МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ СЕРЕД УЧНІВ СПЕЦІАЛЬНОЇ МЕДИЧНОЇ ГРУППИ Зубкова О. М


Скачати 34.93 Kb.
Назва МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ СЕРЕД УЧНІВ СПЕЦІАЛЬНОЇ МЕДИЧНОЇ ГРУППИ Зубкова О. М
Дата 04.01.2014
Розмір 34.93 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Культура > Документи
МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ СЕРЕД УЧНІВ СПЕЦІАЛЬНОЇ МЕДИЧНОЇ ГРУППИ

Зубкова О.М.

Донецький технічний ліцей
Гімнастика, фізичні вправи, ходьба повинні міцно увійти до повсякденного побуту кожного, хто хоче зберегти працездатність, здоров'я, повноцінне і радісне життя. Малорухливий спосіб життя робить організм людини беззахисним при розвитку різних захворювань. Особливо це спостерігається у наших дітей. Кажучи спрощено, якщо охорона здоров'я бореться з наслідками негативних процесів, то фізична культура їх попереджає, допомагає їх уникнути. Здоровий спосіб життя є невід'ємною складовою частиною фізичного здоров'я учнів. Для того, щоб діти зростали здоровими необхідне правильне фізичне виховання, а також дотримання здорового способу життя (ЗСЖ).

ЗСЖ передбачає знання та вміння дотримуватись режиму навчання і відпочинку, правил особистої гігієни, визначення і обов’язкове виконання оптимального рухового режиму, дотримання збалансованого харчування, виконання оздоровчих технологій, індивідуальної оздоровчої системи, які впливають на духовний, психічний і фізичний аспекти здоров’я, усвідомлення шкідливості вживання наркотиків, алкоголю, тютюну.

Передумовою практичної реалізації школяра ЗСЖ є сформованість у них прагнення до ведення його. Однією з необхідних умов ефективного виховання прагнення до ведення ЗСЖ є мотивація оздоровчої діяльності. Треба спрямовувати свої зусилля на формуванні у учнів необхідних і достатніх компонентів: прагнення переконання, інтересу, звички, наполегливості, самостійності. Ці компоненти належать до складних психічних утворень, що ґрунтуються на трьох сполуках діяльності - свідомості, емоціях, волі.

Дослідження питання формування у учнів мотивів ЗСЖ на основі потреби бути здоровим показало, що для частини учнів ця потреба не є актуальною, тому що вони відносно здорові. І це не спонукає їх до оздоровчих занять. Хворі ж учні, хоч для них ця потреба і є актуальною, не дотримуються вимог ЗСЖ. Основна причина цього – несформоване прагнення до оздоровчих занять. Діти спеціальної групи вважають себе хворими і що їм не можна займатися на уроці фізичної культури. Їх батьки і вони звикли справлятися з недугою лише медичними засобами. Дуже актуальна спеціальна група, вона більш проблемна.

Ми розробили методику формування здорового способу життя серед учнів спеціальної медичної групи, який забезпечує диференційований підхід до учнів, в організації навчально-виховного процесу з урахуванням їх вікових, психофізіологічних, індивідуальних особливостей, фізичного розвитку та статі.

Завдання, які реалізуються в роботі спеціальної медичної групи:

- Знайомство з причиною та методами усунення можливих функціональних змін в організмі під впливом хвороби (формування постави, загартування, самомасажу, вивчення різновидів дихання тощо.)

Розробка індивідуальної програми для кожного учня.

- Зміцнення здоров’я та корекція фізичного розвитку.

- Засвоєння основних життєво важливих рухових умінь, передбачених чинною програмою.

- Підвищення фізичної та інтелектуальної працездатності учнів.

- Формування знань у сфері особистої гігієни та здорового способу життя.

- Виховання толерантності та культури поведінки.

Надані дослідження демонструють відношення до ЗСЖ спеціальної групи:

До дослідження нейтральне 30% негативне 50% позитивне 20%

Після дослідження нейтральне 20% негативне 0% позитивне 80%

Застосовуючи власний досвід з методики розв'язання проблеми із спеціальною медичною групою, відношення до ЗСЖ змінилися, а саме: загальні уявлення про фізичну культуру, її значення в житті людини, збереження здоров′я, фізичного розвитку та методами усунення можливих функціональних змін в організмі під впливом хвороби, зміцнили своє здоров'я, засвоїли основні життєво важливі рухи і уміння, підвищили фізичну та інтелектуальну працездатність, сформували знання у сфері особистої гігієни та здорового способу життя.

Таким чином, ЗСЖ це показник, який вказує, як людина реалізує навколишні його умови життєдіяльності для свого здоров'я. Підліткам необхідно постійно мати на увазі, що не завжди він сам може забезпечити відповідний спосіб життєдіяльності. Багато чого залежить від батьків, організаторів освіти, педагогів. Мудреці казали: "Рух здатний замінити всі на світі ліки, але жоден з ліків не замінить руху". У слушності цього давно вже переконалися ті, хто живе за принципом: рух — це життя. Реалізація принципу оздоровчої спрямованості системи фізичного виховання можлива тільки за умови, якщо заняття фізичними вправами стануть органічною частиною життєдіяльності людини. Прагнення здорового способу життя учнів на уроках фізичної культури зросло. Ефективність методики із формування ЗСЖ школярів підтверджена результатами. Динаміка: нейтральне зменшилося на 10%, негативне зникле, позитивне зросло на 60%. Помітні істотні відмінності, методика є ефективною щодо учнів спеціальної медичної групи до ЗСЖ. Отже, заняття фізичними вправами, активний руховий режим мають велике значення у формуванні здорового способу життя, духовного та фізичного розвитку учнівської молоді.

Схожі:

Інтегрований курс “Основи здоров’я” передбачає формування мотивації...
Мета інтегрованого курсу: формування в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров’я, оволодіння основами здорового способу...
Інтегрований курс “Основи здоров’я” передбачає формування мотивації...
Мета інтегрованого курсу: формування в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров’я, оволодіння основами здорового способу...
Формування здоров’язберігаючої компетентності учнів на уроках основ здоров'я
Воно не повинно зводитися до інформування учнів з питань збереження здоров`я, а має передбачати формування стійкої мотивації щодо...
Програма формування навичок культури поведінки вихованців ліцею та...
Формування здорового способу життя – одна з найголовніших тем виховання юної особистості. Адже здорове молоде покоління є запорукою...
РОЗДІЛ І Теоретичне обґрунтування проблеми формування здорового способу життя
РОЗДІЛ ІІ Організація профілактичної роботи соціально-психологічних служб навчальних закладів з питань формування здорового способу...
1. Розділ І. Диктанти по формуванню здорового способу життя учнів
До посібника ввійшли дидактичні завдання, диктанти по формуванню здорового способу життя для учнів 8-9 класів. Всі завдання апробовані...
«Концепція виховання в учнів навичок здорового способу життя та робота...
Для прогресивного розвитку суспільства в усіх його напрямках. Тому найголовнішим завданням сучасного життя, яке постійно зазнає впливу...
І молодше. До участі в змаганнях допускаються команди юнаків та дівчат...
Подальший розвиток і популяризація баскетболу серед дітей та юнацтва, формування здорового способу життя серед молоді
КОНЦЕПЦІЯ ПРОЕКТУ ЗАГАЛЬНОДЕРЖАВНОЇ ЦІЛЬОВОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ...
ПРОЕКТУ ЗАГАЛЬНОДЕРЖАВНОЇ ЦІЛЬОВОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ «ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ МОЛОДІ УКРАЇНИ»
Анкета№1 «Здоровий спосіб життя»
М. Рокича. Анкетованому пропонується список з 15 термінальних цінностей, які необхідно проранжувати відповідно до їх значимості для...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка