесами, розрахунками навантаження вчителів, складання розкладу закладу , ведення електронних шкільних журналів, обліку дітей шкільного віку та генерації звітів ЗНЗ-1, 77-РВК и 83-РВК.

Дана програма спроможна враховувати відомості про інфраструктуру закладу (корпусах, поверхах, кабінетах), адміністрацію, педагогічний склад, учнів, їх батьків, робочий навчальний план школи, відомості про класи та їх кількість, розподіл по змінам навчання. На підставі введених даних є можливість готувати та друкувати різнопланові звіти.

За даною програмою ми працюємо вже третій рік. Набуто певний досвід, важливо, що розробники програми постійно її вдосконалюють, намагаються вирішити проблеми, які виникають при роботі з окремими блоками програми.

Інформація, яка сформована за допомогою програми «Курс: Школа» передається до інформаційно-освітньої мережі «Мої знання».

Освітній портал «Мої знання» ми використовуємо як інструмент для покращення взаємодії між вчителями, учнями та батьками. Модулі «Журнал», «Розклад» несуть в собі всю інформацію стосовно організації навчального процесу в школі. В модулі «Довідники» знаходяться розділи: «Учні», «Персонал» , які дозволяють легко управляти відповідними даними по школі. В модулі «Розклад» є можливість переглядати розклад уроків по класам. Модуль «Журнал» призначений для ведення електронного журналу.

«Журнал вчителя» - це аналог паперового журналу. В цьому модулі легко здійснюється навігація між класами та уроками, можна дивитися попередні та наступні сторінки. В ньому виставляються оцінки, вказуються теми уроків та домашні завдання для учнів. Після вводу домашніх завдань в розділ «Зміст уроків та домашні завдання», ці завдання відразу відобразяться в щоденниках учнів. Оскільки в нашому закладі практично в кожному навчальному кабінеті є ПК, то на сьогодні вже не виникають проблеми щодо ведення електронних журналів.

«Мої знання» - це швидкий та зручний спосіб для учнів отримати домашні завдання та оцінки через Інтернет.

В модулі «Розклад» знаходиться інформація про розклад уроків, вчителів та кабінети, в якому уроки будуть проводиться. Модуль «Журнал» представляє собою повній звіт за місяць по усіх уроках, а при наведенні на оцінки учень може отримати додаткову підказку по уроку та даті виставлення оцінки.

Система «Мої знання» допоможе всім батькам стати ближчим до процесу навчання своєї дитини, а саме дозволить миттєво, через Інтернет (за наявності прав перегляду) знайти відомості про дитину, яка навчається в школі.

На мою думку, сьогодні вже не стоїть питання про ведення електронного журналу вчителем, а більший акцент необхідно робити на мотивації учнів та батьків використовувати створену закладом інформацію з користю для своєї дитини.

На даному етапі пріоритетом є широке впровадження в навчально-виховний процес новітніх інформаційних технологій, бо це реальний шлях до інформаційного суспільства. Інформаційне забезпечення системи освіти не може обмежуватися лише такими джерелами, як вчитель, підручник, навчальні посібники, довідники.

Інтернет надає унікальні можливості для шкільної освіти та виховання особистості. Він представляє собою не тільки практично невичерпний масив освітньої інформації, але і є засобом, інструментом для пошуку інформації, її переробки, представлення. Інтернет є джерелом активної інтелектуальної і комунікативної діяльності учня, його творчої самореалізації, в результаті чого в учня з᾽являється можливість набути необхідні знання, уміння, навички. Оскільки освітні веб-сайти стали важливим елементом нових освітніх інформаційних технологій, важливо знати дидактичний потенціал Мережі, можливості, які надаються різними сайтами для здійснення результативного навчально-виховного процесу.

Освітні веб-ресурси – це інформаційні ресурси, які призначені для забезпечення освіти, розміщені у веб-просторі локальної чи глобальної мережі у вигляді різних форматів (текстового, графічного, архівного, аудіо- та відеоформатів і т.д.).

Основним способом і засобом здобуття освіти є навчання. В навчальному процесі освітні інформаційні ресурси є засобами навчання. За допомогою інформаційних освітніх ресурсів можна організувати засвоєння знань особистості, формування в неї практичних умінь і навичок, а значить, – забезпечити здобуття освіти на всіх її рівнях.

