1. Розділ І. Диктанти по формуванню здорового способу життя учнів


Скачати 358.37 Kb.
Назва 1. Розділ І. Диктанти по формуванню здорового способу життя учнів
Сторінка 1/3
Дата 10.04.2013
Розмір 358.37 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи
  1   2   3
Відділ освіти Корсунь- Шевченківської райдержадміністрації

Районний методичний кабінет

Стеблівська загальноосвітня

школа І-ІІІ ступенів

імені І. С. Нечуя – Левицького
Миколенко Ольга Іванівна

вчитель української мови

та літератури,

спеціаліст вищої категорії




До посібника ввійшли дидактичні завдання, диктанти по формуванню здорового способу життя для учнів 8-9 класів . Всі завдання апробовані в умовах Стеблівської загальноосвітньої

школи І – ІІІ ступенів

як «Школи сприяння здоров'ю».

Посібник призначений для вчителів української мови та літератури, класоводів та класннх керівників.



Зміст

1.Розділ І. Диктанти по формуванню здорового способу життя учнів:

Запрограмуйте здоровий спосіб життя

Життя в твої руках

Роль батьків у збереженні здоров'я дітей

Формула здорового способу життя

Життєві навички

Шкідливість куріння

Легені

Вплив на здоров'я

Серцево-судинні захворювання

Кашель

Пасивне куріння

Небезпечний гість нікотин

Дівчата, ви - майбутні матері

Зупинись поки не пізно

Не стань рабом

Наркотичні речовини

Біла смерть

Вплив алкоголю на здоров'я

Шкідливість алкоголю

Пивоманія

СНІД

Як боротись зі СНІДом

Значення правильної постави школяра

Слово про носову хустину

Комора вітамінів

Вітамін «А»

Вітамін «С»

Вода - життєдайна сила

Можливості людини

Приказки про шкідливі звички

Приказки про шкідливі звички

2. Розділ ІІ. Дидактичні завдання з елементами валеологічної освіти.

ПЕРЕДМОВА

За визначенням Всесвітньої організації здоров‘я,

здоров‘я – це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб або фізичних вад.

Чи впевнені ми, що майбутнє наших дітей буде здоровим і щасливим, зважаючи на ситуацію, яка складається в Україні сьогодні?

Як ми можемо доломогти підліткам усвідомити необхідність здорового способу життя, сформувати у них відповідне ставлення до власного здоров‘я?

Здоров‘я – це комплексне поняття, яке має значно ширший зміст, ніж ми вкладаємо в нього. Кому ж, як не вчителю, слід закладати дітям у душі бажання і прагнення дбати про своє здоров‘я, навчитись цінувати найдорожче – ж и т т я.

Основними причинами хвороб є неправильне харчування, малорухливий спосіб життя, паління, наркотики, надмірне сидіння біля комп‘ютера чи телевізора, слухання плеєра. Чи всі діти це розуміють?

Шляхом диктантів, дидактичних завдань за матеріалами цього посібника вчитель-філолог зможе розширити поняття учнів про здоров‘я, підкаже шляхи його збереження, адже приклади з життя інших повинні викликати бажання бути здоровим. Сформувати уявлення про те, що здоров‘я значною мірою залежить від самої людини, вчити дітей піклуватися про своє здоров‘я – одне з головних завдань вчителя-словесника.
















Щоб бути здоровим, насамперед поставте собі питання: я живу, щоб їсти, чи їм, щоб жити? Якщо в їжі для вас основним пріоритетом є смак і жити ви збираєтесь років 70-80, то автотренінг вам не потрібний. До цього віку ви дотягнете й на ліках. Якщо ж ви всерйоз думаєте про своє здоров‘я, то вам потрібна наступна формула: «Я байдужий до їжі, їм мало, відчуваю насичення, із задоволенням голодую».При цьому не потрібно застосовувати якісь вольові обмеження, харчуйтеся як звичайно, але не переїдайте. Поступово у вас почнуть виникати питання: що мені дає це тістечко (морозиво, цукерка тощо)? Ви будете одержувати задоволення не від того, що ви щось з‘їли, а від того, що змогли відмовитися! (114 сл.)

Рух. Ви знаєте, що рух – це життя. Але змусити себе ходити, я вже не кажу про біг, вище ваших можливостей. У цьому разі вам допоможе формула:

«Ходжу й бігаю швидко, багато, легко й без утоми, з величезним бажанням і задоволенням. І радий цьому».

( 43сл.).

Орфограми: подвоєння приголосних; правопис префіксів; правопис приголосних, що неясно вимовляються; правопис м‘якого знака та апострофа;правопис ьо.

Правила пунктуації: розділові знаки в кінці речення; лапки; розділові знаки між однорідними членами речення; тире між підметом і присудком.


Застерегти від зла, продовжити свій вік - мета цього збірника.

Безпека - це коли ніщо не загрожує твоєму життю, здоров'ю чи добробуту. Людина, яка веде здоровий спосіб життя, може 'бути впевненою за своє здоров'я, а життя її буде цікавим.

«Зберігати, розвивати, відновлювати» — такою є формула здорового способу життя, закон для кожного, хто хоче іноді добре самопочуття і досягти успіху в житті.

Зберігати — означає поводитися так, щоб не шкодити здоров'ю: уникати небезпечних ситуацій, остерігатися шкідливих звичок, наприклад, недосипати, бездумно гаяти час перед сном. Не можна вживати зіпсовану та шкідливу їжу, а тим більше - тютюн, алкоголь чи наркотики. Дуже обережно слід користуватися інструментами, фарбами та іншим, чим можна травмуватись або отруїтися.

Розвивати — означає працювати над розвитком своїх здібностей і можливостей. Ти вже знаєш, що тренуваннями можна налити можливості свого тіла: навчитися швидше бігати, вище стрибати, далі плавати. Проте фізичне благополуччя - це лише один із вимірів твого здоров'я.

(148слів)

Орфографія: правопис апострофа, ненаголошених е и, частки не.

Пунктуація: тире між підметом і присудком, двокрапка, кома між однорідними членами речення, кома при вставних словах.

За виховання дітей відповідають у першу чергу батьки. Процес виховання означає також навчання дітей правильному відношенню до психоактивних речовин. Важливість батьківського навчання і виховання важко переоцінити.

Батьки повинні слідкувати та направляти у потрібному напрямку розвиток своїх дітей, стимулюючи в них ріст самоповаги. Також важливо розвивати з дітьми стосунки довіри, встановлення контакту з дітьми. Сприяти зростанню їх самосвідомості теж дуже важливо, бо молодь легко піддається впливу компанії. Якщо, наприклад, курить хтось з друзів підлітка, самому підлітку дуже важко не приєднатися до нього. Розвиток самосвідомості, вміння сказати у потрібний момент „ні" можуть допомогти підліткам зберегти здоровий спосіб життя.

Батьки мають чудові можливості сприяти цьому. Вони щоденно спілкуються з дитиною за межами компанії, яка може мати на неї вплив. Вони можуть розмовляти і про те, як розпізнати тиск компанії і як протидіяти йому.

(130слів)
Орфографія: подвоєння приголосних, правопис префіксів.

Пунктуація: кома при дієприслівникових зворотах, кома при однорідних членах речення, вставних словах.


Раніше, коли люди потерпали від багатьох
хвороб і медицина перебувала на низькому
рівні, здоровим вважався кожен, хто не був
хворим. Згодом здоровими почали вважати тих,
хто добре почувається фізично. Ти – людина
XXI століття, в якому здоров’я людини
пов’язують з багатьма іншими вимірами її
благополуччя духовним, емоційним,

інтелектуальним і соціальним.

На жаль, багато молодих людей самі позбавляють себе здоров’я. Вживаючи наркотики, алкоголь, тютюнові вироби, вони згубно впливають на своє самопочуття, скорочують найпрекрасніше – життя.

(74 слова)

Орфографія: подвоєння та подовження приголосних, правопис неясних приголосних, правопис префіксів.

Пунктуація: кома при вставних словах та однорідних членах речення, тире між підметом і присудком.





Ми живемо в складному й мінливому світі, де чи не щодня виникають якісь проблеми. Щоб успішно долати їх удома, в школі чи під час спілкування з друзями, тобі необхідно набути особливих навичок. Їх ще називають життєвими навичками, сприятливими; для здоров'я. Це уміння, які допомагають людям краще спілкуватися та розуміти одне одного й уникати зайвого ризику.

„Життєвими" їх називають тому, що вони необхідні кожному, незалежно від того, чим він займається, яку професію обере. Більшість людей набувають цих навичок методом «проб і помилок». Але той, кого навчили цього, має набагато більше шансів досягти визначеної мети, успіху в житті, стати шанованою всіма людиною і бути задоволеним собою.

(104 слова)

Орфографія: правопис ненаголошених е и, подвоєння приголосних.

Пунктуація: кома у складнопідрядному реченні.





Вживання тютюну багато в чому пов'язане з тим „іміджем", який тютюн має у нашому суспільстві.

Головним чином завдяки рекламі, куріння вважається чимось „крутим".

Багато людей починає курити, аби зайняти певну позицію у суспільних відносинах. Особливо молодь чутлива до тих переваг куріння, які підкреслюються у рекламі.

Бути „крутим", сучасним, холоднокровним - це важливі аргументи для підлітків, аби почати курити.

Крім цього, важливу роль у прийнятті підлітком рішення курити чи не курити, грають інші особи, які мають у своєму середовищі певний авторитет.

(79 слів)

Орфографія: подвоєння приголосних, правопис апострофа.

Пунктуація: кома в складнопідрядних реченнях, кома при вставних словах.






У результаті горіння тютюну утворюються сотні різноманітних хімічних сполук, які є хімічно надзвичайно активними. Вони існують у виді твердого тіла, рідини (смоли) та суміші газів.

Вченими встановлено, що принаймні сорок видів сполук, які утворюються, канцерогенні. Деякі з них є дуже активними канцерогенами.

Нікотин і оксид вуглецю - дві важливі складові частини тютюнового диму. Двома найбільш важливими субстанціями тютюнового диму є газ СО та нікотин. Нікотин - це отруйна рідина, яка швидко поглинається організмом та розноситься по всьому тілу. Вона діє на нервову систему та є тим елементом, від якого курці набувають залежності.

СО - це газ без кольору та запаху, який утворюється в результаті горіння речовин рослинного походження при недостатньому доступі кисню. Він призводить до того, що кров починає менш активно розчинювати кисень, який поступає в легені. Часто газ СО є причиною удушення людей.

Тютюновий дим містить також багато газів, які негативно впливають на дихальні шляхи. Серед них можна назвати аміак, акролеїн, гідроціаниста кислота, окис азоту та окис сірки.

(159 слів)
Орфографія: правопис мякого знака, подвоєння приголосних, префікса при-.

Пунктуація: кома у складнопідрядному реченні, тире між підметом і присудком, кома між однорідними членами речення.




Тютюновий дим шкідливо впливає на серцево-судинну систему, легені та решту респіраторної системи. Уже в результаті першого куріння нікотин впливає практично на всю нервову систему. Стимулюється виділення гормонів ( в тому числі адреналіну) із залоз. Нікотин прискорює ритм серця, який, у свою чергу, прискорює швидкість обігу крові у судинах. Це викликає протидію капілярів. Ось чому цигарка стає причиною падіння на декілька градусів температури пальців.

СО спричиняє зменшення поглинання кисню кров'ю. Цей газ зв'язує гемоглобін швидше та міцніше, аніж кисень. Газ, який міститься у тютюновому диму, дає паралізуючий або ж руйнівний ефект на внутрішню оболонку бронхів, що стає перепоною очищенню респіраторної системи.

(100 слів)

Орфографія: правопис ненаголошених е и, подвоєння приголосних, правопис мякого знака, правопис складних прикметників, правопис апострофа.

Пунктуація: кома у складнопідрядному реченні, кома між однорідними членами речення.



Якщо судини довгий час знаходяться у контакті із СО, це викликає пошкодження їх стінок. На пошкоджених ділянках можуть накопичуватися різні речовини, що викликає звуження судин. Цей процес прискорюється холестерином. Звуження судин, у комбінації із протидією судинної системи, викликаної нікотином, викликає зменшення доступу крові до деяких частин тіла. Через певний проміжок часу це викликає кисневе голодування деяких організмів.

Одним із можливих результатів є кисневе голодування серцевого м'яза. Це спричиняє хворобу коронарних судин. Смола, яка міститься у тютюновому диму, спочатку пошкоджує слизову оболонку, яка тягнеться від носа до легень. Слиз цієї оболонки затримує частинки бруду та виводить їх через глотку і рот. Куріння протягом довгого часу призводить до пошкоджень слизової оболонки. Деякі частини оболонки перестають виділяти слиз. Бруд не може виводиться із слизом і повинен відкашлюватися.

(124 слова)

Орфографія: подвоєння приголосних,

правопис –ться у дієсловах.

Пунктуація: кома при вставних словах, кома у складнопідрядному реченні.


Кашель викликає напруження бронхів та альвеол, від чого велика кількість альвеол розривається. Таким чином, поверхня легень зменшується, що зменшує насичення організму киснем. Також зменшується еластичність легень.

Пошкодження легень призводить до хронічних бронхітів (так званий кашель курця). Ці та інші дефекти респіраторної системи об'єднуються під одним ім'ям: хронічні неспецифічні респіраторні порушення (ХНРП). Ці дефекти може мати також і той, хто не курить.

Внаслідок руйнування слизової оболонки легені відкриваються для вільного доступу сюди речовин, які містяться у тютюновому диму. Тому курці мають набагато більше вірогідності, що їх легенях почнуть розповсюджуватися пошкоджені клітини - рак. Згідно досліджень, у 90% тих, хто помирає від раку ця хвороба спричинена курінням.

(102 слова)
  1   2   3

Схожі:

РОЗДІЛ І Теоретичне обґрунтування проблеми формування здорового способу життя
РОЗДІЛ ІІ Організація профілактичної роботи соціально-психологічних служб навчальних закладів з питань формування здорового способу...
Інтегрований курс “Основи здоров’я” передбачає формування мотивації...
Мета інтегрованого курсу: формування в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров’я, оволодіння основами здорового способу...
Інтегрований курс “Основи здоров’я” передбачає формування мотивації...
Мета інтегрованого курсу: формування в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров’я, оволодіння основами здорового способу...
Формування здоров’язберігаючої компетентності учнів на уроках основ здоров'я
Воно не повинно зводитися до інформування учнів з питань збереження здоров`я, а має передбачати формування стійкої мотивації щодо...
Програма формування навичок культури поведінки вихованців ліцею та...
Формування здорового способу життя – одна з найголовніших тем виховання юної особистості. Адже здорове молоде покоління є запорукою...
«Концепція виховання в учнів навичок здорового способу життя та робота...
Для прогресивного розвитку суспільства в усіх його напрямках. Тому найголовнішим завданням сучасного життя, яке постійно зазнає впливу...
Анкета№1 «Здоровий спосіб життя»
М. Рокича. Анкетованому пропонується список з 15 термінальних цінностей, які необхідно проранжувати відповідно до їх значимості для...
МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ СЕРЕД УЧНІВ СПЕЦІАЛЬНОЇ МЕДИЧНОЇ ГРУППИ Зубкова О. М
МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ СЕРЕД УЧНІВ СПЕЦІАЛЬНОЇ МЕДИЧНОЇ ГРУППИ
ЯК ЧИННИК ВИБОРУ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ
Проблема дослідження способу життя має величезне практичне значення, адже саме особистість, що обрала для себе здоровий спосіб життя,...
ПРОТОКОЛ №2
Санітарно-гігієнічна освіта учнів. Формування здорового способу життя. Самообслуговування; у процесі самообслуговування учні можуть...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка