|
Скачати 151.1 Kb.
|
Міністерство освіти і науки, молоді і спорту України Управління освіти та науки Донецької обласної державної адміністрації Державний навчальний заклад «Димитровський професійний гірничий ліцей" Матеріал підготувала: Клімова Тетяна Василівна Майстер виробничого навчання I категорії м. Димитров 2012 рік Майстер в/н 1 категорії Клімова Тетяна Василівна Державний навчальний заклад «Димитровський професійний гірничий ліцей» 85321 м. Димитров, вулиця Артема, 73 телефони – 062354-31-27 (0508866376); [email protected]. Дорогі друзі! У цьому випуску ми розповімо вам про дуже потрібну і цікаву професію продавця. Діточки! Сьогодні ми з вами відправимося у великий магазин. Великі магазини зараз прийнято називати торговими центрами. Торговий центр - це магазин, в якому багато різних відділів. Це і продовольчий(продуктовий) відділ, і книжний, і одежний, і взуттєвий, і відділ іграшок, меблевий, і комп'ютерний. У кожному відділі працюють люди, які допомагають вибрати купівлю, - продавці. Продавець знає все про якість товарів, що продаються в його відділі, про ціну товару. Професія продавця підрозділяється на декілька спеціальностей. Є продавці продовольчих товарів - тобто продуктів (овочів і фруктів, кондитерських виробів, ковбасних виробів і так далі), і є продавці непродовольчих товарів (одягу, взуття, техніки). Продавець – професія для тих, хто любить спілкуватися.
П Р И В І Т ! І хто ці книжки продає?! Виросту і буду книжки продавати. Ось який віршик про продавця я чула. Мені він дуже сподобався, а ВАМ? Я продаю книжки, підходьте, діточки! Кому буквар, кому словник? Пісні, примовки, загадки, ручки, олівці, зошити, пензлики, фарби, чарівні казки, картинки-новинки! Все є у нас і все-все тільки для ВАС! Отакий він молодець в магазині продавець! «Так, бачу роботи буде багато,Треба скоріше рости і в магазин цей продавцем працювати іти.Буду тут я господиня, добра, щира і красива,І подружки всі мої також будуть продавці». Так, що ще треба заказати,який товар у магазин придбати?Дайте тільки підрости,бо у торгівлю працювати буду йти.Стану менеджером, продавцем,стану бізнесменом!ТОРГІВЛЯ ОЧИМА ДІТЕЙ - Яке красиве і смачне морозиво квітчасте! Як би його з’їсти скоріше? - А я думаю, як би його продат. Скоріше б вирости, тоді вивчуся на продавця морозива! Професія: «Продавець» Сьогодні ми з тобою відправимося у великий магазин. Великі магазини прийнято називати торговими центрами. Отже, ми з тобою відправимося в магазин. Але не за покупками, а щоб постежити за роботою продавця. Разом з продавцем ми прийдемо в магазин ще до його відкриття. Навіщо ж продавцеві треба приходити на роботу раніше? А потім, щоб встигнути розставити товар на свої місця. Ну, ось магазин відкрився, прийшли покупці. Продавець зустрічає покупців привітною посмішкою, він радий допомогти! Саме у привітного продавця хочеться щось купити. Дуже важливо, щоб продавець був акуратно одягнений і причесаний. Продавець добре знає свій товар. Пам'ятає, де і що лежить. Для цього йому потрібна хороша пам'ять. Як тільки покупець вибирав товар, продавець проводжає його на касу. За касою сидить кассир. Хто ж такий касир? Касир це теж продавець, але він не ходить по торгових залах. Його місце за касою, він " пробиває" чек і бере з покупців гроші за товар. Ну, ось і закінчилася наша прогулянка по магазину. Сьогодні ви ще школярі, а незабаром закінчити школу і будете перед вибором професії. Всіх, хто любить спілкуватися з людьми, хто любить працювати на електронній техніці ми пропонуємо професію продавця-контролера-касира. Іграшки я мрію продавати, радість діткам надавати, В другий клас я ще ходжу, а магазинчик дитячий всім вам покажу. В магазинчик ми всі грались, іграшки там продавались, І як тільки підростемо в продавці усі підемо. Продавцем я мрію стати, щоб цукерки продавати, В магазинчик наш завітайте і цукерки там придбайте! Продаю я залюбки, соки, овочі, ляльки, Ви купуйте все завзято, будуть раді всі малята. А коли я підросту у магазин великий працювати