Існують різні класифікації освітніх ресурсів. Я зупинюсь на класифікації освітніх ресурсів за ознаками їх використання в навчально-виховному процесі:

1.Ресурс для самостійної роботи учнів. Вимоги до таких ресурсів: простота викладення, врахування вікових особливостей учнів; висока наочність, відповідність програмі навчання; наявність системи контролю знань, яка дозволяє учню правильно оцінити результати навчання та отримати рекомендації з подальшого навчання.

2.Ресурс для підготовки учителя до уроку. В даній категорії можно виділити ще дві підкатегорії: ресурсы для підбору наочних матеріалів та методичні ресурси. Основною вимогою до даного виду ресурсів є достовірність інформації.

3.Ресурс для самоосвіти вчителя. До даної категорії ресурсів необхідно віднести різноманітні сайти дистанційного навчання, а також сайти інститутів та інші.

4.Ресурс для организації практичної роботи на уроці. Це ресурси, які дозволяють використовувати інтернет і мультмедіа для проведення віртуальних експериментів, лабораторних робіт та інше.

5.Ресурс для організації позакласної роботи з предмету та виховної роботи. Це сайти, на яких присутні різноманітні інтерактивні вікторини, конкурси, розміщені матеріали по організації забавних дослідів та інше.

Для впровадження веб-ресурсів в закладі в навчально-виховному процесі використовуються 43 комп’ютери, з них 17 використовуються понад 7 років. В 2013 році на 1 ПК приходиться 11 учнів закладу, в 2005 році цей показник складав 35 учнів. В закладі функціонує 2 комп’ютерних класи, в яких налічується 19 комп’ютерів. Комп’ютерами забезпечена адміністрація закладу, соціальний педагог, психолог, бібліотекар; встановлені комп’ютери в 15 кабінетах. Кабінети інформатики і музики оснащені мультимедійними проекторами для проведення заходів з мультимедійною підтримкою. Створено кабінет інтерактивних технологій, оснащений смарт-дошкою. На комп’ютерах встановлені операційні системи Windows XP, Linux. Програмне комп'ютерне забезпечення відповідає діючим навчальним програмам. До мережі Інтернет підключені 2 кабінети інформатики, 7 ПК для адміністративної роботи, 15 навчальних кабінетів, учительська, бібліотека, що дає можливість використовувати інтернет-ресурси в режимі on-linе, користуватися матеріалами сайтів МОНмолодьспорт, ГУОН, ДОІППО, закладів освіти та іншими веб-ресурсами.

На мій погляд, у закладі сформована належна база для створення єдиного інформаційного освітнього простору. Це стосується не тільки удосконалення технічного оснащення, а й розвитку інформаційної культури педагогічних кадрів, відпрацювання методик використання ПК. Всі вчителі володіють комп’ютером на рівні користувача: 18 вчителів пройшли курси Intel, 26 – навчання на курсах «Основи ІКТ», 36 - курси «Digitalliteracy», 32 - «Учителі в онлайні», 2 – курси «Програма Web – 2.0.», про що мають відповідні документи.

  Складено графік використання комп'ютерної техніки під час навчально-виховного процесу.

Проте наявність Інтернет-підключення у школі не гарантує його ефективне використання в навчальному процесі. Як правило, сьогодні працює в Інтернеті досить обмежена кількість учнів, вчителів які добре володіють новими технологіями. Отже, щоб досягти ефективного поєднання власних педагогічних знахідок і освітніх Інтернет-ресурсів, необхідна велика і цілеспрямована підготовка. А найголовніше, бажання вчителів удосконалювати свою педагогічну майстерність. І щоб знайти і оцінити якість інформації, що надається в мережі, необхідне освоєння комп'ютерної грамотності на рівні не просто користувача, а активного користувача.

В кабінетах інформатики проводяться уроки для учнів 9-11 класів, викладання курсу за вибором Intel «Шлях до успіху» (3 групи для учнів 5-8 класів), спецкурс для учнів 2-4 класів «Сходинки до інформатики», а також уроки з комп’ютерною підтримкою.

Учні є учасниками Всеукраїнських конкурсів «Онляндія в моїй школі», інтернет-олімпіади з інформатики. В 2010 році учні були учасниками обласного конкурсу комп’ютерної графіки та анімації ; обласного конкурсу комп’ютерного малюнка «Орден у моєму домі»; обласного конкурсу комп’ютерних презентацій «Шляхами перемоги» та нагороджені дипломом Всеукраїнського конкурсу учнівських та педагогічних робіт «Здорова планета – здоровий ти» в номінації «Комп᾽ютерна графіка», вчитель Іванченко Т.В. брала участь у VІІ Всеукраїнському конкурсі «Вчитель – новатор». В 2012 році 4 вчителя стали учасниками І обласного конкурсу педагогічної медіатворчості. Вчителі Іванченко Т.В. , Кузьмінська М.В., БойкоА.А., Івлєва Т.А., Шевченко В.П., Неклеса І.В., Косенчук Ю.Г., Бойко А.А., Богдан Л.Ф. мають свої блоги на сайті «Класна оцінка» з метою оформлення матеріалів для дистанційного навчання. 35 учнів отримали «Золотий сертифікат» за перемогу у Міжнародному конкурсі з інформатики та комп’ютерної грамотності «Бобер - 2013». Учні 10-11-х класів взяли участь у Всеукраїнському конкурсі «Талановиті кадри України» від газети «Все про бухгалтерський облік» - в режимі он-лайн конкурсанти виконували тестові завдання різного рівня складності. В 2013 році 6 учнів є учасниками Всеукраїнського конкурсу з веб-дизайну та комп᾽ютерної графіки серед студентів та учнів, учень 11-А класу Досужій О. зайняв І місце у конкурсі в номінації «Краща 3D-анімація» та запрошений до навчання у Вінницький національний технічний університет.

З 2011/2012 н.р. в закладі впроваджено курс «Шлях до успіху» за програмою Intel.

Фасилітатор Бабічев В.В. проводе заняття для учнів 5-7 класів за планом «Комп’ютерні технології для місцевої громади». Учні мають практичну можливість дослідити багатий світ комп’ютерних технологій. Обов᾽язковою умовою є використання веб-ресурсів мережі Інтернет. Всі учасники програми «Шлях до успіху» вчаться працювати з програмами Microsoft Office, створювати ілюстрації, писати тексти, розв’язувати математичні задачі, готувати презентації. Особливість програми в тому, що за допомогою сучасних ІКТ учні розробляють та втілюють власні соціальні.

Протягом року учні 5-7 класів розробили та втілили в життя 9 проектів.

Учні 5 класу Погрібний Дмитро та Житарюк Влад презентували свій проект «Озеленення шкільного майданчика» під час звіту закладу перед батьківською громадою.

На захисті соціальних проектів під час заключного заняття були присутні гості: методист відділу освіти Зражва В.І. та фасилітатор з міста Дніпропетровськ Шибка О.С. В травні група учнів 5 класу була запрошена до міста Київ для участі в захисті власних проектів: діти були нагороджені грамотою, отримали подарунки.

Вивчення інформатики у 2-4 класах здійснюється в рамках спецкурсу «Сходинки до інформатики».

Кожне заняття - це захоплююча гра, що постійно підтримує інтерес дітей до роботи з комп'ютером. Проблемою, яка перешкоджає формуванню інформаційної культури у школі, є те, що значна частина учнів не розуміє справжнього призначення комунікаційних та інформаційних технологій, оскільки сприймають їх як іграшки.

Ще одна перешкода виникла у вигляді відсутності достатньої кількості підручників і робочих зошитів для 2-4 класів.

Тому вчитель інформатики Іванченко Т.В. готує різноманітні презентації, демонструє відеоматеріали, використовує інтернет-ресурси, розміщує їх на порталі «Класна оцінка», щоб маленькі учні не відчували ніяких незручностей ні під час уроку, ні вдома.

В школі створено власний сайт. На даний час сайту притаманні динамічність і інтерактивність. Створення шкільного сайту дає можливість відкритого спілкування з усіма учасниками навчально-виховного процесу, оперативно надавати та отримувати необхідну інформацію щодо життєдіяльності закладу. Інтернет відкриває перед закладом новий рівень можливостей створення свого іміджу.

Педагогічний колектив плідно працює над впровадженням інформаційно-комунікаційни технологій в навчально-виховний процес. В навчальних кабінетах створені і систематично поповнюються методичні комплекси, проводяться презентації медіатек навчальних кабінетів на засіданнях методичних об’єднань. Використовують вчителі навчальні веб-ресурси наступним чином:

1.При підготовці до уроків: підібрати необхідні дидактичні матеріали, щоб потім їх використати в режимі offline.

2.Скачують з мережі навчальні програми для наступного використання на уроках.

3.Проводять уроки з використанням ресурсів в режимі online.

4.Організовують навчання і контроль знань за допомогою дистанційних уроків і тестів.

5.Направляють учнів до освітніх ресурсів під час виконання домашніх завдань.

6.Використовувати інтернет-ресурси в позаурочній діяльності: проектна діяльність, участь учнів в дистанційних олімпіадах, вікторинах, конкурсах.

7.Використвувати ресурси глобальної мережі для підвищення свого професійного рівня шляхом участі в різноманітних інтерактивних конференціях або спілкування з колегами в чатах, по електронній пошті, а також під час вивчення численних матеріалів, розміщених на сайтах методичних обʼєднань.

В закладі працює творча група з питання «Формування креативної особистості школяра шляхом використання сучасних ІКТ» - керівник групи вчитель інформатики Іванченко Т.В. Вчителі Івлєва Т.А., Досужа Ю.М., Косенчук Ю.Г., Бабічев В.В., Бойко А.А. досліджують процес формування успішної особистості школяра шляхом використання нових інформаційних технологій на основі вдосконалення уроку та систематичного використання веб-ресурсів.

Щороку в ході атестації педагогічних працівників проводяться творчі звіти педагогічної майстерності «Від атестації до атестації». Під час звітів педагоги демонструють свої надбання, діляться досвідом роботи з колегами, звітують про результативність роботи. Матеріали творчих звітів ми розміщуємо на сайті школи.

Вчителі закладу активно використовують інформаційне поле Інтернету в своїй роботі, яке дає можливість оновлення традиційних планів уроків матеріалами з Інтернету, вивчення досвіду і адаптації наявних в мережі планів Інтернет-уроків, методичних посібників і розробок інших вчителів для власного використання. Також вчителі розміщують свої творчі доробки на різних порталах: «Учительський журнал он-лайн» видавничої групи «Основа», «Методичний портал».

З вересня 2012 року ми беремо участь в Проекті «Обласна електронна школа для обдарованої молоді». Даний проект передбачає створення додаткового освітнього ресурсу для учнів, які бажають розширити свої знання у різних предметних галузях. Ведеться технічна розробка організації лекційних занять за участю провідних фахівців вишів у режимі on-line.

В проекті зареєстровано ряд учнів 10-11 класів за такими преметами: історія, біологія, географія, фізика, хімія. За кожним предметом закріплено вчителя- предметника. Лекції проводяться за оголошеним планом. Контролює участь учнів та вчителів в даному проекті Іванченко Т.В. Важко сказати про результативність такої роботи, проте в рамках проекту створені інформаційні бази навчальних матеріалів. Сьогодні в режимі відкритого (гостьового) доступу можна ознайомитись з базою корисних посилань (електронні словники, довідники, енциклопедії, карти, віртуальні лабораторії, музеї, колекції, таблиці, фільми, та ін.) які систематизовані по предметам, а також скористатись бібліотечним ресурсом.

Проект «Електронна школа для дітей з особливими потребами» передбачає створення додаткового освітнього ресурсу для учнів, які мають особливі освітні потреби та навчаються вдома. На сьогодні дуже цікавим та важливим є розробка електронного контенту для учнів 5-9 класів та система зворотнього зв’язку учня із вчителями; можливість батькам надавати допомогу дітям та спілкуватися із вчителями.

