Заняття


Скачати 0.51 Mb.
Назва Заняття
Сторінка 1/5
Дата 19.04.2013
Розмір 0.51 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Спорт > Документи
  1   2   3   4   5


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ

НАЦІОНАЛЬНИЙ МЕДИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

імені О.О.БОГОМОЛЬЦЯ


“Затверджено”


на методичній нараді кафедри

загальної хірургії №2 з ВПХ

Завідувач кафедри

д.мед.н., професор

___________ Я.Й.Крижановський

______” _____________ 2007 року


МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ

ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ

ПРИ ПІДГОТОВЦІ ДО ПРАКТИЧНОГО (СЕМІНАРСЬКОГО) ЗАНЯТТЯ




Навчальна дисципліна

Виробнича практика з догляду за хворими

Модуль № 1

Введення в хірургію. Невідкладні хірургічні стани. Основи анестезіології та реаніматології

Змістовний модуль № 4

Травматизм та ушкодження

Тема заняття

Переломи. Перша допомога при переломах. Лікування переломів у стаціонарі.

Курс

Третій

Факультет

Медичний


Київ – 2007

  1. Актуальність теми.

Сучасні статистичні дані вказують, що частота переломів кісток не перевищує 10% усіх травматичних ушкоджень. Смертність при травмах, які трапилися в результаті дорожньо-транспортних пригод (ДТП), на Україні посідає третє місце після серцево-судинних захворювань і онкозахворювань. Переломи складають майже половину інвалідності від травм, кожний третій в світі вмирає від травми.

Більшість переломів припадає на самий працездатний вік – від 20 до 40 років. Розподіл переломів в залежності від локалізації: переломи верхньої кінцівки і плечового пояса складає 52 %, нижньої – 26 %, кісток тулуба – 18 %, решта – 4 % (переломи кісток черепа і обличчя).

Коливання цих показників залежить від щільності населення, інтенсивності транспортного руху, віддаленість населених пунктів від транспортних артерій, характеристики і щільності промислових підприємств.

В період високого технічного прогресу, природних та техногенних катастроф, росту тероризму особливе значення має вирішення питань попередження виникнення переломів, правильної транспортної іммобілізації потерпілих, правильного їх лікування та реабілітації.

Наведені вище факти чітко окреслюють актуальність та важливість питань переломів в роботі лікувально-профілактичних закладів. Саме тому, вивчення і знання основ діагностики, надання першої медичної допомоги на місці пригоди, транспортування та лікування потерпілих з переломами необхідні для медичних працівників усіх спеціальностей. Актуальність заняття диктується і тією обставиною, що питання, які стосуються зазначеної теми, будуть розглядатися і на старших курсах при навчанні на кафедрах ортопедії-травматології, медицини катастроф, невідкладних станів, загальної хірургії з курсом військово-польової хірургії та кафедрах терапевтичного та лікувально-профілактичного профілю.


  1. Конкретні цілі:

  • Знати визначення перелому та тріщини.

  • Засвоїти класифікацію переломів кісток.

  • Засвоїти механізми виникнення переломів.

  • Знати методи діагностики переломів кісток.

  • Засвоїти основні методи консервативного та оперативного лікування.

  • Знати механізм утворення кісткового мозолю.

  • Знати ранні та пізні ускладнення лікування переломів.

  • Вміти надати першу медичну допомогу при переломах.

  • Оволодіти технікою проведення транспортної іммобілізації.

  • Вміти провести клінічне обстеження потерпілого з переломом (переломами) кісток.

  • Вміти інтерпретувати данні рентгенограм ушкоджених (патологічно змінених) кісток.

  • Вміти здійснити підбір інструментів для скелетного витягання кінцівок, хребта.

  • Вміти здійснити підбір необхідних фіксаторів для інтрамедулярного, екстрамедулярного та позавогнещевого компресійно-дистракційного остеосинтезу.

  • Вміти визначити тактику лікування при ускладненнях.

  • Розвивати творчу активність в процесі виконання клінічних, медико-соціальних досліджень, аналізу сучасних наукових джерел та медичного простору Інтернету.




  1. Базові знання, вміння, навички необхідні для вивчення теми (міждисциплінарна інтеграція).




Назви попередніх дисциплін


Отримані навики

Нормальна анатомія

Остеологія, міологія, синдесмологія, будова суглоба. Біомеханіка рухів у суглобах. Анатомія судин та нервів.

Гістологія

Ембріогенез, будова кісткової та хрящової тканини і фізіологічна регенерація кісткової тканини.

Пропедевтика терапії

Догляд за лежачими пацієнтами.

Біофізика

Закони передачі енергії, кінетична енергія.



  1. Завдання для самостійної праці під час підготовки до заняття.


4.1. Перелік основних термінів, параметрів, характеристик, які повинен засвоїти студент при підготовці до заняття:


Термін

Визначення

Перелом (fractura)

Повне порушення цілісності кістки, викликане швидкою дією зовнішньої сили, або внаслідок патологічного стану кістки (пухлина, остеомієліт та інші).

Тріщина (fissura)

Часткове пошкодження кістки без зміщення уламків.

Вроджені переломи (osteogenesis imperfecta)

Виникають в утробі матері внаслідок неповноцінності остеогенезу скелету плода, ломкості кісток.

Патологічні переломи

Переломи хворобливо зміненої кістки злоякісною пухлиною, інфекційно-запальним процесом.

Відкритий перелом

Перелом, коли ділянка перелома з’єднується з оточуючим простором.

Закритий перелом

Перелом, коли відсутнє сполучення ділянки перелому з оточуючим середовищем.

Перша долікарська допомога

Сукупність простих, доцільних дій, спрямованих на збереження здоров’я і життя потерпілого

Ауто-іммобілізація

Фіксування ушкодженої верхньої кінцівки у фізіологічному положенні до грудної клітини, нижньої кінцівки – до здорової ноги.

Мозоль кістковий (callus)

Ділянка кісткової тканини, яка утворюється в місці порушення цілісності кістки і з’єднує її уламки.

Мозоль кісткова проміжна (с. intermedius)

Ділянка кісткової мозолі, яка розташована між корковими шарами кісткових уламків; розвивається з гаверсових каналів, частково з тканин зовнішньої і внутрішньої кісткової мозолі.

Мозоль кісткова паростальна (с. parostealis)

Утворюється з м’язів, які оточують кістку.

Мозоль кісткова периостальна (с. periostealis)

Утворюється з клітин внутрішнього шару окістя.

Мозоль кісткова ендостальна (с. endostealis;

Центральна частина кісткової мозолі, яка розвивається з ендоста.
  1   2   3   4   5

Схожі:

ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з тактичної підготовки з начальницьким...
ТЕМА ЗАНЯТТЯ №2 : Гасіння пожеж на об’єктах елеваторно-складского господарства, млинових і комбікормових підприємствах
Тема заняття: Модель здоров’я. Мета заняття
Мета заняття: розширити інформацію про поняття «здоров’я», та фактори, що впливають на його формування
Програми роботи гуртка МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ЗАНЯТТЯ ГУРТКА
У методичній розробці заняття «Програмне забезпечення для опрацювання мультимедійних даних Windows Movie Maker. Створення кліпів»...
Онищук В. А. Типы, структура и методика заняттяа в школе
Заняття, що є складними педагогічними утвореннями, як і всі складні явища, можуть бути поділені на типи за різними ознаками. Заняття...
ПЛАН-КОНСПЕКТ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ З ЛІНІЙНОЇ АЛГЕБРИ на тему «Тема заняття.»

Тема заняття
Мета заняття: навчити учнів створювати WEB- документи засобами текстового редактора Word
Зміст Назва заняття
Заняття для батьків учні яких здійснюють вибір профілю у 7 (3) класі Сарненської гімназії
Перше заняття Вступна бесіда
Очікувані результати: Готовність до роботи в певному режимі і за темою, усвідомлення учасниками сенсу заняття
ЗАНЯТТЯ
ТЕМА ЗАНЯТТЯ: Організація роботи ГДЗС при високих і низьких температурах. Відпрацьовування нормативів ГДЗС №5; 7
Заняття гуртка з теми «Життя як подвиг» Мета заняття
Обладнання: картки з висловами вченого, таблиці для заповнення учнями, портрет Д. Менделєєва, комп’ютер, стікери, диск з презентаціями,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка