|
Скачати 40.08 Kb.
|
Слово. Значення слова № 1
Сонячна посмішка; сонячний день; кам’яне обличчя; кам’яний будинок; залізна витримка; залізні двері; м’яка подушка; м’який характер.
Радісний, пригода, веселий, задоволений, подія, щасливий, випадок. № 2
Шовкова трава, шовкове волосся, шовкова стрічка, шовковий голосок. Солодкий мед, солодкий голос, солодка усмішка, солодкий чай, солодкі слова.
Шум – ..., ворог – ..., дівчинка – ..., скупий – ..., зігрітися – ..., підняти – ... № 3 1. Склади словосполучення зі словами гострий, голова, щоб показати їхню багатозначність. Запиши їх. Зразок: хороші урожаї, хороші учні, хороші уроки. 2. Прочитай та спиши прислів’я. Підкресли слова – антоніми. 1.Колос повний до землі гнеться, а пустий догори пнеться. 2. Втратити щастя легко, а зберегти важко. 3. Потрібно багато днів і ночей, щоб пізнати людей. 4. З праці радість, а з безділля смуток. № 4 1. Прочитай. Спиши. Підкресли слова, які звучать і пишуться однаково, але мають різне значення. Журавлі летять ключем. Наталка відчинила двері ключем. У Наталки довга русява коса. В зошиті проведена коса лінія. Учень намалював крейдою велике коло. Коло будинку росте розлогий клен. 2. Прочитай вислови і поміркуй, що вони означають. Запиши, користуючись довідкою. Збути з рук, рвонути з усіх ніг, сидіти як на голках, прикусити язика. Слова для довідок: комусь щось віддати, швидко побігти, квапитись, поспішати, перестати говорити тоді, коли потрібно. № 5 1. Прочитай. Спиши. Підкресли в кожній групі слів слова, які звучать і пишуться однаково. 1. Поле засіяли добірним зерном пшениці. Наталка поле рядки. 2. Моя мати лікар. Добре мати рідну сестричку. 2. Спиши. Підкресли словосполучення, в яких слова вжиті в переносному значенні. 1.Гарячий чай налили у склянки. 2. Гаряча зустріч відбулась у випускників школи. Гарячі оплески глядачів ще довго лунали у залі. 4. Гаряче сонячне проміння зігрівало землю. № 6 1. Склади словосполучення зі словами гострий, листок, щоб показати їхню багатозначність. Зразок: перо – перо птаха, перо ручки. 2. Прочитай, добираючи з дужок потрібні за змістом слова. Запиши утворений текст. Гроза в лісі У неділю ми з товаришами ходили до лісу. Йшли степом. Пригрівало вересневе (ясне, ласкаве, сліпуче) сонечко. Лагідно повівав (легенький, тихий) вітерець. Ліс зустрів нас якоюсь (надзвичайною, настороженою) тишею. У величавому спокої стояли на узліссі (старезні, кремезні) дуби. Та ось зірвався (сильний, рвучкий) вітер. З півночі насували (чорні, густі, важкі) хмари, наче налиті свинцем. Впали перші краплі дощу. Небом покотився (далекий, гучний) грім. № 7 1. Прочитай слова. Знайди синоніми і запиши їх у дві колонки. Кажеш, дорога, шосе, стежка, говориш, шлях, розповідаєш, траса, повідомляєш. 2. Прочитай речення. Спиши, добираючи з дужок слова, що найбільше підходять за змістом. Дзвінко (щебечуть, лунають, співають) птахи у парку. Весело (дзюркоче, тече, мчить) маленький струмочок. Яскраві метелики (кружляють, літають, пурхають) над квітами. № 8 1. Прочитай. Запиши, замінивши виділені слова синонімами. Веселий настрій – ... настрій. Сильний вітер – ... вітер. Сонячний день – ... день. Добрий борщ – ... борщ. 2. Прочитай. Заміни виділені слова в реченнях антонімами й запиши. Закінчився урок. У коридорах і класах гомін. Заговорив шкільний радіовузол, заграла музика. Школярі відпочивають. № 9 1. Спиши. Виділені слова заміни синонімами. В Андрійка був радісний настрій. Радісна усмішка сяяла у нього на устах. Від свого татуся він отримав радісну звістку. 3. До поданих слів добери з дужок протилежні за значенням. Запиши їх парами. Здоров’я – ...; радість – ...; старий – ... . (Горе, хвороба, новий.) № 10 1. Спиши вірш. Підкресли слова, вжиті в переносному значенні. Світало. Сонечко вставало, ховався ранішній туман, в росі сріблився сизий лан і на верхів’ях лісу сонце грало. (Олександр Олесь) 2. Спиши прислів’я. Підкресли слова, протилежні за значенням (антоніми). 1. З праці радість, а з безділля смуток. 2. Потрібно багато днів і ночей, щоб пізнати людей. Зробиш добро – не кайся, а вдієш лихо – начувайся. 4. Радість і сум поруч ходять. |
ФРАГМЕНТ РАДІОПРОГРАМИ „СЛОВО” ВІД 19. 11. 06 Сьогодні в радіожурналі: Нема Наголос фонетично оформлює слово, відмежовує його від інших слів у реченні. Він може виражати також різні значення слова. Послугами... |
"Мово моя материнська" проведений у 7-х класах Ведучий Світ постав зі Слова, і Україна постала зі Слова, і Слово зростало у великого поета, українського пророка Тараса Шевченка,... |
ДОВІДКОВА ЛІТЕРАТУРА ТА РОБОТА З НЕЮ Читаючи книгу, ми часто зустрічаємо слова, які не можемо пояснити. Мабуть, кожному цікаво, як утворилось слово, як воно звучить іншою... |
СЛОВО. ЗНАЧЕННЯ СЛОВА Але під час повені вода затоплює міста, села. Знищує все на своєму шляху. Вода – наш ворог |
Скуратівський Л. В., Шелехова Г. Т. Українська мова: Підруч для 10-11... Тема заняття. Українська лексикологія як учення про лексичний склад української мови. (Слово як лексична одиниця. Лексичне значення... |
Тема: Узагальнення знань і вмінь учнів за темою “Слова що означають назви Виписати з пам`яті слова, що означають один предмет, утворити від них слово, що означає багато предметів, з вірша Л. Костенко “Синички... |
Зміст Вказівки для демонстрування: Скажіть: «Я знайду слово. Наприклад, Моу.» Доторкніться до слова «Моу». Скажіть: «Тепер ти знайди слово... |
Зміст Вказівки для демонстрування: Скажіть: «Я знайду слово. Наприклад, Моу.» Доторкніться до слова «Моу». Скажіть: «Тепер ти знайди слово... |
Зміст Вказівки для демонстрування: Скажіть: «Я знайду слово. Наприклад, Моу.» Доторкніться до слова «Моу». Скажіть: «Тепер ти знайди слово... |
Зміст Вказівки для демонстрування: Скажіть: «Я знайду слово. Наприклад, Моу.» Доторкніться до слова «Моу». Скажіть: «Тепер ти знайди слово... |