Даним напрямком роботи опікується вчитель Єрмолаєва О.І. Залучено до роботи в електронній школі ученицю 7 класу Павловську К. Матеріали електронної школи особливо корисні для учнів 5-11 класів, коли на вивчення предметів виділено дуже обмежена кількість годин. Вчителі Єрмолаєва О., Івлєва Т.А., Дорошенко Р.П. часто використовують можливості програми «Skуpe» при наданні індивідуальних консультацій для учня 10-А класу Михайленка Д.

На порталі «Класна оцінка» ми використовуємо не всі складові, оскільки значна частина інформації розміщена в мережі Інтернет за допомогою програми «Курс. Школа» та інформаційно-освітньої мережі «Мої знання». Ми використовуємо в роботі систему створення електронного контенту та дистанційного навчання, а саме:

1. Створення навчального матеріалу (урок, різноманітні завдання, глосарій).

2. Широкий набір інструментів для створення тестів (множинний вибір, одиночний вибір, на відповідність та інше) і перевірки засвоєного матеріалу.

3. Створення різних видів дистанційних курсів (автоматичних, з підтримкою вчителя, для окремих класів).

4.Настройка прав доступу до створеного контенту самим автором.

5.Організація спілкування з вчителем та між учнями через форум, блог,персональні повідомлення.

Описати всі наявні ресурси Інтернет в галузі освіти складно. Це педагогічні навчальні бази даних, мультимедійні навчальні сервери, віртуальні освітні підручники, науково-методична література, електронні версії журналів і газет, дискусійні групи, педагогічне програмне забезпечення різного призначення тощо. Тому наведу декілька відібраних посилань на веб- ресурси, присвячені освітянській тематиці.

Таким чином, освітні веб-ресурси в навчально-виховному процесі передбачають інформаційно-презентаційну, консультативну, інформаційно-методичну, просвітницьку, навчальну підтримку, відкривають нові можливості взаємодії з громадськістю.

Вибуховий розвиток Інтернету стимулює розвиток нових освітніх технологій, і це вже факт безперечний. Необхідно кожному визначити для себе, як можна використовувати Інтернет в освітніх цілях: для організації навчання, для підвищення мотивації учнів до навчання, для професійного розвитку, для результативності навчально-виховної роботи в закладі. І памʼятати про головне – що успішною наша робота стає тоді, коли учні йдуть до школи з радістю та задоволенням.

Заступник директора з навчально-виховної роботи Жовтоводської середньої загальноосвітньої школи №10 з профільними класами Бабічева Світлана Іванівна

Схожі:

ШЛЯХИ ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ІСТОРІЇ ФІЗИКИ В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ
Анотація. В статті розглядаються проблеми реалізації принципу історизму в навчально-виховному процесі з фізики. Значну увагу приділено...
Особливості використання засобів нових інформаційних технологій у...
Жук Ю. О. Особливості використання засобів нових інформаційних технологій у навчально-виховному процесі професійно-технічного закладу...
Навчально-методичне забезпечення вивчення фізики в 10-х класах загальноосвітніх...
За результатами Всеукраїнського конкурсу підручників для 10 класу Міністерством рекомендовано до використання у навчально-виховному...
FRANçAIS Використання мультимедійних технічних засобів навчання
Сучасні мультимедійні технології надають величезний діапазон можливостей для вдосконалення навчального процесу та системи освіти...
Д. І. Музика Методичний кабінет
Методичний коментар до організації роботи вчителя фізичного виховання, проведення заходів з техніки безпеки та ефективності уроків...
Інститути післядипломної педагогічної освіти
З метою впорядкування виданої навчальної літератури і програм, що рекоменду­ються для використання в навчально-виховному процесі...
Про шкільний конкурс «Педагог за здоров’я дітей»
Неблагополуччя у здоров’ї учнів залежить і від недостатньої підготовки педагогів до роботи у здоров’язберігаючому просторі. Цьому...
ЕКЗАМЕНАЦІЙНІ ПИТАННЯ
Шляхи використання мультимедійних презентацій у навчальному-виховному процесі початкової школи
Співпрацюють з медичними працівниками
Усі здоров’язбережувальні технології, які використовують у навчально-виховному процесі, можна розділити на три основні групи
Формування духовності учнів з порушенням зору у навчально-виховному процесі
Соціальна педагогіка” педагогічного інституту Волинського національного університету ім. Лесі Українки
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка