|
Скачати 77.11 Kb.
|
Майстер-клас «Режисерська гра як метод розвитку уяви дітей» Дата проведення: 17.12.2014р. Мета:
Вправа «Передай іграшку та назви режисерську гру свого дитинства» Мета:
Час: 7 хвилин. Обладнання:
Педагог-майстер пропонує учасникам стати кружка й пригадати свою найулюбленішу гру. Під музичний супровід учасники майстер-класу передають іграшку одне одному по колу. Коли музика закінчується, той, у кого іграшка, називає улюблену режисерську гру свого дитинства. Запитання для обговорення:
Вправа «Поняття «гра» Мета:
Час: 10 хвилин. Обладнання:
Педагог-майстер пропонує учасникам по черзі назвати слова, які асоціюються у них зі словом «гра», на кожну букву цього слова: Г — Р — А — Педагог-майстер зачитує всі слова й підбиває підсумок. Огляд фотовиставки «Макети режисерських ігор» Аналізування представлених зразків макетів простору для режисерських ігор Мета:
Час: 15 хвилин. Обладнання:
Міні-лекція Педагог-майстер: Більшість психологів стверджує, що режисерська гра дитини асоціативна, тобто залежить від тих іграшок, які потрапляють у її поле зору. Саме тому педагогічна підтримка цієї гри здебільшого опосередкована створенням необхідного ігрового середовища. Психологи відзначають, що сьогодні в дитячих садках діти, особливо старші дошкільники, мало граються. Проблема в тому, що часто в дошкільних навчальних закладах педагоги, орієнтуючись на запити батьків, основну увагу приділяють розумовому розвитку дітей, підготовці їх до систематичного навчання в школі й забувають про можливості ігрової діяльності. Але загальновідомо, що в грі, як у провідній діяльності дошкільника, відбувається всебічний розвиток дитини, й будь-яку ігрову ситуацію, навіть ту, яка виникла спонтанно, можна використати і для виховання, і для навчання дитини. А індивідуальний підхід, особистісно орієнтовану взаємодію гра забезпечує якнайкраще, і особливо — гра режисерська. Для розвитку самостійної режисерської гри (вміння дошкільників створювати сюжет, бути його постановником і виконавцем ролей за сюжетом) особливе значення має створення спеціальних умов:
На думку доктора психологічних наук Олени Кравцової, для розвитку режисерської гри необхідним є «маркер простору уявного світу». Тобто предметно-ігрове середовище групи має містити спеціальний ігровий простір для дитини з урахуванням таких вимог:
Професійний досвід дає змогу зробити висновок, що «маркером», який слугує стимулом і опорою для розгортання дитиною режисерської гри з дрібними іграшками, може бути макет, тобто зменшений предметний зразок простору і об’єктів уявного світу. Для дошкільного навчального закладу найбільше підходить універсальний макет. Універсальні макети умовно можна поділити на два типи:
Створювати індивідуальний простір для режисерської гри можна за допомогою різноманітних ширм, пластикових і паперових загорож тощо. Але практика показала, що найкращим місцем для індивідуальної гри є різні за розміром коробки, виготовлені з картону, пластику, дерева. У таких коробках можна влаштовувати дитячі кімнати, гаражі, зоопарки, морські рифи, будівельні майданчики тощо. Зверніть увагу, що в коробку не варто складати багато предметів одночасно. Атрибути необхідно вводити поступово, тоді гра буде довготривалою, а макет не перетвориться на ящик з іграшками. Тематику для створення універсальних макетів підказують побутові сюжети, вірші, оповідання, враження від спостережень, екскурсій тощо. Ці макети спонукатимуть дитину до розгортання гри навколо означеного сюжету: поїздка, вмивання чи годування ляльки, приготування їжі, лікування, змагання тощо. Зауважимо, що для хлопчиків і дівчаток режисерські ігри варто організовувати окремо, тоді вони сприятимуть гендерному вихованню дошкільників. Сюжет хлоп’ячих ігор може розгортатися навколо чоловічих професій (водій, будівельник, автослюсар), а дівчачих — навколо жіночих (перукар, кухар, вихователь, лікар). Найкраще ж створювати умови для розгортання гри згідно з бажаннями дітей. Отже, для режисерської гри треба створити такі умови:
Передбачається, що в режисерських іграх діти мають самі вигадувати сюжет, реалізовувати свої задуми, створювати ігрові ситуації з готовими іграшками. Однак так відбувається не завжди. Іноді вихователь може виступати в ролі ненав’язливого помічника й непомітно впливати на дитячі ігри через створення предметно-ігрового середовища. Так, матеріали, малюнки, посібники, що використовувалися на заняттях, можна передати дітям у вільне користування. До них з метою виникнення нових асоціацій можна додати незнайомі дітям предмети й іграшки, що мають стати ключовими й сприяти збагаченню змісту гри новими подіями. Організувати дитячу гру можна шляхом введення умовної ігрової ситуації. Скажімо, вихователь починає гратися сам: саджає іграшку-«глядача», бере в руки іграшковий мікрофон і проголошує, що вистава починається. Хтось із дітей обов’язково зацікавиться й підійде. Можна повністю передати ініціативу дитині, а можна попроситися в гру й залишитися гратися з дитиною. Слід пам’ятати, що в режисерській грі беруть участь не всі діти, а лише одна. Огляд фотовиставки й обговорення в групі Педагог-майстер запрошує учасників до огляду фотовиставки, в ході якого надає необхідні коментарі. Після огляду він надає учасникам майстер-класу змогу висловити свої думки та пропозиції щодо організації фотовиставки. Вправа «Виготовлення макетів для режисерських ігор» Мета:
Час: 20 хвилин. Обладнання:
Педагог-майстер пропонує учасникам розділитися на п’ять підгруп за бажанням і розміститися за столами. Під спокійну мелодію учасники виготовляють макет для режисерської гри відповідної тематики. Після закінчення роботи кожна підгрупа учасників обирає представника, який презентує макет і розповідає про режисерські ігри, до яких може спонукати дітей виготовлений макет. Вправа «Побажання по колу» Мета:
Час: 5 хвилин. Обладнання:
Усі учасники стають кружка. Педагог-майстер дякує їм за роботу й пропонує висловити одне одному по колу побажання на майбутнє. |
Дата Клас Майстер функцій. Категорії функцій Зокрема, знаходити середнє арифметичне, максимальне й мінімальне значення, середньоквадратичне відхилення, найбільш імовірне значення,... |
Урок розвитку мовлення в 11 класі Підготовка до написання твору роздуму... Методи: метод випереджального навчання, метод наукового дослідження, метод дискусії, активний метод навчання — робота в малих групах,... |
Рольова гра «Суд над вірусними гепатитами» Мета Підвищення рівня розвитку компетентностей школярів, що сприяють збереженню і зміцненню їх власного здоров’я. Стимулювання розвитку... |
МАЙСТЕР-КЛАС ДЛЯ СЛУХАЧІВ КУРСІВ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ Мета. Ознайомлення з досвідом застосування інтерактивних технологій у процесі викладання географії |
Рідні краєвиди. Весняний пейзаж.(6 клас) Мета Мета. Ознайомити з нетрадиційною технікою малювання «Пуантилізм», розширити знання учнів про жанр – пейзаж; розвивати навички сприйняття,... |
"Електричний струм в різних середовищах" 9-й клас Учитель фізики... Метод проектів дозволяє вирішувати завдання формування і розвитку усіх перерахованих вище інтелектуальних умінь. Усім цим умінням... |
Дидактична гра як засіб формування комунікативних умінь і навичок... На завжди старша за свій середній вік, вища за свою щоденну поведінку, вона у грі наче на голову вища за саму себе. Гра в конденсованому... |
Тема: Предмет, структура, завдання й методи досліджень в юридичній психології Юридична психологія, метод спостереження (інтроспекція), метод бесіди, метод експерименту (законодавчий, природний, лабораторний,... |
УРОК 13 Тема. Відстань між мимобіжними прямими Мета: систематизувати знання учнів, розглянувши всі можливі випадки відстані у просторі; сприяти розвитку просторової уяви |
Урок за романом Булгакова "Майстер і Маргарита" Баліна К. "Рукописи не горять". Урок за романом Булгакова "Майстер і Маргарита" : 11 клас / К. Баліна // Зарубіжна література в школах... |