я піду! Дітки, всі ви любите грати «У магазин». Щоб ваша гра стала більш цікавою потрібні товар, гроші і каса. Закажіть такі подарунки «Діду Морозу» і він вам їх подарує…. Пройде час, ви закінчите школу і зможете вивчитися на справжнього продавця, касира. І будете працювати в справжніх магазинах, на справжніх касових апаратах, дарувати радість людям, яких будете люб’язно обслуговувати. Та інколи будете згадувати подарунок від Діда Мороза свій перший касовий апарат. А поки що грайтесь «У магазин» та ростіть здоровими та чекайте подарунок від Діда Мороза. Якщо ваше дитя в магазині завмирає від захоплення, спостерігаючи за роботою продавця-касира, то Супермаркет з візком і аксесуарами Smoby буде кращим для нього дарунком. У цьому супермаркеті все, як в справжньому магазині. На компактній стійці продавця уміщається всілякий товар. Яскраві баночки і коробочки, муляжі продуктів харчування можна красиво розставити на поличках. Покупець може все це придбати, але спочатку він повинен поглянути на цінники, прочитати назву товару і його ціну. Якщо у нього вистачить грошей для придбання товарів, їх можна складати у великий візок для продуктів. При необхідності товар можна зважити на сучасних електронних вагах. Спеціальним пристроєм з підсвічуванням і звуками штрих-код прочитується з товару і подається на касовий апарат. Каса – найцікавіше місце в супермаркеті. При повороті ключа вона відкривається: лоток для зберігання грошей висувається вперед. Там зберігаються не лише монети, але і крупні купюри. За допомогою сканера продавець прочитує штрих-код з товару. Продавець, підрахувавши загальну вартість товару, повинен узяти з покупця гроші і правильно здати здачу. Якщо покупець бажає, то в супермаркеті він може розплачуватися по кредитних картах. Іграшка знайомить дитяти з професією продавця, учить основам математичного рахунку. Касу в дитячому супермаркеті важко відрізнити від оригінала. У цій грі у дітей будуть власні гроші. Малята навчаться оплачувати і рахувати гроші, отримувати і видавати здачу. Гра допоможе змоделювати багато ситуацій, які можуть відбуватися в справжніх магазинах, навчить правильній поведінці і ввічливості, поповнить словарний запас дитяти, розвине його логіку і мислення. Сюжетно-ролеві ігри дуже важливі для повноцінного розвитку дитяти. Саме вони знайомлять маленьких дітей з навколишнім світом, учать правильній поведінці в самих різних життєвих ситуаціях, з якими їм належить зіткнутися надалі. Магазин і візок покупця Smoby радують погляди малят своїми ніжними рожево-фіолетовими і жовто-лимонними відтінками. З цією прекрасною іграшкою можуть грати декілька дітей одночасно, заздалегідь розподіливши свої ролі. Найголовніша роль в цій сюжетній належатиме продавцеві. Лише він зможе комфортно стояти за яскравим зручним прилавком магазина і пропонувати покупцям ексклюзивний товар із заморських країн. На прилавку є спеціальні трикутні лотки. У них продавець розміщує наявний товар – всілякі фрукти і овочі. Перед товаром прикріплені барвисті цінники з інформацією про назву і ціну. Квіти в горщиках на прилавку підкреслять затишну атмосферу в магазині. Зайшовши в такий магазин, маля-покупець може узяти корзину або візок для покупок. У них він складатиме товар, який вибере. Навіть якщо піде літній дощик або з піднебіння спустяться холодні сніжинки, то магазин не закриється. Над адже прилавком є різьблений дах, під яким не зіпсується товар і не промокнуть люди. У грі діти навчаться відрізняти одні овочі від інших, овочі від фруктів, правильно виголошувати їх назву, розраховуватися грошима і вивати здачу, отримають навики арифметичного рахунку. І пролетить час, ваші діти стануть перед вибором професії і можливо вони виберуть саму мирну професію на землі ПРОДАВЕЦЬ. Ми сьогодні у магазинчик граємо, Виростемо продавцями станемо. Будемо добре рахувати, здачу правильно давати, посміхатись будемо Вам, нашім справжнім покупцям. Багато професій є в світі, Як знайти свою одну? Ми поки, що всі маленькі, Тож і граєм « У магазин», Скоро станемо здоровенькі, Працювати будемо в нім. Хтось галактики вивчає у потужний телескоп. Хтось мікроби розглядає в електронний мікроскоп. Я погодилась б охоче на складний експеримент: їсти шоколад до схочу замість супу і котлет. В шоколаді помічаю переконливий ефект: неймовірно розвиває розум, спритність, інтелект. Та подумала трішки я, з’їсти його не біда, Де б навчитись продавати, на вітрини виставляти? Шоколад, і мармелад, і цукерки, виноград, Щоб було все в магазині, як у гарній господині! Магазин «Світанок» Працює: 8. 00 – 18. 00 Я поки що покупець, завтра буду продавець… Конспект заняття для дітей молодшого дошкільного віку Вид: Навколишнє + художня література + мовленнєве спілкування. Тема: Формування працелюбності, як важливої соціалізації та професійної орієнтації через казку " Півник і двоє мишенят". Програмовий зміст: Розширити уявлення дітей про працю дорослих у сімї , дитячому садку, найближчому оточенні. Поглибити знання дітей про працю пекаря, та те що необхідно для роботи, через казку « Півник і двоє мишенят ». Називати знайомі дітям професії батьків, членів родини, близьких людей. Викликати цікавість до процесу праці і її спрямованості. Формувати вміння дітей про те що продавець продає необхідні товари; будівельник споруджує будинки; лікар лікує дорослих і дітей; кухар готує їжу; пекар випікає булочки; та вміння дітей відповідати на запитання простими реченнями; розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, мислення. Виховувати доброту, інтерес, вміння слухати вихователя; любов до народної творчості. Попередня робота: Розглядання серій картин «Світ професій», бесіди з дітьми, розучування загадок про професії, читання казки «Півник і двоє мишенят». Хід заняття: Вихователь: Діти подивіться до нас сьогодні завітало багато гостей, давайте привітаємося. А тепер давайте подаруємо їм свої посмішки, посміхнемося один одному. Сідайте. Діти, а ви любите слухати віршики, відгадувати загадки? А в мене є ось цікаві малюнки, давайте відгадаємо про них загадки. Загадки про професії: Хто садочки побудує, школу й магазин? Щоб було де людям жити, він вам побудує дім. (Будівельник). Продаю я залюбки, книги, іграшки й ляльки. Ви купуйте все завзято, будуть раді всі малята. ( Продавець). Дітвору він добре знає, її щедро пригощає, бо уміє готувати ще й уміє подавати. (Кухар). Булки, хліб і пиріжки. Випікає залюбки. (Пекар). Діти. лікар, будівельник, продавець, кухар, пекар: все це називають професіями. Давайте разом повторимо. (діти повторюють разом з вихователем). І всі ці професії дуже важливі та потрібні. А ким працюють ваші тато, мама, дідусь, бабуся? (відповіді дітей). Вихователь: діти, ви щойно сказали, що є люди які працюють кухарями, а є люди, які працюють пекарями. Чим вони відрізняються?Що робить кухар? (готує їжу). Що робить пекар? (випікає хліб, булочки, пиріжки, батони). Молодці діти! А що робить продавець? (продає товар). Вихователь:Ой діти погляньте хто це тут метушиться? Діти: мишенята, півник. Вихователь: діти, а може ви знаєте з якої вони казки потрапили до нас? Діти: з казки «Півник і двоє мишенят». Вихователь:Молодці! А як звали мишенят? Діти: Круть та Верть. Вихователь:А як звали півника? Діти: Голосисте горлечко. Вихователь:Молодці! Ви не тільки знаєте ким працюють ваші батьки, а ще й казки знаєте. Вихователь:Діти, але ж у казочці мишенята Круть та Верть, що робили? Діти: гуляли, танцювали, співали пісень. Вихователь: А півник, що робив? Діти: працював, колосок обмолотив, пиріжки напік. Вихователь:а в нас півник кудись збирається. Півник: Ку-ка-рі-ку! Пішов я гостей кликати. Вихователь:яка подія в тебе півнику? Півник: День народження! (виходить). Вихователь:діти подивіться, а наші мишенята, якось незвичайно одягнені. Давайте поглянемо, що це вони одягли. Що це в них на голові? (ковпаки). А що це вони одягли? (фартушки). Давайте в них запитаємо, що це вони сьогодні будуть робити? Мишеня: ми хочемо замісити тісто, ми хочемо напекти пиріжків для півника. Вихователь:а чому це ви будете пекти пиріжки для півника? Мишеня: у нього сьогодні свято, у нього сьогодні день народження. Вихователь:діти, тож тепер зрозуміло чому мишенята так одягнені. Бо вони сьогодні хто у нас? Діти: пекарі. Вихователь:але подивіться вони не знають, що їм потрібно для роботи. Давайте їм допоможемо. Що це таке гарне стоїть на столі? Діти: миска. Вих-ль: що ще їм потрібно? Діти: ложка. Вихователь:а чим будуть розкачувати тісто. Діти: скалкою. Вихователь:а на що кладуть пиріжки? Діти: на сковорідку. Вихователь:а давайте разом з мишенятами напечемо пиріжків для півника. (діти встають і всі разом імітують замішування пиріжків). Зробили миску. Налили в миску що?(показуємо наливання) насипемо борошна, а тепер трішки посолимо,помішаємо ложкою, замісимо тісто, роскачаємо, поріжемо, тепер розімнемо, покладем капустку, защипнемо. Покладем в сковорідку (кожна дитина проговорює слова «Я сам(а)»). Вихователь:Що цікавого дізналися? Ким були мишенята Круть та Верть? Кому ми з вами допомагали? (відповіді дітей). Молодці діти! Погляньте, а ось і півник наш. Де ти був півнику? Півник: Ку-ка-рі-ку! Ходив гостей кликати і нікого не знайшов. Вихователь:Ми тебе тут чекаємо і пиріжків вже напекли. І мишенята пекли пиріжки. Мишеня: пригощайся півнику, це тобі. Півник: ой, які молодці! Дякую вам. Вихователь: А, хто ж продасть пиріжки наші? Круть: Треба вміти їх продати, щоб хватило нам ще раз на пиріжки. Верть: А я цього не вмію робити. Півник: А давайте підемо вчитися продавати? Верть: А куди ж ми підемо? Я не знаю, де можна навчитися бути продавцем. Півник: а давайте у нашої виховательки запитаємо. Тетяно Василівно, а хто нас навчить продавати, де можна на продавця вивчитися? Вихователь:дітки, на продавця можна вивчитися у ліцеї, училищі. А поки ви ще маленькі, давайте пограємося у гру «У магазині». (Вихователь і діти грають у гру «У магазині», продають пиріжки). Вихователь:Ну, ось дітки ми і продали пиріжки, молодці Круть і Верть, Півник молодець, добре продавали, добре рахували, з вас вийдуть гарні продавці. Вихователь:а тепер давайте всі разом заспіваємо пісню для півника «Як на півника іменини…» |
ДНЗ «Димитровський професійний гірничий ліцей» Підготувала і провела... Клімова Т. В. – майстер виробничого навчання І категорії, керівник ансамблю «Червона калина» Фестиваль народної пісні „Пісня моя,... |
ДИМИТРОВСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ГІРНИЧИЙ ЛІЦЕЙ Технологія приготування їжі з основами товарознавства по темі: " Приготування вареників" |
З досвіду роботи майстра виробничого навчання ДНЗ «Ніжинський професійний... |
Анотований каталог друкованих матеріалів педагогічних працівників... Робота методичного кабінету ліцею в значній мірі направлена на допомогу у підготовці педагогічними працівниками методичних розробок... |
ПРОФЕСІЙНИЙ ГІРНИЧИЙ ЛІЦЕЙ М. КОМСОМОЛЬСЬКА Навчальна: систематизувати та узагальнити знання та вміння учнів з теми «Циліндр»; вивчити конус та його елементи; застосувати математичні... |
«Інноваційні технології у професії кухар, кондитер». На семінарі... Тавлено матеріали по організації роботи виробничого навчання і практики кухарів, кондитерів; продемонстроване новітнє обладнання,... |
План уроку виробничого навчання з професії «Оператор комп’терного... Навчити учнів використовувати інструменти та команди головного меню для створення, форматування та розміщення графічних примітивів... |
План уроку виробничого навчання з професії «Оператор комп’терного... Навчити учнів виконувати макетування та верстку газети на основі створених раніше шаблонів окремих сторінок у програмі Page Maker... |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ПРОФЕСІЙНИЙ ГІРНИЧИЙ... Обладнання: необхідні меблі для стилізації зали засідань суду, мультимедійний комплекс, презентація до гри, відеоролики соціальної... |
ПРОФЕСІЙНИЙ ГІРНИЧИЙ ЛІЦЕЙ М. КОМСОМОЛЬСЬКА Навчальна – розкрити світ почуттів і пристрастей, створений поетичним словом великого майстра на основі поезій «Чого являєшся мені... |